Otmica Ikara La Plumea

ZG KOZA 11 | 128 str.

Eva Dunkpof, kći zrakoplovnog inženjera koji je u prošlosti surađivao s Ikarovim Perom u izgradnji letećeg katamarana, uz pomoć beskrupuloznih ljudi otima baruna kako bi ga natjerala da se s njom vrati na vrh nepristupačne litice na kojoj stoji tajanstveni grad Ol Undas. Teško ranjena posvojena barunova kći Scarlet uspijeva obavijestiti Zagora o otmici, Zagor se u zadnji tren uspije ukrcati na leteći katamaran i svi zajedno završavaju u Old Undasu. No, tamo se štošta promijenilo od posljednje avanture, i to ne na bolje.

Priča 4

Scenarij 3

P*2

S*2

• Otmica Ikara La Plumea
    ZG KOZA 11

• Il rapimento di Icaro La Plume
    ZG COZG 11

• U lipnju 1990. godine objavljena je Toninellijeva treća priča u specijal ediciji, a ova je svojevrsni nastavak, objavljena u kolovozu 2020. godine.
  • Ni Marcello Toninelli nije oduševljen ovom pričom, pročitajte njegove kritike ovdje, kao i neka druga zanimljiva razmatranja o serijalu.
  • Ime majmuna posveta je glumcu Andyju Serkisu koji je glumio inteligentnog majmuna Cezara u trilogiji Planet Majmuna: Postanak, Revolucija i Rat.

To je, ukratko, radnja ove priče, svojevrsnog nastavka Toninellijeve priče u kojoj je Zagor je prije tridesetak godina prvi put kročio, bolje rečeno prinudno aterirao na vrh nepristupačne litice na kojoj stoji Ol Undas, izgubljeni grad davno nestale civilizacije.
U to se vrijeme Zagor još nije toliko susretao i više saznavao, kao što je to od 1995. godine i Bosellijeve priče „Sedam gradova Cibole“, o tragovima drevnih civilizacija Atlantide i Mua, pa tako nije ni znao za rat koji je doveo do međusobnog uništenja tih dviju civilizacija, stoga u Caponeovoj (Potop u Darkwoodu), a posebno Toninellijevoj priči nije bilo otvorenog govora o Atlantidi i Muu. Zaslužan za mali izlet do izgubljenog grada bio je barun Ikarovo Pero, naš stari znanac koji ima samo jedan san u životu: letjeti. Šteta što ga nenadani faktori na sve načine onemogućuju u tome, uzrokujući neizbježne padove njegovih letećih kreacija još tamo od orinokoptera (ZS 17, extra 65/66), helikoptera (ZS 317/318, extra 111/114), zračne kočije (ZS 583, extra 186), tvrdokrilca (ZS 703, extra 219) i ultra letećeg predmeta (ZS 941/946, extra 282/287). Pa ipak, njegov izum leteći katamaran doveo je baruna, Zagora i Čika do Ol Undasa, grada izgubljene civilizacije smještenog na vrhu nepristupačne litice okružene otrovnim plinom. Grad je nastanjen potomcima onih koji su preživjeli drevnu apokalipsu, ali i monstruoznim kreaturama koje zli Saltur koristi kako bi prvo ovladao gradom, a potom cijelim svijetom-klasika s megalomanski nastrojenim ludim znanstvenikom. Zagor poražava i čudovišta i zlog Saltura, a vođa zajednice Makrius govori Zagoru kako su uništili laboratorij i formule kako ne bi opet pale u krive ruke, kao i kapsule s čudovišnim bićima-prekinuli su im dovod energije i raspala su se u prah i pepeo. No međutim, izgleda da je dobri Makrius lagao, tako bar ispada po ovoj priči.

Od svih priča u kojima se obrađuju izgubljeni gradovi i civilizacije, moram biti iskren i napisati da mi se ova najmanje svidjela. Nije mi onomad sjela ni Toninellijeva priča, za koju i danas mislim da je razočaravajuća i vrlo prizemna u smislu radnje i objašnjenja, tako da za Zagorov povratak u njega nije bilo potrebe, ali moram biti sasvim iskren i reći da sam bio znatiželjan da vidim što se u međuvremenu dogodilo s Ol Undasom, a kako se danas u Bonelli svijetu sve reciklira, tako je i Ol Undas došao na red. Zagor se vratio u Ol Undas, koji se u međuvremenu prilično promijenio, i to ne na bolje. Čudovišta su zavladala, stanovnici istrijebljeni, a od nekadašnjih vođa zajednice ostali su tek hologrami. Od čudovišta se najviše ističe inteligentni majmun Serkis, ali su tu autori toliku zavrzlamu, da ne kažem glupost uradili. Dakle, taj Serkis, ko fol inteligentan, ali ja se pitam koja je razina intelekta tog primata? Čak bi i ljudi koji su upoznati s tehnologijom imali znatnih poteškoća da ovladaju drevnom atlantidskom tehnologijom, a majmun stišće gumbiće ko profesor Hellingen, klonira čudovišta kao na traci, zapovijeda im, organizira ih u vojsku. Ovaj je primat nešto između majmuna i čovjeka i ne izgleda baš toliko inteligentno. Posljednja scena potvrđuje ovu moju tezu, u kojoj majmun ispaljuje hitac iz puške i čini se da je sretan što je shvatio kako oružje radi i podsjetio me tako na njegov pandan iz Kubrickove „2001.: Odiseje u svemiru“ kada primat maše s kosti shvaćajući da ima oruđe za lov i oružje kojim može pokoravati druge majmune. Ako nisam krivo protumačio prizor u ovoj priči, ne razumijem kako biće, za koje je uspjeh povući okidač puške, može učinkovito upravljati strojevima znanstvene fantastike!? Ha, ha, ha, možda je to taj famozni Burattinijev i Perniolin sense of wonder, a koji ja nažalost ne shvaćam. Usput, posljednja scena s Evom, barunom i Zagorom koji se u letu drže za balon izbjegavajući metke pametnog majmuna je na rubu loše groteske-ne znam bih li se smijao ili plakao.

Stvarno se ne sjećam nijedne toliko beskorisne priče. Radnja nema intrigantnih i sugestivnih ideja da zaokupi čitateljev interes, scenarij je minimalan i bez adekvatne karakterizacije likova, ograničen je na flešbekove, uobičajene (pretjerane) atletske izvedbe Zagora, čudovišta koja treba ubiti i holograme koji objašnjavaju situaciju. Eva i njeni pomoćnici su posve skromni i beskrvni antagonisti, nit smrde nit mirišu. Očekivao sam da će se više istraživati motivacija Eve Dunkpof i geneza čudovišta napuštenog grada i njihovog vođe Serkisa, a od svega toga je najgluplja Zagorova ideja da pozove ljude iz baze „Drugdje“ koji će se pobrinuti za Serkisa i drevnu tehnologiju. Ako išta, Zagor je do sada trebao naučiti da ne vjeruje tim ljudima. Oni, izuzev Jesseya i Robertsa, nisu njegovi prijatelji i Zagor im ne bi trebao vjerovati, a pogotovo ne bi smio dopustiti da „Drugdje“ dođe u posjed atlantidske tehnologije iz Ol-Undasa, jer će ju sigurno koristi u loše svrhe. Sjetite se Hellingenova klona, sjetite se epiloga Zagorovog putovanja do Južnog pola. Na žalost, ovo nije Zagor kakvog poznajemo od malih nogu, Zagor koji bi uz jedan bijesni ahhyaakkk uništio Verybadove laboratorije, akkronijansku tehnologiju na planini Naatani, Hellingenove izume. Sjećate li se kako se Zagor ponašao prema vojsci i znanstvenicima koji su htjeli zloupotrijebiti izume? Filozofija kojom je Nolitta obdario Zagora je zdravorazumska i jednostavna: „Ti bi predmeti u pogrešnim rukama mogli prouzročiti katastrofe, zato je uvijek bolje uništiti ih“. Vidjeti ga ovdje da zaziva „Drugdje“ i vojsku, vidjevši ga tako izgubljenog i zapetljanog u tom priglupom rezoniranju, dođe vam da mu zalijepite šamarčinu i kažete: Zagore, to je put kojim ne smiješ kročiti.

Na žalost, ni Ikarovo Pero nije se proslavio. Koliko god je Nolitta znao unijeti zabavu, duhovitost i ljudskost u takve nezaboravne popratne likove koji su obogaćivali serijal, toliko su oni danas obezvrijeđeni oduzimanjem tih vrlina. Najtužnije je to što barun sada sve racionalizira i objašnjava s puno komentara. Ikarovo je Pero lik stvoren za nasmijavanje, stvoren za gegove i kao takav nikada nije bio (pre)ozbiljan lik, čak ni kada aktivno sudjeluje u Zagorovim avanturama, primjerice u Toninellijevoj izvrsnoj priči „Tvrdokrilac“ ili u Sclavijevom remek-djelu o povratku Hellingena, jer bi u protivnom izdao izvorni duh koji mu je dao Nolitta. Ovdje barun igra preozbiljnu ulogu, stalno cmizdri, psuje, nema ambiciju stvarati nove izume već se referira na stare i tek je sjena izvornoga lika, a to si autori nikako nisu smjeli dopustiti.

I zapravo nije mi jasno u koju svrhu je priča pisana. Jedini smisao koji mogu dokučiti je u tome da se zaključi Toninellijeva priča. Ali na 128 stranica je to praktički nemoguća misija. Priča je to temeljena na čistoj akciji radi nje same, jer priče praktički nema. Ne saznajemo koji je Evin motiv za odlaskom u Ol-Undas, ne saznajemo kako je uopće doznala za njegovo postojanje. A gore, na krovu svijeta-postapokalipsa, ljudi su istrijebljeni, čudovišta su zavladala, a vodi ih majmun s mozgom malo superiornijim od ostalih, ali u svakom slučaju ne može imati inteligenciju za pokretanje te atlantidske tehnologije, i sve to izgleda previše apsurdno. Je li ovo sve bilo potrebno samo, kako je Burattini natuknuo, za nastavak? Hoće li Burattini uraditi darkvudsku verziju „Planete majmuna“ ? Hoće, a majmun sam ja, jer ću sigurno kupiti i taj nastavak.

ZG KOZA 10 Witiko!

3, 3, 8, 9

26.08.2021
    08:17:00 sati

3, 1, 7, 9

Sama priča i ideja nisu imali previše smisla u startu, ali otišlo je to u papar. Na prvu uvijek ne pokušam biti prestrog prema ovakvim kratkim pričama, ali s protokom vremena mi uvijek dođe iz guzice u glavu da je govno jednostavno govno. Došli, vidjeli da je sve uništeno i otišli. Pojašnjenja dao hologram. Kako kul. Likovi koji su nekad bili duša serijala sad su postali bezlične persone, negativci bez karizme... Ne ide to tako, Bure moj...

Crtež je solidan. Nekad su Zagorove eskapade čudno nacrtane, ali preživi se to. Naslovnica mi se sviđa. Još će ukupna ocjena ispasti predobra za ovo čudo.

26.08.2021
    08:36:00 sati

Ukupna ocjena 41%

2, 2, 7, 8

Ništa drugo nego reciklaža. Burattini prćka po tuđim radovima i daje besmislene nastavke. Šta je ovo bilo, koja je svrha priče? Meni se čini samo da ima podloge za neki završni obračun jer će mu ovi "pouzdani" iz Baze Drugdje samo još više zasrati stvar. A onda će Bure doći kao Superman tamo 2027. u Maxiju s 320+ stranica i sve srediti. Manijak.

I kakve sam ovo ocjene (3, 3,...) dao tamo u komentarima priče? Očito sam bio presretan jer je počeo godišnji. 😂 Ispravljam.

26.08.2021
    08:37:00 sati

Ukupna ocjena 40%

2, 2, 6, 10

Nije mi jasno zašto ova priča nije išla u redovnu seriju ili kao maksi. I zar nije cilj da se ovdje dotakne prošlosti nekih pratećih likova? Priču nije moguće ocijeniti, jer je ovo možda samo polovina priče. Motivacija likova je nejasna, ne objašnjava se zašto ta Eva želi otići u taj grad. Sve je nekako zbrkano, kao da je Buratini ovo zamislio kao uvod u neku priču u kojoj će prepričavati nadugo i naširoko šta se poslije desilo. Planeta majmuna na nekoj litici očito je samo početak neke duže priče. Crtež je prosječan, a naslovna je odlična.

26.08.2021
    09:50:00 sati

3, 2, 8, 8

26.08.2021
    13:12:00 sati

Ukupna ocjena 39%

1, 2, 7, 9

Besmisleno i totalno nepotrebno.  Sve edicije van redovne Zagor serije (a takodje neke epizode iz redovne) su cisty trash, ali ne u dobrom smislu.  Zagor kao strip je davno ostao bez inspiracije, jer junak kao covjek se ne mijenja, niti je zanimljiv, ako cemo biti iskreni; epizode i nove edicije se pisu i crtaju samo da bi zaposlili nemastovite umjetnike koji nemaju nista novo da kazu, pa se ovo samo vrti u krug, i izgleda zauvijek ce ovo da bude glavni problem.  Ne samo da prica "Grad na krovu svijeta" nije bila toliko dobra niti zanimljiva, nego da je ovaj sequel je jos veci shit.  Sta se vise ima reci, Zagor bi trebo da se ukine, i to je to.  Samo se vrti u krug, bez iceg zanimljivog niti zabavnog za reci, makar kad je u pitanju 80% novih prica.  Sramota da se onoliko dobrih serijala ukinulo u zadnjih nekoliko decenija, a da ovaj shit jos uvijek gura dalje.

28.08.2021
    18:27:00 sati

Ukupna ocjena 36%

2, 2, 6, 6

Jednostavno loše...

30.08.2021
    22:03:00 sati

3, 2, 7, 6

Ovo ne vrijedi ni komentirati. Malo se jurca amo tamo i sve unaprijed znamo. Isto kao i kod ostalih nekoliko epizoda iz ove edicije, od totalne katastrofe Bureta spašava samo crtež.

01.09.2021
    09:58:00 sati

3, 3, 8, 7

Najgori Zagor kolor - IKADA!

A također i jedna od najgorih Zagorovih epizoda ikada napisana!

No bar je crtež dobar, ako ništa drugo. Jednom pročitao i nikad više!

Naslovnica solidna.

07.09.2021
    02:21:00 sati

7, 7, 9, 8

Nije loše. Čita se u jednom dahu, lijepo je povezano s prethodnim pričama, bez pretjeranog prepričavanja ovaj put. Šteta što je scenaristički duo "zaboravio' dati odgovore na neka pitanja. Recimo, zbog čega je Eva Dunkpof uopće toliko uložiila da ode u Ol Undas? Kao da nije mogla otići na neku kukuruznu zabavu u Nevadu ili nekakav bendžo nastup oko logorske vatre negdje u Montani.

Također, ne pita ni Ikar La Plume nešto vrlo za svoju posvojenu kćerku Zagora, ne interesira se nešto previše za njeno zdravlje, život i sudbinu općenito.

A kakav je to super inteligentni majmun Serkis, kojega ne vidimo kako zspovijeda svojom vojskom u nijednoj akciji protiv naših junaka? Šteta, mogla je ovo biti odlična epizoda s razrađenijim detaljima. Crtež i boja su mi odlični, a naslovnica dovoljno zanimljiva.

08.09.2021
    15:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 55%