Vanatina zamka

ZG LEX 140/143 | 279 str.

Major Raskin, komandant utvrđenja Fort Safety napada pleme Sauka pod krinkom spasavanja Cyntije Bradmayer, bjelkinji koja od svoje 10 godine živi sa indijancima... Majorovi planovi su ustvari nešto drugačiji, ali Zagor je tu da spasi stvar...

• Sandy river
    ZG LEX 140
  • Kazneni odred
    ZG LEX 141
  • Stup za mučenje
    ZG LEX 142
  • Tigar
    ZG LEX 143
  • Vanatina zamka
    ZG ZS 374
  • Poklič Sauka
    ZG ZS 375

• Sandy River
    ZG SR 133
  • Spedizione punitiva
    ZG SR 134
  • Il palo della tortura
    ZG SR 135
  • Tigre!
    ZG SR 136
  • Sandy River
    ZG TT 133
  • Spedizione punitiva
    ZG TT 134
  • Il palo della tortura
    ZG TT 135
  • Tigre!
    ZG TT 136

• Nema posebnih napomena

Vanatina zamka je jedna od onih klasičnih western priča posvećenih neizbježnom tragičnom kraju indijanskog plemena, a može se postaviti uz bok sudbini Seminola (LMS 10, ZS 284, 285) ili Osaga (ZS 352-354). Ali priča o kome? Možda o majoru Raskinu, novom šefu utvrđenja Fort Safety, koji želi što prije ustvariti karijeru u vojski i na ovom putu ne štedi ništa i nikoga? Možda o Cyntii Bradmayer, 27 godišnjoj voljenoj i poštovanoj ženi poglavice plemena Sauk Vanate, koja je prije bila 10 godina oteta sa ranča svoga oca? Ili možda priča o sukobu vrednota dviju različitih civilizacija odnosno o presudbi tih vrednota? Koji način života je onaj pravi i da li ih je možda više?

Cyntia Bradmayer i major Raskin predstavljaju glavne aktere. Cyntia već 10 godina živi u novoj sredini medu indijancima plemena Sauk, koji su kad je bila još djevojka napali ranč njenog oca i oteli je. U 10 godina je potpuno zaboravila prijašnji način života, među indijancima si je sredila novi sretan život. Major Rakin u njenoj priči vidi priliku za novi napad na Sauke, prisutnost u medijima i napredovanje u karijeri. Po njegovom mišljenju je Cyntii potrebno povratiti dostojanstvo, pravi način života i kazniti pleme Sauka. Ali u biti on ne mari za sudbinu Cyntie, za sudbinu Sauka i sudbinu cjelokupnog stanovništva ovog područja. Važan mu je samo novi sukob njegove posade sa manjebrojnim i slabije naoružanim plemenom Sauka. Nepravedno krvoproliće za njega nije ništa novo. Priča o Saukima počnije sa Zagorovim ulazom u selo Slomljene strele pored Sandy Rivera i Snake Creeka, koje je potpuno uništeno, ubijena su i djeca, žene i starci. A to je delo majora Raskina.

Raskin organizira kaznenu ekspediciju čiji je cilj osloboditi Cyntiu Bradmayer. Ekspediciji se pridruži i Zagor kako bi eventualno u poslednji trenutak spriječio neizbježno krvoproliće. Ali druženje sa majorom Raskinom nije dugog vijeka. Kada Zagor vidi da major Raskin neće pomoči nekolicini vojnika (predvodi ih stari Zagorov prijatelj narednik Bob Hackman, za kojeg je ovo zadnji pohod prije odlaska iz vojske) koji su pali u zasedu Sauka, padaju sve maske. . .

Do kraja priče ima nekoliko (ne) očekivanih preokreta, a najbolji je zadnji. Možda nekad dočekamo i nastavak . . .

Vanatina zamka je nadprosječno dinamična priča i u momentima parira i za mene osobno najbolji priče sa ovom tematikom tj. borbi za opstanak legendarnog poglavice Manetole i njegovih Seminola. Cynthia i major Raskin su karakterno dovoljno duboko prikazani, isto važi i za ’staru’ dobričinu narednika Boba Hackmana, njegovu ženu, poglavicu Vanatu i naivnog ali hrabrog trgovca Dilmana. Zbog Čikovih ludorija (na 39 strana!!!) i još jedne gluposti (otkrijte sami) ocjena za priču i scenarij iznosi 8. Mislim da je Donatellijev jednostavan crtež pravi za tužne i tragične klasične western priče. Najslabiju stranu predstavljaju naslovnice koje su suviše plošne i kao takve ne odražavaju specifične teme ove priče.

ZG LEX 136/140 Čarobnjak Kandrax

ZG LEX 143/145 Bijeli tigar

• D.J.

9, 9, 9, 8

Odlicna epizoda! Po meni u 30 najboljih Zagorovih epizoda svih vremena. Slazem se s Jackijem da bi se moze usporediti s (drugom) pricom o Seminolama kao i Osagama. Cak mi je i bolja od epizode s Osagama.
    Kao i u tim pricama Donatelli odlicno obavlja posao i docarava nemocnost likova, pogotovo Zagora. Bas to mi je najveci razlog zasto mi se toliko svida ova epizoda. Ne mozemo cesto vidjeti Zagora vezanog za stub za mucenje i potpuno nemocnog da sprijeci ne jedan, vec dva masakra vojnika nad indijancima, prvo ratnicima, a zatim nad bespomocnima. A i sam kraj i nedorecenost pridonose visokim ocjenama.
    29.11.2004
    23:02:00 sati
    D.J.
  • GTI_TURBO

10, 10, 10, 9

Odlican strip, radnja pogada u srce a ima i iznenadan zavrsetak. Kao da sam gledao film i totalno uzivanje, gutao sam slike i rijeci sto su pricali. Ni jedna jedina rijec nije bila nezanimljiva.
    30.11.2004
    01:05:00 sati
    GTI_TURBO
  • Ukupna ocjena 52%

4, 5, 6, 7

Meni je ovo standardno-dosadni Zagor i ni po čemu ne odskače u pozitivnom smjeru. Kad sam ga sad čitao, jedva da mi se i dalo. Ovakav opis Indijanaca daje Zagor (Poklič Sauka, str.28): «Indijanci su dobri, često bolji od bilo kog drugog naroda. Ali ako se na neki način njima učini nepravda, onda nemaju milosti.» Duboko i jezgrovito. Međutim, ono što još zanimljivije je zadnja korica stripa Poklič Sauka. Goga i Dado. Sjećam se tih čokolada mog djetinjstva. Ne znam da li još postoje, ako da, na kojim ih policama tete u dućanu skrivaju!!!!!
    30.11.2004
    22:00:00 sati
    stinky

10, 10, 10, 10

jel moguce,1982 kao klinjo na moru u nekom kampu ,dolazi miso kovac a ja bolestan i lezim u krevetu i neko mi donese poklic sauka na talijanskom
    02.12.2004
    22:07:00 sati
    dcarapo2

10, 10, 10, 10

odlicne obadvije epizoda.sjecam se dasam zbog tih cokolada se uplasio da
    stripovi od zlatne serije vise ne izlaze, jer bi uvijek na zadnjoj korici vidjelo se nastavak.samo u nekoliko brojeva zs i lms bile su slicice unutra stripa, za nastavak.poklic sauka i vanatina zamka su medju 10 najbolji za mene]]
    02.12.2004
    22:52:00 sati
    galan
  • globinjo

7, 6, 8, 9

prežvakano,nemaštovito,dosadno...radnja toliko puta opisana,indijanci su potlačeni,zli bijelci blablablabla...
    04.12.2004
    07:40:00 sati
    globinjo

8, 8, 7, 6

draga mi je ova epizoda, motivi iz klasičnih vesterna i klasičan obrat, sve skupa daje strip koji se lagano čita, zagor i psić, nismo ni sumnjali da naš junak nema srca
    04.12.2004
    19:42:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

9, 9, 9, 10

Donatelli je kao stvoren za takve priče, sam kraj je iznenađujuće dobar, Ferri na naslovnicama je nedostižan za ikog drugog!
    19.05.2007
    22:16:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • Inferno

Ukupna ocjena 45%

3, 4, 6, 6

Epizoda me nije ni po čemu iznenadila. Malo mi je čudno da je Nolitta napisao ovaj tip priče na vrhuncu slave jer je s takvim pričama popunjavao prve Zagore u strisca formatu i to na daleko manjem broju stranica. Zato ova epizoda djeluje dosta predvidljiva i razvučena. Međutim ova priča je jedna lijepa oda još jednom posvečena diskriminiranim Indijancima onog vremena; a svim tim indijanskim problemima razlog su naćini razmišljna nadobudnih i "civiliziranih" bljedolikih koji imaju jako uzak spektar poimanja svijeta oko njih samih. A sama poanta priče kaže kako su upravo ti bljedoliki necivilizirani i kako su upravo oni ti čiji "racionalni" pogledi na okolinu i druge ljudske vrijednosti nisu shvatljivi. Ipak završetak je tužan i nagovještava bolnu činjenicu da bljedoliki nikad neće shvatiti istinske i nadasve jednostavne vrijednosti koje su našle svoje oličenje u Indijancima. U ovoj epizodi mi pomalo smetaju i neke karakterne nebuloze poput one kod onog narednika kuštrave plave kose. Na trenutke je prikazan kao razuman, iskusan i fizički sposoban, a poslje vidimo da ima ista bijedna razmišljna poput zlog kapetana, a i sam sebe dovodi u neprilične situacije. Donatelli je ovog puta čak i mene iznenadio. Premda nikad nisam volio njegov bezprostorni, bezdetaljni i ukočeni crtež, ovaj put je i više nego solidno, čistim crtežom, obavio svoj posao. Što se tiće naslovnica nemam ništa protiv njih s tehničke strane, ali jednostavno ne predočuju samu radnju unutar korica.
    03.06.2007
    22:09:00 sati
    Inferno
  • srdjandj

10, 10, 10, 10

Još jedna odlična priča!
    05.06.2007
    23:56:00 sati
    srdjandj
  • Ukupna ocjena 68%

7, 7, 6, 8

Sjećate se serije "Naše malo misto" i lajt-motiva svake epizode? Dakle, nakon što ga odobrovolji, Bepina pita dotura Luigija "A kaš me ženit?", a Luigi odgovara: "Luigi, Luigi, koliko godin jemaš, a pameti se nisi naučija!!!" Tako i ja: bez obzira na godine i dalje čitam Zagora iako znam da sam pročitavši jednga pročitao sve.
    04.07.2007
    10:16:00 sati
    76

8, 8, 9, 6

Klasična western epizoda u kojem bijelci poubijaju nedužne Indijance, nešto slično smo vidjeli nedavno u Bijesu Osaga, a i kraj je bio takoreći isti. Takve epizode su uvijek zanimljive i nabijene emocijama a smatram da je ocjena od osamdesetak posto sasvim dovoljna. Od naslovnica bih izdvojio drugu koja je skoro pa fenomenalna, dok su ove druge dvije dosadne  i viđene već milijun puta (pogotovo one tipa ˝Indijanac napada Zagora˝).
    15.08.2007
    12:32:00 sati
  • zagorovsky

9, 9, 8, 9

Jednom riječu odlično
    31.08.2007
    10:18:00 sati
    zagorovsky

10, 10, 9, 3

Rijetko kad se može vidjeti Zagor ovako nemočan kao ovdje. Zagor je promatrač koji ne može ništa učinit da spriječi neizbježnu katastrofu. Jedino što može je pokušati spasiti život prijatelju, ali čak je i tu zakazao, pa je i sam zaglavio. Zbog svega navedenog smatram da ova epizoda nije, kao što su neki napisali, na isti kalup kao većina Zagora. Može ju se usporedit sa "Gnjevom Osaga", ali s tim da je ova daleko bolja. Realnija je, nije pretjerano razvučena i ovdje Zagor ni ne pokušava ići protiv vjetrenjača kao u spomenutoj epizodi, kao što ni nije prikazano kasnije suđenje na kojem se unaprijed zna presuda.Inače, istina je da je većina Sauka ovako završila, a one koji su uspjeli pobjeći preplivavši Mississippi su pobili njihovi neprijatelji Siuxi. Čak i mjesto radnje skoro odgovara povijesnim podacima, a to nije bio baš čest slučaj u ranijim Zagorima gdje on sa "bačvicom" pokraj sebe prijeđe pola Amerike između dvije epizode. Prošla epizoda se odvijala dijelom u New Jerseyu!! Pogledajte razdaljinu na karti! Ovo je, možda, Donatellijev najbolji crtež. Nema previše obračuna i borbi, a tu je on dosta slabiji. Više mu odgovaraju statične scene. Od naslovnica samo je druga dobra, dok su ostale dvije dno dna.
    01.10.2007
    23:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

8, 8, 8, 7

Koliko god ovo bilo "klasično i puno puta viđeno" meni su takve priče najdraže kod Zagora.  Nema tog Helingena ni Kandraxa koje bih više volio čitati od ovoga.  Epizoda je dobra, ali meni ipak malo slabija od npr. Osaga.  Svakako bih je svrstao u gornji dom.  Totalno me nervira početak s Čikom na preko 30 stranica.  Čista nepotrebna dosada.  Ali kad napokon krene nije loše...  Naslovnice slabe, osim druge sa Zagorom na čelu kaznene ekspedicije.
    05.11.2007
    16:12:00 sati
    Mlaki

9, 10, 10, 10

Dobar primjer da se dobra epizoda moze napraviti i bez superiornih zlikovaca.
    03.03.2008
    09:03:00 sati

4, 5, 5, 7

Možda je problem (bio) u Donatelliju, čiji crtež jednostavno ne podnosim, ali meni je ovo samo (još) jedna proljevno dosadna epizoda. Nolittino vođenje priče je katastrofalno, na većini stranica ne događa se ama baš ništa, samo zamorno ponavljanje već viđenih situacija, motiva, dijaloga, monologa, likova itd. Interreakcija priča-crtež? Malo morgen.
    08.03.2008
    13:55:00 sati

8, 8, 6, 7

Meni se priča svidjela pogotovo zbog neočekivanog obrata na proslavi i završne "Berardijevske scene". Prije toga je manje-više standard kad je Nollita u pitanju. Interesantno je da nismo vidjeli prvi susret Zagora sa Raskinom, jer u 99% Zagorovih stirpova taj bi s esusret sigurno završio tučnjavom. Također je fora i scena kad Zagor hvata psa za vrat i umalo ga guši. Pitam se što bi Dylan Dog rekao na to;-)) Donatelli standardan,očito se specijalizirao za ovakve epizode. Druga naslovnica mi se sviđa a ostale dvije su od onih koje Ferri očito unaprijed nacrta jer pašu u gotovo svaku priču sa Indijancima. Ali ukupno gledano,sigurno jedan od boljih Zagora iz tog razdoblja.
    12.04.2008
    14:42:00 sati

8, 9, 9, 8

Jako dobra epizoda (čak mi je i Donatelli ovdje na trenutke odličan pa zato i njemu veća ocjena)....Ferri vrlo dobar,može on i bolje
    28.10.2008
    20:34:00 sati

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Bolno, prije svega a inijanci su prikazani kako bi to realno izgledalo i uz sve to Zagor nemoćan. Vojska nikog ništa ne pita kako je to vjerojatno i bilo u povijesti. Nollita i Donatelli na vrhuncu a epizoda puno je dublja i puno više govori od epizoda takvog tipa koje pruža moderan Zagor koji puno više liči na Tex Viller strip. Za razliku od modernih ovdje su vinjete jasne i likovi su dobro nacrtani a i sama akcija ne izglada kao neki japanski strip. Mislim da ovakav strip zaslužuje svaku pohvalu i da ostaje u sjećanju onaj pokolj nad indijancima dok Zagor vezan samo to promatra svojim velikim očima zaštinika indijanaca. odlično!
    08.12.2008
    18:41:00 sati
  • lwood

8, 8, 8, 7

ok priča
    27.05.2009
    21:35:00 sati
    lwood

7, 9, 10, 9

Sviđa mi se ova priča, dokaz da Zagoru pristaje čisti vestern ako se dobro uradi. Major Raskin je u top 10 gadova u Zagorovom svijetu, pa tako ova priča uz izrazito napetu atmosferu ima i dobrog negativca. Poslovni pothvat s Trampyjem je predobar, kao i sam kraj epizode (iako je zadnja stranica prebrzo završila, kao da nije u pitanju pravi kraj). Indijanci uvijek najebu u ovim vestern pričama, ali tako je to kad upleteš realizam, nažalost.
    Donatellijev crtež je odličan kao i uvijek. Naslovnice super, osim prve koja nema neke veze s epizodom.
    17.07.2009
    21:22:00 sati

10, 10, 9, 9

Super epizoda, za mene garant u Top 10 Zagora svih vremena.  Ovakva prica o nepravdi prem indijancima bi trebala da bude u trilogiji, zajedno sa "Sloboda ili Smrt" i "Bijes Osaga", u kojim vidimo kako mocni bijelci pljuju i ubijaju indijance bez ikakvih razloga.  Nolita ovdje nije samo scenarista, nego i pravi pisac ciji rad bi se mogo uporedit i s najboljim umjetnostima literature.  Zagor, rastrgnut izmedju dvije strane - bijelih vojnika i nemocnih indijanaca - je ovdje samo svjedok istorije na Americkom zapadu, i iako je uvijek na strani pravde, u ovom slucaju ne moze nista da uradi.  Donatelijev crtez je super (meni je uvijek i bio super, ako nije drugima), Ferrijeve naslovnice su prilicno dobre, pogotov ona druga "Kazneni Odred", a scenario je jedan od najboljih u Zagorovom serijalu.  Stvarno me cudi da je recentant ovako slabo ocjenio ovu epizodu, zasto sto vako remek djelo zasluzuje najmanje 90 procenata.

Kraj price je emotivan i tuzan, i kao "Bijes Osaga", pokazuje da ovi problemi nece tako lako biti rijeseni.  Pravda je na strani mocnih, a ne onih kojim su prava povrijedjena, takav ti je zakon u divljem zapadu.  Odlicna prica, klasican strip, koji zasluzuje pravi film sa istom temom.  Nadam se da ce ga neko jednog dana adaptirat - bila bi prava steta da to ne urade.

05.09.2010
    23:39:00 sati

7, 8, 9, 9

Nije loše s obzirom na kraj zlatnog perioda. Svidio mi se scenarij. Prva naslovnica je pre'ebena.

26.04.2011
    16:21:00 sati

8, 8, 8, 8

21.06.2011
    13:10:00 sati
    Brdar

10, 10, 10, 10

Drago mi je da Ferri crta Zagora i u poraženom položaju.

07.09.2011
    21:00:00 sati

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Da se razumijemo, strip mi je odličan: priča, crtež... sve kako volim. Samo me strip užasno podsjeća na 3. Bluberijevu epizodu. Utvrda, konjički odred, ekspedicija, određeni vojni manevri, američki vojnici posvuda, napad sa uzvišenja, određene scene kao da su precrtane (naravno, uz dodatak Zagora u njima :D )  , komandant koji nema pojma o ničemu, dakle već na pola stripa sam si rekao čovječe, skoro isti strip. I onda kada je Zagor krenuo spasiti vojnike tako što je stavio granu iza konja da podiže prašinu i trubio kako bi se stvorio dojam da ima puno vojnika oko njega, nije više bilo sumnje. Možda je i slučajnost da ima toliko sličnosti. I da, kako sam rekao na početku, strip mi je odličan, 10/10.

26.10.2011
    00:25:00 sati
  • kandraks

8, 8, 9, 9

Odlicna prica, brutalna no na kraju i dosta pravedna! Crtez Donatellija na visokom nivou, naslovne sjajne!

25.03.2012
    18:43:00 sati
    kandraks

10, 10, 10, 10

Odlicna epizoda podseca malo na film Blue Soldiers

04.05.2012
    11:47:00 sati

7, 5, 9, 7

21.05.2012
    12:34:00 sati

8, 8, 9, 8

za koplje lošije od "Osaga" i nekih drugih uradaka, ali opet, odlična priča Nolitte i sjajnog Donatellija.

28.05.2012
    18:52:00 sati
  • Elderane84

7, 8, 10, 7

Donatelli je najsvijetlija tacka ove price. Naslovnice prilicno neupecatljive. Nollita odradio OK, uz par nepotrebnih situacija.

07.09.2012
    20:13:00 sati
    Elderane84
  • Charlito de la Vega

10, 10, 10, 10

Fenomenalna epizoda! Donatteli nikad bolji. Meni su se svidjele Chicove ludorije sa Trampijem, baš klasičan Nollitin uvod u priču. Kad Raskin uleti u selo i pokrene pokolj stvarno se čovjek razbjesni i baš mi je Zagor odlično prikazan. Ima sreće da su vojnici bili tamo jer mislim da bi ga Zagor stvarno raskomadao. Upravo mi ovakve scene fale u novom Zagoru, kad on izgubi kontrolu nad sobom. Uz bok Slobode ili smrti!

03.10.2012
    13:11:00 sati
    Charlito de la Vega
  • sergej773

5, 6, 3, 2

10.03.2013
    11:50:00 sati
    sergej773

8, 7, 7, 8

Ok prica,akcije u scenariju dovoljno.Pokoja stvar je se bolje mogla napravit il cak izostavit. Crtez me nije ocarao, dosta primjerbi bi mogao nabrojati.  Naslovnice su ok.

16.03.2013
    23:19:00 sati

9, 10, 9, 7

Sviđaju mi se ovakve priče koje govore o potlačenosti i ljudskoj nepravdi jer nekako djeluju realistično, mogu se bez problema preslikati na stvarne događaje iz povijesti a uz neke preinake također i na stanje u današnjem svijetu. Da dođu do svoga cilja pojedinci često ne biraju sredstva, tako je i major Raskin da bi došao do slave i napretka u karijeri uništio pleme indijanaca gdje nije razlikovao ratnike od nemoćnih staraca, žena i djece. O kakvom se čovjeku radi najbolje pokazuje situacija kada je bio spreman žrtvovati i vlastite vojnike koji su bili upali u indijansku zamku, na kraju ga je ipak sustigla zaslužena kazna i to na vrhuncu slave. Priča ima dosta sličnosti sa Bijes ratnika Osaga, čak i početak kada se Chico i Trampy skompaju da bi došli do brze zarade, ali ova fora sa bračnom agencijom nije toliko dobra kao ona sa pušionicom opijuma.

Donatelli standardno dobar za to vrijeme... kod naslovnica je treća potpuno promašena jer prikazuje indijanca kako napada Zagora s oružjem koje nije karakteristično za plemena sjevernoameričkih indijanaca.

05.09.2014
    18:27:00 sati

9, 8, 10, 8

Odlična priča koja itekako ostavlja gorak okus u ustima nakon čitanja. Voleo bi da su Vanatu malo više pokazali u stripu i njegov odnos sa Cyntiiom i više bi voleo da smo videli bitku između Sauka i vojske. Nije mi baš toliko snažna priča kao Seminole ili Osage jer su se njihove epizode doosta vrtile oko njih a ovde tek pri kraju vidimo Sauke pa nismo dobili doovoljnoo vremena da se emocionalno povežemo s njima, iako moram priznati da je pokolj u selu jako teško bilo za čitati i gledati.

21.09.2014
    10:12:00 sati
  • Ukupna ocjena 97%

9, 10, 10, 10

Odlična priča, koja ima sasvim dovoljno stranica i akcije. I ovo je jedna tužna priča o istrebljenju Indijanaca (nešto slično kao Osage, samo s druge perspektive). Zanimljivo je da bi sve teklo istim tokom u ovoj priči i da nije bilo Zagora. Ovdje se vidi i krvoločnost majora Raskina, kojeg nije ni zanimalo zašto je bijela žena oteta, nego samo da je oteta i da ona ne pripada Indijancima. No, ona dokazuje suprotno u logoru. Sviđa mi se kako je ona ubila majora Raskina na kraju, jer je zaslužio i gore! Dakle, tužna priča s dugačkim Trampy, Chico & co. uvodom. Donatelli odličan. Naslovnice su vrhunske, a pogotovo druga - "Kazneni odred", koja je legendarna i baš za antologiju.

17.10.2014
    18:23:00 sati
    AmW1

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Jedna od boljih Zagorovih epizoda ikada.. Mada sam je tak sad pročitao, i u tu Ludensovom Klasik izdanju.. Po meni se nema tu što previše razglabati, nego jednostavno sjesti i uživati u ovoj izrazito dinamičnoj priči sa tužnim završetkom.. Crtež je odličan, naslovnice dobivaju prolaznu ocjenu..

14.12.2014
    15:30:00 sati

10, 10, 10, 10

17.12.2014
    15:43:00 sati
  • Rahazlam

7, 7, 7, 8

E ovo je zagor,prava tema ovog stripa je rasizam!!

28.01.2015
    04:39:00 sati
    Rahazlam
  • igor 12

10, 9, 8, 8

vrlo dobra epizoda uz efektan i moćan kraj

28.01.2015
    08:41:00 sati
    igor 12
  • Darkwood Monty

8, 9, 9, 10

Jednostavna priča u stilu klasičnih westerna, ali korektno odrađena epizoda.

26.02.2015
    13:10:00 sati
    Darkwood Monty
  • Space Marine

4, 6, 6, 8

Stara i izlizana ideja, časohlepni časnik tamani indijanska sela. Zagor je imao par dobrih akcija, Chicova fora s Trampyem je naivna da naivnija ne može biti. Crtež onak prosječan. Filler epizoda koju vjerojatno budem brzo zaboravio.

02.08.2015
    17:11:00 sati
    Space Marine
  • WOLF-HUNTER

7, 9, 8, 10

Klasik koji se ne zaboravlja! Nije puno utroseno truda oko likova, niti je radnja bas originalna. Ali ono sto privlaci kod ove epizode jeste njezina citljivost i nenaporna prica koja je na kraju ispala jako. Pricu cu da pamtim po krvavim scenama, a ovo je mozda i jedna od onih epizoda koja donosi masakr od scene. Ne bi me cudilo da bi ovo za ono vrijeme cenzurisali. Bila je tu i smijesna scena sa psom i Zagorom ali i dosta tramaturgije gdje je Nollita jako dobar. Donatelli dobar kao i Ferri koji nam je priredio lijepe naslovne. Dobra epizoda za razbijanje vremena...

09.08.2015
    12:53:00 sati
    WOLF-HUNTER
  • Ukupna ocjena 92%

9, 9, 10, 8

12.10.2015
    17:33:00 sati
    Jim Gitara

8, 7, 8, 8

Više sam očekivao. Nije me se priča dojmila. Jedino po čemu sve pamtim je da mi se po Zex 140 prolila kava...

30.11.2015
    10:56:00 sati

9, 9, 9, 9

Emotivna priča koja je drugačija od onih napisanih u to doba, sa krajem koji je ostao pomalo nedorečen. Najviše mi se svidjelo što autori nisu odmah Zagora presvukli u njegovu odjeću, nego je ostao obučen u Indijanca od trenutka maskiranja do kraja stripa. Zato mi je odlična završna scena u kojoj on kao Indijanac i bivši vojnik obučen kao civil idu izboriti pravdu za bijelu ženu koja je skvo. Kroz cijeli strip se provlači zaključak kako su razlike među ljudima relativne i ta zadnja slikica je kruna svemu tome.

16.09.2016
    11:30:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 8, 10

08.10.2017
    06:50:00 sati

10, 10, 10, 10

LUX 140. Sandy River (od 27 str.)
    LUX 141. Kazneni Odred
    LUX 142. Stup za Mučenje
    LUX 143. Tigar (do 23 str.)

Epizoda je počela još jednom komedijom Čika i Trampya (agencija za spajanje ljudi), a završila sa gorkim okusom nakon pročitanog. Kako mi je onaj major Raskin išao na živce. Zagor ima puno neprijatelja u svom svijetu i zločinaca, ali što reći za ovog koji ubija bespomoćne žene i djecu, dal postoji nešto gore od toga? Ali kakav kraj, kad si pomislio prilikom one ceremonije da će se izvući, na kraju ta djevojka oko koje se cijela ova pričala i vrtila, presudila mu. Možemo reći da je dobro i prošao.

Fora onaj trik Zagora sa trubom! Podsjetilo me to na jednu priču ranije, kad je Čiko kupio trubu i dosađivao Zagoru sa istom, ali upravo je Čiko spasio Zagora i neke ljude svirajući tu trubu, a indijanci mislili da dolazi čitav odred te pobjegli. Tako i ovo.

21.02.2018
    15:17:00 sati

8, 7, 7, 8

Dobra fora s Chicom. Veći sam fan konkretnih epizode, no i ova nudi niz sitnih događaja koji grade veliku cjelinu. Pukovnik Raskin prikazan fantastično, kraj odličan, no iskreno, vidi se da je ova epizoda bila brzo popunjavanje, no kad to radi Nolitta dobijete dobru epizodu. Donatelli k`o Donatelli, ne volim ga baš, ali moraš ga podnijeti. Naslovnice nisu baš kreativne :)

19.03.2018
    13:56:00 sati
    Zagorfan01

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Jedna od epizoda za koje bih volio da su imale drugačiji kraj, ali daleko od toga da postojeći završetak priče ne ostavlja dojam. Baš naprotiv. Pokušavam se sjetiti nekog od završetka Zagorovih priča iz novijeg razdoblja,  koje su na kraju ostavile poseban dojam, ali nekako ne uspijevam...

12.06.2019
    10:36:00 sati

8, 8, 8, 8