• Stvorenja iz tame
    ZG LUSP 38
  • Stvorenja tame
    ZG VCSP 30

• Le creature del buio
    ZG SPEC 30

• U lipnju 1988. Toninellijevom i Ferrijevom pričom "Protunapad" (“Zagor alla riscossa!“) pokrenuta je nova Zagorova edicija. Tijekom idućih trideset godina objavljena je jedna priča godišnje, izuzev 1994. koja je protekla bez objave, vjerojatno da bi sva pažnja bila usmjerena na redovnu seriju u kojoj se odvijala renesansna sjevernoamerička odiseja. Ova priča, trideseta, u Italiji je objavljena u ožujku 2018. Dnevnik je u drugoj polovici osamdesetih pokrenuo ediciju Zlatna serija-Specijalni brojevi, u kojoj je, osim nekoliko Zagorovih izvornih specijala (“Protunapad“ i “Kamen koji ubija“), objavio i neke stare Zagorove avanture, kao i avanture Dylana Doga, Komandanta Marka, Mister Noa i Martina Mystèrea. Ludens je pokrenuo specijal ediciju u srpnju 2002. objavivši “Nulta godina Darkwooda“, priču koja je u talijanskoj specijal ediciji objavljena trinaesta po redu, a osim zbrke u redoslijedu izlaženja objavili su i jubilarce koji spadaju u redovnu seriju pa se numeracija popela na broj 38, u kojem je objavljena ova priča u kolovozu 2018.
  • Emanuele Barison (1963.) započeo je suradnju s SBE 2011., a ovo mu je treći rad na Zagoru. Prvu priču “Buđenja“, po scenariju Burattinija, odradio je za specijal ediciju, a “Neljudi“, također Burattini, za redovnu seriju.
  • "Fearsome critters" su fantastična bića iz usmenih predaja američkih drvosječa, a u ovoj priči se pojavljuju, osim čudovišta, i smiješna i zabavna stvorenja. Centralnu ulogu je dobio zloglasni Hidebehind, noćno stvorenje koje vreba ljude i napada bez upozorenja, a posebnost mu je prikrivanje. Kada promatrač pokuša gledati direktno u njega, zvijer se sakrije iza promatrača i napada.

Nadnaravna bića oduvijek su postojala duboko ukorijenjena u ljudskoj tradiciji i imala su raznoraznu svrhu; od zastrašivanja djece i odraslih do krivaca za neobjašnjive smrti, bolesti i elementarne nepogode, a često su pojedinci stjecali materijalnu korist nad praznovjernima istjerujući iz njih kojekakve demone i vražićke. Od usmenih predaja, preko knjiga, do filmova, serija i stripova, nadnaravna bića egzistiraju stoljećima i bili su inspiracija raznim autorima, a mi smo na toj tematici dobili ponajbolje Zagorove avanture. Nemojte sada pomisliti da je ovaj uradak jednog novopridošlice odmah stao uz bok Nolittinim, Caponeovim, Bosellijevim i Burattinijevim pričama takve tematike, jer Francesco Testi nam je donio tek dobru priču, ali zabavnu i originalnu u svojoj koncepciji, i prepunu akcije.

Francesco Testi? Who the fuck is Francesco Testi? Nimalo ne sumnjam da je većini nas prostrujalo mozgom kada smo saznali ime scenariste Zagorovog specijala naslova “Stvorenja iz tame“. Pa, tko je taj misteriozni Francesco Testi? Tražeći po službenim stranicama SBE-a nisam našao ništa, a čak i sveznajući Google izbacuje šture informacije o njemu, tek da je najmlađi pisac koji je debitirao za slavnu talijansku kuću i do sada je odradio po jednu priču na kolor Texu, jednu na Dampyru i dvije na Zagoru (uz ovu, jedna je kratka priča za maxi “Jeza iz Drugdje“).

Testi, kako bi se predstavio čitateljima, poseže za usmenim predajama američkih drvosječa koji su duge noći bez žena i vrijeme bez interneta i mobitela morali prekratiti izmišljajući priče s neobičnim, bizarnim i grotesknim stvorenjima nastanjenim u gustim šumama. Te su priče imale svrhu da zabave, ali i preplaše novopečene drvosječe, pa se tako pojavljuju smiješna i simpatična stvorenja poput Axehandle hounda, ali i zloglasni Hidebehind, Hodag i drugi. Drvosječe su i u ovoj priči nositelji usmenih predaja, a kao mjesto radnje poslužila je šuma Darkwood.

Darkwood nije obična šuma nastanjena doseljenicima, Indijancima i divljim životinjama. U stvari, Darkwood nikada nije bila obična šuma. Nakon prvih epizoda u kojima se isprepliću bijeli odmetnici, pobunjeni Indijanci i krijumčari vatrene vode i oružja, vrlo brzo na ovaj klasični temelj nadograđuju se razni likovi i raznovrsna stvorenja koji će Zagorov svijet učiniti primamljivijim čitalačkoj publici i postaju standardni darkwoodski imaginarij. Hoda tako Darkwoodom simpatični Going-Going, Nolittina i Donatellijeva svežderska kreacija, a danas zaboravljen od svih scenarista, pojavljivali su se i plašili indijansko stanovništvo dinosaur iz Zelenog ponora, divovski pauci ljudožderi, čovjek-tigar, zvijer iz Wallocka, krvožedne mutirane ribe ubojice zagadile su darkwoodske rijeke…Svaki je scenarist pristupao razradni takvih priča narativnom strukturom u kojoj su ponekad bila sadržana objašnjenja vezana za pojave tih bića, poput prirodnih mutacija, znanstvenih manipulacija ili magije, a ponekad su bila ubačena tek tako, bez objašnjenja, i sve su varijante savršeno funkcionirale.

Ista stvar je i s "Ferasome Crittersima", fantastičnim bićima iz usmenih predaja. Testi nije imao težak zadatak. Darkwood sam po sebi djeluje misteriozno, ponekad i prijeteće, i idealna je kulisa za nadnaravne priče jer u toj šumi racionalno se suprotstavlja iracionalnom, a dobro uvijek pobjeđuje zlo. Naravno, mogao je Testi krenuti lakšim putom, banalno nam servirajući ta bića kao stvorenja koja egzistiraju sama po sebi, oni su tu i čitatelj ih treba uzeti zdravo za gotovo. Na svu sreću, nije, već je posegnuo za snovima i indijanskom magijom. U toj se pećini odvijaju bijelim ljudima neshvatljive stvari, dok za Indijance ima duhovnu razinu u smislu da su oni čuvari tajne pećine zvane “Kuća snova“. Indijanski šamani česti su likovi Zagorova svijeta, a ovdje imamo Bijelog Orla, čuvara pećine i poznavatelja drevnih svetih obreda. Snove često uzimamo zdravo za gotovo, ali u davnim kulturama ponekad su se snovi tumačili kao portal, ulaz raznoraznih bića u naš svijet, i na toj postavci odlično funkcionira ova priča.

Naravno, da ne ostane sve na indijanskoj mistici, Testi ubacuje bandu opakog Salazara. Iznenađenja u njihovim karakterizacijama nema, autor je klasično pristupio razradi istih. Banda okorjelih pljačkaša drznula se opljačkati banku u gradiću u kojem šerif Kowalski održava zakon i red. Ako malo napregnete moždane vijuge sjetit ćete se Kowalskog iz Burattinijeve priče “Buđenja“. U divljoj hordi je i mladi Carter, a njega, pak, Testi izlaže moralnim previranjima i u tom segmentu odskače od ostatka bande, i tu već znate da će odigrati jednu od ključnih uloga u završnici priče.

Emanuele Barison

Mehanizam funkcioniranja je jednostavan, svi ti nabrojani likovi; drvosječe, geolog, banditi, Indijanci, Zagor i Chico, u jednom trenutku ispreplesti će svoje sudbine kroz niz akcijskih narativa bilo da se međusobno sukobljavaju, bilo da spašavaju žive glave pred Hidebehindom, najopasnijim bićem iz tih usmenih predaja, a i drugima, ništa manje opasnijima, poput Hodaga. Sukobi su centralni dio epizode, vješto umetnuti kako bi nam pokazali Zagora u akciji, a jednom riječju, Zagor je ovdje veličanstven. Njegovu nesebičnost i požrtvovanje prema ljudima u nevolji iskoristio je i Testi, provevši ga kroz niz akcijskih scena koje su impresivne. U tome je kumovao Emanuele Barison sa svojim prepoznatljivim stilom crtanja. Odlično je pretočio scenarijske ideje u crtež, npr. način i razlog uvođenja Zagora u priču, davši u nekim trenutcima dobrodošao efekt grmljavine i bljeska munja koje otkrivaju Zagorovu atletsku figuru i simbol na grudima dajući tako sugestivne elemente, zatim su tu impresivne i odlično dočarane borbe protiv raznoraznih čudovišta, “Kuća snova“ u kojoj je dramatika na vrhuncu. Uopće ne sumnjam u Barisonov talent, svojim crtežom kupio me je još prvom pričom “Buđenja“, a ni ovdje ne zaostaje, čovjek na najbolji mogući način zna komunicirati s čitateljima. Od svih crtača ima taj poseban stil, možda i jedinstven, u efektno pretjeranoj upotrebi crne. Za sada smo njegov talent vidjeli u četiri epizode, a sve odišu atmosferom nadnaravnog.

Ovom je pričom obilježeno trideset godina specijal edicije u Italiji. Edicija je pokrenuta u lipnju 1988. Toninellijevom i Ferrijevom pričom o jednom povratniku iz mrtvih, koji, da bi se osvetio, diljem Darkwooda otima Zagorove najbolje prijatelje. Dakle, jedna klasična Zagorova avantura rekli bi, ali već s drugom pričom radikalno se mijenja pristup i razni scenaristi nam donose priče nadrealne tematike. Nadnaravno, horor i fantasy zagospodarili su edicijom dajući joj tako primamljiviju narativnu nit, tek ponekad prekidanu pričama koje nas vraćaju u Zagorovu prošlost (“Urota bogova“ i “Nulta godina Darkwooda“, u kojoj je Burattini nadopunio indijanskom magijom i mistikom Zagorov origin). Bez zadrške, ova Testijeva priča narativnom je strukturom zaslužila da se nađe u ovoj ediciji, jer smo nekoliko njih čitali ranije, a koje svojom razradom i reputacijom ne zaslužuju mjesto (“Banda petorice“, “Crna krv“, “Čovjek iz Mavericka“), jer bit je da nam se donese nešto novo, nešto specijalno. O.K., složit ćete se da se nešto novo i “specijalno“ u Zagorovom svijetu odavno potrošilo i izgubilo značenje, jer srž ove edicije davnih je dana razrađivana i razrađuje se u redovnoj seriji, a neke su priče nadnaravne tematike dosegle kultni status. Što se tiče Testija, očekujem da i dalje piše scenarije za Zagorove avanture u bilo kojim edicijama.

ZG LUSP 35 Banda petorice

ZG LUSP 39 Knjiga sjena

Ukupna ocjena 16%

1, 2, 2, 1

Propast.
    03.08.2019
    21:02:00 sati
  • hega-kutjevo

8, 8, 8, 10

04.08.2019
    07:27:00 sati
    hega-kutjevo

5, 6, 4, 8

Čudna epizoda, sve je nekako nevješto urađeno, Zagorove reakcije često izostaju, Hajdbihand napada ljude, a on stoji s nekim čudnim izrazom lica... Čika odnese Hajdbihajnd, a Zagor skoro da i ne reaguje, mirno prihvata da Čika više nema! Barisonov crtež je nekakav statičan, linije su mu čudne, sve je ukočeno... Reakcije likova su generalno neuobičajene, sve normalno prihvataju, uopšte nisu emocije izražene... Crtež mi se ne sviđa uopšte. Neka stvorenja, kao Šmu, nacrtana su kao u crtanom filmu. Naslovna solidna.

04.08.2019
    10:04:00 sati

6, 6, 7, 9

Ne volim baš ovako nadnaravnu tematiku ali bolje je od Akronijanaca, Goblina ili onih čudovišta iz basnoslovne epizode "Ponekad se vraćaju" tako da mogu potvrditi da je priča pretjerano "ocrnjena" iako, naravno, nije ni nešto što "obara s nogu". Nekoliko glavnih teza u vezi s radnjom:
    - najbitnije je da je čudovištima dat "izvor", san čovjeka na pogrešnom mjestu
    - radnja prebrzo teče, i ja bih volio da je tu bilo više tjeskobe a ne toliko dvoboja
    - olako su svi pojmili da bića zaista postoje, premalo mi je šoka kod protagonista, bar se umjesto jedne akcije s čudovištem moglo dodati scena gdje su u nevjerici, strahu, misle da sanjaju i slično
    Ne smeta mi sretan završetak, držao sam fige za ovog Cartera dok mi je manje realan povratak drvosječe Sharpa ali dobro, puno je ljudi poginulo.
    Što se tiče crteža, Barison k'o Barsion, nit' smrdi nit' miriše. Ne bih baš rekao da mu leži mračna atmosfera i da bi netko drugi to slabije odradio. U nekim dijelovima je sve premračno i "nerazgovijetno", kad čudovišta zamahnu pandžama treba povećalo da se vidi što je tu nacrtano.

04.08.2019
    10:09:00 sati

7, 6, 9, 9

Prije svega kod ove epizode mora da se koliko toliko poznaje pozadina priče da bi se lakše shvatila. Fearsome critters su dio sjevernoameričkog folklora, priča koje su većinom izmišljali drvosječe pri noćnim logorovanjem dok su ubijali dosadu i često na taj način pokušavali da zastraše novajlije u svojim redovima. Šumu su predstavljali kao tajanstveno mjesto punu raznih kreatura, što nije ni čudo jer smo i samo svjedoci toga da se u šumama često pojavljuju zvuci ili sjene koje se na prvi mah ne mogu logično objasniti. Tako su nastale legende o fearsome critters, stvorenjima tame, koja su plašili narod i u nekim slučajevima nanosila im zlo.

Sva ta stvorenja iz ovog stripa, od Hidebehinda, koji se pojavljuje ljudima iza leđa i napada ih, pa sve do Hodaga i kolutajuće zmije, postoje kao dio tog folklora. To je važno za znati, jer ljudima na prvi pogled može da se učini da je ovdje autor pustio maštu na pašu i random ubacio neka čudna stvorenja bez ikakvog reda i smisla. Iz tog razloga bih preporučio svima koji su pročitali ovaj strip da provire na google i malo se bolje informišu o Fearsome critters, siguran sam da će im onda pogled na priču biti drugačiji i prihvatljiviji.

Francesco Testi, mladi SBE autor koji mora još da se dokaže, imao je ovdje svoju premijeru kod Zagora. Odradio je solidan posao, napisao je jednu tečnu i dinamičnu priču bez mnogo rastezanja i objašnjavanja, što je u posljednje vrijeme kod Zagora dobrodošlo, pogotovo zbog toga što nas Burattini ubija nepotrebnim flešbekovima i objašnjavanjima kao da su fanovi retardirani. Testi je sve kreature dobro ugradio u priču, sviđa mi se i način na koji je doveo sva ta bića u Darkwood, naime materijalizacijom sna jednog momka, na taj način je mogao buđenjm te osobe na kraju epizode i da stavi tačku na sve događaje.

Barison je nacrtao ovu epizodu, koja kao da je pisana za njega. Dakle, izvor svih tih priča su sjene koje su godinama plašile ljude u šumama, a ko može bolje od Barisona da nacrta svijet sjena?! Sviđa mi se kako je predstavio čudovišta u ovoj priči, jer mnoga od njih nemaju definisan oblik, ili bolje rečeno od pripovjedanja do pripovjedanja se razlikuju, zato je Barison većinu kreatura prikazao dodatnim sjenčenjem, ne pokazivajući detalje stvorenja.

Sve u svemu jedan solidan specijal, nadajmo se mnogim drugim Testijevim avanturama i da će s vremenom evoluirati u jednog kvalitetnog tekstopisca.

04.08.2019
    10:51:00 sati
  • Ukupna ocjena 22%

2, 2, 1, 7

Strip ima jednu posebnost a to je da se priča SLIKOM.  E, sad, ako je crtež loš onda niti priča ne može biti dobra. LOGIČNO !!! U predmetnom jadu jedino što vrijedi je naslovnica ali nećemo suditi o knjizi po koricama. Nažalost, Zagor postaje sve lošiji i lošiji... Ne znam što reći pa polazim od činjenice da je strip umjetnost i povući ću paralelu s npr. glazbom. Ja organski ne mogu podnijeti CAJKE dok su mnogi luda za tom vstom nazovi glazbenog izražaja. Tako je to valjda i u svijetu stripa... A Bože moj, ukusi su različiti, toliko različiti da će netko za ribom popiti coca-colu umjesto bevande ( iako mu doktor nije zabranio konzumiranje vina )...

04.08.2019
    14:30:00 sati
  • Dexters

7, 8, 10, 9

Vrlo dobra epizoda. Nadnaravni elementi s mračnom atmosferom baš idu uz Zagora. Sviđa mi se kad naš junak osim snage pokazuje inteligenciju i lukavstvo što možemo vidjeti u ovoj priči. Premda se stvara dojam "random čudovišta", ipak su to ustvari samo dva prava neprijatelja (+ Salazar). Akcije ima u izobilju, a i Chico se pokazao korisnim (da ga bar trajno transformiraju u tom pravcu).
    Nakon što je Sharp pomogao Zagoru, on mu je ponosno rame uz rame stisnuo šaku, kao da govori: nas dvojica smo veliki ratnici (podsjetilo me na odnos Zagora i Kaina). Premda je Carter rekao da su slučajno naišli na brlog, isti je ipak na logičnom mjestu (neki su to neosnovano kritizirali). Crtež Barisona je impresivan, ima King pravo kad kaže da je on možda i najbolji crtač u Zagorovom staffu.

04.08.2019
    16:32:00 sati
    Dexters
  • Ukupna ocjena 48%

3, 3, 7, 9

Činjenica da sam relativno brzo zaboravio ovu priču najbolje pokazuje što o njoj mislim. Nije mi baš sjela. Bez obzira na Kingovo prilično opširno obrazlaganje tematike nadnaravnih stvorenja meni je opći dojam takav kakav sam potvrdio prvom rečenicom - zaboraviti čim prije. Nažalost, nema više priča kao Sveti brijeg.

04.08.2019
    22:58:00 sati
    wolf

5, 5, 7, 8

05.08.2019
    08:54:00 sati

6, 6, 7, 7

Nakon drugog čitanja dojmova su znatno povoljniji, iako daleko od nešto posebno pamtljivo dobrog.

05.08.2019
    16:13:00 sati

3, 3, 9, 7

05.08.2019
    16:57:00 sati

Ukupna ocjena 40%

3, 1, 6, 10

Iznimno glupa priča. Nabacana čudovišta. Svi sve o njima znaju znaju (jer su valjda iz predaja i legendi), a ponašaju se kao da je to nešto sasvim normalno iako se prvi puta pojavljuju u serijalu.

06.08.2019
    10:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

6, 7, 5, 8

06.08.2019
    14:37:00 sati
    Dalibor.V
  • J.Stickman

6, 6, 10, 10

07.08.2019
    17:50:00 sati
    J.Stickman

7, 7, 8, 8

10.08.2019
    19:10:00 sati

7, 6, 7, 9

Ova je epizoda dobila dosta negativnih komentara od čitatelja, ali nekako smatram da ipak nije baš toliko loša.. Zagor prati Salazarovu bandu zbog ubojstva i pljačke banke.. Na njihovom tragu dolazi do teritorija fearsome crittersa, čudnih bića iz bajki, za koja se uskoro ispostavi da su stvarna.. Bića poput Hidebehinda i Hodaga proganjaju Zagora i mnoštvo ostalih likova koji se pojavljuju u ovoj epizodi sve do samoga kraja, kada se otkrije da su oni bića proizašla iz snova koja su našla put u stvarnost.. Uz pomoć Bijelog Orla, vrača Shawneeja, razbojnika Cartera koji je je promijenio stranu, drvosječu Sharpa i ostale, Zagor uspijeva probuditi sanjara Ryana i tako poraziti stvorenja koja su došla iz tame, a ujedno uspijeva poraziti i Salazara i uništiti njegovu bandu..

Crtež je ono što upada u oči.. Barison ima stvarno specifičan, nekako mračan crtež koji nije nimalo uobičajeni za Zagora.. Mada bi se moglo reči da takav crtež čak i odgovara atmosferi ove epizode.. Ono što je svakako najbolje je naslovnica.. Bez obzira na slabašnu i nekako neuvjerljivu radnju, naslovnica je izrazito intrigantna i odlično prikazuje samu bit radnje..

16.08.2019
    08:28:00 sati

7, 8, 8, 9

Ovo je, u neku ruku, treci (posljednji?) dio trilogije koju je Barison nacrtao, i koja se spaja sa pricama “Budjenje” (specijal) i “Neljudi/Ubice iz Svemira” (zadnje naslovnice redovne koje je Ferri crtao), tako da iako nije nesto najoriginalnije (monstrumi i cudovista iz groba/svemira/pecine itd), ipak je ispalo vise zabavno nego sto bi na prvi pogled trebalo da bude. Barisonov stil dosta prija ovakvim horror-trash epizodama, a i likovi su dosta zanimljivi, pogotovo onaj mladi pljackas banke, koji je ispao dosta bolji tip na kraju. Akcijske scene su lijepo izvedene, i scenarista Testi je lijepo kreirao likove, koliko ove drvosjece, toliko i one pljackase/zlikovce. Ova epizoda, za razliku od mnogo danasnjih Zagorovih, nije uopste dosadna, i cita se u jednom dahu. Naslovnica je odlicna, kao i unutrasnji crtez.
    18.08.2019
    08:29:00 sati

7, 7, 9, 9

30.08.2019
    22:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 24%

1, 1, 3, 9

treš epizoda u rangu smrtonosne močvare. jedva sam izdržao do kraja. neke ozbiljne radnje niti nema da bi ju sada komentirao.

17.10.2019
    11:50:00 sati
    adriano
  • hamzik

7, 6, 8, 8

26.12.2019
    12:07:00 sati
    hamzik

7, 7, 7, 9

Epizoda za mozak na pašu, nelogičnosti hrpa, čudovišta izliću sa svih strana, akcije napretek... zabavno. Barison je veliki umjetnik s osjećajem za atmosferu ali sigurno more i bolje od ovoga, crtež mu strašno varira. Jedna stranica nacrtana fenomenalno a onda odma nakon toga sljedeća izgleda kao poludovršena skica, a Chico mu izgleda imbecilno.

16.02.2020
    08:15:00 sati

1, 1, 9, 9

Ako je neko mislio (kao sto sam ja naivno pomislio) da ne moze gore od prethodnog uzasnog specijalca #29 Tajanstveni brod, koji potpisuju Eker i ,,tandem iz snova" Verni/Sedioli, prevario se i to grdno jer smo doziveli nedelo zvano Stvorenja tame.
    Nesto ovoliko uzasno nisam procitao jos od prethodnog specijalca i kandidat je za najgoru Zagorovu epizodu ikada objavljenu. Jedino sto ovo vadi je Barisonov crtez koji, iako je impresivan, u nekim scenama tuce i prikazu cudovista pomalo škripi pa ne zasluzuje cistu desetku nego veoma jaku 9ku.

Burattini ume da napise glupu i dosadnu pricu i zasluzuje sve kritike kada tako nesto napise, ali on ne moze ni da se priblizi ovolikom nekvalitetu i dnu serijala koji nam je ponudio novopridosli Testi. Ocekivao sam neko osvezenje, promenu, drugacije vidjenje, ili makar zabavnu i sigurica odradjenu horor pricu od nove krvi na serijalu, ali bolje da ovo nikad nije objavljeno.
    Burattini vise kritika zasluzuje kao urednik serijala. Zivo me interesuje na sta lice scenariji koje odbije jer nisu dovoljno kvalitetni za objavljivanje s obzirom na to da je ovo dobilo zeleno svetlo.
    Ponavljam steta je trositi Barisonov talenat na ovakvo djubre.

25.06.2020
    00:10:00 sati

5, 3, 8, 9

Ovo je zapravo idejno zanimljiva priča, sviđa mi se inspiracija folklorom (Fearsome critters). Ali kakav je to scenarij? Koliko je to samo šlampavo, blentavo ispripovijedano. Ne očekujem u Zagoru literarne vrhunce, da ne bi bilo zabune, ali ovo mi je nerijetko bio i komičan strip, umjesto horora. Donekle ga jest zabavno za pročitati, pa malo dižem ocjene, ali zaboga koliko je to glupo.

U nekim trenucima mi likovi uopće nisu ličili na sebe, kao da Testi niti nije baš upućen u njih. Sve djeluje nekako porazbacano, zbrda-zdola, neprikladno, čudno...

Šteta Barisona trošiti na ovakve bezvezarije, mada i on ovdje pomalo oscilira kvalitetom. Za koliko-toliko horora i atmosfere u stripu je svakako zaslužan njegov crtež, sigurno ne Testijevo vođenje radnje. Onaj prijašnji specijal, Buđenja, isto je bio traćenje Barisonovog talenta. Zapravo izgleda da je on rezerviran za bezvezne epizode.

Naslovnica bespotrebno odlična. Tj. služi samo kao navlakuša. Ali treba i tome odati priznanje.

25.06.2020
    07:47:00 sati