• Chico na otoku s blagom
    ZG LCB 12
  • Chico na otoku s blagom
    ZG LUCI 7

• Cico sull'isola del tesoro
    ZG CC 12

• Kronološki, ovaj specijal odvija se prije Razbojnika, a poslije Šerifa. Evo kronologije Chico specijalaca: Pračovjek > Konkvistador > Vitez > Mušketir > Story > Arheolog > Istraživač > Revolucionar > Amerikanac > Indijanac > Šerif > Otok s blagom > Razbojnik > Robijaš > Novinar > Agent > Vojnik > Traper > River > Fanta > Horror > Detektiv > Company. Jedina dva specijalca gdje vrijeme zbivanja nije određeno su Kopač zlata i Nasljedstvo, što je problem jer Kauboj i Pionir idu neposredno nakon Kopača, što će reći da ta tri broja imaju zaseban mini - timeline
  • Trojica pirata koji naganjaju Chica zovu se Robert, Louis i Stevenson, prema piscu romana Otok s blagom (Treasure Island) Robertu Louisu Stevensonu, koji je masivno doprinio ulozi pirata u pop-kulturi. Glavni negativac u ovom stripu je pirat Black Silver, vjerojatno nazvan prema Long John Silveru iz romana. Burattini često ubacuje imena slavnih ličnosti/likova u svoja dijela kao neki omaž, kao npr. banditi Moore i Wrightson u priči Krvave piramide
  • Počasni gost ovog specijala je Digging Bill!
  • Osnivač Hadleyvillea nazvan je Cornelius Koot prema osnivaču Patkograda Corneliusu Cootu iz stripova o Paji Patku
  • Spominje se darkwoodski trgovac Heinz, koji će kasnije opet biti spomenut u River Chicu. Heinz se nikad nije pojavio u serijalu, jedino je bio spominjan u Chico specijalcima
  • Neke šarolike psovke: "Tisuću mu zlatnika!", "Tisuću mu kovčega!", "Tisuću mu kitova!", "Tisuću mu ograda!", "Stanite, vražji ćiribimbaši! Prasci! Krmci! Papci!", "Jupiterove mi brade!", "Crkni, žderaču tuđih žena!", "Tisuću mu durbina!", "Džungle mi!", "Vrag mu je spasio kožu da bi ga bacio u naše šape!", "Tisuću mu vrućih cijevi!", i, moja najdraža, "Ima top! Prokletnik na prokletome brodu ima prokleti top!"
  • Str. 124; imamo napomenu u vezi s Zagor-kronologijom: ova priča je smještena prije Izgubljenog rudnika (gdje je Digging Bill našao svoje prvo blago), tako da Digging Billova izjava o tome da se sprema naći svoje prvo blago u ovom specijalu nije pogreška. Burattini je na sve mislio!

Burattinijevi Chico specijalci su otkad je vijeka bivali omraženi među fanovima Zagora, ali rijetko kad se nađe netko spreman objasniti zašto. Iako nisam neki veliki fan Buretovih priča, priznajem da se tu i tamo zna naći stvarno dobrih fora. Usprkos tome, u njegovim je pričama daleko najviše ponavljanih scena i gegova. Burattini iz nekog razloga valjda obožava kadgod Chica namlate ili padne na guzicu, pa je tako jedan njegov strip uvijek krcat mišićavim grdosijama koji stalno govore "Sgrunt!" i traže izliku za namlatiti Chica, plus ozljede koje si je Chico sam pribavio. Dakle...

Chico je u ovom specijalu:
1. Zadobio 9 udaraca u glavu ( 3x štap, šaka, boca šampanjca, kip, kamenčić, pri padu na tlo, kokosov orah)
2. Zadobio 4 udarca u guzicu (kozji rogovi, 3x ubod sabljom)
3. Zadobio 2 udarca u leđa (2x pri padu na tlo)
4. Zadobio 1 udarac u oko (šerifska zvijezda)
5. Zadobio 1 prignječenje ruke (kuka)
6. Zadobio 7 ozljeda bubnjića (rezonancija tam-tama)
7. Zadobio 8 nedefiniranih udaraca (8x šake)

Dakle, sve skupa najmanje 32 ozljede, plus na njega su ispucana 23 metka, 2 puta zavitlana sjekira, 1 put zavitlana batina, bačena 4 koplja, odapeto 5 strelica te bačene 2 mačete, sve skupa 37 oružanih napada. Eto što ti je peh! :)

No, stavimo li na stranu to što Bure voli kad god premlate Chica, ostaje činjenica da su Chico specijalci koje je on napisao vjerojatno najnabijeniji karizmom. Teme nekih od njih su stvarno munjene, tj. inspirirane scenama iz epizoda iz samog početka serijala. Npr. Chico traper vuče svoju radnju iz neke nebitne pričice o uzgajalištu dabrova iz epizode Magic-Bat, dok Kopač zlata odaje pojedinosti iz Trampyjevog prisilnog braka s oštrokondžom Beatrice iz Nolittine priče Sandy River, ali dok je Nolitta zamislio scenu s Beatrice iz te priče kao neku potrošnu zgodicu bez konteksta koja služi da nekom stavi osmijeh na lice, Burattini nam detaljno prikazuje i objašnjava svaku pojedinost u vezi toga kako su se ovi upoznali. I to nije sve, tako recimo Chicovi preci iz Viteza i Mušketira potječu iz superstare epizode Indijanski teritorij!

Buretove aluzije na prastare epizode i objašnjavanje svakog detalja koji se veže uz njih mi je zapravo dosta i simpatično. Nije nešto pretjerano genijalno, ali dokazuje da se čovjek razumije u stare priče stripa na kojem radi. Još jedna stvar koja distancira njegove Chico specijalce od tuđih jesu konstantne aluzije na pop kulturu. U Kopaču zlata, recimo, Trampy citira stihove iz Danteove Božanstvene komedije, Tajni agent je krcat likovima koji su imenjaci likova iz serijala o Jamesu Bondu, a Chico na otoku s blagom (ilitiga specijalac o kojemu bih ovdje i trebao pisati ali nikako da prestanem lutati temama) daje nam trojicu pirata koji se zovu Robert, Louis i Stevenson, koji su nazvani prema piscu romana Otok s blagom Robertu Louisu Stevensonu. Također, Buretove priče često imaju nekoliko zgodnih komičnih detalja, pa tako iz Konkvistadora možemo zaključiti da se na jeziku Maya "Gušter je mrtav!" kaže "Itzcoatl caphut!", te da su neke narodne astečke psovke "Tzxq!", "Zqtx!" i "Ztqx!" :))))

Uglavnom, Burattinijeve priče možda i nisu baš najsmješnije, ali sve u svemu mi se on čini kao scenarist koji se najviše zabavljao s Chicovom zasebnom edicijom. Kakav je u usporedbi s drugim piscima Chicovih specijalaca? Pa, kao prvo, tu je Guido Nolitta, čiji su radovi, osobito Chico Šerif i Fanta Chico, uzdignuti do nebesa na ovom forumu (pretpostavljam da je to ponajviše zbog nostalgije). Da opet udarim na jednu kontru, evo, priznajem da su mi njegovih "čuvenih" 5 specijalaca sasvim ispodprosječni, sa zastarjelim humorom i dosadnim likovima. Obično su mi Nolittine pričice s Chicom u glavnoj ulozi na početku epizoda iz redovne serije zabavne, ali mi je zato stvarno zamorno čitati njegove Chico specijalce. Kao prvo, humor je zaista spor i komične scene traje puno, puno više nego što bi trebale (pogotovo onaj dio sa stilitom u Amerikancu), kao što su u većini slučajeva humoristični obrati i više nego predvidljivi, i mislim da to nije zato što je humor zastario, zato jer su Chicove zgode iz tadašnjih priča redovne serije svejedno i danas smiješne. Dalje, tu su vrste likova koji se redovito ponavljaju. Dok su to kod Bureta namrgođeni snagatori koji govore "Sgrunt!" i biju Chica, kod Nolitte pak vidimo histerične babetine koje biju Chica s kišobranom. Nolitta je čak i u Fanta Chicu uspio ubaciti takav lik, i to kao nekakvu izvanzemaljsku babu-čitačicu misli (naravno bez kišobrana), dok u Šerifu ne mlati baba Chica već Chico premlati nju! :D

Da ne duljim, Nolittini Chico specijalci su mi baš jadni u usporedbi s Burattinijevim, tako da krećemo na slijedećeg izazivača, imena Tiziano Sclavi, koji je napisao samo jedan Chico specijalac, Horror Chico. Ono zaista začuđujuće jest kako je Sclavijev smisao za humor u DD-u odlično izražen kroz nebrojene ironične situacije i Grouchove viceve, i tamo stvarno funkcionira, ali dok je pisao Zagora je valjda zamišljao ciljanu publiku tog serijala kao vrtićance pa je davao najgore od sebe po pitanju humora. Horror Chico ima najdjetinjastiji humor od svih drugih specijalaca, i dok povremeno ima zabavnih scena tu i tamo, čovjek se zaista zapita za koga je taj strip pisan. Čak i Demoni ludila, vjerojatno najslavnija Zagijeva priča uopće, ima apsolutno očajan Chicov humor, možda i najgori u cijelom serijalu. Primjećujem da je Sclavi svojedobno pisao slikovnice za djecu, kao npr. Dove vai uccelino? , e pa uvjeren sam da su i one bile namijenjene zrelijoj publici od scena s Chicom u Divovima i Horror Chicu, ali ne bih sad o tome (ne da mi se stalno proturječiti forumskom groupthinku).

Ne znam zašto, ali sada imam neku potrebu za čitanjem ove slikovnice... :D

Posljednji izazivač je Tito Faraci, koji je napisao samo dva specijalca, Nasljedstvo za Chica i Chico mušketir, ali te dvije priče su ipak među najsmješnijima u cijeloj ediciji. Eto ti, Bure! :D Faracijev Chico ne služi lokalnim snagatorima kao meta, niti je šlampavi trapavac koji ima tendenciju upadanja u nevolje, već humor proizlazi iz dijaloga i obrata koji nasreću nisu predvidljivi.

Jedan scenarist koji bi se, vjerujem, dobro snašao u pisanju Chico specijalaca, je Alfredo Castelli, koji je u svojim pričama za Zagora davao Chicu veliku ulogu. Njegov Chico je imao aristokratsko držanje i stalno je upadao u nevolje, ali ovaj put u pravoj mjeri. Zanimljivo je da je Castelli Chicu stalno davao neku potrepštinu za gnjavljenje Zagora, pa tako on u jednoj epizodi nabavi pribor za mađioničare, pa već u drugoj traži blago po lažnoj karti, pa iskušava protuprovalne metode, pa se pridruži članovima sekte fanatika, pa eksperimentira s mamcima za ribolov, pa iskušava svoje holmesovske detektivske sposobnosti, pa se igra trbuhozborca, pa... (nastavite niz). S obzirom na to kako je Chico u Castellijevim pričama ponekad imao čak i veću ulogu od Zagora, bilo bi zanimljivo vidjeti tog scenarista u Chicovoj zasebnoj ediciji, ali nažalost, to se nikad nije ostvarilo.

Ah, da. Chico na otoku s blagom. Vidi se da sam s prevelikom lakoćom galantno skrenuo s teme, jer koliko god Burattinijevi Chico specijalci bili zabavni, svejedno nema puno toga što se može reći o njima. Ovaj ima najzanimljiviju tematiku (gotta love pirates) i nekoliko sasvim otkačenih likova, a u ulozi počasnog gosta tu je Digging Bill. Gambin crtež mi je odličan kao inače (stvarno ne znam što toliko ljudi ima protiv njega), a Chico i dalje izvlači osmijeh na lice svojim gegovima. Na prvi pogled ništa novo, no osjetno zabavnije od većine drugih specijalaca... :)

ZG LUCI 1 Chico detektiv

ZG LUCI 16 Chico razbojnik

10, 10, 10, 10

Možda zato što sam ga čitao u ranijem uzrastu Chico mi je ostao u lijepom sjećanju. Čim sam vidio naslov ove recke odmah mi pada na pamet potapljanje broda s "crnim" kuglama, pustinjak koji je zaratio sa svim i svačim... Eto jednostavno volim ovu ediciju. I da ako Opti hoće napišem duži komentar XD

09.10.2013
    22:59:00 sati

5, 5, 5, 10

Bure uporno pokusava da sprovede Chaplinov prastari humor gdje su udarci izazivali komicne efekte. Niti je to Bure kako treba uradio, niti je Gamba u stanju da to efikasno sprovede kroz crtez. Od humoristickog stripa ocekujem da me nasmije, ovaj strip nije pokrenuo nijedan od 26 misica na licu.

10.10.2013
    09:11:00 sati

8, 8, 9, 9

10.10.2013
    09:20:00 sati

7, 8, 7, 7

10.10.2013
    15:31:00 sati

10, 10, 10, 10

12.10.2013
    08:41:00 sati

8, 8, 8, 8

E da su svi Chico-Specijali,dostigli barem ovakav nivo. Recenzija je malo,il malo vise,rastegnuta,djeluje kao sveukupna recenzija strip-junaka Chico,a ne samo jedne epizode.

13.10.2013
    21:53:00 sati

Ukupna ocjena 37%

3, 3, 3, 10

A sad realno...

13.10.2013
    22:29:00 sati
  • PijaniPatak

5, 6, 6, 9

Ovo je još jedan od boljih Burattnijevih Chico Specijalaca. Scena sa ispaljivanjem zlatne đuladi me je dobrano nasmejala. Ostalih fora ne mogu ni da se setim...toliko su bile dobre da sam ih prepustio zaboravu

Ferrijeva naslovnica odlična

14.10.2013
    00:54:00 sati
    PijaniPatak

7, 7, 6, 9

Za Burattinevog Chica ovo uopće nije loše što se tiče gusara i blaga,

ali dragi Bure...

Ne možeš mi unišiti tako legendarnu epizodu kao što je "Chicho šerif"

tako stupidnom, jadnom i nimalo smiješno idejom prestanka njegova

nošenje limene zvijezde! :(

17.10.2013
    23:20:00 sati

7, 8, 7, 10

Ovaj nije toliko ni loš, sviđa mi se atmosfera, pa i lokacija. A odlični su i dijelovi sa ljubomornim mužem i scene kad Benny traži oružje za ubiti Chica. Čak je i crtež malo bolji nego inače, manje je nepravilnosti.

24.10.2013
    08:17:00 sati

9, 9, 8, 10

Dobar!

11.12.2013
    14:43:00 sati

5, 5, 6, 7

Budimo realni.

24.09.2014
    10:52:00 sati
  • sergej773

10, 10, 10, 10

30.11.2014
    13:09:00 sati
    sergej773

7, 8, 8, 8

Zabavno i korisno za ubit putovanje vlakom do Zagreba:)
    26.05.2015
    17:23:00 sati

7, 7, 5, 10

28.03.2018
    11:10:00 sati

6, 5, 5, 7

Na trenutke vrlo dosadno.

31.05.2019
    16:17:00 sati

7, 7, 8, 9

Čitao u busu dok sam se vozio na more ljetos. Solidno djelo. Nedavno sam i gledao sa klincima film 'otok s blagom'. Nekako mi je sve to bilo bolje i zanimljivije dok sam bio mlađi. Sjetih se i da sam ovu epizodu nabavio kao piratsko izdanje i skupo to platio i onda kroz par dana vidim na kiosku Ludensovo izdanje. Koje je to bilo razočaranje...

20.11.2019
    14:05:00 sati

• Skate-board boys