Male ubojice

ZG LEX 179/181 | 213 str.

Dva zločesta znanstvenika puštaju mutirane ribe u potok na Hot Mountainsu. Te ribe su izuzetno agresivne i proždrljive, a odlazak u ribolov ili po svježu vodu postao je rizičan pothvat. Ekološka ravnoteža je poremećena, ljudi ratuju za bunare, a Indijanci misle da ih Veliki Duh kažnjava...

Scenarij 2

• Posljednji Viking
    ZG LEX 179
  • Mali ubojice
    ZG LEX 180
  • Veliki strah
    ZG LEX 181
  • Čiko pecaroš
    ZG ZS 560
  • Demoni u reci
    ZG ZS 561
  • Smrtonosne ribe
    ZG ZS 562

• L'ultimo vikingo
    ZG SR 172
  • Piccoli assassini
    ZG SR 173
  • La grande paura
    ZG SR 174
  • L'ultimo vikingo
    ZG TT 172
  • Piccoli assassini
    ZG TT 173
  • La grande paura
    ZG TT 174

• Ponovni susret s Mnogookim i Tonkom. Tonku ćemo vrlo brzo opet sresti u kultnoj epizodi sa Helligenom (Svemirska braća).
  • Originali su izašli u studenom i prosincu 1979., te siječnju 1980.
  • U izdanju Zlatne Serije nedostaju 4 vinjete.
  • 1978. godine, dvije godine prije izlaska ovog stripa, bio je aktualan film Piranha. U kolovozu 2010. godine u kina će doći i remake tog filma – Piranha 3D.

Nekad jednostavno imamo plitke priče i po toj logici ni scenarij ne može daleko dogurati. U ovom slučaju imamo ok kostur, mutirane ribe koje osim što ubijaju ljude još i narušavaju ravnotežu u prirodi. Ljudi postaju netrpeljivi jedni prema drugima, bore se za nešto osnovno kao što je voda, životinje stradavaju kada odu na pojilo, riba se ne može loviti, a oni praznovjerni vjeruju da je to kazna Božja. Ni vode, ni hrane, ni milosti Božje, sve super uvjeti za nastanak apokaliptičnog kaosa u društvu. I onda Castelli od takve priče uspije napraviti totalan trash.

Dakle, Zagor i Chico su se preko Hot Mountainsa uputili u Hot City da bi svjedočili na sudu. Optuženik je Ned Kelly a sudi mu se za pljačku i ubojstvo. Dok su napravili kratku stanku kraj potoka Chico je želio iskoristiti priliku i isprobati novi mamac za ribe. Prodao mu ga je profesor Varmin i dao je za njega cijelu ušteđevinu. To je bila neka smrdljiva smjesa, od koje se Zagoru povraćalo i koja je rastjerala sve ribe... Osim jedne, koja je bila toliko živčana da je Chica ugrizla za prst. To njihovo odmaranje uz potok pratile su neke bude oči. Adams i Kramer dva znanstvenika koji su te ribe uzgojili. Zašto? Oni žele proširiti paniku u kraju, da bi pokupovali svu zemlju po jako niskim cijenama. I tada će kopati zlato koje se tamo nalazi. U tim silnim razmišljanjima kako imati zlato samo za sebe jednostavno su se sjetili – ajmo mi izmisliti pastrve - mutante i uništiti sve u krugu 100 km. Eto, od valjda milijun kreativnijih objašnjenja kako i zašto su se ribe uopće pojavile dobili smo ono koje je totalno blesavo. Ljudi su u stanju svašta napraviti zbog zlata, ali ako su mislili boraviti na tom teritoriju zar im nije palo na pamet da bi bilo dobro da tamo ima hrane i vode? Taj čin mi ima logiku kao da netko ide baciti atomsku bombu na neku parcelu uz more da joj pojeftini cijena i onda trlja ruke : "He he! Nitko ne želi ovaj teren zbog visoke radijacije, a ja ću to kupiti jeftino i sebi sagraditi kuću!"

Priča je na samom početku obećavala i bila sam uvjerena kako će ovo biti solidna epizoda ali je onda krenuo niz Zagorovog plivanja sa ribicama u kojima mu se ništa nije dogodilo. Zaplivao je sa njima čak 4 puta a Chico 2. On je shvatio da ribe zbunjuju nagli pokreti pa ih je tom taktikom uspio nadmudriti. Sigurna sam da su i oni ljudi koje su ribe pojele također radili hrpu naglih pokreta dok su ih proždirale . Ok, jasno nam je da za junake ne vrijede ista pravila kao za ostale smrtnike ali su svakako mogli biti ranjeni, izgriženi i puni zavoja u scenama koje su slijedile nakon tih. To je gori trash od sapunica u kojima vidite scenu žene koja izroni iz kade, a kosa natapirana, suha i postojana, šminka kao da je te sekunde izašla iz beauty centra. Tu kritika ide i Donatelliju. Ako je Castelli bio duhovit pa uronio Zagora 4 puta među ribe ljudoždere, barem mu je ovaj trebao nacrtati koju modricu i zavoj.

U rijeci punoj opasnih riba - niti jedne modrice a frizura postojana

Najzabavnija scena je skup poglavica na kojem je Mnogooki smislio maštovitu foru za Zagorovo pojavljivanje. Tamo je bio i Medvjed koji bježi, ratnik koji vjeruje da su ribe kazna Velikog Duha kojeg može umiriti jedino rat sa bijelcima. Kraj jednog solidnog argumenta za rat kao što je borba za ono osnovno, za pitku vodu ili lovište sa kojeg životinje nisu pobjegle, on nudi apstraktna objašnjenja kao što je prokletstvo, ljutnja bogova itd... I naravno, ta njegova trabunjanja imaju veću težinu i važnost od riječi drugih 150 razumnijih ljudi na tom skupu. Što drugo reći, nego - još jedan tikvan u priči koji se mogao prikazati pametnijim da je Castelli tako htio. Vjerujem da ima ljudi kojima se ovaj strip sviđa ovakav i koje taj trash zabavlja, ali takav scenarij nije po mom ukusu. Treba još spomenuti i Tonku, koji je pomogao Zagoru vratiti stvari u normalu.

Za naslovnice se Ferri mogao malo više potruditi. Male ubojice - na momente mi velika riba na naslovnici uistinu izgleda kao velika riba a ne kao mala koja je bliže kadru. Izgleda kao neka matica koja je poslala ove manje na Zagora. Riba – Borg! Naslovnica Veliki strah – čovjek bi pomislio da se opet radi o nekom ratu, pijanim Indijancima itd... Nitko ne bi pomislio da priča ima veze sa nekakvim mutiranim škarpinama.

ZG ZS 550/552 Posljednji Viking

ZG ZS 568/569 Sijera Blanka

6, 6, 8, 9

Soldna epizoda, onako, za opustit se...zanimljiva ideja al ne baš sjajna izvedba.

15.05.2010
    22:54:00 sati
  • legaz

5, 5, 5, 7

Saglasan sam s prethodnom konstatcijom. Ništa spektkularno.

15.05.2010
    23:21:00 sati
    legaz

7, 6, 8, 7

15.05.2010
    23:47:00 sati
    jojboli

7, 2, 5, 6

16.05.2010
    04:38:00 sati

10, 9, 9, 7

Pričajte vi šta hoćete ali ja iz nekog razloga jednostavno volim ovu epizodu.

E, da:

UZMITE DRUGI NASTAVAK (br.181: VELIKI STRAH) I DOBRO POGLEDAJTE ZAGOROVU LIJEVU RUKU NA 11. str., DRUGOJ PASICI PRVOJ SLICI.

Huh?

16.05.2010
    09:01:00 sati
  • Magic Wind

7, 5, 7, 8

Simpatično, naivno i opuštajuće. Slažem se da ima dosta nelogičnosti, ali bar za mene je solidna jer odlično slika Zagora mog detinjstva. I to mi je dovoljno ... ne za egzaltaciju ali za neki blažen osećaj dok je čitam svakako.

16.05.2010
    09:49:00 sati
    Magic Wind
  • Zlotvor

7, 6, 4, 7

Zamisao nije loša, al dug je put od ideje do realizacije. Da je malo bolje dorađen scenarij i neki drugi crtač, siguran sam da bih ovu priču ocijenio puno bolje od ove ocjene koju sada dajem...

16.05.2010
    10:50:00 sati
    Zlotvor
  • Ukupna ocjena 48%

6, 3, 5, 6

djetinjasto

16.05.2010
    14:10:00 sati
    mmirkec
  • split85

7, 5, 3, 3

Priča i nije tako loša, samo je predvidljiva.

16.05.2010
    18:26:00 sati
    split85

6, 4, 6, 8

Castelli je jednom rekao,kad su ga pitali za njegove epizode Zagora, "napisao sam ih samo nekoliko, one najgore". Pa, nije baš da su mu sve najgore, ali ova epizoda za mene označava početak vjerojatno najgoreg Zagorovog perioda uopće. Perioda u kojem nas napušta Nolitta s legendarnom epizodom i u kojem se pojavljuje Sclavi koji će zajedno s Pezzinom do pojave Tonninelija unakaziti cijeli serijal s možda dobro zamišljenim epizodama, ali maloumnim izvedbama.

Ova epizoda je relativno ok u prvome dijelu, no već u drugom javljaju se žešće gluposti kao npr. Zagorova nevjerojatna spretnost da se onako svezan baci na pod po revolver i ustrijeli Kramera. Kraj je prezbrzan i šlampav, a koliko se kroz cijelu epizodu proteže Castellijevo pretjerano i glupo omalovažavanje Chica neću ni spominjati. Donatelli je ok, ali ribe-ljudožderke je nacrtao praktički amaterski.

16.05.2010
    23:02:00 sati
  • marcho

6, 3, 7, 8

djetinjasto ili ne... slažem se da je osnovna ideja obečavajuca, ali slabo realizirana... ali treba uzeti u obzir.. prvo: da je ovdje riječ o zagoru, drugo: vrijeme kad je nastala ova priča, treče: kojoj je dobnoj skupini namjeno ovo djelce... crtež je standardno donatelijevski...naslovnica epizode veliki strah nešto kvalitetnija od predhodne...

17.05.2010
    10:46:00 sati
    marcho
  • Ukupna ocjena 59%

5, 5, 7, 8

19.05.2010
    13:24:00 sati
    Brdar

5, 4, 8, 9

Jupiiii, napokon moja omiljena tema - mutirani brancini! Šteta što priča nakon nekog vrimena postane dosadna i okreće se tipičnoj temi - pohlepi, a gluparija u scenariju postepeno ima sve više i više (ne da mi sad se nabrajati ih). Jedino vridno spomena je scena kad Zagor izlazi iz vode pred skupinom zaprepaštenih indijanaca hehe. Castelli je ostao dosljedan pa je i ovaj put dosta isprdao Chica. Od likova se najviše istakao onaj kreten Varmin dok će negativce svi brzo zaboraviti. Kraj je nekako logičan ali i dosta mlak, no ostaje utjeha da je Tonki i njegovim Indijancima ostala velika zaliha ribe za prehranjivanje sela tijekom godine. :D Donatelli je i ovaj put korektno odradio posao. Ferri kod naslovnica nije briljirao ali ih je isto lipo viditi. Prva je malo čudna zbog one velike ribetine, a druga je vjerojatno najbrutalnija uopće u serijalu, hahaha. Onog jadnog Indijanca je tako mlatnuo po glavurdi, taj se više sigurno nije diga nakon ovog.

07.06.2010
    13:21:00 sati

5, 5, 8, 9

Epizoda za ubit vrijeme i ništa više!

17.06.2010
    13:37:00 sati
  • Ukupna ocjena 25%

1, 1, 4, 7

Ljudi zao mi je sto kvarim prosjek, ali jednostavno moram. Vec duze vrijeme nisam procitao nesto ovako glupo i tupasto. Sama ideja odnosno objasnjenje zasto ona dva genijalca uopce stvaraju ove krvolocne zvijeri je totalno ali totalno bezvezna, pa do scenarija punog naivnosti (sjetite se samo kako Zagor s vezanim rukama ubije glavnog zlocinca!!!, pa vec spomenuto plivanje medju ribama itd itd) i na kraju Franco Donatelli cije ribice izgledaju kao da sam ih ja nacrtao, a ne profesionalac. Za mene jedan od najgorih Zagora koje sam procitao.

05.08.2010
    23:20:00 sati
    Manetola
  • Ukupna ocjena 65%

6, 5, 8, 8

17.09.2010
    13:06:00 sati

7, 3, 7, 6

Sve je već rečeno. Ovim se Castelli promiče u drugopolsiranog (odmah iza neprikosnovenog Canzia) na tablici najgorih Zagorovih scenarista. Njegova sprdnja s ovim junakom graniči s neukusom. Stvarno je umjetnost od ove teme napraviti ovakav trash. Za to mu se mora odati priznanje. Donatellijev šablonski crtež upotpunjuje Castellijevu ideju u potpunosti.

20.09.2010
    06:22:00 sati

7, 2, 7, 7

Castelli je napravio poprilicno los scenario, prije svega neuvjerljiv, pravi trash.

Mnogo bi bolje bilo da je Donatelli nacrtao ribe kao Ferri na naslovnici, ovako izgledaju kao rijecni vampiri.

05.10.2010
    10:49:00 sati
  • Tonka24

7, 4, 6, 5

Kada sam procitao prvi put ovu epizodu dojam je vrlo dobar!No kad vidim sve nedostatke koje nisam zapazio (jer stvarno sam veliki fan Zagora) bit ce tu dosta slabija ocijena.Dobro zamisljeno jako lose realizirano na brzinu i traljavo!Mislim da ima puno gorih epizoda za ovu epizodu,redovni pod nazivom omča i extra pod naslovom Duhovi kazu da su najgori Zagori.Ovj strip je meni negdje u sredini pri dnu...samo da jos spomenem duhovi moze li mi tko reci koliko je pini segna nacrtao zagora?Mislim stvarno kako covjek crta chica mislim da na stripu treba pisati 18 + ono je stvarno strahota kao da zeli uplasiti najmlade citatelja zagora.Samo da nije nacrtao jos kojeg zagora on i onaj gamba cijenim ljude i njihova djela ali stvarno ovo je ajme i kuku majko nije to za njih dvojicu definitivno.

01.12.2010
    01:42:00 sati
    Tonka24
  • Ukupna ocjena 61%

7, 3, 8, 7

Moglo je biti vrlo bolje odrađeno.Crtež je solidan kao i naslovnice,od kojih su prva i zadnja za desetku,ali u ovoj drugoj ova riba(na lijevo)kao da je ogromna.

19.12.2010
    14:12:00 sati
    Patrix

7, 6, 8, 9

Zbog nostalgije, i sjecanja svog djetinstva svaki put kad citam ovu epizodu, jednostavno moram da pocnem sa malo vecim ocjenama nego inace.  Ovo je sasvim zabavna epizoda o malim ribicama, koje su nesto poput pirana, i koje napadaju zivot u Darkvudskoj rijeci: ljude, zivotinje, ili sta god ima mesa na sebi.  Ferrijeve naslovnice su super, a meni Donatelijev crtez ovdje ono pravo godi; sto se mene tice, jedino je Ferri bolji Zagorov crtac od njega.  Prica je dosta zanimljiva i zabavna, a iako nije bas fenomenalna, nije ni za sekundu dosadna.  Naslovi ludens izdanja mi se ne svidjaju, pogotovo onaj "Mali Ubojice", zvuci nekako debilno, kao strip iz Makedonije.  Ona trik gdje Zagor roni ispod vode i ostane tamo jedno dva sata, uz pomoc Mnogookija, je super; toga se sjecam vise nego ista drugog iz ove price kad sam je cito kao sestogodisnjak.  Imali smo svakake mrake i cudovista u Zagorovom serijalu, pa zasto ne i male smrtonosne ribe?  Za mene su one pravi interesantan protivnik za Duha sa Sjekirom.  ;)

30.03.2011
    14:31:00 sati

8, 8, 8, 10

Zagor kao pravi modni mačak stavlja na tone laka za kosu na kosu i zato ima postojanu frizuru.

21.05.2011
    13:08:00 sati

7, 7, 9, 7

Hajde, može proć. Bilo je i puno gorih epizoda.Crtež me održao da pročitam cijelu priću u komadu.

09.11.2011
    23:24:00 sati
  • Zagor12

8, 2, 6, 7

Dobra priča, no očajan scenarij.

28.01.2012
    14:45:00 sati
    Zagor12
  • Ukupna ocjena 58%

7, 2, 8, 7

Idekja dobra - ribe ubojice još nismo imali. Scenarij bi mogao biti bolji. Plus dajem pojavljivanju Tonke i Mnogookok.

21.05.2012
    10:04:00 sati

8, 8, 8, 6

19.09.2012
    17:48:00 sati
  • sergej773

6, 2, 4, 10

17.03.2013
    09:52:00 sati
    sergej773

6, 4, 7, 3

Kao prvo,odlicna recenzija.  Prica je za moj pojam doneklen zanimljivo i sa velikim ocekivanjem zapocela. Razliciti likovi su uvedeni u pricu,Rogers,Ned Kelly,Finnegan, itd. Ciko mi je bio poceo pricati kao neka zena,ostavit cu te,napustiti cu te,al umirao sam od smijeha kad bi si zagrizao u ruku,ono, da ne popizdi. Naglo opadanje price i pocetak uzasna scenaria pocinje sa Zagorom i njegovom predstavom Indijancima. Odjednom sve ide ubrzano i na vidjelo izlaze gluposti i nelogicnosti cijele price. Zagor bi slobodno mogao posuditi kostim od  Supermena. Crtez je poprilicno ok,mada ne vrhunac od Donatellija. Naslovnice,ZG.EX.,180,je cisti uzas,a 181,pa nisu Vrazije stijene u Arizoni! Promasaj.

20.04.2013
    11:38:00 sati
  • Maki_Mostar

8, 6, 9, 6

Epizoda za koju sam pri kupovini mislio da je trash ali eto na kraju ipak za mene to nije.... i po broju stranica se da zaključiti da se osmislio neki "projekt" ali eto... on nije uspio do kraja. Ipak, ideja je dobra, da nemir u Darkwood dolazi posredno, preko riba-ubojica koje ugrožavaju egzistenciju Indijanaca (a onda ovi praznovjernici krive bijelce, ali eto to je trebalo za aktivniju ulogu Zagora), a sve u cilju bogaćenja jednog ili dva čovjeka. Priča počinje i 2/3 ide solidnim tempom, dok mi je kraj zbrzan, pronalazak mjesta gdje će postaviti "zasjedu" ribama i uspjeh zasjede, kao da ih nema još negdje kilometrima unazad. Uz to, Chico je u bazenu s ribicama pola sata, malo jauče ali ništa ozbiljno, valjalo bi da se bar vidjelo malo krvi po odjeći, dok većina drugih koji su imali tu nesreću gine prelagano (onaj razbojnik i njegovi "spasitelji" pa Indijanci).  Odlično je što humor prati epizodu konstantno, smijao sam se na Chicov san da peče na tavi profesora Varmina, pa na njegovo predstavljanje sebe kao kretena koji prati Zagora, a najjače je ono kad je na Zagorovu ideju o novom spektakularnom pojavljivanju na sastanku Indijanaca rekao: "Opet tvoj stari trik! Trebao si otići u mađioničare, stari moj!". Uglavnom, zabavna epizoda, Ferri najgori (mislim na 2. i 3. naslovnicu jer prva nije iz ove epizode)

23.05.2013
    14:26:00 sati
    Maki_Mostar
  • nagor

8, 8, 8, 8

Nakon Nollitine sprdačine, odnosno "Posljednjeg vikinga" i još gore "Sierra Blance", priče, koja slijedi ovoj, ova Castellijeva priča o ribama ubojicama je sasvim solidan uradak za vrijeme u kojem je izašla i sasvim solidno sjeda. Imamo tu korektnog Donatellija i raspoloženog Castellija, koji nam je servirao jedno od najboljih (i znanstveno potkrijepljenih) prikazivanja Duha sa sjekirom. Uvijek je dobro kad se pojavljuju Mnogooki i Tonka. Tu je i utrka sa vremenom, odnosno kako i gdje zaustaviti te male ubojice, tako da se kroz cijelu epizodu prožima jedna napetost. Dobra je fora kad se bučkuriš onog šarlatana pokaže kao rješenje problema. Primjetio sam da Castelli voli dijagrame i nacrte. Stalno to ubacuje u svoje scenarije - kod Zagora,  a i kod Martija. Ima tu naivnosti, poput Zagorovog konstantnog nadplivavanja (izmslio sam tu riječ : ) ) naših malih ribica, ili one u kojoj Čiko izdrži pet minuta u vodi sa malim ubojicama, dok svi ostali u priči bivaju rastrgani u sekundi, ali sve u svemu, solidno i može proći.

14.09.2013
    23:05:00 sati
    nagor

7, 2, 10, 7

Katastrofalna epizoda kao da Castelli nije znao šta da radi pa je samo za jedno veče nadrobio ovu priču.

21.09.2014
    18:01:00 sati
  • igor 12

8, 5, 6, 7

Mali ubojice.Ili Dnevnikov Smrtonosne ribe.Ovo sam prvi put čitao negdje sredinom osamdesetih a nekako u to vrijeme sam pogledao trash horrorce o krvoločnim ribama ubojicama Piranha i Barracuda pa je sve to malo diglo i dodatnu čar čitanja Castellijeva uratka.
    Zagor i Čiko hitaju u Hot City kako bi kao svjedoci optužbe strpali zloglasnog razbojnika Ned Kellyja iza rešetaka.Put ih vodi kroz Hot mountains,teško prohodno i krševito područje gdje ima malena rijeka.Idealno mjesto da Čiko isproba svoju novu investiciju.Čudesni mamac za ribe profesora Varmina.Riba se doista hvata,ali ne privučena mamcem već Čikovim prstom.Riba je neobična,agresivna i velikih zubi.Tako nekako počinju i trash horrorci..Male naznake opasnosti koje će se kasnije razbuktati u festival krvi,izjedenih tijela i vriskova.
    Stigli su u gradić i odmah kod sudca, koji je rebnuo trideset godina zatvora Kellyju i naši junaci se vraćaju kući.Tu noć Kellyjeva banda oslobađa šefa.I to kako.Kao iz kaubojskih stripova i filmova.Vežu konje za rešetke i natjeraju ih u galop.Kreativno.
    Kreću tragom naših junaka i zatječu ih na drugoj obali rijeke kako mirno spavaju.Tiho se približuju,dolaze na sredinu rijeke i uzimaju ih u ciljnik.Šake čvrsto stežu oružje,kažiprsti se nervozno grče na obaraču,disanje postaje ubrzanije,srce brže lupa,adrenalin kola tijelom,djelić sekunde dijeli naše junake da iz sna prijeđu u smrt ali stiže užas.
    Noć paraju krikovi napola izgriženih i izjedenih ljudi.Zagor skače u vodu jednim elegantnim skokom ali već je sve gotovo.Od Kellyjeve bande ostali su samo kosturi.
    A velike, mutirane krvožedne ribe su slobodne.Zatrovale su većinu Darkwoodskih rijeka svojom pojavom i gdje prođu donose smrt i strah.Indijanci ostaju bez pitke vode i počinju napadati farme bijelih doseljenika.Rat za vodu je počeo,a Darkwood je bure baruta pred eksplozijom.
    Dvije stvari su ovdje interesante koje nam je Castelli predstavio.Prva je ime razbojnika sa početka priče.Ned Kelly.
    Ned Kelly je bio australski odmetnik.Njegova obitelj i on,poznatiji kao Kellyjeva banda postala je simbol otpora siromašnih naspram bogatih,vladajuće anglo-australske klase.Pljačkali su banke i bogataše i nerijetko plijen dijelili sa sirotinjom.Za bogataše lopov i razbojnik,za siromašnu klasu heroj.Uhvaćen je i obješen 11.11.1880. uz posljednje riječi:Takav je život.Snimljen je film u režiji Gregora Jordana sa Ledgerom i Bloomom u glavnim ulogama.
    Malo me čudi da se Castelli poslužio baš tim imenom.Ipak je ovaj iz stripa običan razbojnik i pljačkaš,nema status heroja među sirotinjom.Valjda nam je htio poručiti da su za njega svi zločinci jednodimenzionalni,nema romansiranja.
    I Slavonija ima pandan australskom Nedu.Jovo Stanisavljević poznatiji kao Čaruga.Zajedno sa svojom bandom zvanom Gorski tići haračio je Slavonijom .Pogubljen 27.2.1925 uz posljednje riječi:Ja sam Jovan Stanisavljević Čaruga.Moj naklon gospodine krvniče.Zbogom narode,Čaruga putuje.Film je pod naslovom Čaruga režirao Rajko Grlić a glavnu ulogu odigrao Ivo Gregurević
    Druga zanimljiva stvar su mutirane ribe.Castelli se njima poslužio kao simbolom.Kad piše o njima,u stvari opisuje čovjeka.Jer nisu mutirane ribe prava opasnost za okoliš,već čovjek.Pohlepom i neznanjem zagađeno je podosta svjetskih rijeka,jezera i mora.Ispuštaju se otpadne tvari,kanalizacije,otrovni materijal,radioaktivnost(Černobil,Fukushima).Bez čiste,zdrave i pitke vode ljudskoj vrsti nema opstanka.Možda i nas u neko dogledno vrijeme čeka rat za vodu

31.01.2015
    18:25:00 sati
    igor 12
  • Ukupna ocjena 63%

6, 6, 7, 6

04.10.2015
    18:48:00 sati
    Jim Gitara

8, 6, 9, 9

Kako nisam čitao prije, očekivao sam naravno više. još kad je i Donatelli crtao.

23.05.2016
    13:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 75%

8, 7, 7, 9

17.03.2018
    15:00:00 sati
    Zagorfan01

5, 5, 8, 10

22.03.2018
    14:38:00 sati

5, 5, 8, 8

26.06.2018
    14:41:00 sati
  • Ukupna ocjena 81%

8, 8, 9, 6

19.07.2018
    00:08:00 sati
    Zoran024

8, 8, 8, 8

04.08.2018
    19:21:00 sati

8, 6, 8, 8

Jest da je u pitanju pravi trash, ali vrlo zabavan trash kojemu se upravo zbog toga mogu oprostiti očigledni nedostaci. Meni je ovdje najzanimljivija bila situacija sa mamcem profesora Varmina, i njegova spasilačka uloga u  rješavanju nastalog problema. Castelli je od početka dao priči jednu humornu notu, pa čak i kada je problem eskalirao i ozbiljno zaprijetio miru u okolini, nije se previše udaljio od dotadašnjeg scenarističkog pristupa  već je i rasplet zadržao takve elemente. To je sasvim u redu kada odmah daš do znanja kojim smjerom planiraš krenuti, umjesto da na silu pokušavaš napraviti nešto ozbiljno i onda to zbog količine naivnosti ispadne sprdačina. Zato na ove naivnosti gledam na poseban način jer ne bodu toliko u oči kao što bi vjerojatno bilo u nekom drugom slučaju. Ipak moram spomenuti scene sa ribama i odlazak iz jedne krajnosti u drugu; na rijeci su ribe ubojice u svega nekoliko minuta pojele one razbojnike do kostiju, dok Zagor i Chico jedva dobiju koji bezazleni ugriz u sličnim situacijama, ponekad i uz vezane ruke i noge. Način na koji je Ned Kelly pobjegao iz zatvora je baš naivan; čovjeka osude na robiju od 30 godina i oni ga smjeste u najprostiji zatvor gdje će konji isčupati rešetke na ćeliji bez ikakvih problema. Ne znam je li scenaristički ili crtački propust, ali treba spomenuti i jednu grešku u vezi genetike; ako su oba roditelja tamnokosi nemoguće je da im dijete ima izrazito plavu kosu kao što je ovdje bio slučaj sa jednim od dvojice sinova obitelji Brown. Na kraju su profesor Varmin i njegov spasonosni mamac nadoknadili spomenute nedostatke, tako da mogu reći kako sam dobio upravo ono što sam očekivao, dovoljno zabavnu priču čije se čitanje ne može nazvati gubitkom vremena.

08.08.2018
    23:40:00 sati

6, 5, 6, 6