Kaznionica na jezeru

ZG MX 18 | 286 str.

Fort Beaver predstavlja kaznionicu maksimalne sigurnosti, podignutu usred jezera u blizini Pleasant Pointa. Niko ne može da pobjegne izvan njenih zidina čuvanih danju i noću, bar je u to bio ubijeđen pukovnik Webster, komandant utvrđenja. U jednoj od ćelija je i jedan od najtraženijih kriminalaca u Americi, ali njegovi saradnici imaju pakleni plan da ga oslobode. U tu svrhu oni su osmislili plan koji Zagor pokušava da osujeti. Taj poduhvat neće biti lak pošto je banda sačinjena od beskrupuloznih zlikovaca, od kojih je svaki od njih obučen nekoj od kriminalnih vještina.

• Kaznionica na jezeru
    ZG MX 18

• La prigione sul lago
    ZG MAXI 18

• Očigledno je da su Alcatraz i Johnsons Island poslužili kao reference za kaznionicu Biver.
  • Originalni maxi je izašao u sedmom mjesecu 2012. godine, skoro u isto vrijeme kao i jedna južnoamerička priča, koja je u velikoj mjeri posvećena Mr.Nou. Gallieno Ferri je u više navrata napravio omaž pilotu i ubacio u tu epizodu vinjete skoro identične pojedinim naslovnicama Mr.Noa, koje je takođe on nacrtao.
  • Ovo je drugi maxi koji su nacrtali braća Di Vitto. Prvi je „Zračna banda“.

Ponekad se pitam zašto uopšte postoje zatvori i kaznionice u stripovima. Koja je svrha nekoga zatvoriti, kada već unaprijed znaš da će prije ili kasnije opet pobjeći ili izaći iz te ustanove i nastaviti po starom. Nije mi poznat nijedan slučaj u stripu gdje je neki od zlikovaca bio rehabilitovan zatvorskom kaznom, možda tu ima poneki primjer manje važnih likova, ali u suštini je tako.

Rick Rogers

Junaci iz stripa većinom teže tome da privedu razbojnike pravdi, samo što ta pravda izgleda nije u stanju da sprovede kaznu zlikovcima, tako da prije ili kasnije mora ipak da proradi sjekira ili pištolj, tek onda negativci dobiju ono što su i zaslužili. Da se odmah reagovalo na takav način, mnogi nevini životi bi ostali sačuvani, mnogo manje zla bi se dešavalo. Upravo mi pada na pamet Bimbo Sullivan, on se cijeli život vucarao po zatvorima, to ga nije spriječavalo da nastavi sa razbojništvom, tek kada mu je prerezan vrat našao je vječni mir. Vjerovatno najveći klišeji su kada se pojavi neki novi superiorni zatvor, pa kada zapovjednik kaže da iz tog pritvora nije moguće pobjeći. Mislim da je onda kvota stopostotna da se upravo tako nešto i desi. Ima ona stara poslovica: „Sve što može da uđe, može i da izađe! “, pa vi sada mozgajte na šta se tačno s time misli.

Zatvori su sastavni dio Zagorovih priča, bilo oni mali u šerifskim uredima ili oni veliki koji izgledaju kao prave tvrđave. Jedan od najpoznatijih zatvora serijala je svakako Hellgate, pravo utvrđenje za samo najgori otpad SAD-a. I sam Zagor je iskusio to kako je boraviti u ovoj ustanovi, mada tu nije završio kao jedan od razbojnika, već kao doušnik. Može se reći da je ovaj zatvor opravdao svoje ime „kapija pakla“. Fort Beaver ima dosta sličnosti sa Hellgateom, obadvije ustanove su nebičnog izgleda i na neobičnim lokacijama. Dok se jedan nalazi usred pustinje, drugi je na otvorenom jezeru. U oba slučaja pristup je izuzetno težak, s time što je kod Hellgatea okolina pristupačnija, ali je zato zatvorski život mnogo teži. Lupati kamenje po pustinji cijeli dan, nije baš nešto što bi čovjek poželio dragim osobama. Beaver je u tom pogledu komforniji, na onom jezercetu ne postoji šansa da bi se zatvorenicima natovario neki težak posao na vrat, oni su tek tu da ne mogu da pobjegnu. Znači, nije u prvom planu kazna zatvorenika mukotrpnim radom, već izolacija od ostatka svijeta. Beaver je konstruiran kao superiorna ustanova iz koje je nemoguće pobjeći, međutim u ovoj epizodi smo saznali da ima jednu slabu tačku, a to je podvodni prolaz. Razbojnici su uspjeli da konstruišu podmornice i da upadnu u tvrđavu, upravo su iskoristili jedinu slabu tačku koju ovaj zatvor ima. Postojala je šansa da se izvrši napad i iz vazduha, ali s obzirom da su vojnici već računali sa takvim upadom i adekvatno se pripremili, grupa razbojnika je upravo odigrala na kartu iznenađenja.

Mignacco je prije svega sa ovom epizodom htjeo da napravi posvetu Mr. Nou, konačni rezultat nije baš onakav kako su možda neki očekivali. Imam osjećaj da se autor tokom pisanja scenarija na više mjesta pogubio, drugim riječima imao je zamisao kojim tokom da priča ide, ali nije to baš najbolje sproveo u praksi. Teško reći zašto je to tako, možda je priča bila zamišljena kao specijal, izdanje sa manjim brojem stranica, pa je onda donešena odluka da se od epizode ipak napravi jedno maxi izdanje, što bi značilo stotinjak stranica više od specijalnog izdanja. Nije prvi put da se jedna priča prebacuje iz jedne edicije u drugu, uvijek u takvim slučajevima nastupa jedan te isti problem, a to je višak ili manjak stranica. Najgore je ubaciti dodatne dijelove ukoliko je proširena priča, sve to djeluje onda rastegnuto. Problem je i ako se epizoda skraćuje, u tom slučaju nedostaju pojedini dijelovi, koji nerijetko daju dobar tok radnji. U ovom maxiju imam osjećaj kao da je priča proširena, pojedini dijelovi su rastegnuti, više nego što bi bilo dobro. Upravo zbog toga priča djeluje ponekad poprilično dosadno, previše teksta bez neke posebne svrhe. Dugi i bespotrebni dijalozi se svako malo smjenjuju sa brzim akcionim scenama, tako da u nekim dijelovima trebate za pedesetak stranica samo nekoliko minuta, dok u nekom drugom odjeljku je potrebno i više nego trostruko vremena da pročitate isti broj stranica. Brze scene i nisu toliko problematične, bez obzira da li su efikasne ili ne, ali nema ništa gore kada se počne sa kilometarskim dijalozima bez neke određene svrhe. Kažem, nisam siguran da li je izdanje bilo predviđeno za neku drugu ediciju, ali pojedini problemi ovog scenarija ukazuju na to, ili je Mignacco imao jednostavno loš dan i u više navrata se pogubio dok je pisao ovu epizodu. Jedan od dodatnih problema scenarija je taj da je previše vremena potrošeno na Rogersa, ne baš previše interesantnog lika. Takođe, jedan od problema je i što ima previše flashbackova, mislim da je ovdje Mignacco srušio sve moguće Burattinijeve rekorde u toj neatraktivnoj disciplini.

Pretpostavljam da vam je zapalo za oko da se na naslovnici nalaze reflektori, pomalo neobjašnjivo za prvu polovicu devetnaestog vijeka. Objašnjenje smo dobili u tome da se radi o gasnim lampama sa reflektirajućim ogledalima (WTF?). Dakle, gasne lampe koje reflektiraju svjetlost pomoću ogledala, na taj način se dobije svjetlost izrazito velike jačine i dometa. Da li je tako nešto moguće? Ne znam, zaista nisam eksperta na tom području, meni je zvučalo kao dobro objašnjenje, ukoliko to čovjek tek samo tako prihvati ne pokušavajući da ulazi u detalje. Čisto sumnjam da takav odraz svjetlosti zaista na taj način i funkcioniše, ali eto, možda je i moguće. Još jedna od kontroverznih naprava ove epizode je podmornica. Nije ni to ništa novo u Zagorovom serijalu, imali smo već priču sa Hellingenom gdje je korištena slična naprava, ipak, Hellingen je Hellingen, ludi naučnik i genije bez granica, barem kada su tehnološke naprave u pitanju. Ovdje smo, uz duga objašnjenja kroz flashbackove, dobili i nekoliko istorijskih činjenica povezanih sa fikcijom, tako da se u ovom dijelu autor potrudio da nam da odgovore na futurističke naprave, pa sami prosudite koliko mu je to pošlo za rukom.

Rat započnu popovi, nastave topovi, a završe lopovi.

Tom Fasan je tako reći ključna ličnost ove epizode, cijela priča se vrti oko njega, iako se on sam pojavljuje minimalno. On je čovjek sasvim normalnog izgleda, na prvi pogled nikada se ne bi reklo da je kriminalac, a i neke njegove karakteristike govore da je baš suprotnost od jednog tipičnog zlikovca tog doba. Njegovo najjače oružje je mozak, dobar je organizator i ne prlja ruke lično. Iz tog razloga, iako je jedan od najtraženijih kriminalaca tog doba, nije osuđen na smrtnu kaznu već na doživotnu robiju. Oko sebe ima cijeli tim sposobnih zločinaca, od kojih je svaki od njih obučen nekoj od kriminalnih vještina. Tako imamo Milorda, opasnog tipa koji je vičan prerušavanju. Takvi su inače opasni zlikovci, teško je uopšte znati njihov pravi identitet, s obzirom da stalno mijenjaju svoj lični opis. Otrovna Evelyn je trovačica atraktivnog izgleda, po svoj prilici stvorena po uzoru na Poison Ivy, jednu od protagonista iz Batmanovog svijeta. Mislio sam da će biti možda nekih pokušaja zavođenja u pravcu našeg Duha Sa Sjekirom, nažalost to se nije desilo. Voli Zagor opasne žene, a vole i one njega. Velsh je imao svojih pet minuta u ovoj priči, naime kao bivši bokser, imao je okršaj pesnicama sa Zagorom. Dobro se držao, ali ne i dovoljno dobro da bi pobijedio našeg junaka. Vang i Tong su blizanci azijatskog porijekla, izuzetno su dobri kao akrobate, posebno se dobro snalaze po drveću u šumama Darkwooda. Imamo tu još nekoliko likova koji pomažu Fasanu, doktor O`Rurke, crnac „Blecky“, revolveraš „Two Guns“, sve tipovi sa zvučnim imenima. Čak su i Huroni umješani u priču, to mislim da je dobro jer su i u prošlosti imali dodirne tačke sa epizodama koje su se odvijale u Pleasant Pointu.

Male lopove vješamo, a pred velikima skidamo šešir.

Rick Rogers je jedna od glavnih uloga ove epizode, ono što možda nije baš uočljivo na prvi pogled, njegov lik je u stvari posveta Mr. Nou. Nije slučajno da su baš prijašnji autori pilota iz Brazila zaduženi za ovu priču, rijetko koji drugi autorski dvojac, ili bolje rečeno trojac, poznaje lik Mr.Noa tako dobro. U nekim momentima može čak i da se stekne utisak da je Pleasant Point sličan Manausu, što do sada nije bilo baš očigledno. Slično kao i Mr. No, tako je i Rogers tip koji voli da popije, zavodi žene i vlasnik je jednog prevoznog sredstva, mada se u ovom slučaju radi o brodu, što je razumljivo jer polovinom devetnaestog vijeka i nije bilo baš mnogo letećih objekata. Autori su ovdje pokušali da prikažu Rogersa i kao buntovnika, čovjeka koji ne voli sistem, ali ipak je jedan od ljudi koji vole pravdu, mada ne i onu koja dolazi od strane ljudi koji je i sprovode. Tako je u više navrata naglašavao kako simpatiše krminalce i njihove sposobnosti, ali sve do granice dokle se njihovi pohodi ograničavaju na pljačke, ubistvo je ipak nešto sasvim drugo što je čak i za njega previše. Tenzije između Rogersa i Zagora se povećavaju prilikom svakog susreta, imam osjećaj da je Rick htjeo da testira Zagora i njegove granice hrabrosti. Vjerovatno mu je poznato da su ljudi većinom ti koji laju, ali rijetko ujedaju, pa je mislio da je i naš junak od te sorte. Naravno da je sukob bio neizbježan, u jednom momentu došlo je do fizičkog obračuna ova dva lika. Autori su pokušali da nam stave do znanja da Rogers nije tek jedan od likova koji se daju lako srediti, pa su možda otišli predaleko s time što je taj sukob završen bez pobjednika. Mislim da su previše povukli paraleli između Rogersa i Mr.Noa, kao da se radi o jednoj te istoj osobi, pa su vjerovatno pomislili da bi Rogersov poraz utjecao loše i na pilotov imidž. To su ipak gluposti i to iz dva razloga; kao prvo, Rogers nije Mr.No, koliko god se autor trudio da povuče paralelu između ova dva lika. Drugo, Mr.No nikad nije bio nepobjediv, dobar borac jeste, ali nije jak u toj mjeri da bi mogao da parira Zagoru. Dakle, Mignacco je u više navrata nepotrebno isklesao Rogersov lik u pogrešnom pravcu. Ima tu još jedna bitna razlika, dok je Mr.No jedan izuzetno simpatičan lik, Mignacco nije uspjeo istu karakteristiku da usadi i Rogersu, mada je vidljivo da je to bezuspješno pokušao.

Prva vinjeta, u prvom Zagorovm broju, oslikava Pleasant Point, malo trgovište na jednoj rijeci. Od tada se tu i tamo to mjesto pojavljivalo u serijalu, ali izgledalo je to sve nekako neodređeno. Tek dolaskom Bosellija na serijal, Pleasant Point je, tako reći, dobio dušu, identitet, svoje mjesto u sagi. U epizodi „Kradljivac sjena“, po prvi put upoznajemo i stanovnike ovom malog mjesta, grupu redneka u kojoj se najviše ističe Ellie May i trgovac Peabody. Od tada smo te likove mogli u više navrata da vidimo, između ostalog i u epizodama „Huroni“ i „Lord u Darkwoodu“. Sviđa mi se ta ideja da se uvede neka vrsta kontinuiteta, da čak i manja mjesta imaju svoj identitet, prepoznatljivost, likove koji obilježavaju jedno mjesto. Naravno da Darkwood nikada ne treba do kraja da bude istražen, to bi ograničilo avanture koje bi mogle da se odigraju u tom mjestu, ali definitivno je prava odluka uvesti stalne karaktere u pojedinim lokacijama, tvrđavama, plemenima, ne da svaki put vidimo nekog drugog poglavicu jednog te istog plemena ili uvijek drugog komandanta istog utvrđenja. Darkwood jeste beskrajan, ali čak i u beskrajnosti treba da postoje lokacije i ličnosti koje će da nam ostave utisak prepoznatljivosti.

Di Vittovi su postali poznati po radu na Mr.Nou, imaju sličan stil kao i Diso, iz tog razloga su se braća dobro uklopila u taj serijal. Nakon obustavljanja stripa našeg omiljenog pilota, Sergio je, kao i svaki dobar prijatelj, ponudio utočište autorima Mr. Noa po raznim drugim serijalima. Braća Di Vitto su tako dospjela u Zagorov tim, zajedno sa Mignaccom, scenaristom ovog maxija. Nije lako dati sud kada je njihov crtež u pitanju, s jedne strane izuzetno su detaljni i vidi se uloženi trud, s druge strane imaju specifičan stil koji nije baš gotivan svim fanovima. Meni najviše smetaju dvije stvari, kao prvo Zagor previše liči na Mr.Noa. Svaki put kada vidim njegovo nacrtano lice, ne mogu a da ne pomislim na pilota, samim time teško se uživjeti u jednu epizodu koju su Di Vittovi nacrtali. Drugi problem je neobično crtanje lica, glave imaju kockasti oblik i često su nakrivljene, ponekad imam osjećaj kao da su likovi lutke sa nevješto posađenim glavama. Možda ovi moji komentari izgledaju i previše kritički, ali nabrojane mane nisu zanemarljive, tako da sam još uvijek u nedoumici u kojoj mjeri braća odgovaraju jednom serijalu poput Zagora, i da li postoji šansa da se čovjek s vremenom navikne na njihov crtež i akceptira njihov stil.

Lošnjikav maxi, potencijal je ostao neiskorišćen. Ova priča je zaista mogla da ispadne bolja, samo da se Mignacco malo više potrudio u određenim momentima.

ZG MX 16 Tajanstveni otok

ZG MX 19 Saboteri

• WOLF-HUNTER

5, 5, 6, 10

Onako na prvi pogled se čini dobrim, i crtež nije loš dok je naslovna vrhunska. :D

30.07.2014
    12:15:00 sati
    WOLF-HUNTER
  • ike666

9, 9, 9, 9

Meni vrlo dobra i zabavna epizoda, prepuna akcije i humora (baš poput Mr. Noa). Još jedan omaž pilotu je sporedni lik Howarda koji je pljunuti Kruger. Uvodni dio i zaplet su vrlo dobri. Kraj stripa je zbrzan i zbrčkan, ali to sam navikao od Mignacca. Čovjek jednostavno ne zna napraviti dobar rasplet, u čemu su majstori bili npr. Nollita, Toninelli ili Sclavi.

Crtež vrlo dobar, prepun detalja, s istom zamjerkom da su lica još ponešto "tvrda" za Zagora, ali siguran sam da će burazi DiVitto s vremenom sve više usvajati Zagorovski štih, jer su zaista dobri crtači.

Naslovnica odlična.

30.07.2014
    15:53:00 sati
    ike666

7, 5, 6, 7

30.07.2014
    15:54:00 sati

10, 10, 10, 10

neda mi se  komentirat..ukratko prekrasan Zagor!

30.07.2014
    20:04:00 sati
  • guderian

5, 5, 5, 8

Pa zar nije Supermajk rehabilitiran, recenzioničaru?

03.08.2014
    00:14:00 sati
    guderian
  • Ukupna ocjena 46%

3, 2, 7, 10

Očekivao sam puno od ovog maxija, a dobio ništa.

Mignacco je sve zapetljao nepotrebnim dijalozima i uglavnom dosadnom radnjom. Ovdje je trebalo sve da vrvi od akcije cijelu priču. Puno likova i dosadnih zapleta koji su nepotrebni. Ukratko, veliki podbačaj.

Di Vittovi dobri, bolji su mi od npr. Laurentija koji uopće ne ulaže truda u svoj crtež.

Naslovnica odlična, sviđaju mi se boje.

12.08.2014
    13:05:00 sati
    Tintilinic

7, 7, 8, 6

Sasvim solidan Maxi, koji pogotovo napreduje u razvoju likova i njihovom sarmu: ovdje naravno govorim o Rogersu, koji je stvarno zanimljiv lik. Naravno, ni onaj stari Leon nije nikakav klisej, nego covjek od krvi i mesa koji je vise duboko dimenzionalan nego vecina sporednih likova u ovom serijalu. On ima svoje principe i iako je krivio u svom zivotu, ipak ne bi da vidi nevine ljude kako ginu. Prica nije bas najzanimljivija, ali je itekako zabavna; ocekivao sam da bijeg iz zatvora pri kraju stripa malo duze traje, a ispalo je da su sve to strpali u manje od 50 stranica. Crtez je odlican, DeVitto braca jos uvijek rasturaju, isto kako su radili u Mr No serijalu prije vise od 20 godina. Scenario nije najoriginalniji, ali kao sto vec rekoh, ima dosta scena koje nisu nimalo dosadne. Naslovnica mi je najslabiji dio stripa, ali eto, jos jedan Maxi koji prijatno iznenadjuje. Kud cemo bolje od toga.
    15.08.2014
    03:44:00 sati

8, 7, 6, 10

Priča imala vrlo dobar potencijal, ali je u ključnim trenucima propuštena bolja poentacija. Crtež mi na momente smeta.

21.08.2014
    22:52:00 sati

7, 6, 7, 9

Ne mogu reći da je loš ovaj maxi ali tako je malo trebalo da bi se sve podiglo na jedan nivo više. Ima tu malo previše objašnjavanja i priprema da bi se došlo do glavne stvari u cijeloj priči: oslobađanja zatvorenika iz utvrde na jezeru. Ne znam da li je Mignacco baš ciljano išao na takav razvoj događanja ili mu je jednostavno ponestalo inspiracije da ubaci nešto više akcije i zapleta prije konačnog razrješenja. Nolitta bi vjerojatno sve začinio i sa određenom dozom humora, ovdje je to skoro izostalo i mogu spomenuti samo situaciju na samome kraju kada je ljubomorni drvosječa tražeći Ricka Rogersa izjavio: ''ako ga nađem, odrezat ću sjekirom sve što mu strši na tijelu''.

Di Vittovi mi nisu idealan izbor kada je Zagor u pitanju ali ovdje su obavili posao čak i malo bolje nego sam očekivao, u svakom slučaju bolje nego u onom maxiju 'Zračna banda'. Jedina stvar koja mi je ovdje znala zasmetati je Zagorov lik koji na trenutke ima neku čudnu robotsku glavu i škiljave oči.

24.08.2014
    17:29:00 sati

8, 6, 7, 8

Rick Rogers izvrstan je lik, nadam se da ce se vratiti kasnije.

31.08.2014
    14:24:00 sati

7, 7, 6, 7

Dobbro zamišljeno ali loše izvedeno.

24.09.2014
    13:55:00 sati

6, 7, 7, 9

16.10.2014
    19:34:00 sati

9, 9, 9, 10

zabavna epizoda sa jednim novim simpatičnim likom koji ima potencijala za nove susrete sa Zagorom.

05.12.2014
    13:56:00 sati
    adriano

4, 4, 7, 8

Pa ovo vise nije Zagor. Tucet ljudi se kaoticno krecu sumom da bi oslobodili sefa? Grade podmornice, topove...napoleon, s.italia? Pizdarija.j

06.01.2015
    23:37:00 sati

8, 7, 7, 8

17.01.2015
    19:38:00 sati
    Nedo
  • markotamara

6, 6, 7, 10

Solidna epizoda, nije nesto sto ce se pamtiti ali je ok, da se procitati
    01.02.2015
    13:56:00 sati
    markotamara
  • Rahazlam

7, 7, 7, 7

Dobar maxi,ali ipak bi htio da maxi bude nesto posebnije epiozode kao recimo dugo putovanje,marinci,tajni agenti price na malo vise stranica i realno puno kvalitetnije i bolje,imam dojam da je ovo napravljeno sve nabrzinu a tek naslovnica ko da je nacrtana za minutu,prijasnji maxiji su imali puno bolje naslovnice!Sto se crteza tice braca su mi u zracnoj bandi puno bolja!

21.02.2015
    16:32:00 sati
    Rahazlam

6, 5, 7, 6

Mignacco je baš primjer jednog ograničenog scenarista i ovo je još samo jedan čitljiv maxi za popunjavanje te edicije. Može se i njemu potrefiti neka malo bolja priča, ali jako rijetko. Ovdje je nabacano toliko likova koji uopće nisu iskorišteni, kaznionica na jezeru je na kraju pala u sporednu ulogu dok se sve svodi na jurcanje po šumi, ono spašavanje je nabrzaka izvedeno, skroz klišejiziran i bezidejan završetak, ne znam ni koliko je onaj balon u šumi bio potreban. Jedino je lik Rogersa zanimljiv i, ako već ništa drugo, maxi se relativno brzo pročita, nije previše dosadan.

Crtež je dosta dobar, ima lijepih vinjeta, makar mi se tek donekle sviđa kako je Zagor prikazan, a Chico još manje.

Osrednje.

22.02.2015
    12:33:00 sati

6, 5, 7, 8

Nastavljaju se lošnjikavi maxiji. Baš sam razočaran jer sam očekivao malo više zapleta a kako je netko rekao sve je poznato od početka: u dobro čuvanoj i dojmljivoj kaznionici je faca koju svi riskirajući život žele osloboditi. Previše te akcije po šumi a zbrzan kraj. Na kraju kaznionica biva i lako osvojena ali Zagor spašava stvar. Di Vittovi su pretjerali sa šumom ali crtež je ok.

26.02.2015
    17:55:00 sati

7, 6, 8, 8

08.03.2015
    17:59:00 sati

5, 3, 8, 7

Puno obecavajuci pocetak, da bi nakon kratkog vremena, postalo umarajuci. Totalno losa izvedba, tj. scenario. Sto smo sve vise saznavali i blizili se kraju, sama prica je gubila na snazi, bolje receno, postala je glupa, bezvezna.  Ima interesantnih likova, al sve nekako djeluje ubrzano. Osim R.Rogersa, nitko od ostalih novih likova, nije imao prostora da opravda svoju ulogu. Steta. O samom kraju i njegovoj izvedbi, da i ne pricam. Crtez, sasvim ok, al npr. propocije oruzja u rukama, tu je vjezbanje jos potrebno. Zato su one tri cure odlicno na papir prenesene. Naslovnica, ok.

02.05.2015
    23:45:00 sati
  • Elderane84

8, 8, 8, 8

Samo cu reci da me iznenadio Mignacco. Zanimljivu je pricicu napisao, i sto je bitnije, nije (toliko) vec vidjena u serijalu. Di Vittovi su meni gotivni crtaci, ne spadaju u katastrofe poput Sediolija i Vernija.

12.06.2015
    23:12:00 sati
    Elderane84
  • Ukupna ocjena 58%

6, 5, 6, 7

24.06.2015
    18:31:00 sati
    Onedin
  • igor 12

6, 5, 8, 7

loše,previše likova,previše zagorova preseravanja i pametovanja.zamorno za čitati.i naravno da samo idiot nije skužio da su vrata sa rešetkama najslabiji dio zatvora ali da sam očekivao da će kroz ta vrata proći mini-podmornice,i nisam.a i rick rogers je prava veseljačina,zavolio sam ga.pravi čovjek za pojest,popit i potuć se.a i žene ga vole.

09.07.2015
    15:05:00 sati
    igor 12
  • Villain

6, 6, 8, 9

Onako, korektan maxi....Za jedno čitanje može.

Crtež mi je bolja stvar u ovoj priči. Jurnjava i pregršt negativnih likova. Koji nažalost nisu uspeli nekako da se "formiraju". Sve je to nekako zbrzano kao i sam kraj koji je naduven pa je nekako ispao i zbrzan! Samim tim izgubila se i tenzija i misterija koja je trebala da se vuče tokom stripa.

31.03.2016
    21:40:00 sati
    Villain

8, 9, 9, 10

Najbolji Maxi do sada.

Braća Di Vito se prilično potrudili.

15.11.2016
    17:38:00 sati
    Kontrast 2

9, 9, 8, 10

10.07.2017
    19:46:00 sati

6, 3, 6, 6

Slabo je ovo. Previše gluposti. Onda, odjednom ovaj Rodžers sve zna, iako mu to nije niko rekao. On je možda sve zaključio? Crtež dosta slab, mnogo slabi nego s onim avionima i čardakom.

15.03.2019
    22:09:00 sati

8, 9, 9, 10

Zabavna i intrigantna priča, luksuzan crtež, brz i fluidan scenarij. Naslovnica apsolutno pogođena! Podcijenjena u recenziji 🐼

23.03.2019
    22:28:00 sati
    Zagorfan01

8, 6, 7, 9

Dobar maxi, iako ne i nezaboravan.

05.06.2019
    11:41:00 sati

9, 9, 9, 10

Inače totalno prosječni Mignacco ovdje je uspio napraviti epizodu koja mi se veoma svidjela, toliko da sam je u izboru za strip Oscara te godine stavio na prvo mjesto ako se dobro sićan. Veoma dinamična epizoda sa zanimljivim likovima i zabavnom radnjom. Najjače mi je kad ove umišljene gradske seljačine dođu u šumu, na Zagorov teritorij i onda im on pokaže tko je tu bog i batina te ih nauči pokoju lekciju.

23.02.2020
    08:43:00 sati

• Željezni Čovjek