Morbovska prijetnja

ZG KOZA 8 | 128 str.

Čudnovate stvari se u Darkwoodu zbivaju. Iznenadno pojavljivanje čudovišta i vanzemaljskih ratnika utjerat će strah u kosti indijanskim plemenima. Zagor, na očajnički poziv mlade Indijanke, kreće u potragu za njezinim nestalim bratom. U potrazi, Zagor će postati svjedok nevjerovatnih dešavanja uključujući sukob sa vanzemaljskom stonogom, koja ga je mogla stajati glave. Međutim, naš Duh-Sa-Sjekirom nije svjestan da odgovore na sva pitanja krije jedan drugi junak koji će mu postati najveći saveznik u ovoj mračnoj pustolovini.

Ukupna ocjena 41%

P*3

S*3

N*4

• Morbovska pretnja
    ZG BOP 34
  • Morbovska prijetnja
    ZG KOZA 8

• La minaccia dei Morb
    ZG COZG 8

• Epizoda je izvorno objavljena u Italiji mjeseca novembra 2018. godine. Na našem tržištu svijetlost trafika ugledala je u ediciji "Obojeni program" (Veseli Četvrtak) u maju 2019. god., a malo poslije u izdanju Ludensa, tačnije u avgustu 2019. godine.
  • Radi se o osmom broju "Kolor" edicije. Ostale priče (koje imaju recenziju na stranici) su; "Duhovi kapetana Fishlega" (Burattini/Rauch/Wenturi, 2014.), "Guthrumov povratak" (Rauch/Sedioli, 2014.), "Prošlost Jimmya Gitare" (Burattini/Kerac, 2015.), "Tajna pukovnika Perrya" (Zamberletti/Di Vitto, 2016), "Drevno prokletstvo" (Rauch/Ferri/Verni/Sedioli, 2017.), "Sablasti za Digging Billa" (Marolla/Bisi, 2018.) te "Wandering Fitzyjeva pravda".
  • Ovo nije prva pustolovina gdje Zagor udružuje snage sa drugim Bonelli junakom. Prvo spajanje je bilo sa fantastičnim "Dragonero" serijalom. Epizoda je nazvana "Pustolovina u Darkwoodu", i gle, na sreću mnogih ljubitelja Duha-Sa-Sjekirom i hrabrog mačeovaca, uveliko se radi na nastavku.
  • Brad Barron je italijanski Bonelli serijal čiji su tvorci Tito Faraci i Fabio Celoni. Strip je izvorno u Italiji objavljen mjeseca marta 2005. god., da bi se sa osamnaest brojeva završio u oktobru 2006. godine a kasnije su izlazili i specijalni brojevi. Brad Barron je po zanimanju profesor biologije. Nakon završetka Drugog Svjetskog rata, vraća se normalnom, porodičnom životu. Zaplet počinje invazijom vanzemaljaca (Morbova) na Zemlju. Morbovi su veoma agresivna, militantna rasa koja osvaja Zemlju i porobljava sve njezine stanovnike, uključujući Brada i njegovu porodicu. Nakon što uspije pobjeći Morbovima, počinje prava avantura - uništavanje njihovog plana dominacije te potraga za obitelji. Ko je uživao u ovom serijalu, može provjeriti nekoliko brojeva koji su objavljeni u "Specijal" ediciji.
  • Na str. 67 možemo vidjeti jednog od najpoznatijih američkih tenkova Drugog Svjetskog rata - M4 Shermana.

Mala napomena; recenzija sadrži spojlere vezane za radnju glavne priče. Svi likovi kao i slike su preuzeti direktno iz stripa. Čitanje na vlastitu odgovornost. Povrat novca nije zagarantovan.

Svi se možemo složiti oko jedne činjenice - teamup je prokleto zabavna stvar! Mislim na osjećaj radosti kada ulazite u lokalnu striparnicu, razgledavate razne edicije raznih junaka te ushićeno potežete rukom za epizodom svog najdražeg junaka, koji udružuje snage sa drugim junakom kako bi herojskim moćima zaustavili zlo. Ne treba mnogo razbijati glavu na pitanje: koji je možda najpoznatiji teamup u svijetu stripa?, kada će za većinu odgovor glasiti - pa Batman i Superman! Istina, američki stripovi su bogati vrhunskim, čudnim, groznim i haotičnim suradnjama heroja, gdje se još mogu izdvojiti famozni Avengersi, ekipa koja broji četiri heroja i koja je bezbroj puta surađivala sa mnoštvom junaka. Svi se možemo složiti da su ovi junaci pak s vremenom postali žestoko brendirani, tako da nije iznenađujuće kada vidimo udruživanja junaka samo radi promocije novog filma i sl., današnja vremena pak zahtijevaju žestoku, marketinšku kampanju. Kod Bonelli Editorea, situacija je pak daleko drukčija. Poznata su čuvanja okorjelog tradicionalizma od strane Bonellija, koji nije glasio kao veliki zagovornik spajanja dva junaka u jednu ediciju. Međutim, i to se s vremenom mijenjalo pa su italijanski i balkanski čitatelji polako dobijali priliku da uživaju u pustolovinama Dylana i Mysterije, Mister Noa, Nathana Nevera itd. Zanimljiva ideja, koja je skoro ugledala svjetlost trafika jeste crossover između DD-a i Dampyra. Dvodijelna priča čija se prva sveska odvija kod DD-a a druga kod Dampyra. A tu je sada i novi teamup između DD-a i Morgana Losta. Za razliku od starog momka, malo popularniji junaci se ne mogu pohvaliti razboritim udruživanjem sa drugim junacima. Tex Willer je dobar primjer kada se autori tvrdoglavo drže jednolične formule. Međutim, današnja tema je pak Zagor, pa se od sada prebacujemo na njega.

Zagor je malo zanimljiviji slučaj, jer smo u prošlosti imali nešto slično teamupu, ali bez teamupa. Naime, u specijalnoj priči "Utvrda duhova", naš junak dolazi u utvrdu gdje se spominje Komadant Mark i njegov veliki uticaj na oslobođenje Amerike od kolonijalnog vlasništva Velike Britanije. Iako je spomen Marka probudio velike nade kod čitatelja, njihovo očekivanje se postepeno gasilo kako se epizoda privodila kraju. Iako zbog ogromnog vremenskog raskoraka nismo dobili priliku viditi Marka i Zagora u suradništvu, to malo kreativnije autore na serijalu nije spriječilo da nam serviraju zagarantovan teamup. Pa su tako naši fanovi 2016. ostali prijatno iznenađeni spajanjem Zagora i Dragonera u priču "Pustolovina u Darkwoodu". Zaista dobra epizoda koja treba dobiti nastavak uskoro.

Sada prelazimo sa srednjovjekovnih mačeovaca na njujorške borce protiv vanzemaljaca. Izvjesni Tito Faraci, kreator serijala Brad Barron, je glavna glava koja stoji iza ovog projekta. Na prvi pogled jako čudna ideja spajanja dva junaka iz toliko različitih perioda. Sa jedne strane imamo Duha-Sa-Sjekirom, samoproglašenog branitelja mira, reda i pravde u Darkwoodu, most primirja između bjelačke civilizacije i domorođenih crvenokožaca. Pravo ime mu je Patrick Wilding, sin ratnog zločinca, usvojeni sin vrcave lutalice te sadašnji pravednik. Serijal započet davne 1961. godine od strane legendarnih kreatora - Guida Nollite i Galliena Ferrija. Serijal sa 600+ epizoda u redovnoj seriji, brojnim specijalnim izdanjima (specijal, maxi, kolor, almanah, pokojni gigant) na čijem se upravljačkom kormilu, danas nalazi Moreno Burattini. Prelazimo sa 19. stoljeća polako na 20., odnosno nakon kraja Drugog svjetsko rata. Ultimativni svijet gdje, neposredno nakon završetka najkrvavijeg konflikta u povijesti čovječanstva, nova prijetnja napada ljude. Ovaj put nisu to bili zaluđeni Germani u crnim uniformama, predvođeni glasnim brkom, već intergalaktička, agresivna rasa poznata kao Morbovi. Cilj im je porobiti čovječanstvo čija bi tijela koristili u brojnim pokusima. Međutim, jedan čovjek se buni i uspijeva uteći iz šaka vanzemaljaca, vraća se na Zemlju te postaje kontraofanziva Morbovima. Tako će nastati legendarno ime među osloboditeljima Zemlje - Brad Barron. Serijal započet 2005. a završen 2006. od strane Tite Faracija, možda nije najpopularniji serijal, ali je dovoljno dobar da bude zabavan obožavateljima izvanzemaljskih naroda. Iako se serijal završio sa malim brojem epizoda, redovna serija nije bila kraj, tu imamo još po nekoliko specijalaca, koji se, ako ništa, makar mogu pohvaliti odličnim naslovnicama. Dakle, sa jedne strane divljački pravednik a sa druge vojnik pobunjenik. Čudnovata kombinacija koju, da nema vanzemaljske tehnologije u svijetu Brada, ne bih nikako mogao zamisliti.

Kada sam prvi put čuo za kolaboraciju ova dva junaka, moja očekivanja nisu bila uopšte visoka. Da budem precizan - očekivao sam zapravo osrednju epizodu. Sama tematika nimalo mi ne smeta. Naprotiv, veliki sam podržavatelj novih puteva u stripu kojima Bonelli pokušaje kročiti. Među njima su i "teamups", zanimljiv i zabavan pravac, koji u ovom slučaju nije dovoljno iskorišten. Ne vidim problem u samoj ideji, pa čak niti u crtežu, već više u samoj izvedbi kojoj je unaprijed bilo suđeno da propadne. Ne zbog ideje. Ne zbog autora. Ne zbog crtača. Već zbog same edicije, njezinog ulickanog veličanstva - kolorca. Bonelli izdavaštvo je poznato po svom tvrdoglavom određivanju broja stranica edicijama. Meni nije jasno kako oni ne shvataju da strogim određivanjem stranica ediciji samo otežavaju autorima da se dovoljno izraze, da učine nešta dobro što zaslužuje biti nazvano "specijalcem" ili "kolorcem". Izdavaštvu je očigledno samo važno imati strogi plan objavljivanja i zgrtanja novca na iznova i iznova prežvakanim pričama, ne trudeći se (bilo iz arogancije ili straha) da modernizuju, eventualno učine malecku promjenu na junaku. Zagor je opet odličan primjer gdje ovakva, stroga izdavačka pravila vuku glavnu riječ. Čim su odredili kolorcu 128 pišljivih stranica - odmah je bilo jasno šta nas očekuje. Početne epizode, na neku ruku i jesu bile dobre, ali to realno nije dugo trajalo. Dobili smo uglavnom prežvakane, naivne priče o Zagorovim prijateljima. Za razliku od "Pustolovine u Darkwoodu", koja je iznenađujuće ispala odlična, "Morbovska prijetnja" predstavlja obrnuti slučaj. Priča sa dobrim potencijalom, koju je na kraju uništilo autorovo zbržavanje radnje, loše karakterizacije i prežvakane akcije. Ruku na srce - ovo nije toliko loše kao recimo, "Krvavo pismo" ili ono novo smeće "Faraonova sjena", naprotiv, epizoda je u nekim trenutcima bila zabavna, ali kratkotrajna.

Ako ništa, onda se ova priča može pohvaliti zanimljivim čudovištima...

Kada se kaže teamup, onda prvo što pada na pamet je udruživanje dva junaka. Okej, to znamo. Drugo, što ipak zavisi od čitatelja do čitatelja, jeste očekivanje. Svi mi volimo vidjeti kada se naš najdraži junak udruži sa drugim junakom pa se bore protiv zala. Svi smo opčinjeni besprijekornom akcijom, bezbrojnim makljažama između junaka i zlikovaca. Ali, svi mi volimo dobar rasplet priče. Logično preplitanje ciljeva i motiva dva junaka, njihovo prepričavanje i pronalaženje sličnih motiva u tragičnom djetinstvu itd. Pravo dobra, kvalitetna priča sa teamupovima je ona kada se kroz radnju dva lika zapravo zbliže, kada se počinje otvarati ta neka bratska, emotivna veza. Trenuci kada autori dadnu najbolje iz svog lika. Ovdje toga nema. Naravno, imamo bratsko udruživanje protiv zlikovaca. Ali zbližavanje i upoznavanje likova je urađeno jako siromašno, skoro pa nevidljivo. Brad se pojavljuje niotkuda ubijajući vanzemaljce, pa se zatim poslije upoznaje sa ostalima usput objašnjavajući im razlog zašto se pojavio u njihovom vremenu. Od likova tu imamo zgodnu Indijanku, koja je u potrazi za izgubljenim bratom, koji će se poslije pridružiti družini. Iskreno, ona mi je u neku ruku ispala najzanimljivija od svih likova. Faraci je nije predstavio kao uobičajnu, preplašenu žrtvu koja skriveno čeka Zagora da se vrati sa njezinim bratom. Naprotiv - ona je u suštini jako radoznala i odvažna, te nastavlja putovanje sa našim junacima.

Ono što je meni pak najviše žao kod ove epizode, ponavljam se ponovo, a to je taj, nesretni, neiskorišteni potencijal koji je odisao u ideji Zagor i Brad teamupa. Meni su najbolje scene bile sukobi sa velikim čudovištima. Mislim da se tu autor najviše iskazao svoju maštu, ako je suditi po čitavom sadržaju ove priče. Venturi, na svoju ruku, obavio je solidan posao sa ovim kolorcem što se vidi, ako smijem ponovo primijetiti, na samim čudovištima i pretežno na okolini. Iz nekog razloga, Venturi crte jednu od najboljih okolina u serijalu. Mislim, bacite samo malo pogled na drveće, travu, rijeke pa čak i na životinje i primijetit ćete malecku toplotu nolittanskog doba. Venturi mi na kraju ispada najbolji dio čitave priče. Svaka čast i Faraciju, na nekim dijelovima, ali sveukupno kada saberemo uradio je jako siromašnu epizodu koja pretežno nije uspijela zbog ograničenosti stranica. Da je ova priča urađena u formatu spin-offa od nekoliko brojeva, onda vjerujem da bi kvaliteta bila daleko bolja što bi na kraju uticalo na čitav dojam o ovoj zbrzanoj priči. Scenario sa više brojeva nije nemoguć, ali šanse da uredništvo pristane na ovakvu ideju su male, možda koliko i šansa da prođe jedna godina a da Bure ne vrati nekog starog negativca. Brad Barron je naposljetku Faracijevo stripovsko čedo, koje po mom mišljenju zaslužuje daleko bolji susret sa Zagorom. Zagor također! Ima mnogo ljubitelja Duha-Sa-Sjekirom među nama koji samo žele dobro svom najdražem junaku. Prošlo je 58 godina od kada se junak u crvenoj košulji po prvi put bacio na lijanu i spasio nespretnog Meksikanca od nevolje. Smatram da uredništvo treba predati imati više poštovanja prema junaku koji je naposljetku u prošlom vjeku pridao najveću slavu izdavačkoj kući. Brad, iako noviji serijal itekako zaslužuje poštovanje kao i Zagor, te bi se scenaristi trebali potruditi i pružiti nam teamup koji dolikuje publici i samim junacima. Ovako smo dobili priču čija je ideja iskasapljena kroz 128 stranice, a koja je naposljetku imala velike šanse da postane kvalitetna, iako, ruku na srce, mnogi od nas nisu tražili teamup ova dva lika. Da je bilo više stranica, možda bi Faraci imao muda i doveo Zagora u svijet Brada, jer nije poenta predstavljati svaku priču u prokletom Darkwoodu. Dajte nam malo Zagija u savremenom dobu da vidimo kako bi se tu snašao.

Piccinellija, kao novog naslovničara smo odavno otvoreno dočekali na serijalu. Kada pogledam sve njegove radove do sada, mogu reći da nema ni jednu koju bi mogli klasifikovati kao lošu. Međutim, ne teče med i mlijeko uvijek, pa se tako nađu nekada malo solidnije naslovnice, kao što je ova. Picci nije na glasu kao fušeraš, što ovdje, očito i nije problem. Problem ne vidim u stilu, koji je uzgled odličan, već u samoj kompoziciji likova. Po mom mišljenju, naslovnica je previše načičkana detaljima. Mogu razumiti glavne likove iza kojih lete vanzemaljske letjelice, ali nepotrebnog vođu vezamaljaca koji zauzima mjesta ne. Naslovnica je komotno mogla proći i bez njega. Ostalo je sve urađeno korektno.

Na kraju, da li se može spomenuti jedna pozitivna stvar koja može izvući ovu priču? Naravno. Okršaji sa zanimljivim stvorenjima su prva stvar koja mi pada na pamet kod ove epizode. Dobre pohvale za grafički dizajn ponovo idu Venturiju koji očito dominira ovom edicijom. Međutim, čak i njegov trud ne može izvući ovu epizodu kojoj, plašim se, ne gine krug zaborava. Da je izdavaštvo imalo malo veće ambicije sa glavnom pričom, onda vjerujem da bi čitav ovaj teamup ispao daleko kvalitetniji. Nastojanje da se obavezno svake godine objavljuje kolor u kombinaciji sa nesretnih 128 stranica neće dovesti ništa pozitivno ovoj ediciji, osim da se završi kao nesretna almanah edicija.

ZG KOZA 7 “Wandering“ Fitzyjeva pravda

• Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

04.10.2019
    03:37:00 sati

3, 2, 7, 6

04.10.2019
    06:24:00 sati

Ukupna ocjena 30%

1, 1, 6, 6

04.10.2019
    07:05:00 sati

Ukupna ocjena 29%

2, 1, 5, 5

Dok Zagor tako malo šeta šumom, zajedno sa svojim prijateljom Chicom, naletio je na jednu Indijanku koja ga uvaljuje u probleme. Mislim, nije ga ona baš lično uvalila u te probleme, ali on još jednom nije mogao da odoli izazovu i odlučio je da pomogne djevojci u nevolji. Mora ga čovjek shvatiti, živi sam sa debeljkom u šumi i kada vidi žensko slabo može da se kontroliše, pa makar mu i život bio u opasnosti. To je jedan od razloga zašto se uvalio u sranja, drugi njegov problem je taj što je znatiželjan. Mora on sve da zna, sve da vidi, malo pogleda, umiješa se, očigledno nikada nije čuo za onu staru: „Znatiželja ubija“. U nekom normalnom svijetu bi Zagor već odavno otegnuo papke, ali na njegovu sreću on je besmrtni junak iz stripa, pa može da preživi i mnogo gore stvari.

Na samom početku serijala Darkwood je bio neistraženo područje, Zagor je često nailazio na razna čudovišta i izgubljene svijetove, ali se s vremenom počeo sve više da udaljava od Darkwooda jer tako reći nije bilo više neistraženog područja tu. Autor je ipak ignorisao tu činjenicu i još je jednom stavio razna čudovišta u Darkwood. Problem je u tome što se u epizodi kaže da su oni već godinama tu i, kako stvari stoje, niko ih primijetio nije osim nekolicine Indijanaca. Nisu tu samo Morbovi u pitanju, već i čudovišta veličine onih iz filma Pacific Rim, pa se čovjek zapita ko je tu lud?! Hajde, ako ništa drugo imali smo priliku da u jednom Zagorovom stripu vidimo automobile i tenkove.

Pojavu Brad Barrona u Zagorovom svijetu autori su, kao što se i očekivalo, objasnili prelazom kroz jedan protal, koji je izgleda prolaz kroz dimenzije i vrijeme. To je fazon kojeg se drže skoro svi autori kod ovakvih avantura, pa fanovima stripa ne treba posebno ni objašnjavati kako funkcionišu takvi portali. Nije ovo prvi put da se Zagor sreće sa likovima iz drugih dimenzija ili sa junacima drugih stripova, ima iza sebe već susret sa Dragonerom, a druge dimenzije su na dnevnom redu našeg junaka. Pa čak i ponajbolja Zagorova epizoda „Demon ludila“, se odvila u jednom drugom svijetu.

Ova priču bih najbolje opisao Brad Barronovom uzrečicom: Propast!

Totalno glup i predvidljiv susret dva junaka, scenarij napisan već po poznatoj šemi. Ispada ako je čovjek pročitao jedan team-up iz stripa, da ih poznaje sve. Faracci se nije usudio da nas iznenadi na jedan pozitivan način, nekom novom idejom ili nečim što do sada nije viđeno. Možda je i moralo tako da bude, jer budimo iskreni, nije Brad Barron serijal koji je poznat po kvaliteti, radi se o treš serijalu SBE produkcije. Iznenadilo bi sada odjednom da pročitamo nešto kvalitetno od ovog junaka. Pa ipak, Zagor nam je u toku godina servirao mnogo kvalitetne epizode i njegov svijet totalno odudara od Barronovog. Van pameti je bilo staviti ova dva junaka u jedan strip, ali eto desilo se i to, sa očekivanim rezultatom. Venturi je čovjek koji je crtao solo avanture obadva junaka, pa se sam ponudio kao logičan izbor crtača za ovu priču. Poprilično lošnjikavo i bezvoljno je odradio ovaj strip, dosta lošije nego Zagorov team-up sa Dragonerom. S obzirom na sve što smo vidjeli u vezi ove priče, nimalo ne iznenađuje ni to što je Piccinelli nacrtao svoju najslabiju naslovnicu do sada.

Uvijek su mi bila interesantna indijanska imena, ali mi nekako previše lijepo zvuče, samo ponekad, kada autori hoće da budu duhoviti, onda su pomalo smiješna, kao u slučaju Brkatog Praseta ili Tikvinog Cvijeta. Većinom su to zvučna imena kao na primjer Sivi Vuk, List Na Vjetru, Hrabra Puma. Tu mi pade na pamet jedan vic:

Tog jutra je mladi Indijanac polako ušao u šator svoga poglavice. Oblak Koji Pluta je bio poznat po svojoj mudrosti i sjedio je dostojanstveno i pušio svoju lulu. Mladi Indijanac sjedne preko puta njega i pričeka u tišini i dostojanstvu dok stariji Indijanac nije popušio lulu. Tad mu se ovaj obrati:

- Poglavice, ti koji si najmudriji od svih, ti čije ime šapće prerija, a čije se sjene boji svako zlo stvorenje na ovoj zemlji, budi milostiv i odgovori mi na jedno pitanje, podijeli dio tvoje mudrosti sa mnom.

- Reci mi...

- Ti si taj koji u selu daje imena svim novorođenima. Reci mi, kako to radiš, kako znaš kako koga nazvati...

- Radi se o trenutnoj inspiraciji. Kad me obavijeste da se rodilo neko novo dijete, ja izađem iz šatora, pogledam van i šta prvo vidim tako nazovem to dijete. Na taj način je radio moj otac i kad sam se ja rodio, izašao je iz vigvama i vidio oblak kako je plutao po nebu... a reci mi, Dva Psa Što Se Jebu, zašto te to zanima?

04.10.2019
    07:41:00 sati

Ukupna ocjena 22%

1, 1, 5, 1

Ne samo loše, nego upravo uznemirujuće loše. Spajanje nespojivog. Na trenutke nezamislivo infantilno. Naslovnica kao da namjerno odvraća potencijalnog čitatelja od kupnje.

Nolitta ovakvo nešto nije zaslužio ni u najgorim noćnim morama, jer ako ovako izgleda jedna ostavština onda...

04.10.2019
    12:05:00 sati
  • El Morisco

9, 8, 6, 10

Vrlo zabavan strip! Kao što su više puta u kući Bonelli spomenuli, ovaj Kolor serijal posvećen je likovima iz Zagorova svijeta koji su nositelji pojedine priče, a Zagor je sporedni lik. Najviše sam oduševljen prvim hrvatskim prijevodom Brada Barrona, tako da umjesto srpskog prevoda uzrečice "Propast", imam hrvatski prijevod "Sranje"!

04.10.2019
    14:08:00 sati
    El Morisco

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Uznemirujuce lose. Kakav divan komentar malo iznad. Bolno.
    04.10.2019
    17:30:00 sati
  • Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Daj, brate, već jednom, Mr Noa i Zagora kronološki na kioske, od prve epizode ( NE U BOJI jer je bojom pokvaren i Tex KLASIK ).  Kad vidim crtež Zagora poput ovog iz recenzije, smuči mi se. Ma, tko ovo može čitati ili uopće kupiti ?

04.10.2019
    23:38:00 sati
  • etmgosa

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Strip nisam citao, a zahvaljujuci ovoj dobro napisanoj  i interesantnoj recenziji, necu ga ni citati. Ne svidjaju mi se ni prilozeni crtezi.

Jedna primjedba: u genitivu mnozine nije "mačeovaca", nego "mačevalaca".

Po glasovnom zakonu o prelasku l u o, sufiks -lac srećemo samo u nominativu jednine i genitivu množine: jedan pratilac, nekoliko pratilaca. U ostalim padežima l iz sufiksa prelazi u o, te ostali padeži glase pratioca, pratiocu, pratiocem, pratioci itd.

05.10.2019
    09:07:00 sati
    etmgosa
  • Fergal

Ukupna ocjena 23%

1, 1, 5, 2

Tesko je smisliti nesto gluplje od ovoga.Smece kakvo odavno nisam video.Zagor je sa ovim dotakao dno i treba ga ugasiti da se nista slicno ne bi ponovilo.

05.10.2019
    17:18:00 sati
    Fergal

3, 4, 9, 8

Čitajući loše komentare očekivao sam i goru priču. Nije ovo dobro, daleko je i od pomisli na dobro, ali nije ni baš toliko loše koliko bi čitalac očekivao poslije onakvih komentara. Crtež je dobar. Priča je kao i obično previše zbrzana, trebalo bi ovo da se objavi na broju stranica kao u maksiju da bi imalo smisla. Kritike i za Ludensov prevod, zar mora sranje u ovakvom stripu? Ili je to ocjena stripa?

07.10.2019
    18:35:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

7, 5, 7, 5

24.10.2019
    18:09:00 sati

7, 7, 10, 8

15.11.2019
    20:09:00 sati

5, 4, 9, 8

Da, team-upovi su jedna od stvari koja se željno iščekuje i kojoj se, eto, radujemo.. Ali dok dobijemo ovakav, stvarno nespojiv team-up, onda se prestanemo radovati i biva nam žao što smo se uopće veselili.. Previše zbrzana radnja (slažem se da je glavni razlog tome premali, odnosno ograničeni broj stranica), jako površno predstavljeni likovi (kao da su svi mogući čitali Barad Barrona - ja nisam nikad) i, u konačnici, skoro pa nikakvo upoznavanje dvojice glavnih likova.. A da i ne govorim o skoro pa nikakvom predstavljanju Morbova.. Imam dojam da je glavna bit ove priče bila samo na akciji i da je ova priča mogla proći i bez Brada Barrona..

Venturi je svijetla točka ove epizode.. Jako liijep crtež sa odličnim prikazima pejsaža i vanzemaljskih čudovišta barem malo podiže ukupnu ocjenu.. Piccinelli je standardno dobar, ako ne i odličan, svojim radom na naslovnicama.. Napravio je dinamičnu naslovnicu sa svim bitnim elementima epizode.. I na kraju, da se osvrnem još na boju u ovoj kolor ediciji.. Ima i nas koji volimo boju u stripu i ja osobno pozdravljam ideju izdavača da pokrenu jednu ovakvu ediciju u boji.. Meni se boja sviđa i nemam zamjerki na nju (u ovoj epizodi, ali i inače).. Samo tražim kvalitetnije i zanimljivije priče..

30.11.2019
    16:34:00 sati

5, 5, 10, 7

Odlično za prolistati, opustiti se i ne zamarati kako/zašto/je li moguće. Izbor boja odličan!

02.12.2019
    14:59:00 sati
  • Ukupna ocjena 66%

6, 6, 8, 6

Čim je u pitanju suradnja između dva lika koje dijeli 200 godina to ne može biti dobro.

05.12.2019
    14:36:00 sati
    adriano

Ukupna ocjena 45%

3, 4, 6, 6

Koliko god ostali pisali i tvrdili da je ovo glupa ideja, da je glupo ovo spajanje Bradovog i Zagorovog svijeta, ja uopće ne mislim tako, već mislim da je to savršena ideja za stvoriti jednu epsku fantastičnu priču na barem cca 500-tinjak stranica! Nažalost, ova priča je uzalud ispucani metak. Scenarij naivan, kao da je pisan pred 50 godina i nije nam donio ništa dobrog.
    25.12.2019
    23:01:00 sati