Lovci na ljude

ZG EXT 67/68 | 134 str.

Zagor i Chico dolaze na godišnji sastanak trapera. No ubrzo radost i veselje pokvari dolazak ranjenog Boston Jacka. Indijanci Munsee napadaju trapere bez ikakva vidljivog razloga. Da bi izbjegao rat između trapera i Indijanaca Zagor odlučuje istražiti uzroke takvog indijanskog ponašanja. Trag ga vodi do Dugog otoka, močvarnog područja na kojem engleski lord Nicholson uživa u čarima lova na - LJUDE!!!

• Lovci na ljude - Ljudska lovina - Rat - Bjegunac - Kuća užasa
    ZG BBZG 8
  • Lovci na ljude
    ZG EXT 67
  • Ljudska lovina
    ZG EXT 68
  • Bjegunac
    ZG LIBKB 14
  • Lovci na ljude - Nasilje u Darkvudu
    ZG VCBZ 11

• I cacciatori di uomini
    ZG SR 29
  • La preda umana
    ZG SR 30
  • I cacciatori di uomini
    ZG TT 29
  • La preda umana
    ZG TT 30

• Prvo pojavljivanje trapera iz Zagorovog svijeta; Rochasa, Doca Lestera, Jima Bakera, Waltera Doneya i Boston Jacka.
  • Prvo pojavljivanje Jima Gitare, jednog od najvažnijih likova Zagorovog svijeta. Pojavljivati će se nizu drugih epizoda - SD EXT #21-22, jubilarnom stotom broju "Moj prijatelj Jim Gitara", LEX #184-185.
  • Ova epizoda nije objavljena u izdanju novosadskog Dnevnika, a kad ju je izdala Slobodna Dalmacija trebalo je čekati tri mjeseca na njen nastavak. Izašla je u Italiji u 3. striscie izdanju, #65-67.
  • Lord Nicholson, glavni negativac iz ove priče, inspiriran je likom grofa Zaroffa iz filma "The Most Dangeous Game" iz 1939. godine.

"Lovci na ljude" klasična je Nolittina epizoda sa svim njezinim karakterističnim elementima; traperima, Indijancima i dežurnim negativcem. Poznata je stvar da je Nolitta u svojem dugogodišnjem radu na Zagoru inspiraciju pronalazio u filmovima, knjigama te ponekom Disneyevom junaku. Ista se stvar događa i sad te predložak za strip postaje lik okrutnog groffa Zarrofa iz filma "The most dangerous game" i njegov lov na ljude…

Zagor i Chico idu na godišnje okupljanje darkwoodskih trapera. Kako Chico nikad nije bio na takvom okupljanju Zagor mu priča o njima te o njihovom načinu života. Nolitta je traperima namijenio ulogu pravednika romantičara u Zagorovom svijetu, što baš i nije posve točno upravo radi njihovog načina života. No bilo kako bilo, u ovoj epizodi stvorio likove koji će postati jedni od zaštitnih znakova Zagorovog svijeta. Doc Lester, bivši zubar iz Bostona sumnjive prošlosti (vidi ZS #1085–1087), bit će uz Zagora u nekoliko obračuna s Hellingenom kao i u još nekoliko epizoda (SD EXT #27, LEX #133-135, ZS #763-764). Pablo Rochas - ono što je karakteristično za ovog "diva s rukama poput hrastovih grana" je njegovo natjecanje sa Zagorom. Pravila ovog natjecanja su jednostavna; opali protivnika šakom da što dalje odleti. Trebali napomenuti da Zagor uvijek pobijedi.

"Doc" Lester

Pablo Rochas

Od ostalih trapera tu su još i Walter Donny, Boston Jack i drugi, koji će kasnije ipak ostati u sjeni gorespomenute dvojice. U epizodi "Nevidljivi osvetnik" (ZS #763-764) traperi iz ove epizode dobit će izvjesni hommage.

Priča teče dalje, Nolitta nas opušta s Chicovim šalama s traperima, no ubrzo stvar pokreće ranjeni Boston Jack. Indijanci Munsee napadaju svakog tko se kreće njihovim područjem jer njihovi ratnici nestaju. Kako ne bi došlo do narušavanja mira Zagor odlazi do Munseeja i obećava istražiti cijelu stvar. Kako bi ostvarili svoj cilj Zagor i Chico postavljaju zamku misterioznim napadačima. No, stvari ne idu na dobro za naše junake i bivaju uhvaćeni od grupe bandita kojima je na čelu izvjesni Perez.

Perez (vidi niže) je karakteristični B negativac iz ranijih priča o Zagoru. Zapovijeda grupom lopuža među kojima obavezno mora biti jedan u mornarskoj majici. Zagor i Chico bivaju odvedeni na Dugi otok (op.a. svaka slučajnost s onim u Hrvatskoj je slučajna ;)) Možda je upravo takav prijevod bio razlogom neobjavljivanja ove epizode od strane novosadskog Dnevnika. Tu se upoznaju s glavnim, A, negativcem ove priče – Lordom Alexom Nicholsonom. Lik je izravno inspiriran likom grofa Zaroffa iz filma "The Most Dangerous Game" iz 1939. godine. U filmu grupa brodolomaca dolazi na otok na kojem se grof Zaroff zabavlja lovom na ljude. Naš lord Nicholson je svoj bizarni hobi već upražnjavao po svim kontinentima pa ga je put sad nanio u Sjevernu Ameriku, točnije u Darkwood. Bezosjećajan i nemilosrdan, Nicholson ucjenjuje Zagora kako bi upriličio lov na njega.

Sami kadrovi lova na Zagora su vrlo upečatljivo napravljeni. Prvi put vidimo Zagora kako podliježe osjećaju straha, a samim tim i priča dobiva na dodatnoj uzbudljivosti. No, kako lov odmiče tako Zagor stvara prednost sve dok Nicholsona ne pretvori u svoju lovinu, te na kraju, ironično, Nicholson pogiba od strane životinja koje je nekad lovio. Kadrovi lova su upravo ono što ovoj priči daje ton avanture; močvarno područje, trska, bare, crnci u službi lorda Nicholsona pa čak i lijane koje Zagoru služe kao prijevozno sredstvo ovdje imaju svrhu (iako znamo da ih nema u Sj. Americi). Kao finale epizode, Zagor stiže u posljednji trenutak kako bi zaustavio sukob između trapera i Indijanaca te se nastavlja fešta na godišnjem okupljanju trapera Darkwooda. Na ovu priču se nastavlja kratka epizodica gdje nam se po prvi put pojavljuje još jedan bitan lik Zagorovog svijeta – Jim Gitara.

Ova kratka epizodica nam donosi jedan polugeg; Chico dovodi uplašenog mladića koji Zagoru ispriča da ga progone dva bandita. Zagor im smješta zamku, ali odmah potom i sam upada u nju. Izgleda da je simpatični Jim Gitara sitni lopovčić, a ˝banditi˝su predstavnici vlasti. Jim Gitara će sa Zagorom i Chicom kasnije dijeliti mnoge avanture.

Slika 1: Lord Alex Nicholson; Slika 2: Jim Gitara

Nolitta nam je ovaj put donio pravu avanturističku priču u potpunosti inspiriranu avanturističkim filmom. Uradio je to zaista majstorski, bez puno priče, uvođenjem cijelog niza zanimljivih likova, s dosta akcije i napetosti. Možda sam pomalo nostalgičan za ovakvim načinom pripovijedanja jer današnje priče se protežu na velikom broju stranica, s beskonačnim objašnjavanjima i sličnim dosadama kojih nekad nije bilo. A možda je u pitanju samo Nolittino majstorstvo pripovijedanja.

Ferri je ovdje u svojoj drugoj crtačkoj fazi na stripu o Zagoru. Karakteristično za ovo razdoblje je kraća Zagorova kosa i izražen smisao za crtanje humornih scena. Vidi se da radi na atmosferi koja doprinosi autentičnosti pripovijedanja, sve u svemu vidljiv je trag na ono što će doći s najboljim epizodama. Naslovnice su po kvaliteti obrnuto proporcionalne; "Lovci na ljude" je naslovnica gdje se Ferri zaista potrudio oko detalja te izraza lica dok se "Ljudska lovina" po ničemu se ne razlikuje od neke slike unutar prosječnog stripa o Zagoru.

ZG EXT 64/66 Zagor u napadu

ZG EXT 68/70 Rat

7, 6, 8, 7

Prilicno dobra epizoda za ono doba, i neocekivano ok adapcija klasicne price "The Most Dangerous Game" (Richard Connell).  Price je uzbudljiva, zanimljiva, ali iako jos uvijek ima onih ranijih mana Zagorovih prica (slabije Ferijevog crteza, naivnosti kad su likovi u pitanju, itd.), ove epizode se sjecam puno bolje nego velicine drugih iz istog doba.  Kraj epizode mi je isto tako vrlo ubjedvljiv i nezaboravan.  Svaka cast recentatu: treba nam recenzirat vise starijih Bonelijevih prica  ;)

07.03.2011
    23:25:00 sati

8, 8, 9, 6

Markantna epizoda zbog pojavljivanja trapera i tradicije borbi sa motkom i saketanjem, ova prica je nesto kao prolog poznatog "Zlatnog doba".

Na naslovnici "Lovci na ljude", Ferri je nacrtao samo Zagorovo lice, ostatak neki nepoznati umjetnik.

Kada vec govorimo o naslovnici, ova je jedinstvena jer se na njoj nalaze pored Zagora jos i Perez i vrac Kurawa, tip koji se pojavio u prici "Zagor u napadu", koja je izasla nekoliko sveskica prije ove. Kurawa je jednostavno stavljen na naslovnicu ove price, tek tako, sto jos vise potvrdjuje tezu da naslovnica nije nastala iz Ferrijevog pera, koji je crtao obadva lika u razlicitim pricama.

08.03.2011
    06:39:00 sati

7, 8, 7, 8

Dobra epizoda, jedna od onih gdje Nolitta nalazi inspiraciju u klasičnim kultnim filmovima. Zagor u ulozi lovine, poštovani lord se malo zaje... Naslovnica mi je dobra i istovremeno čudna. Imam utisak da me Perez gleda bez obzira iz kojeg kuta ja gledam u naslovnicu. Probala sam se micati po sobi. Indijanac izgleda kao pokisla kokoš. Čudna neka naslovnica.

08.03.2011
    11:43:00 sati
  • split85

7, 7, 8, 7

08.03.2011
    11:55:00 sati
    split85
  • Leonid

8, 8, 8, 7

Meni je ovo vrlo dobra epizoda.

08.03.2011
    14:28:00 sati
    Leonid
  • legaz

8, 8, 8, 8

Glavna novina početak makljaže između Zagora i Rohasa.

08.03.2011
    15:52:00 sati
    legaz
  • Ukupna ocjena 93%

9, 9, 10, 9

08.03.2011
    16:58:00 sati
    everton

6, 8, 8, 8

09.03.2011
    11:28:00 sati

7, 6, 8, 8

Lagano ide Sergio ka boljim dijalozima među likovima, a icrtež je sve bolji.

09.03.2011
    21:09:00 sati

9, 9, 9, 9

Odlična epizoda i crtež starog majstora G. Ferria ! Užitak za čitanje !

10.03.2011
    15:42:00 sati
    ringo

7, 7, 6, 7

10.03.2011
    19:15:00 sati
    dabraka
  • Bruce Springsteen

8, 8, 10, 8

Ako donekle izuzmeo "Iron man" i "Morske hijene" ovo je prva ozbiljnija Zagorova priča, početak sve boljih priča! Zagorov svet u malom, traperi, indijanci, močvara, Darkwood, zlikovci...

13.03.2011
    20:51:00 sati
    Bruce Springsteen
  • zagor fan

10, 10, 9, 7

Odlična epizoda

16.03.2011
    20:14:00 sati
    zagor fan
  • Archy

10, 7, 10, 8

Priča je skroz zanimljiva i onako dođe čovjeku da mu krv proključa zbog izopačenosti ljudi.

Jedina primjedba je zbrzan kraj i što Nolita nije dopustio da Zagor rastrga Nicholsona, a ne one živine.

18.03.2011
    16:52:00 sati
    Archy
  • kingleoric

6, 7, 9, 5

Prosječna priča sa podprosječnim naslovnicama!

20.03.2011
    15:59:00 sati
    kingleoric

10, 10, 10, 7

Stvarno dobra epizoda! Prvi put se pojavljuju legendarni likovi Doca i Rochasa pa i Jima Gitare, humora ne fali (što je uobičajeno u ovim starim epizodama). Priča je jednostavna i atmosferična, a kraj je simboličan - lovca pojede lovina. Ferrijev crtež je u prvom dijelu nekako blijed (možda i zbog otiska), ali popravlja dojam u drugom dijelu. Scene lova, tjeskobe i noći su odlično dočarane. Face na prvoj naslovnici su neprocjenjive, a druga je loša.

30.03.2011
    17:05:00 sati

8, 7, 8, 8

S obzirom iz koje je godine, priča je super. Ferri još uvijek nije ušao u najbolje razdoblje ali čovjek jednostavno nikad nije bio loš!

04.04.2011
    00:55:00 sati
  • Tonka24

9, 10, 10, 8

Meni je ova priča jako dobra, pogotovo finale. Ta močvara je unijela dodatnu draž horora koja krasi buduće zagorove stripove. Scenarist je napravio pun pogodak sa uvođenjem crnaca u priču, sve daje boju Afrike usred Darkvuda. Crtež već sada pravi Ferrijevski. Naslovnice su mi dobre, jako dobro zapažanje od groficevarga, Perez gdje god se pomakneš te gleda...druga naslovnica plava pozadina genijalno iako nema neke veze sa pričom.

13.06.2011
    14:43:00 sati
    Tonka24

9, 9, 7, 7

24.06.2011
    13:36:00 sati

7, 8, 8, 7

Čitao sam jednom epizodu Gordon Linka koja je jako slična ovoj. Sve u svemu, ranije razdoblje, zanimljiva priča, nekako smiješna naslovnica. Ne kažem da je i loša, samo mi je nekako komičan Zagor sa onom facom. Način na koji Nolitta dočarava neke scene je fenomenalan. I super mi je upoznavanje s brdo novih likova koji će se pojaviti u mnogim budućim epizodama. Ja sam te likove upoznao u kasnijim epizodama, tako da mi je bilo zanimljivo vidjeti gdje smo imali prvi susret s njima.

26.07.2011
    00:43:00 sati
  • konj87

7, 6, 7, 6

Epizoda je u redu, no smatram da bi bila bolja da su izbačeni neki nepotrebni dijelovi, kao npr. onaj sa Jimom koji je loše ukomponiran i nema veze sa ostatkom priče.

11.09.2011
    18:36:00 sati
    konj87
  • Ukupna ocjena 79%

7, 8, 8, 10

Dobra epizoda. Jos je to daleko od Zagora iz zlatnoga perioda ali zbog pojavljivanja cijele plejade novih likova, bitnih za serijal, ova epizoda zasluzuje visoke ocjene. Prva naslovnica, po meni, spada u top 10 svih vremena

18.09.2011
    12:35:00 sati
    Srdjan999
  • vknez

9, 9, 10, 7

vrlo dobro

25.03.2012
    01:20:00 sati
    vknez
  • Duje Belak

9, 8, 8, 9

22.04.2012
    13:58:00 sati
    Duje Belak
  • Ukupna ocjena 82%

7, 9, 9, 7

20.05.2012
    22:32:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

8, 8, 7, 7

01.08.2013
    07:03:00 sati
    zagor2805

9, 6, 9, 7

Malo bolja epizoda od prosjeka, inspirirana zanimljivim romanom/filmom The Most Dangerous Game, samo je tamo negativac Rus, a ovdje je Englez. Ustvari je najbolji dio priče ne lov, nego početak na traperskom slavlju gdje upoznajemo trapere (Doney, ja ti vjerujem da si vidio lisicu). Lov je koliko-toliko uzbudljiv, s jednom iznimkom od scenarističkog pravila; ovaj put nije negativac rekao "Zagor ne zaslužuje brzu smrt, trebat ću ga prije toga mučiti" nego je to Zagor rekao za lorda Nicholsona. Kraj s Jimmyjem Gitarom je bezveze nakinđuren. E da, i jaguari ne postoje u Sjevernoj Americi.

Crtež je dobar, ali s previše grešaka. Pazi samo prvi susret između Zagora i Pereza. Perezu se pokida majica i to žešće, a u slijedećoj sličici k'o nova. Naslovnice bi bile dobre da je boljeg kolora i da na njima nisu Indijanci nego crnci, kako i je u epizodi. I zašto je na prvoj naslovnici Perezu pokidana majica posred trbuha?

08.08.2014
    13:31:00 sati

10, 8, 10, 10

Fantastična priča s kojom počinje Zagorov zlatni period. Znam da mnogi fannovi drže da Zagorov zlatni period počinje od "Vampira" ili "Odiseje" no po mom skromnom mišljenju u ovoj fazi Zagora nastaju neke fantastične epizode.

14.09.2014
    18:57:00 sati

8, 8, 9, 6

Nemam nikakvih zamjerki na ovu epizodu, sve je više-manje napravljeno kako treba, ništa ne fali i ništa nije suvišno. Iako nema veze sa glavnom pričom i onaj završni dio sa Jimom Gitarom mi je dobro sjeo jer služi kao upoznavanje sa tim likom koji će se kasnije vraćati još nekoliko puta. Ova epizoda me malo podsjeća na film Hard Target sa Van Dammeom a ovaj stari film iz 1939. iz kojeg je uzeta ideja nisam imao prilike gledati. Krvava mi je scena kada je Chico htio uletjeti među indijance na lijani ali to nije izveo do kraja kako treba. Zanimljiv je i prvi susret sa traperima uz Chicovu nepodopštinu sa namazanim trupcem.

Od naslovnica druga mi je dobra ali prva nije jer je potpuno nemaštovita.

27.10.2014
    19:59:00 sati
  • caramba

7, 8, 9, 9

Legende Doc i Rochas. Dugo će trebati za njihovo slijedeće pojavljivanje - skoro 50 brojeva. Ovi traperski sastanci, koliko rijekti bili u serijalu, kada se pojave - pravi su praznik i gušt za čitati.

15.11.2014
    16:46:00 sati
    caramba
  • igor 12

8, 8, 8, 10

To je to, odavde kreće Zagorov uzlet. Iako je priča kratka, tek 120 stranica (bez onih s Jimom Gitarom), prepuna je intenzivnih situacija, nekih i po prvi put viđenih u serijalu. Nolitta nam je premijerno predstavio plejadu novih likova koji će i u kasnijim avanturama pratiti naše neustrašive junake i biti neizostavni dio darkvudskog svijeta. Traperi Rochas, Doc Lester, Boston Jack, stari Donny koji traži lisicu sa crnim točkama.. i pri kraju epizode glavom i gitarom, simpatičnog varalicu i lopova Jima Gitaru koji će po prvi, ali ne i posljednji puta nasamariti Zagora i Čika. Tek prvo remek-djelo u nizu koji će uslijediti, ne toliko zbog same priče koliko zbog sposobnosti koju je Nolitta pokazao, a Ferri je majstorski pomagao u stvaranju prave atmosfere. Počinju spori prolozi s Čikom u glavnoj ulozi, ovdje gegovima koje Nolita ubacuje u trapersku svakodnevicu, zatim najava nevolja, Zagor i Čiko odlaze u selo Munseeja, napetost ublažava Čikov geg, pokazuje se povjerenje koje Indijanci imaju u Zagora, unatoč tragičnim događajima koji ih proganjaju. Zatim noćna faza, gdje naša dva junaka vrebaju pored jezera, čekajući otkrivanje opasnosti, koje se ukazuje u lordu Nicholsonu i njegovoj morbidnoj neutaživoj želji za lovom na ljudski plijen.

Iako osnovna ideja nije originalna (The Most Dangerous Game), njezina razrada u Zagorovom svijetu vrlo je uspješna. Definitivno prva priča do sada puna narativne napetosti ovdje razrađene u klasičnoj postavci plijena koji se pretvara u lovca. Zagor koji je u svom prirodnom okruženju, Zagor koji je do sada bio lovac pretvara se u plijen i osjeća svu uznemirenost i težinu situacije, međutim, njegova sposobnost čovjeka iz šume uspije preokrenuti situaciju u svoju korist. Uvijek sam volio prizore kada Zagor demonstrira da na brzinu izradi osnovno, ali učinkovito oružje za upotrebu protiv protivnika.

02.01.2015
    19:50:00 sati
    igor 12

9, 9, 9, 9

Sve bolje i bolje...  Glupo je jedino Zagorov pokušaj spašavnja lovca, ali inače je ok. Priča jako lijepo započinje. Chico je genijalan.

09.03.2015
    21:47:00 sati
  • markotamara

10, 10, 10, 10

predobra priča ,pogotovo s pojavljivanjem meni možda najdražih likova

10.03.2015
    10:30:00 sati
    markotamara

7, 7, 8, 9

Solidno odrađena epizoda koja u sebi ima hrpu popratnih mini pričica.
    25.06.2015
    07:35:00 sati
  • magnus

8, 9, 9, 6

Vrlo dobro za ona davna vremena

21.09.2015
    21:16:00 sati
    magnus

10, 10, 10, 10

SAVRŠENO.

08.05.2016
    02:38:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

13.01.2017
    18:37:00 sati

3, 5, 8, 5

Pih, ne volim kad postavljam neke negativne rekorde, u ovom slučaju forumaš koji je dao najmanju ocjenu ali jbg.

Još mi je svježe sjećanje na suvremenu kopiju ove epizode - "Očajnička utrka" pa zbog toga možda i ova dobiva niže ocjeno nego bi da je vremenski raspon između čitanja bio duži; ovako, puno mi je za zdravlje u 3 mjeseca dvije sa skoro pa istom tematikom. Ne sviđa mi se kad imamo nekog frika koji se zabavlja izmišljajući umobolne igrice jer mu je dosadno u životu. I to je to. Najgluplje mi je ono s dva jaguara, odakle oni na malom otoku nije objašnjeno a na kraju ispada i da su jedine životinjice tu. Dakle, izmišljeno čisto da se instalira neka meni neshvatljiva simbolika oko Nicholsona. Možda da se precijenio kad ih je batalio kao svoje mete i prešao na čovjeka?

Kraj previše poetičan, Zagorova smišljena pojava u zadnji čas prije sukoba i umjesto rata traperi i Indijanci odoše na pijanku. Na početku je bilo zanimljivo vidjeti Zagorov emocionalni opis godišnjeg sastanka trapera a najsmiješnija mi je bila njegova faca kad je čuo Chicovo obrazloženje zašto drži revolver prazan. Lijepo je pa smo dobili detaljan prikaz godišnjeg sastanka trapera koji idućih godina neće moći proći bez nekog nereda. Zanimljivo da se u epizodu ušuljao i Jim Gitara u nekom bespotrebnom privjesku ali pošto je kasnije postao jedan od najvažnijih sporednih likova zanimljivo se sjetiti kako je u serijal ušao na mala vrata, s ovim "sanjkanjem" Zagora.

Naslovnice me živciraju zbog tematskog kraha, to mi je skroz neprihvatljivo za Zagora. Kakav Indijanac s Perezom i kakav Indijanac protiv Zagora?

09.02.2017
    15:40:00 sati

7, 8, 9, 9

SDX 067. Lovci na ljude (od 46 str.)
    SDX 068. Ljudska lovina (do 84 str.)

Rekao bih, isto jedna važna epizoda jer upoznajemo Zagorove velike prijatelje, trapere Doca i Rochasa. Priča sjajno počinje sa godišnjim sastankom trapera, ne znam koliko često budu prikazani ti sastanci u Zagor serijalu, ali meni su užitak za čitati, ta njihova nadmetanja. A i Zagor na početku nekako emotivno Čiku objašnjava važnost toga.

Dalje je radnja isto dobra sa onim Englezom koji organizira lov na ljude, gdje je i sam Zagor postao lovina. Podsjetilo me malo na Hard Target od Van Dammea, nešto slično imamo tamo, ali i onaj film sa Ice T-om ako ste gledali Surviving the Game (dosta poznatih glumaca u filmu), kad mu isto daju neku prednost u šumi i onda ide lov na čovjeka.

I na samom kraju iznenađenje, prvi susret Zagora i Čika sa Jimi Gitarom i odmah ih je preveslao :D  ali Zagor je rekao da će zapamtiti to ime, i stvarno će se kasnije dosta puta s njim sresti...

13.01.2018
    20:46:00 sati
  • Paco

10, 6, 10, 10

13.04.2019
    12:27:00 sati
    Paco

8, 8, 8, 7

Još jedna iznenađujuće dobra epizoda za ovo razdoblje.

10.06.2019
    15:05:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

8, 7, 8, 7

Slabo povezana tri dela priče. Prvi deo sa traperima je pomalo patetičan prosek, ali ovo moramo posmatrati kao upoznavanje sa Dokom i Rohasom i to je dobro.

Drugi deo na močvarnom ostrvu je prilično dobar, ali je rasplet na brzinu sklepan sa jaguarima koji se pojavljuju niodakle u predelu oko Velikih jezera. Način na koji Zagor sprečava rat izmedju indijanaca i belaca je truba.

Kraj sa Džimom Gitarom je suvišan. Sve u svemu, prolazna ocena. Crtež povremeno veoma dobar, povremeno nedopustivo loš (npr. Džimi Gitara izgleda kao jektičavi deda).

29.08.2019
    13:51:00 sati
    Batacele
  • karuro

8, 7, 7, 6

Super epizoda koja bez problema parira kasnijim zagorovim epizodama.

15.09.2019
    01:49:00 sati
    karuro
  • Altairfan

8, 9, 9, 8

Prvi puta je bilo godišnje okupljanje trapera , prvi puta likovi Dona i Rochasa i  sve to  začinjeno sa Chicovim pokušajem prevare u natjecanju .  A još bolja je bila priča sa lovcima na ljude .A na kraju i Jimi Gitara .Baš je ova epizoda uvela puno likova koji će u godinama koje dolaze postati zaštitni znak Zagora .

13.09.2020
    09:36:00 sati
    Altairfan

10, 10, 10, 7

Zanimljivo kako Chico po prvi put prisustvuje tom okupljanju trapera, a Zagor napominje kako svake godine ide na njega te tamo srece drage prijatelje. Dao bi se izvuci zakljucak da su sve one avanture dosad (njih 40-ak) protekle u rasponu od samo godinu dana.

Simapticno je bilo okupljanje trapera. Po prvi put smo upoznali brojne likove koji se kasnije cesto pojavljuju u serijalu. Zanimljivo kako u zadnjih par epizoda imamo prva pojavljivanja brojnih Zagorovih prijatelja. Sad u kratkom roku po prvi put su se pojavili Bat, Digging, ona dva svecenika iz kuce na brdu, Baron Ikar, a sada ovdje i traperi, ali i Jim Gitara. Jim je meni osobno izrazito simpatican lik i jedan od onih za koje nikad ne znas kakvu igru igraju. Da li su puzitivci ili negativci. Ovdje se prikazao kao bjegunac koga progone 2 razbojnika. Naravno, na kraju ispada da je on razbojnik, a "razbojnici" da su serifi. Svida mi se i sto je Nolitta dopustio Jimu da prevesla Zagora. Ovo je riejtkost da epizoda zavrsi na nacin da Zagor ispadne preveslan. Vec samim time, dao je nagovjestaj da bi se Jim brzo mogao vratiti. Kad sam vec pricao o prvom pojavljivanju brojnih Zagorovih prijatelja, jedan koji se davno pojavio je Tonka (Irono Man), a jedan koji mi pada na pamet, a kojeg nismo jos vidjeli je pukovnik Perry. Nisam siguran kad se on tocno po prvi put pojavljuje, ali kako sam krenuo citati kronoloski, doci cu kad-tad i do njega. :)

Sto se tice price, ovakva prica u meni uvijek budi osjecaje. Ti nadmeni lovci poput tog lorda Nicholsona u meni izazivaju zgrazanje tako da izuzetno drago mi je bilo sto je na kraju poginuo upravo od ruke onih koje je cijeli zivot i lovio. Kao da je Nolitta tim potezom htio naznaciti da se i sama sudbina okrenula protiv njega. Epizoda mi se iznimno svidjela. Posebno jak bio je trenutak u kojem Zagor stoji na stblu i iscekuje dolazak Nicholsona. Tada po prvi put u zivotu shvaca kako je to biti progonjen. Ovo je definitivno bila jedna od najboljih epizoda dosad.

Crtez je takoder bio vhrunski, Ferri je izuzetno dobro docarao svu atmosferu lova i napetosti. A naslovnice su mogle i bolje ispasti. Ne bih rekao da su nesto posebno.

25.08.2021
    14:22:00 sati
  • Qwertz

8, 8, 8, 8

Interesantna i zabavna akcijska epizoda koja baš ima neki filmski vibe. Sve počinje sa traperskim sastankom i standardnim problemima između bljedolikih i Indijanaca. Ništa posebno, pomislio sam. Ipak, nakon uvođenja lorda Nicholsona u priču sve postaje puno bolje i zanimljivije.

Po prvi puta vidimo Zagora prepuštenog samog sebi i natjeranog da se obrani kako zna i umije. Da, Zagor je postao lovina jednog psihopata. Scene lova su baš dobre i napete. Prava avantura. Nikad nisam imao priliku čitati stripove o Tarzanu, ali baš mogu zamisliti Tarzana u ovakvoj avanturi. Jako dobro.

Ferrijev crtež je još uvijek na onom početnom nivou. Ipak, to sve izgleda jako dobro. Napet i mračan strip ispunjen akcijom.

Naslovnica ove priče mi se baš sviđa, ali možda se moglo ubaciti neku prašumsku pozadinu, pa bi ukupni dojam bio još bolji.

Interesantna pričica puna akcije.