Ranjeni jelen

ZG EXT 60a | 62 str.

Na povratku u Darkwood Zagor i Chico sreću Nasmiješenog Joea, hedonista koji uživa u čarima prirode. No, idila samo što se nije promijenila u tragediju… Nešto kasnije susrećemo Zagora i Chica u pratnji senatora Holstera u indijanskom selu Pawneeja, kadli gomila pijanih Indijanaca napadne ovaj mirovni govor. Jedva svi izvuku živu glavu, a Zagor obećava senatoru da će za osam dana naći odgovorne trgovce alkoholom. I tako Zagor i Chico krenu u istragu ispitivajući sve lokalne trgovce, da bi na kraju stigli do članova obitelji Clinton, ludim za šakanjem…

Ukupna ocjena 38%

Priča 2

Scenarij 4

Crtež 5

P*3

S*3

• Zagorov gnjev - Strvinar - Duga noć
    ZG BBZG 6
  • Strvinar
    ZG EXT 60
  • Sjene u noći
    ZG LIBKB 11
  • Ranjeni Jelen
    ZG LMS 94
  • Ranjeni jelen - Lešinar - Ucena - Uzbuna u Darkvudu - Morske hijene
    ZG VCBZ 9

• Il colle dei gufi
    ZG SI_3 37
  • La legge dei clinton
    ZG SI_3 38
  • L'Avvoltoio
    ZG SR 22
  • L'Avvoltoio
    ZG TT 22

• Naslovnica LMS 94 zapravo je groteskno precrtana naslovnica epizode LMS 78 "Vrata straha" (odnosno orig. SR #16).
  • Zagor se sukobljava s plemenom Indijanaca Pawneeja. Chico se ovaj put prerušava u Indijanca!
  • Strip sadrži dvije kraće epizode: "Smiling Joe" od 13 stranica, i "Zakon Clintonovih" ili "Sovina litica" od 49 stranica. Izdano u aprilu 1967. godine. Striscie su SI_3 #37 i #38.
  • Napoj odnosno tzv. "Bug-juice" koji se prodaje Indijancima, i sve intrige vezane uz trgovinu alkohola Indijancima Nolitta će iskoristiti u svojoj posljednjoj cjelovitoj gigantskoj priči u Texu – LU #63/67 "Pokolj u Red Hillu" (naime, radit će kasnije još jedan koscenarij s Bosellijem)!

Destilacija u domaćoj radinosti!

Kako je to već bivalo u tim prastarim epizodama, između "velikih" neprijatelja skrivale su se kratke priče o tzv. "običnim" neprijateljima poput pobunjenih Indijanaca, trgovaca oružjem i alkoholom, i ne baš previše intrigantnim razbojnicima. Ova epizoda (odnosno jedna i pol) jedna je od takvih.

Hedonizam u Darkwoodu

Doduše, uz ovu priču spaja se i jedna kratka priča na 13 stranica. O čemu ona govori? Darkwood, osim što je jedno od najopasnijih područja na Zemlji (s obzirom na iznimno veliku koncentraciju negativaca), ono je također i raj za hedoniste, priproste ljude, one koji uživaju u prirodi i koji su možda htjeli pobjeći iz velikog grada u carstvo divljine. Susrećemo pripadnika druge spomenute vrste, lik Smiling Joea (u LMS verziji je Nasmiješeni Džo!), hedonista i vegetarijanca koji iz dana u dan uživa u pecanju riba. Ironija je ta da Joe nikad nije ulovio ribu, a i dalje nasmiješen peca?! Isto tako, životinje su mu prijatelji, prehranjuje se samo korijenjem?! Prevelika idila, nešto tu ne štima, pomisli Zagor. No, ni pet ni šest, i oružani sukob je na pomolu! Smiling Joe zvao se Sherman, on i njegova braća posjedovala su bogati rudnik, a surova pohlepa njihovih partnera koštala ih je života. Joe i dalje pokazuje svoje beskrajnu poštenje i jednostavnost uživanja u životu. On je odbacio bogatstvo i civilizaciju i došao uživati u pecanju. Takvih ljudi više nema… I kad se Joe riješi i posljednjeg bremena iz njegovog prošlog života, odnosno ubojica koji žele njegovo blago, sudbina mu se nasmiješi i on uhvati svoju prvu ribu! Dobre stvari dešavaju se strpljivima! Ne kaže li tako stara poslovica?

Udarac od sto milja!

Druga epizoda koje se veže u prvu, sadržajno je potpuno nevezana. Spomenuli smo problem naivnih Indijanaca i trgovaca alkoholom, tema je to koja je bila sušta realnost u ono doba. Pokvareni trgovci smećem donijeli su različita zla Indijancima, razne bolesti preko prljavih prekrivača, alkoholizam i degradaciju preko lošeg alkohola (napoja, Bug Juicea kako se kolokvijalno to zvalo), huškali su Indijance pomoću prodanog oružja, ubijali im glavni izvor hrane zbog trgovine kožama; uglavnom iskorištavali su njihovu naivnost. Te teme česte su u western romanima, filmovima, stripovima pa tako nije čudno što ih ima toliko i u Zagoru. Različito je u ovom slučaju to što prodavači alkoholom nisu obični razbojnici, već jedna sasvim prosječna obitelj doseljenika. Zapravo, skoro prosječnih doseljenika, budući da imaju svoj neobični obiteljski tzv. Clintonov zakon. Naime, dvije su obitelji Clinton na tom području i između njih postoji rivalstvo, kao i borba za vođu. Tako najjači u šakama postaje vođa obitelji i njega se slijedi u svemu, bez pogovora. Tipični plemenski ustroj, alfa-mužjak koji predvodi čopor. Glava prve, dobre, obitelji je tata Clinton, pretendent na prijestolje Clintonovih je Benjamin Clinton, momak uvijek razigrane šake, no nedovoljno da razbije vođu iz druge obitelji, ogromnog "Little" Dicka Clintona! Osim što je gorostasan, odlučio je ilegalno se baviti destilacijom i prodajom alkohola Indijancima!

Rijetko tko će pamtiti ovu epizodu, najviše zbog izbora tema, ali i zbog kratkoće. Nolitta i Ferri u ovom stadiju već su se dobrano uigrali. Scenarij lijepo klizi usprkos ne baš inspirativnoj temi. Priče čak nemaju niti vlastite naslovnice stranice već se nalaze ili pod naslovnicom "Lešinara", ili kako je to u slučaju LMS izdanja - naslovnica je groteskna preslika ranije naslovnice! Užas! U sljedećem broju slijedi jedna od tragičnijih priča, priča o – Lešinaru/Strvinaru!

Destilacija alkohola kao unosan obiteljski posao ;)

SD EXT 58/59 Sjene u noći

ZG EXT 61/63 Morske hijene

Ukupna ocjena 29%

2, 2, 5, 2

Cisto sranje od epizode, kao i sve ostale Zagorove pustolovine prije "Zagor Prica" epizode.  Stvarno sranje, od crteza do naivnog scenarija, ovo se mozda, MOZDA, moze procitati jednom, i onda... obrizat guzicu mozda od stranica stripa, jer sigurno nikad vise necete htjet uzeti ova govna u ruke.  Napisano za djcu od 7 ili 8 godina, a osjeca se kao da su ga isto tako osam-godisnjaci napisali.  Ferri na ranijem nivou, vrlo slab, vidi se da se covjek polako razvija, ali ovdje je slab, previse, sto je osrednje ako se najvise ocjenjuje, a naslovnica je isto tako sranje.  Fuj!

27.10.2010
    05:18:00 sati

Ukupna ocjena 37%

3, 2, 7, 1

Ovo su ustvari dvije zasebne priče, spojene u jednu recenziju valjda da se uštedi na vremenu. :D

Ova prva, "Smiling" Joe, je valjda najkraća priča u serijalu i ajmo reć simpatična. Zanimljivo kako zakleti vegetarijanac kao što je Joe svejedno jede ribu. Ribe nisu niža bića!!!!!!! >:((((

Druga priča, "Ranjeni jelen" je jedna od najgorih epizoda dosad. Ništa tu ne valja, em je imbecilna priča, em su likovi totalno bezveze (ona obitelj koja se samo međusobno mlati), em opet trgovci alkoholom. Dobro, glede njih, mislim da je ovo tek druga pojava trgovca viskijem pa je zasad još prihvatljivo, ali kasnije u serijalu im je stvarno ponestalo ideja.

27.10.2010
    09:46:00 sati

Ukupna ocjena 35%

3, 2, 6, 2

Loše i za početni period!

27.10.2010
    10:21:00 sati
  • PijaniPatak

8, 9, 10, 6

Nollita je u to staro doba imao ritam kojeg se pridržavao te je između nekih jačih i ozbiljnijih avantura stavljao neke "usputne" mini-epizodice kao poveznicu više radnji u jednu veću. Te mini-epizodice udaljavaju Zagora od profila standardnog super-junaka (čemu je danas i previše blizu) koji od epizode do epizode jednostavno bane pred nešto ihahaj zajebano (naravno, takve epizode se razrađuju u toku priče). Na ovaj način, Zagor je, kakava je ideja i bila, prikazan kao običan pravdoljubivi walker se suočava i sa sitnim i sa velikim problemima, sve zavisno od toga gde ga njegov put dovede i u tim sitnim pričama jasno možemop da vidmo i Nollitine namere: prikazati Ameriku u doba doseljenika. Tako imamo i Smiling Joea, tipa koji se nakon svega okrenuo samo lepoj strani života, posvetivši se prirodi i njenim lepotama (meni iskreno seda ova epizoda) a posle imamo Clintonove, običnu šaroliku i (pre svega ipak) simpatičnu porodicu koja se sa svojim "zakonom jačega" nije previše odaljila od indijanaca koji ih okružuju i koji u tome zakonu vide svoj opstanak u divljim predelima Darkwooda (pa pa civilizacijo, džaba mi ovde škola i finoća).

Uostalom, ova visoka ocena koju dajem nije samo zato što mi sedaju ovakve priče, sa svim njihovim manama, već zato što je ovo ipak jedan lep klasik iz 60-ih ili 70-ih godina te je zbog toga ne mogu i ne želim osuđivati- ne može se tražiti nešto što zadovoljava kriterijume nas nabudženih klinaca iz 21. veka u pričama starim 40-50 godina. To je pogrešno! A van toga, apsolutno se ne slažem sa komentarom da je ovo jedna priča za "obrisati guzicu s njome". Kome se ne sviđaju ovakve Zagorove epizode neka se reši muka i počne čitati Dampyra, Dylan Doga, Nathana Nevera ili Lazarusa Ledda u kojima svako malo pa se naiđe na neku komplikovanu SF priču. Ovo je Zagor!

Takođe, male kritike na recenziju i na sve koje ovo podržavaju: LMS i ZS su izdanja koja su na najbolji mogući način u najteže vreme na naše prostore dovukle veliki broj epizoda stripa od većine junaka. Jesu zajebali i sa mnogo naslovnica, i bili su škrti sa prevodom, a redovni na nepotrebnim cenzurama ali to je nešto što ima razloge u istoriji i tadašnjoj politici. Ja njima skidam kapu, a i Nolliti za ovakvu epizodu.

27.10.2010
    10:53:00 sati
    PijaniPatak

4, 3, 9, 10

Pomalo nespretan pocetak epizode, Indijanci tek tako podivljali od alkohola, kao da su uzeli neku tezu drogu. Svi smo mi prije ili kasnije bili pijani, ipak nije bas tako da se oduzmemo i podjemo da napravimo masakr. Malo losija epizoda u odnosu na druge iz tog doba.

27.10.2010
    12:15:00 sati
  • Rock.Bob Rock

Ukupna ocjena 25%

1, 1, 6, 1

Žali bože papira! I novca.

27.10.2010
    22:37:00 sati
    Rock.Bob Rock

3, 4, 7, 8

Ferri je u početnom razdoblju bio dosta slabiji nego kasnije, mislim da to svi znaju ali nikad nije bio loš! Dosta priča iz ovog vremena su loše i dječije pomalo ali ne slažem se sa onim komentarom da do epizode "ZAGOR PRIČA" nijedna ne valja, ja mislim da ih ima nekoliko jako dobrih.

31.10.2010
    19:58:00 sati
  • Tonka24

5, 5, 6, 9

Naslovnice su meni super strvinar!Crtez je sasvim ok...istina epizoda se nece pamtit ali sve u svemu ok.Nebih zelio nikoga osudivati svatko ima pravo na svoje misljenje,ali rijeci poput "obrizat guzicu mozda od stranica stripa, jer sigurno nikad vise necete htjet uzeti ova govna u ruke..." je krajnje nedostojno i uvrijedljivo za svakog tko voli Zagora.Zelio bih napomenuti da ne zelim ulazit u rasprave to je samo moj komentar i moje misljenje kao i sto je istina da smo svi razliciti...ali u svemu tome treba znat granicu i postivat stvari.Pijani patak je odlicno napisao komentar.Svaka cast :)

26.11.2010
    15:40:00 sati
    Tonka24

4, 4, 6, 7

Nekad sam i ja znala nakon ovakvih epizoda gunđati i ljutiti se. Sada kad ih čitam uopće ne gledam na njih po istim kriterijima kao epizode koje su nastale kasnije. Onda kada je ovo bilo "u điru" bilo je zadovoljstvo uopće vidjeti nacrtanog konja, Indijanca ili šumu. Naravno da danas nakon što odemo u kino i pogledamo 3D Avatar pa pročitamo ovakvog Zagora sve izgleda - jadan Bože.

Mana ove epizode je to forsiranje krijumčarenja alkoholom, s druge strane ova luda obitelj i Smiling Joe jesu odraz nekakve mašte i kreativnosti koliko god naivno i smiješno bilo. Ferri još nije došao do onog svog prepoznatljivog stila ali se ne može reći da je loše.

Edit - Ocjene ostaju iste ali moram ubaciti izjavu epizode...

SDExtra 60 str 42. Chico je ispričao Zagoru kako ga je Clinton iz čista mira izmlatio, a Zagor na to "Čudno... Neoprostivo ponašanje... Ti imaš idealno lice za pljuskanje, to moramo priznati... Ali da te udare tako na prvi pogled, to je već pretjerano."

Hahahaha

11.01.2011
    13:52:00 sati
  • Wicked

Ukupna ocjena 36%

2, 2, 6, 6

Ovo je zaista uzasno. Epizoda prenaivna, detinjasta, nikakva. Ona kratka prica o Smiling Joe-u, potpuno besmisleno. Jednostavno, procitati jednom i zaboraviti. Ferijev crtez nije los ali nije nista posebno.

06.02.2011
    14:15:00 sati
    Wicked
  • split85

Ukupna ocjena 34%

2, 2, 5, 7

Loše i nadasve kratko. Hvala Bogu.

21.02.2011
    22:06:00 sati
    split85

Ukupna ocjena 31%

2, 2, 3, 10

Čas je Zagor u kolibi čas izvan nje pa opet u njoj.

28.09.2011
    18:40:00 sati
  • Duje Belak

Ukupna ocjena 43%

3, 3, 6, 7

Šutnuo ga je da je odletio osam metara! xD

15.04.2012
    08:45:00 sati
    Duje Belak
  • Ukupna ocjena 42%

2, 2, 8, 6

20.05.2012
    22:56:00 sati

4, 6, 8, 5

Zabavno i simpatično. Chico kao pijani Indijanac je najbolji dio epizode haha, a i bio sam izrazito zadovoljan kad je Zagor mlatnuo budaletinu Benjamina. Pa ne more se ići okolo i tući svakog na koga naiđeš. Pohvale Patku na poštenom komentaru.

27.10.2013
    09:17:00 sati

5, 4, 8, 10

Nije ni bolja ni loša epizoda iz tog doba, osrednje.

13.09.2014
    10:08:00 sati

6, 5, 9, 1

Kratka priča o Smiling Joeu mi se svidjela jer je lik takav veseljak i uživa u najobičnijim stvarima svakodnevnog života što se rijetko sreće. Ne jede čak ni meso pa je Zagoru i Chicu ponudio hranu uz riječi; Ako ste gladni slobodno zavirite u ostavu i sami se poslužite. Ondje ćete pronaći ukusna korijenja a i bobice koje sam jutros ubrao. Ne treba ni naglašavati koliko je Chico bio ''sretan'' takvom ponudom. Na kraju je Smiling Joe uspio upecati svoju prvu ribu nakon godinu dana pokušavanja i dodatno sebi začinio najbolji dan u životu, šteta što se taj lik više nije pojavljivao u kasnijim epizodama.

Nakon nje dolazi klasična priča o indijancima i trgovcima koji im prodaju whiskey najlošije kvalitete, ne mogu reći da je to loše napravljeno ali sam ipak očekivao nešto ozbiljniji rasplet od onoga sa obitelji Clinton gdje se svi pokoravaju najjačem članu obitelji. Na kraju nitko nije odgovarao zbog zabranjene trgovine sa indijancima i Zagor je tu bio mekši nego inače. Na kraju mi je bilo smiješno kada je Chico opraštajući se od Clintona rekao; Nemojte više praviti whiskey, no ako slučajno budete toliko glupi barem mu pokušajte poboljšati kvalitetu i nakon što je potegao iz boce pa ispljunuo; ovaj vam baš ništa ne valja. Tko bi se samo sjetio ići piti whiskey za kojega unaprijed zna da je živo smeće.

Ove naslovnice iz Collane Lampo koje su vezane za priču su također smeće ali to je već stara poznata stvar.

15.10.2014
    02:22:00 sati
  • caramba

3, 3, 8, 8

Epizoda koju sam pročitao bezbroj puta i uvijek zaboravio o čemu se radi nakon par dana.

15.11.2014
    17:33:00 sati
    caramba

6, 5, 7, 5

Kratke i zabavne priče. Lagana komedija.

20.02.2015
    06:56:00 sati

5, 5, 7, 8

Ovakve epizode su idealne za prikratit vrijeme na wc-u;)
    01.04.2015
    22:25:00 sati

Ukupna ocjena 32%

2, 3, 5, 2

Jedna od najdosadnijih tema ikad kod Zagora i to očajno loše odrađena.

02.08.2016
    19:02:00 sati

5, 5, 9, 10

09.01.2017
    18:05:00 sati

3, 2, 7, 6

Naivna i dosadna epizoda, krivci bez problema pronađeni i Zagor ih ne kažnjava već čak uređuje odnose unutar obitelji. Brzo će se to zaboraviti. Ocjenio sam naslovnicu Collana Lampo

31.01.2017
    12:49:00 sati

8, 8, 9, 5

12.06.2017
    10:41:00 sati

Ukupna ocjena 43%

2, 3, 6, 10

Dosadno.

09.06.2019
    21:55:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 9, 7

Veoma dobra kratka prica iz dva dela. Epizoda Smiling Joe mi je stavila osmeh na lice, bas kao i epizoda Sovin breg. Upravo ovako se razvijao lik Zagora Te Neja - u formi kratke price.

18.08.2019
    13:51:00 sati
    Batacele
  • karuro

4, 4, 6, 4

Plitka epizodica sa klasika humorom i kojom moralnom porukom. Palac gore za malog Dicka :D

01.09.2019
    00:13:00 sati
    karuro
  • Altairfan

5, 5, 6, 6

Oba dvije priče ništa posebno .

Ali ova sa Smiling Joe-om je bila simpatična , jer je bila kratka i jer se je odmah sve riješilo , I za kraj ulovljena riba .

Ovi Clintonovi su možda i simpatični sa tim svojim načinom života , ali je cijela priča bila prekratka i loša osmišjena . Ovdje se je moglo produžiti sa radnjom , jer se je moglo naći materijala .

30.08.2020
    10:26:00 sati
    Altairfan

5, 6, 7, 6

Ovdje su spojene u jedno 2 Zagorove kratke epizode. Prva sa Smiling Joeom je mozda najkraci strip koji sam ikada citao i naravno da na tih 13-ak stranica ne moze se razvuci neka prica, ali ovo sto smo dobili je ispalo veoma simpaticno. Tu bi kao glavnu manu dao Ferriju jer me Joe izgledom dosta na Trampyja podsjeca, na prvoj slici na kojoj se pojavio, ja sam odmah pomislio da je to Trampy. Sto se tice druge epizode, tu bi stvarno ocekivao nesto bolje. Ovo mi je bas ispalo kao da se popuni prica, kao da Nolitta nije imao inspiraciju u datom momentu da nesto malo duze i kompliciranije napise.

19.08.2021
    14:12:00 sati