Guthrumov povratak

ZG KOZA 2 | 126 str.

Kralj Guthrum, šef kolonije Vikinga koji su se naselili prije nekoliko vijekova u Sjevernoj Americi, traži pomoć Duha Sa Sjekirom kako bi riješio misteriju nestalih prijatelja, kojima se prije nekog vremena izgubio svaki trag na obalama Labradora. Guthrum i ekipa se na tom putovanju moraju sukobiti sa neprijateljski nastrojenim Indijancima, ali to nije sve, izgleda da na njih čeka još veća opasnost – Draugari, paklena stvorenja za koja se mislilo da postoje samo u nordijskoj mitologiji.

• Guthrumov povratak
    ZG KOZA 2

• Il ritorno di Guthrum
    ZG COZG 2

• Četvrto pojavljivanje Guthruma u Zagorovom serijalu. Prethodno se ovaj simpatični lik pojavio u epizodama „Odlazak u nepoznato“, „Posljednji Viking“ i „Posljednja Thula“. Treba još napomenuti da je Guthrum imao kratak nastup i u Martin Mystère epizodi „Otok leda i vatre“.
  • Ludens je u svom izdanju napravio malu grešku, naime u ovom drugom broju stavili su alternativnu Venturijevu naslovnicu prethodnog broja na predlist umjesto Sediolijevog crteža za ovu epizodu. Dakle, nije to nikava štamparska greška, kao što su neki pretpostavljali.
  • Riječ viking danas označava stanovništvo koje je u ranom srednjem vijeku živjelo na prostoru Skandinavije, tačnije na prostorima današnje Švedske, Norveške, Danske i Finske.
  • Vikinzi nikada nisu nosili kacige ukrašene rogovima! Iako su one danas gotovo zaštitni znak Vikinga, upućeni kažu da bi se svaki arheolog, koji proučava vikinške ostatke, duboko uvrijedio kada bi iskopao takvu kacigu. Zabluda ipak ima korijene u jednoj pronađenoj rogatoj kacigi, no ona datira daleko prije vikinškog doba, a vjeruje se da je služila u obredne svrhe, nosili su je povlašćeni i nipošto nije bila namijenjena masovnoj proizvodnji niti masovnom korišćenju.
  • U priči se spominje i Leif Erikson, sin Erika Crvenog. Prema predanju Grenlanđana, Leif je počeo da prati Bjarnijev put oko 1000. godine. Prvu zemlju koju je otkrio bila je "pokrivena ravnim kamenjima" i zato ju je Erikson nazvao "Helluland" (zemlja ravnog kamenja). Ovo je najvjerovatnije današnje Baffinovo ostrvo. Nakon toga je stigao do zemlje koja je bila ravna i šumovita sa bijelim pjeskovitim obalama i nazvao ju je "Markland" (šumska zemlja). Smatra se da je to danas Labrador. Sljedeći put kad su našli zemlju, Leif i njegova posada su se iskrcali i izgradili nekoliko kuća. Ostali su na ovom mjestu preko zime. Predanja spominju da je jedan član Leifove posade, Tajrkir, našao grožđe. Leif je zato ovu zemlju imenovao Vinland. Jedna druga teorija je da je "Vin" staro norveško ime za livadu, pa zato "Vinland".

Čovjek kojemu je njegova domovina draga još je nezreli početnik; onaj kojemu je svako tlo poput njegovog rodnog već je snažan; ali savršen je onaj kojemu je cijeli svijet strana zemlja.

Dugo vremena smo čekali na jednu ediciju u boji, prvo su tu bili reprinti Repubblicinih izdanja, ali zbog naknadnog kolorisanja dobar dio fanova je podijeljen u dva tabora: jedni govore kako stripove, koji su izvorno objavljeni kao crno-bijeli, treba i ostaviti u tom obliku, drugi su opet s oduševljenjem pozdravili modernizaciju SBE stripova. Novu kolor ediciju su isključivo svi pozitivno prihvatili, stripovi su od samog početka zamišljeni kao izdanja u boji, tako da se očekuje nešto bolje kolorisanje od onog Repubblicinog. Dakle, problem sa kolorisanjem je riješen, ostaje još samo da se napišu kvalitetne priče, koje će opravdati dobar kvalitet ove edicije u svakom pogledu. Naravno, ne treba ni zaboraviti crtače, oni su izuzetno važni u ovom slučaju. Ako je već pokrenuta edicija sa modernim kolorom, onda je potrebno angažovati i dobre crtače, koji će strip vizuelno šarmirati na najbolji mogući način.

Draguari

Već u prvom broju nam se predstavio Walter Venturi, čovjek sa dopadljivim, atmosferičnim i dinamičnim crtežom. Polazi mu čak za rukom da Zagorovo lice crta slično kao i Ferri, što je kod većine nostalgičara izazvalo ogromno oduševljenje, pa su mu odmah prilijepili etiketu Ferrijevog nasljednika i najboljeg crtača Zagorove ekipe. Ili bolje rečeno, stavili su ga na skoro isti nivo kao i Vernija, na sam vrh vrhova. Iako sam ja totalno drugačijeg mišljenja, poštujem (ne)ukus tog dijela publike. Ali onda, već u drugoj epizodi ovog izdanja, na scenu stupa Sedioli. Mislim da je taj potez najbrži način da se cijela edicija već na samom početku sahrani.

Rauch je jedan od najboljih Zagorovih scenarista, u njegovim se pričama vidi da dobro poznaje materiju. U ovoj epizodi je odabrao klasični koncept pripovjedanja sa svim propratnim elementima. Na samom početku vidimo Zagora i Chica kako su se uputili u Maine, destinacija koja se često spominje u avanturama Duha Sa Sjekirom, između ostalih i u posljednjem almanahu „Sablasni jedrenjak“. Njih dvojica su dobili pismo od jednog prijatelja koji ih moli za pomoć. Zvuči poznato? Da, dosta epizoda je imalo sličan početak. Zatim vidimo naše junake kako se upuštaju u masovnu tučnjava u jednoj lokalnoj kafani. I ovo zvuči poznato? Itekako, jedna od omiljenih scena većine autora u uvodnim dijelovima stripa. U takvim situacijama Zagor većinom izvuče deblji kraj, u ovom slučaju ne znamo šta se na kraju desilo, jer poenta te tučnjave nije da saznamo pobjednika, već da nam autor prikaže kako su Vikinzi narod koji uživa u borbama i piću. Upravo u ovoj epizodi je to bio pravi potez, jer tuča iz zabave je nešto što pripada Vikinzima kao i rogovi na glavi, iako ih u realnosti nikad na kacigama nisu ni imali. Dalje, izabrana skupina sposobnih momaka (među njima i Chico) kreće u misterioznu pustolovinu, u otkrivanje novog područja. To je ipak neizbježno u avanturama sa Guthrumom, jer upravo ta nova saznanja, koja su često propraćena misterioznim događajima, daju pustolovinama takve vrste dodatnu draž, a i autor ima onda više prostora da pusti maštu na volju. Rauch je cijelo vrijeme do samog kraja upotrebljavao već poznatu konstrukciju klasičnih priča, tako da nije mogao izbjeći finiš u kojem se pojavljuju natprirodni elementi, podsjećajući pri tome djelimično na legendarnu priču „Prokleto blago“. Bilo je i drugih autora koji su se okušali sa sličnom naracijom, oni su bili većinom manje uspješniji od Raucha u ovoj priči. To je ono što krasi dobrog scenaristu, ne mora nužno imati svježu ideju, dovoljno je da upotrijebi stari dobri koncept i da od toga razvije dobru naraciju. Rauchu je to pošlo za rukom, dokazao je da je s pravom izabran kao čovjek koji će imati privilegiju da napiše jubilarni broj 600.

Epizoda obiluje brojnim likovima, neke od njih nam je autor predstavio, to jest njihova imena i sposobnosti, zato sam bio iznenađen što je većina tih ljudi u ovoj priči izgubila život. Neki od onih su imali potencijal da postanu stalni dio Guthrumove ekipe, kao na primjer Thorgill. Ovaj crvenokosi div je izuzetno snažan i sposoban, kao i svim drugim Vikinzima ne fali mu na hrabrosti. Još jedna markantna osoba je Sven, Viking koji je napustio zajednicu i oženio se Amerikankom. Siguran sam da ovo nije posljednji put da ga vidimo u Zagorovim avanturama. Ipak, zvijezda ove priče je Guthrum, kralj vikinške kolonije Vinlanda. Izuzetno snažan, sklon porocima kao što su vino i jelo, ovaj simpatični kralj je sušta suprotnost od jednog smrknutog i agresivnog lika Vikinga, kako ih većinom poznajemo iz filmova i drugih medija. Čak bih rekao da je najsličniji Hogaru, najpoznatijem Vikingu iz svijeta stripa. Iako Guthruma njegovi sljedbenici slijepo prate kroz avanture, sklon je greškama, možda i zbog toga jer djeluje poprilično naivno. U ovoj epizodi Zagor ga je u jednom trenutku naružio kao da je malo dijete, jer je zbog njegove odluke da istraži vikinške kolonije mnogo ljudi izgubilo živote. Ipak, zbog dobroćudnosti nije moguće da se ovom liku na duže vrijeme zamjeri, možda i zbog toga što je i sam svjestan svojih grešaka, što ga ipak neće spriječiti u tome da ih za neko vrijeme ponovi. Iako je izuzetno simpatičan, nisam siguran da je Guthrum najbolji izbor za vikinškog kralja. Prije ili kasnije će opet nedužni ljudi njegovom indirektnom krivicom da izgube živote.

Kao što sam već rekao, za vizuelni dio se postarao Gianni Sedioli, jedan od najproduktivnijih Zagorovih crtača. Na samom početku karijere bio je čovjek koji je obećavao, djelimično mu je polazilo za rukom da prenese na papir Zagorovo lice kao što to crta Ferri, pa je to mnogima bilo dovoljno da ga uvrste među bolje crtače. Očekivao se napredak s vremenom, međutim to se nije desilo. Umjesto da je sa svakom novom epizodom popravljao svoj stil i izgrađivao crtež na viši nivo, on je postao hiperproduktivan, čovjek koji crta velikom brzinom, tako da je već sada ušao u top ten najproduktivnijih Zagorovih crtača svih vremena. Bane Kerac je bio zadužen za drugi broj ove edicije, međutim on nije na vrijeme završio strip, tako da nije nikakvo iznenađenje to što je upravo Sedioli uskočio na njegovo mjesto i kao rezultat imamo ovu priču kao drugi broj kolor edicije. Sigurno je da Sediolijeva brzina ima i svoje prednosti, da nije njega možda bi čak ostali i bez kolorca u 2014. godini, međutim sve ima svoju cijenu, kvantitet i kvalitet rijetko kad idu zajedno. U ovoj epizodi još jednom može da se primijeti fušerski rad, možda ne u tolikoj mjeri kao u crno-bijelom izdanju, jer je pozadinu ovdje prekrila boja. Možda i največi Sediolijev problem je što nema dovoljno mašte da bi jedan strip napeto kadrirao. Po scenariju se može vidjeti da je bilo nekoliko scena koje su trebale da izazovu jezu i napetost, što je crtaču samo djelimično pošlo za rukom da to prenese na papir. Zaista je šteta što je upravo Sedioli odradio ovu priču, sa dobrim crtežom bi ukupni utisak sigurno bio dosta bolji. Zahvaljujući koloru ovaj strip izgleda atraktivnije, ali ipak ne dovoljno da bi se moglo reći da je odlično obojen. Radi se više o standardnom SBE koloru, ne toliko kvalitetnom kao u Dylanovom colorfestu. Na nekim tablama je kolor previše izražen, djeluje neprirodno i previše drečavo. Dakle, cijeli strip je mogao biti mnogo bolji, samo da je kojim slučajem neki drugi crtač obavio vizuelni dio posla.

ZG KOZA 1 Duhovi kapetana Fishlega

ZG KOZA 3 Prošlost Jimmyja Gitare

7, 6, 8, 10

Premalo stranica za neku dobru priču. Moglo je to ispasti puno bolje, ovako smo dobili klišej na klišej, iako se brzo čita.

28.03.2015
    21:30:00 sati

6, 5, 5, 10

28.03.2015
    23:16:00 sati
  • aved

6, 5, 7, 6

Ocekivao sam neku licnu pricu, nesto sto ima vise dodira sa samim Guthrumom, nesto slicno kao sa Fsihlegom. Ispalo je katastrofalno smorno. Prvih 40 stranica je baceno bezveze, borba sa indijancima razvucena, glavna prica totalno tanka i ne razradjena. King jednim dijelom brani pricu tako sto imamo prikaz tuce, odnosno, kako je to rekao, prikaz jednog dijela Vikinskog mentaliteta i sl. Tako nesto je totalno nepotrebno u ovoj prici koja ima ogranicen broj stranica. Sam mentalitet, obicaj i poneki mit Vikinga se mogao dosta bolje prikazati jer sama ta mitologija ima daleko vece, ljepse i zanimljivije strane od toga da se jedan takav narod voli tuci. Imamo prerazvucen uvod, nepotrebnu i razvucenu borbu sa indijancima ( ovo bi trebalo da bude prica o Vikinzima, a ne o indijancima s kojima smo se milion puta susretali ). Imamo hrpu poginulih vikinga- bravo Rauch, svaka cast! Pobij i ono malo sto ih je ostalo. Posalji ih sve Odinu. I sta imamo na kraju? Imamo jednu mlaku, mrsavu i nigdje veze pricu koja ne pije vodu. Totalno upropasteno s obzirom na citavu mitologiju i svijet koji je prebogat pa samim tim plodan za bilo koju pricu i temu.

Sediola je poprilicno izvukao i spasio kolor, tako da ovdje moze proci, odnosno da mu se progleda kroz prste zbog njegovih jajastih glava i scena koje imaju dimenziju komicnosti. Naslovnica je nesto sto mi bode oci poprilicno. Imamo zaprepasceno lice Zagora i Guthruma- jedan gleda u desno, a drugi gleda u lijevo dok se skelet sa macem nalazi u sredini?

Sama ideja kolor Zagora mi se svidja. Proslost Zagorovih prijatelja koja ih proganja pa samim tim gradi te likove jos vise. Prvi broj sa Fsihlegom je mogao biti dosta bolji, ali je prica nekako ispala pristojna i koliko toliko prihvatljiva. Guthrum je totalno podbacio, dobili smo jedno veliko nista. Rauchu treba dati neku nagradu jer je srusio osnovni zakon fizike- od nicega napravio nesto. To nesto je katastrofa i toliko smorno, ali je eto ipak nesto. Nadam se da ce sa Jimom Gitarom biti vise osobnije, nesto sto ima relaciju proganjanja proslost-sadasnjost.

Kingove recenzije i postove poprilicno cijenim, ipak se radi o dobrom poznavaocu stripa, a isto tako i vjernom fanu Zagora, ali ipak mislim da je pretjerao u ocjeni ove price koje te ocjene jednostavno ne zasluzuje.

29.03.2015
    00:27:00 sati
    aved

5, 4, 4, 7

Od svih pojava Guthruma i njegovih vikinga, ovo je sigurno najgora.  Nista ovdje ne valja: ne scenario, ne crtez, a kamoli sama prica.  Ok, mozda je naslovnica ok, ali to je uglavnom to.  Prica je staromodna, ali na zalost nije uzbudljiva niti zabavna. Sve sami klisej od kliseja.  Previse je slicna Nolitinoj epizodi "Poslednji Viking", ali je sto puta dosadnija.  I crtez je cisti ocaj: Sedioli je veoma slab.  Do sada mi se ne svidja niti jedan kolorac ovog Zagora u boji izdanja, ali moram priznat da je prvi broj makar imo bolji crtez.  Sto se tice scenarija, obadva su k'o dlake behaderove.  Nema velike razlike izmedju ovog izdanja i onog ocajnog prekinutog Almanaha: oba samo guraju osrednje price koje nemaju nikakve inspiracije niti jedne dobre ideje.  Nadam se da ce treci broj biti bolja od prethodna dva, ali iskreno, sumnjam.

29.03.2015
    05:50:00 sati

7, 5, 3, 8

Jedva sam došao do kraja, a što se tiče Sediolija čak je i Segna crtao bolje od njega.

29.03.2015
    08:24:00 sati

8, 9, 8, 7

jedna odlična i napeta priča, nije remek djelo ali ju je užitak čitati

29.03.2015
    09:35:00 sati

8, 9, 8, 9

Na kraju sam se pozitivno iznenadio ovom pričom i svakako je bolja nego ona iz prvog kolorca. Kada je u pitanju Guthrum nema tu novih ideja koje nismo vidjeli prije ali ovdje su podignute na viši nivo i sve me malo podsjeća na priču Posljednji Viking uz nešto moderniji pristupPrisutno je slično putovanje te potraga koja vodi u susret nepoznatim opasnostima i mnogobrojnim žrtvama pa iako nije lako napraviti nešto što će zaokupiti pažnju čitatelja ja sam u ovom slučaju dobio sasvim zadovoljavajući materijal za svoje utrošeno vrijeme. Najviše mi je pažnje privukao krvavi okršaj sa indijancima i ulazak u pećinu prepunu Draugara. Treba spomenuti i scenu kada su 2 Vikinga i indijanac Cree odlučili dati najveću moguću žrtvu da bi omogućili svojim prijateljima nešto dodatnog vremena za bijeg.

Sedioli mi inače nije u vrhu crtača ali ovdje je dao veliki doprinos i predstavio vjerojatno svoj najbolji rad. Na nekim mjestima Zagor i Chico još imaju malo čudna lica ali pored ovako dobrog kolora na to nisam puno obraćao pažnju.

29.03.2015
    10:38:00 sati

7, 6, 8, 8

Dobra prica ali malo stranica da bi se razvila. Zasto se specijalna izdanja tako ogranicavaju?  Zar nije bolje da budu u stilu klasik izdanja? Koliko imas materijala za pricu pisi.

29.03.2015
    11:13:00 sati

5, 3, 7, 7

Nakon pročitanog izdanja prvi dojam je bio da je neki napredak u odnosu na Fishlega ali sam bio subjektivan- Guthrum mi je nekako draži lik od Fishlega, a Vikinzi zanimljiviji likovi od brodske posade, a Fishleg mi je i spustio kriterije... Danas kad vidim to je jednako blijedo.

Edicija bi po meni trebala biti osobno povezana s likovima i sa Zagorom u sporednoj ulozi ili, ja sam čak zamišljao, bez njega uopće a ovako se dobije pustolovina koja se također mogla ugurati u Almanah ediciju. Dakle, Fishlegova priča je po ovom kriteriju bolja od Guthrumove.

Što se tiče radnje, već viđeno i očekivano. Pojavit će se na nekom zabačenom mjestu gdje ima i  ludih Indijanaca kakvih inače u Darkwoodu nema, a najviše me naživciralo buđenje mrtvaca nakon što je onaj znanstvenik dirnuo blago. Naravno, u Zagoru je zabranjeno dirati blago i staviti si ga malo u džep ili odnijeti u muzej. Tko dirne jadna mu majka jer ustaju mrtvaci, otvara se zemlja ili ruše planine. Toliki klišej ne postoji u Bonelliju i jaaaako me iritira. Dalje, naravno da su svi oni Indijanci morali izginuti, nijedan nije smio preživjeti. Za uzvrat je moralo riknuti nekoliko Vikinga i to je šteta jer kao što je netko rekao onaj div je imao potencijal za neke daljnje priče. No, Guthrum uvijek mora doživjeti velike gubitke u svojim redovima.

Puno teksta mi inače ne smeta ali ovdje mi je ono prepričavanje pohoda Vikinga k Americi baš dosadilo. Naslovnica ok ali ništa posebno, crtež također.

P.S. Ne razumijem u čemu je štos da priču priča Mnogo očiju

29.03.2015
    11:27:00 sati
  • caramba

6, 8, 9, 10

Moram priznati da mi Guthrum nikada nije bio zanimljiv lik i njegovo prvo pojavljivanje mi je najbolje, ali mi nema logike da je on dobio prostor za svoju epizodu prije jednog Rochasa ili Doca Lestera, Tonke. Priča od svoje polovice dobiva na dinamičnosti i postaje solidna. Sedioli mi je zbilja ok crtač, nikakvih zamjerki, pa nemoraju valjda svi biti kao Rubini ili Bisi. A što se samog izdanja tiče, sve bi bilo idealno samo da Ludens - po običaju - nije usrao motku s nečim - ovaj puta sa alternativnom naslovnicom. Nevjerojatno je da se svakoj njihovoj ediciji mora potkrasti nekakav totalno amaterski propust.

29.03.2015
    11:49:00 sati
    caramba

8, 7, 8, 8

29.03.2015
    12:35:00 sati
  • Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Nisam pročitao strip, a nakon ovakvih komentara, vjerujem, niti neću, tek sam ga pažljivo prelistao nakon kupnje ( šteta novca i sigurno će u prodaju na aukcijama u pola cijene iako je glanc ) . Možda ipak pročitam, tek da vidim kako Zagor danas nije niti sjena onom iz slavnih dana, ZLATNOG DOBA ZAGORA.  Zaista, u zadnje smo vrijeme u prilici kupovati svakakva ( da ne kažem što )... ZAGOR JE FENOMEN, ali još nismo imali prilike složiti PRAVU kolekciju...ONO ŠTO VRIJEDI, ONO ODABRANO. ZAGOR KLASIK nije loš, držim da je najbolje izdanje do sad, makar ima nedostataka koji nisu ništa drugo do odraz šlamperaja i omalovažavanja kupca-ljubitelja stripa, od strane izdavača ( zašto nije ubačena predstranica, zašto su izbacivane sličice...zašto nisu izdavane sve naslovnice ?...POVRATAK U DARKWOOD se nastavlja u TAJANSTVENE VODE...a trebalo je nastaviti i s tvrdim uvezom a ne prekinuti na br. 15. ). Onih nekoliko knjiga, mislim da ih je do sad izašlo 7, koje idu kronološki su totalna katastrofa ( tamo čak Zagor nije ime nego nadimak )...sterilno... Ono izdanje u boji od  LIBELLUSA neću komentirati. Korektno izvedeno ali abnormalno skupo, pa tko voli nek izvoli...ja Zagora u boji ne mogu čitati...kričavo...a ne sviđa mi se niti ideja da se sve knjige međusobno nastavljaju jedna na drugu, odnosno, trebale su biti kompletne priče a knjige s različitim brojem stranica. Ona prva tri GIGANTA u boji morala su biti i u tvrdom uvezu, jer radi se o posebnim izdanjima i velikom formatu...ali NE, morale su se dogoditi i tiskarske pogreške...ŠLAMPAVO i NEPROFESIONALNO. Umjesto plitkih izdanja poput ovog Guthruma, izdavač se moga sjetiti izdati specijalce s odabranim pričama ali kronološki poredanim. ZAŠTO NE ??? ŠUMA ZAMKI ili ZASJEDA U ŠUMI, "CRVENA VJEŠTICA", NASILJE U DARKWOODU, MORSKE HIJENE, LOVCI NA LJUDE, STARI SAT, NOVOGODIŠNJA NOĆ, IGRA PET STRIJELA, TAJNA JEZERA IRI, DEČKO PIK... Ovo bi se lijepo nadovezalo na ZAGOR KLASIK... ALI, NIKAKO U BOJI...ZAGOR JE PREDVIĐEN ZA CRNO-BIJELO IZDANJE... Držim da je najbolje izdanje Zagora do sad epizoda ODLAZAK U NEPOZNATO u izdanju ZAGOR KLASIK TVRDI UVEZ, a gdje se prvi put pojavljuje baš Guthrum ( nedostatak predstranice i ostalih naslovnica jedina je zamjerka )... Ostale priče s Guthrumom su katastrofa. Sama ideja o izdavanju priča o likovima iz Zagorova svijeta je odlična, ali do sad jedino što vrijedi je prvih pet Čikovih epizoda... Kad se sjetim ponovnog pojavljivanja Bijelog Risa. Totalna glupost i velika šteta za kultnu epizodu SNJEŽNI SOKOLOVI. Čak je ona o Žalosnoj Sovi, u izdanju VČ, čisti promašaj...pa i otkrivanje što će se dogoditi kad Obelix popije ČUDOTVORNI NAPITAK u OBELIKSOVA GALIJA... Neke je teme bolje ne dirati, ako se nema dovoljno mašte...jer, pokvari se izvrstan serijal.

29.03.2015
    16:56:00 sati
  • Ukupna ocjena 35%

2, 2, 5, 8

Uvelike lošije i dosadnije od prvog broja...ostaje jedino pitanje koji je kraj predvidljiviji.

Šteta što Ferri crta naslovnice, Sedioli je tu razvalio, ali ništa više od toga.

29.03.2015
    20:56:00 sati
    Tintilinic
  • markotamara

8, 8, 8, 10

odlična epizoda,kolor ok

30.03.2015
    12:16:00 sati
    markotamara
  • El Morisco

9, 8, 7, 8

Pravi kolor specijalac. I još jednom kao i kod Fishlega čini mi se da mnogima nije jasan ovaj serijal. Glavni su Zagorovi prijatelji, a Te-Nay im samo pomaže (akcijom ili čak i malom psihoterapijom). Ovako starom pijancu očitati lekciju o famoznoj "mi Vikinzi ne bojimo se mrijeti" ideologiji nije mala stvar za Zagorov svijet. I zaista, kamo god je Guthrum krenuo u pustolovinu skoro svi njegovi izginu, a on eto žali, ali svakih 15 godina ide ponovo... tako da skidam kapu autorima, veliki plus za ovaj serijal i jedva čekam i ostale likove iz Zagorova svijeta.

31.03.2015
    14:41:00 sati
    El Morisco
  • Giuda Ballerino

8, 8, 8, 8

Dobio vise nego sto sam ocekivao. Rauch malo previse siluje nordijsku mitologiju, ali prica mi je ok i nemam zamjerku. Ovo mi je visestruko bolje od Dragonero colora koji je izasao u isto vrijeme. Sedioli je meni pozitivac i isto nemam zamjerku.

02.04.2015
    15:28:00 sati
    Giuda Ballerino

9, 9, 9, 9

Meni se sviđa i ova epizoda i lik Guthruma i crtež i cijela ova kolor edicija.. Nemam pretjeranih zamjerki.. Jedino malo čuđenje mi je što su stvarno skoro svi Vikinzi pobijeni, jer sam stvarno očekivao da će neki od njih ostati "stalni" članovi Guthrumovog tima, ali eto, šta ćeš..

Crtež je ok, Sedioli na razini, rastura Chiarollu milijun puta.. Naslovnica mi se isto sviđa..

04.04.2015
    12:21:00 sati
  • Ukupna ocjena 66%

7, 6, 7, 6

05.04.2015
    14:51:00 sati
    vešmašina

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Odlično, napeto, uzbudljivo, sjajno od samog početka do kraja.

Dostojan Guthrumov povratak i mnooooogo bolji kolorac od prošloga.

Da su bar svi Zagori kao ovaj!

Najbolji Rauchov rad do sada, Sedioli odličan kao u uvijek.

09.04.2015
    11:47:00 sati
  • Ukupna ocjena 97%

10, 10, 9, 10

19.04.2015
    20:48:00 sati
    Zagor-Tex
  • WOLF-HUNTER

7, 6, 8, 10

U nekom pogledu, ovo i nije toliko loša priča ako pogledamo muku na koji je bačen serijal sa samo 126 stranica, što je previše malo za scenaristu da bi napravio dobru priču, ako ovako nastave bojim se da će ovaj serijal da završi kao Almanah Pustolovine, ili možda gore. Prvo vidimo Guthruma, meni lično dragog lika, pa čak dražeg od drugih sporednih likova, koji objašnjava Zagoru cilj svoje nove pustolovine - potraga za mačem Erica Crvenog. Međutim, najveći problem kod ovog lika je u tome što je previše predstavljen kao naivan lik koji donosi često, pa skoro svaki put lošu odluku koja će da stoji života nekoliko dobrih ljudi. U ovom slučaju je bilo njih nekoliko koji su otegli papke. Osim njihove smrti, dio koji mi se svidio jeste kada onaj viking pravi klopku za protivnike, izazivajući odron stijena i tako uništava svoje neprijatelje. Scenario je sasvim u redu, iako je priča više puta viđena, mada mi se nije svidilo ono pojavljivanje sa Mnogoočiju. Crtež mi je bio odličan, Sedioli je zapravo jako dobar u koloru, pa čak bolji nego u crno-bijeloj tehnici. Kod njega mi se najviše sviđa to što zna kako da nacrta Zagora i Chica jer je jako podsjećaju na starog Ferriovog Zagora sa naslovnice "Zagor protiv vampira" koju smatram jednu od boljih naslovnica sa Zagijevim licem. Naslovnica je jako odlična, lijepo se slaže uz masni papir. Ne vjerujem da bi jedan strip poput ovoga trebao da vrijedi ovliko - ko je spreman da dadne lovu za ovo, samo hrabro. Ponovo, nije loše urađeno, ali moglo je i to bolje, samo da nisu ograničene stranice i sve bi bilo ok. Nadam se da će slijedeći kolor da nadmaši ovoga, ali valja čekat...

30.05.2015
    21:51:00 sati
    WOLF-HUNTER
  • igor 12

8, 8, 7, 10

volim tog pijanduru Guthruma ali već je postao naporan sa tim svojim potragama.iz kojih na kraju uvijek neka čudovišta izlete.Sediolija mi je u ranijim epizodama ostavio solidan dojam tako da ni tu ne odskače.

u svemu tome jedino naslovnica...fenomenalna je

08.07.2015
    10:26:00 sati
    igor 12

7, 7, 7, 8

Solidan.
    27.10.2015
    01:03:00 sati
    El Niño

8, 8, 8, 8

Mnogo zanimljivija priča od osrednjeg prvog broja, a Sedioli mi je pravo iznenađenje. Sjećam se da je prije najviše problema imao s likovima, ali vidi se da se ovdje (većinom) potrudio i oko njih, mislim da i kolor dodatno pridonosi dojmu (prikaz Draguara mu je odličan, pred završetak prava horror atmosfera).

Većinom su Zagorova kratka izdanja (almanah, specijal i sl.) promašena ili osrednja što se radnje tiče, ali Rauch očito ipak zna prilagoditi priču tim ograničenjima. Ili barem osmisliti priču koja odgovara očekivanjima jednog ovakvog strip izdanja, a to je sat do sat i pol dobre (u ovom slučaju čak i odlične) razbibrige. I upravo to je većina Bonelli stripova - razbibriga, opuštanje, predah od ozbiljnijeg štiva, odmor za sive stanice; iako izgleda da mnogi to ni danas ne uviđaju...

27.10.2015
    18:05:00 sati
  • Rahazlam

8, 8, 6, 7

02.02.2016
    09:40:00 sati
    Rahazlam
  • RadioClash

7, 7, 7, 9

13.06.2016
    16:32:00 sati
    RadioClash
  • Ukupna ocjena 61%

6, 5, 7, 7

08.01.2017
    19:11:00 sati
    Onedin

9, 8, 8, 10

18.09.2017
    19:28:00 sati

8, 6, 8, 8

Daleko je ovo od Nolittinog koncepta scenarija, brz i tečan scenarij ono je što se traži. Rauch općenito ima odlične zamisli, no kamioni teksta koji nisu uvijek lijepo raspoređeni umaraju čitatelja. Priča odlična, legendarni Guthrum, povijesna tema...

Sedioli uspješan, ima lijepih kadrova, a naslovnica kompjuterski obrađena, ne slaže se to baš s Ferrijem. Definitivno točka na I s legendarnim Vikinzima

8, 6, 8, 8

06.02.2018