Oklopni vagon

ZG LU 177/178 | 188 str.

Grupa razbojnika pokušava da obavi veliku pljačku u gradu Leytonu gdje golemo krdo Longhorna čeka na kupca. Novac koji je kupac donio sa sobom nalazi se u oklopnom vagonu koji je na raspolaganje stavio Goldberg, poznatiji kao Steel, graditelj pruge koji očekuje dobru zaradu od prijevoza stoke. U tom gradiću nalaze se Zagor i Chico.

• Oklopni vagon
    ZG LU 177
  • Pljačkaši
    ZG LU 178
  • Blindirani vagon
    ZG VEC 26
  • Pljačkaši
    ZG VEC 27

• Il vagone blindato
    ZG SR 494
  • I rapinatori
    ZG SR 495

• Longhorni su popularna goveđa vrsta koja živi isključivo na području Texasa. Poznati su po velikim rogovima koji mogu biti dugi i do dva metra od jednog kraja do drugog.
  • Originalna epizoda izašla je u Italiji 2006. godine.
  • Oklopni voz tema je i jedne Texove epizode, “Blindirani vlak”.
  • U epizodi se spominju događaji iz prethodne epizode, “Huroni”.

Pljačkaši ili razbojnici, sastavni dio skoro svakog western serijala i mnogih detektivskih. U ovim prvim često se pojavljuju kao kradljivci stoke, grupa koja planira da izvede prepad na neko imanje ili slično, naš junak koji im stane na put i obavezno dosta mrtvih na kraju. Naravno, u tom slučaju sve je do scenarija, čak i od najprostije priče može da se napravi dobra epizoda, i obrnuto.

Chico nacionalista

Mrav ili čovjek?

Teško je reći da li je scenario dobar ispao ili ne. Sa jedne strane ima dosta preokreta i pomalo neočekivanog razvoja radnje, s druge opet nedostaje žar da bi se moglo u potpunosti uživiti u priču. Za vrijeme pljačke dolazi do spektakularnog uništenja grada od strane Longhorna, ok, možda je pretjerano reći uništenje, ali nije ni daleko od istine. Pomalo mi je čudno da je krdo uspjelo toliko ljudi u gradu da povrijedi, prije svega jer su Longhorni najavili svoj dolazak prvo tutnjavom, a onda je i potrajalo dok nisu stigli do ljudi koji su ih nijemo gledali, čak su i komentarisali trku krda. U suštini imali su i više nego dovoljno vremena da se sklone sa glavne ulice, bilo u neku od kuća ili između njih, u tom slučaju bi uspjeli da spasu glavu. Međutim, dosta ljudi je očigledno ostalo više minuta na ulici uživajući u prizoru sve dok ih nije dohvatilo krdo, odjednom su počeli da lete na sve strane. Te scene su mi ispale pomalo neuvjerljive.

Čini mi se da je Rauch pokušao da imitira Nolittu, napravio je uvod oko polovine prve sveske koji je, barem trebao, da bude humorističan. Neka starica lupa kišobranom kauboja, svirači dobijaju paru iz voza u lice i još nekoliko scena koje su trebale biti smiješne. Ovo “ trebale”, najbolje da napišem još jednom masnim slovima. Ono što je dobro ispalo je kada su sredinom epizode razbojnici pobijeni, pomalo nesvakidašnja situacija da zlikovci tako rano odu pod zemlju, mada su u suštini zamijenjeni drugim negativcima. Priča je dobila preokret u pozitivnom smjeru, inače bi bila jedna od mnogih, ovako ima barem nešto što je djelimično originalno.

Steel je glavni negativac ove priče. Nadimak (steel=željezni) je dobio po željeznoj protezi koju ima umjesto jedne ruke, a i preko oka nosi željezni povez. Očigledno da su se autori po običaju potrudili da bukvalno opišu lik po imenu koje nosi. Slične slučajeve imamo u SBE stripovima kod brda, stijena i planina, ukoliko se zovu po nekoj životinji onda većinom izgledaju jedan na prema jedan u tom obliku. Steel je tip koji ima svoje vozove i na taj način zarađuje hljeb, prevozeći stoku, novac ili druge vrijednosti. U tom vozu ima i oklopni vagon, opremljen najmodernijom tehnikom, mitraljezom i vojnicima, može se reći prava tvrđava na šinama. Izgleda da mu poslovi ne idu dobro u zadnje vrijeme, tako je odlučio da se posluži manje legalnim sredstvima da bi se obogatio. Interesantna stvar je to da je dobar strijelac, čak bi se moglo reći perfektan. U salunu je pucao kroz rupu u jednom novčiću i probušio bure sa pivom, skoro pa nevjerovatan hitac. Ipak kada je došlo do obračuna sa Zagorom, nekoliko je puta pucao na njega i nije ga uspjeo pogoditi. Ovdje se manje radi o njegovoj nepogrešivosti, više o tome da autori nisu vodili računa o nekim stvarima, prije svega izgleda da su sami zaboravili o kakvom se vrhunskom revolverašu radi, ili barem kakvog su htjeli da nam ga predstave.

Sedioli je totalno razočarao u ovoj epizodi. Nakon izvrsno nacrtanih epizoda “Smrtonosna utrka”,”Crveni snijeg” i “Tajni agenti”, ovdje je skoro neprepoznatljiv. Lica likova su iskrivljena i pljosnatija još više nego što smo to od njega navikli, a proporcije su totalno promašene. U jednoj sceni nacrtao je jednog tipa za mitraljezom u oklopnom vozu koji izgleda velik kao mrav. Uopšte nije obraćao pažnju na takve detalje, ostavlja utisak da je toliko žurio samo da bi što prije završio priču. Znamo da može bolje, tako da me čudi da mu je ovo moglo kod urednika da prođe. Mora se još napomenuti da je u drugom dijelu priče popravio crtež.

Solidna priča, ispunila je svoj osnovni cilj kratke zabave za jedan vikend.

Steel

ZG LU 173/176 Huroni!

ZG VEC 29/32 Povratak mutanta

• legaz

6, 6, 3, 9

Priča može da prođe, ali crtež je živi užas. Već sam u par navrata na nekim forumima isticao da je Sedioli što se tiče okoline sasvim ok. Likovi su njegov stravičan problem. Ako to ne reši i dalje će biti crtač sa dna ako pak sredi taj njegov nedostatak mogao bi se brzo vinuti ka frhu,ovako je svojim crtežom bar za 50% upropastio priču koja je mogla biti sasvim ok. I ova 3 je previše hteo sam da dam 1 ali pozadina je namakla do 3 dalje ne ide.

04.05.2011
    00:25:00 sati
    legaz

7, 7, 5, 7

04.05.2011
    00:41:00 sati
    jojboli

Ukupna ocjena 41%

5, 5, 2, 5

Jedna od najlošijih priča u  posljednje vrijeme, Sedioli grozan.

04.05.2011
    07:36:00 sati

10, 10, 10, 10

04.05.2011
    09:44:00 sati
  • split85

7, 7, 8, 8

Solidno.

04.05.2011
    10:30:00 sati
    split85

5, 7, 6, 6

Solidna priča, ne baš originalna, ali sa čitljivim scenarijem. Ne slažem se s recenzentom u vezi crteža. Naime, Sedioli je ovdje obavio i više nego solidan posao dok mu je crtež u maxiju Smrtonosna utrka prava katastrofa.

04.05.2011
    15:24:00 sati

7, 8, 7, 8

Sedioli mi ne valja zbog tih plosnatih faca koje crta. Priča je jednostavna i dobra za popuniti rupe u izdavanju.

04.05.2011
    22:07:00 sati

6, 7, 8, 7

Rauchovi radovi su mi dobri,a Sedioliev crtež mi je odličan.Naslovnice su dobre,moglo se više potruditi,ali na drugoj Zagorovoj naslovnici,lijeva noga mu je stvarno čudna.Sve u svemu,dobar strip.

04.05.2011
    22:19:00 sati
    Patrix
  • Bat Baterton

6, 7, 6, 8

Solidna priča, uz par zanimljivih preokreta. Najveća zamerka mi je, i to mi u poslednje vreme sve više smeta, ta neverovatno predvidiva potreba scenarista da negativce prikažu sa nekim telesnim deformitetima, taman da na prvi pogled odmah znaš ko je negativac. Bilo bi dosta zanimljivije da se ispostavilo da je Steele pozitivan lik.

Sedioli može bolje od ovoga, ali u principu nije loš. Samo da se potrudi oko tih zakrivljenih faca. Naslovnice su mi dobre.

05.05.2011
    20:47:00 sati
    Bat Baterton
  • Zagor12

5, 5, 6, 8

Prosjek..

06.05.2011
    10:38:00 sati
    Zagor12

4, 4, 7, 8

Ne volim Rauchove radove na Zagoru.

18.05.2011
    23:28:00 sati

3, 4, 7, 7

Rauch je dosad ima solidne i vrlo dobre epizode (Delaware, Brodolomci), a ovo mu je prvi veći, žešći fail. Priča je toliko neoriginalna i glupa da sam pet dana nakon čitanja zaboravio o čemu se uopće radilo. Humora nema, negativci su bezvezni svi od reda a s onih nekoliko preokreta se pokušalo unijeti svježine u priču. Meni bi bilo bolje da preokreta uopće nije ni bilo. Plosnatom Sedioliju 7 zbog dobrog Ludensovog otiska, a Ferri i nije bio nešto inspiriran.

26.05.2011
    14:22:00 sati

9, 8, 8, 10

Chico! Neugodno si me iznenadijo. Slušaj Thomsona.

01.06.2011
    21:16:00 sati
  • zagor_22

6, 6, 7, 7

previše predvidljivo

18.01.2012
    21:06:00 sati
    zagor_22

9, 9, 7, 8

Kad sam na kioscima vidio naslov prve epizode, nekako mi je bio obecavajuci i nisam se prevario: ovo je u biti prva prica u regularnoj seriji koja mi se svidjela nakon Mocvare robijasa.

Moram reci kako ne razumijem one koji ostro udaraju po prici tvrdeci da nije originalna i da je losa, jer je prica tecna i logicna. Podsjeca me na stare price Guida Nolitte koje se toliko logicno, tecno i brzo odvijaju da covjek pomisli kako je to posljedica povrsnosti. No bez upustanja u dublje analiziranje, svakako se za takve price moze reci da predstavljaju dobru zabavu.

Prica od pocetka ide prilicno jednostavno, s time da citatelj stalno ima utisak kako nesto nije u redu a to je, naravno, povezano uz Steela i onda kada se sve otkrije prica nastavlja u svom zanimljivom tonu s time da se pojacava dinamika, odnosno sve skupa s velikim obratom odnosno pokoljem negativaca u rusevinama Coppervillea prema kraju krece gotovo freneticno, sto mi se svidja. Doduse, nisam bas impresioniran krajem, tu se ponavlja ono da je Zagor plemenit i da ne ubija hladnokrvno protivnika, ali o tome vise nemam volje pisati.

I jos sto se tice preokreta u ovoj prici: oni i cine pricu zanimljivom i inteligentnom pa ako cemo onda te 'preokrete' tumaciti kao nesto isforsirano i opcenito pricu smatrati losom, onda ne znam sto bismo trebali reci za besmislene Sumerane, besmislena Mracna bica, razvucenu i besmislenu Posljednju thulu, dosadnoga Lorda u Darkwoodu, dosadnoga i besmislenoga Covjeka s Orijenta, besmislene Trapere iz utvrde Arrow, besmislene Hurone - sve te ne samo lose nego i besmislene price..

Ponavljam, ovo mi je prva dobra prica u regularnoj seriji nakon dugo vremena. O Rauchu opcenito ne znam sto bih rekao, ali ovo sto je napisao je jednostavno i tecno.

Sto se crteza tice, ne mogu se sloziti da je ovaj Sedioliev rad toliko los, a da su mu neki drugi radovi (Smrtonosna utrka, Crveni snijeg, Tajni agenti) bili izvrsni. Niti su navedeni radovi bili izvrsni, niti je rad na Oklopnom vagonu toliko los - svi su oni, uz uvazavanje kritika o 'plosnosti' likova, relativno isti (meni osobno je njegov rad na Tajnim agentima bio najlosiji dok mi je Crveni snijeg medju boljima).

Ruku na srce, crtez Giannia Sediolia nikad nece biti odlican. Medjutim, meni nekako u odredjenim epizodama odgovara jer je fin, jednostavan i odgovara tematici divljeg zapada i opcenito liku, nije 'prljavo umjetnicki' kao sto je to rad npr. Chiarolle ili ako hocete Iva Milazza, vise mi je onako Mikijevski (mislim na Kapetana Mikija dok je izlazio u Zlatnoj seriji od 20 dinara) i to mi se svidja. Naravno da bi trebao vise poraditi na detaljima, sjencanju i dodati malo 'grubosti' (vidjeti scene ubijanja glavnih negativaca u rusevinama Coppervillea koje su dobro odradjene!).

Cesto navodim nekadasnju zajednicku suradnju Bignottia i brace Di Vitto kod crtanja Mister Noa krajem 80-tih i stvarno ne znam zasto u Bonelliu ne pokusaju s izbacivanjem zajednickih crteza (odavno sam rekao da bi trebali zajedno crtati Verni i Toricceli ili Verni i Sedioli).

No sve u svemu, recimo da mi Sedioliev crtez zna biti simpatican.

Naslovnice su mi odlicne: prva nagovijestava zanimljivu pricu a druga mi evocira uzbudjenje koje sam kao klinac imao kad sam grabio s kioska stripove s Ferrievim naslovnicama..

11.02.2012
    20:37:00 sati
    mile.soric

6, 5, 3, 7

Zaista sam se pokušao uživjeti u ovu priču, ali Sediolijev crtež mi previše liči na karikaturu da bi mi to uspjelo. Sve face su izdužene, ljudske figure su plastične, položaji tijela su neprirodni, proporcije su često upitne, uglavnom sve je jako loše.

Pogledajte samo 10. stranicu "Blindiranog vagona" (VČ izdanje) i onog Indijanca koji sjedi na šanku, izgleda kao patuljak.

Rauch je ubacio previše dijaloga u scenarij koji ne vode ničemu, nego samo usporavaju čitanje. Slobodno možete većinu priče prolistati, nećete puno propustiti. Samo jedan primjer: tek na 68. stranici prve epizode se nešto konkretno počelo događati.

@mile.soric

Verni i Sedioli će zajedno crtati južnoameričku priču pod nazivom "Potres".

28.04.2012
    01:35:00 sati

8, 8, 10, 10

01.05.2012
    21:00:00 sati
  • zagor fan

8, 8, 7, 7

Ništa posebno...Sedioli solidan.Naslovnice ok.Epizoda nije loša

29.09.2012
    12:35:00 sati
    zagor fan
  • Maki_Mostar

8, 7, 8, 9

Pa kakvih je sve lakrdija bilo u zadnjim izdanjima, ovo je za mene sasvim solidna priča. Meni je Sedioli (i ovdje) zadovoljavajući

02.03.2013
    18:56:00 sati
    Maki_Mostar

7, 8, 7, 8

Počeo sam čituckati redovnu seriju unazad od Ylenije Varge i mogu reći da su mi skoro sve mahom bile dosta dobre, negdje do 3 godine unazad. Ništa spektakularno, no OK ideje i lijepo i jednostavno pripovijedanje... Razni scenaristi, ali i dosta novijih crtača koji polako preuzimaju vodstvo. Gianni Sedioli primjerice u ovom broju se i dalje očito uhodava, ima dosta očitih boljki u crtežu, perspektiva u pojedinim momentima i ono što mi je zapelo za oko su nekako neproporcionalne glave, malo spljoštenije i nagnute ustranu. Razina detaljnosti i dinamičnost kadrova je ok. Malo je lošiji ovdje, no dobar je doprinos zagorovom staffu, sve u svemu.

Ono što mi se sviđa također je Rauchova jednostavnost i tečnost naracije i priče. Bez problema vodi gomilu likova od kojih svaki dobiva svoj dio priče, bez da se gubi nit ili dinamika. Rauchovi likovi su živi, oni pričaju, sudjeluju, nikako nisu suvišni. Količina teksta je malo povećana, tako da možete potrošiti dosta vremena čitajući je, a opet nije toliko toliko buratinijevski obrazlagajuća. Priča je klasika, pljačka vlaka, no uspijeva izvući maksimum svježine iz teme. Čak kreira i potencijalnog negativca koji se može vraćati, Mr. Steela, individue čija je iznimni genij jednak njegovoj beskrupuloznosti, a njegova pojava baš je stvorena za nekog jamesbondovskog negativca recidivista. Tu se već negdje i sprema ili radi novi nastavak vampirici Yleniji. Oklopni odnosno blindirani vlak je nedavno gostovao i u Texovoj maxi seriji "Blindirani vlak".

28.03.2013
    20:46:00 sati
  • Hexen

7, 7, 6, 9

Ne znam šta da kažem za ovu epizodu. Očekivao sam više akcije na/u samom oklopnom vlaku, a toga nažalost ima jako malo. Malo me je smetao i način na koji se Rauch riješio originalnih pljačkaša, pogotovo kad smo imali tako lijep uvid u svakog od njih. Jednom riječju, bili su zanimljivi i unikatni, pa mi je bilo žao što ih je zamijenio sa blijedim Fraserom i ostalom kompanijom. Mr.Steel je definitvno ostavio utiska u cijeloj epizodi i uvjeren sam da će se jednog dana i vratiti.

Za crtež nemam puno komentara - Sedioli mi niti smrdi niti miriše. Ferri je lijepo dočarao atmosferu, pogotovo na drugoj naslovnici.

20.08.2013
    22:59:00 sati
    Hexen
  • Ukupna ocjena 61%

7, 5, 7, 4

Priča je sasvim solidna. Pljačka zanimljiva. Neagativci dobri. Preokret s novim negativcima isto dobar. Smeta mi jedino što Zagor s alkočom obračunava s njima.

31.08.2013
    20:19:00 sati

10, 10, 8, 8

Zanimljiva, napeta i napokon originalna epizoda.. Dat ću ovoj epizodi dosta visoke ocjene najviše zbog inovacija tipa blindirani vlak, tipa rješavanje glavnih likova debelo prije kraja priče, tipa ogromno krdo goveda koje razara grad itd. Napokon neka epizoda Zagora koju je bio gušt čitati.. Crtež je ono, Sedioli je do sad briljirao, sad je malo pao u ovoj epizodi.. Prva naslovnica je odlična, ali druga je dosta lošija..

17.01.2014
    14:17:00 sati
  • sergej773

8, 8, 6, 5

11.04.2014
    21:10:00 sati
    sergej773
  • Ukupna ocjena 68%

7, 7, 6, 8

Iznenađujuće dobro.

13.07.2014
    17:18:00 sati
    Tintilinic

8, 8, 7, 9

Klasični western koji nekako više paše za Texa nego za Zagora ali je napravljen na način da ne ostavlja prostor dosadi, barem ne nakon 50. stranice. Priča je dobro razrađena, teško je od ovako izlizane teme napraviti nešto što će zaokupiti čitatelja ali mene je barem na trenutke uspjela držati u neizvjesnosti. Nije toliko predvidljiva kao što bi se ispočetka moglo očekivati, iako sam znao da će se Palmer riješiti svojih saveznika u pljački nisam mogao pretpostaviti na koji način će to izvesti i s kime zapravo surađuje.Možda je kraj trebalo drugačije napraviti jer je ovako Zagor sam, bez ikakve pomoći vojnika uspio riješiti sve kriminalce pa malo djeluje nerealno.

Sedioli je mogao i bolje odraditi posao ali nemam nekih većih zamjerki osim načina na koji crta glave likovima.

04.09.2014
    18:45:00 sati

6, 5, 5, 7

Loša epizoda.Nevidim ništa naciolističko u tome kako je Čiko digao 3 prsta tako normalni ljudi pokazuju broj 3 sa prstima.

23.09.2014
    17:42:00 sati

7, 7, 3, 9

Sasvim ok, citljiva epizoda. Crtez je katostrofalan. Naslovnice su vrlo dobre.

15.12.2014
    12:29:00 sati
  • igor 12

8, 8, 7, 9

dobra epizoda

24.03.2015
    14:26:00 sati
    igor 12

8, 8, 7, 7

14.11.2015
    22:08:00 sati

7, 7, 7, 7

Vani padano snijeg, ja poslijepodne u toplome, čitam i zaspem. Sljedeći dan isto. I nekako došao do kraja. Solidna epizodica. Ništa posebno, ali niti katastrofa, niti za odbaciti.

16.01.2017
    13:10:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

8, 8, 7, 10

01.08.2017
    20:05:00 sati

8, 7, 8, 8

Sasvim dobra epizoda. Sami pocetak je apsolutno nezagorovski, patetican i preterano kliseiziran (zbog toga nesto niza druga ocena), ali na srecu kratko traje. Nakon toga, prica je sasvim dobra, crtez takodje, naslovnice prosek.

27.06.2018
    13:23:00 sati
    Batacele

5, 5, 8, 6

Sa svakim novim čitanjem ovo mi izgleda sve lošije, iako prvotni dojam i nije tako loš.

23.06.2019
    19:56:00 sati
  • WOLF-HUNTER

7, 7, 6, 7

Zagor u okrsaju sa pljackasima, sumljiv stocar sa markantnim izgledom te naposljetku blindirani vagon oko kojeg se vrti prva sveska. Dobro zamisljena ideja da nema puno nepotrebnog teksta. Pocetak price mnogo je obecavao; imamo napusteni gradic duhova, tajanstvenog lika u mracnom ogrtacu koji se pridruzuje zanimljivoj bandi. Rauchu se ne moze osporiti da ne zna napraviti zanimljive, sporedne likove. Dobro se trudi kada dolazi do njihove karakterizacije sto kao primjer imamo u bandi; sarmantni vodja, tajanstveni lik u ogrtacu koji dobro cilja, sutljivi indijanac pozer, ogavna braca, stari prdonja masinovodja te odbijac sefova koji izgleda kao da je izasao iz Matrixa. Sve je jedna fina skupina koja je po mom misljenju nedovoljno iskoristena na kraju. Nakon sto ih vodja izda i objelodani istinu kako se iza kradje krije onaj stocar Goldberg. Banda mi je pak najzanimljivija bila i steta sto konacni okrsaj nisu imali sa Zagorom. Ovako su kao amateri odapeli u klopci. Goldberg sa druge strane je bio cisti twist. Ono malo sumljicavosti koju je mustro odagnjivao od sebe, na kraju je pak prevladala pa smo dobili jednog bas opakog negativca. Ovo je jedan od razloga zasto mi se dopada ova prica. Oklopni vagon je pak ostao neiskoristen, mislim da je imao potencijala da posluzi kao konacno sredstvo da Zagor sredi bandu. Jako mi je zao sto Zagor nije ukrstio nisan sa onim strijelcem iz bande, bio bi to zanimljiv okrsaj na kraju. Rauch naposljetku posteduje Goldberga sto je u redu jer ovaj lik ima dobar potencijal koji se drugcije iskoristio u “Crnom orlu.” U oba slucaja, lik se izvukao pa nam ostaje cekati kako ce ga Rauch iskoristiti u trecem pojavljivanju. Sto se tice teksta, bilo ga je prepuno i nepotrebno u drugoj svesci. Za razliku od Bureta koji sve preprica kroz flsahbackove, Rauch ima potrebu da sve objasnjava u dijalozima. Do vraga, kao da citateljima nije jasno zbog cega je lik uradio ovo ono. Ocite stvari ne treba dodatno objasnjavati samo da bi se nabacalo teksta. Sedioli je solidan crtac, primijetne su crte Ferri stila, ali malkice. Sedioli pak ima problem sa jajastim likovima i detaljima oko kojih bi se mogao pozabaviti. Naslovnice su dobre, ovaj period mi je narocito drag sto se tice naslovnica. Sveukupno pred sobom imamo dobru epizodu sa dosta akcije, zanimljivim likovima koja je po mom misljenju mogla mozda na tri sveske. Jako zabavna epizoda.
    06.09.2019
    08:57:00 sati
    WOLF-HUNTER