Dolina vjetra

ZG MX 1a | 170 str.

Zagor i Chico pomažu mladiću iz Bostona, Martinu Whitinigu, u potrazi za njegovim ocem i bratom. Pri tome nailaze na „dolinu vetra“, u kojoj žive potomci gusara i jednog indijanskog plemena iz 17. veka.

• N/A

Priča 4

Scenarij 4

C*4

• Dolina vjetra - Užasno prokletstvo
    ZG MX 1

• La valle del vento / l`orribile maledezione
    ZG MAXI 1

Prvi i jedini rad koji je scenarista ovog maxija, Aldo Siciliano, uradio za kuću Bonelli.

Šta učiniti kada jednom strip junaku drastično padne prodaja? To pitanje su sebi postavili svi u Bonelliju suočeni sa brojem prodatih Zagora u Italiji. Pa naravno, ponuditi čitaocima novi mamac, u ovom slučaju u obliku “maxi” knjige. Sam naziv maxi obećava čitaocu nešto više. Maxi broj stranica, maxi crtež, maxi priča, maxi uživanje…Naravno, kao i nebrojeno puta do sada, čitalac se tak po kupovini priseti onoga da nije pakovanje važno, već sadržaj istog.

Siciliano je sa ovom pričom debitovao za Bonellija, i već pri tom prvom pokušaju posegnuo za idejama koje su u Bonelli stripovima nebrojeno puta bile iskorišćene. Možda baš zato ne treba da nas čudi zašto mu je ovo bio i jedini rad za ovu izdavačku kuću. Ovde se srećemo sa (opet!) skrivenom dolinom, prirodnim preprekama odvojenoj od ostatka sveta, u kojoj živi zajednica ljudi, po sopstvenim običajima i zakonima. Sam Zagor se barem 5 puta sretao sa ovim fenomenom, a iste ideje smo sretali kod Komandanta Marka, Kapetana Mikija, Kita Tellera, Velikog Bleka…

Ovoga puta imamo i činioca više, to jest, ekstremne vremenske prilike koje vladaju u dotičnoj dolini. Naime: snažni vetar koji neprestano duva. Originalno nema šta. A takodje i bez logike, mada u Bonellijevim stripovima logiku treba ponekad ostaviti po strani. Samo što ja imam problem traženja smisla u svemu i svačemu. A ovde ga i pored najbolje volje nisam našao.

Momenat koji se svako malo provlači kroz stripove iz kuće Bonelli je i oslanjanje na ( manje- više) poznate filmove iz svetske kinematografije. Ne uzimam to kao manu, čak naprotiv, samo što bi to trebalo i valjano da se odradi. Ovde, naravno, imamo posla sa “Mad Max 3”, manje po samoj priči, ali sasvim izvesno po čitavoj atmosferi. Nova kultura u izgradnji, pokušaj uspostavljanja nove hijerarhije i zakona posle nestanka sveta kakvog su do tada poznavali me na neodoljiv način podsećaju na postapokaliptični svet iz gore pomenutog filma. Čak mi se učinilo da sam jednog trenutka video Tinu Turner kako izviruje iza jednog kamena, dok joj vetar mrsi bujnu kosu, i počinje da peva “We don`t need another hero”…;-) Inače, ne mogu a da ne spomenem vozila kojima se koriste stanovnici doline. Smešne jedrilice na točkicima, koje se kreću po tlu (neravnom!) bez ikakvih poteškoća??? No comment.

Čak je i Chiarolla, čiji crtež inače cenim, ovde zakazao. Dosta na brzinu uradjenih scena, greške u proporcijama, dok Zagor na svakoj trećoj slici izgleda malo drugačije. Jedina svetla tačka u tome: na jednoj slici je Zagor pljunuti Nightwing, na drugoj je slika i prilika Dylana Doga, dok na trećoj, zakleo bih se, podseća na njegovo visočanstvo kralja popa - Michaela Jacksona!!! ;-)) Ali dobro, maybe it`s only me… Vama ostavljam da prelistate strip i vidite da li sam u pravu ili ne! :-)) Najveći plus ovde dobija Chiarollin stil crtanja, pošto je baš kroz njega savršeno dočarano neprestano duvanje vetra, ali bi to već bilo sve.

Naslovnica je klasična ferrijevska, znači ništa posebno, ali dobro, vidjao sam i lošije.

Sve u svemu, dosta loš utisak za prvo maxi izdanje Zagora. Na žalost, njegovi se autori nisu poveli primerom Texa, čiji je svaki maxi odlično izveden, sa pričama koje su dosta iznad proseka redovne serije. Mada, ova priča i nije najlošija od Zagorovih maxija, iz čitave maxi serije izašle u Italiji, jedini vredan pomena je „Dugo putovanje“, dok su ostali osetno ispod proseka. Ukoliko želite da pročitate nešto stavrno loše, uzmite najnoviji maxi iz 2005 - „Agenti segreti“, posle toga će vam i ova epizoda o kojoj pričamo izgledati sasvim solidna... Prolaznu ocenu donekle popravlja druga epizoda iz ove knjige, „Užasno proročanstvo“, ali nedovoljno a da se čovek ne zapita: kome je ovo stvarno bilo potrebno??

ZG MX 2 Dugo putovanje

7, 7, 8, 6

strip nije tako loš, ali nije ni posebno dobar, malo mi je bolji nego druga priča u maxiju.chiarolla crtež je najbolji dio priče iako ni sama ideja nije loša, a i malo drukčije je obrađena tema izgubljenih svjetova nego u dosadašnjim stripovima. ferrijeva loša naslovnica. sve skupa nije jako loše ali ukupno gledano zagor maxi 1 nije ispunio očekivanja. I poticaj manhunteru da nastavi sa odličnim recenzijama
    08.01.2007
    18:35:00 sati

9, 7, 4, 10

Chiraolla mi se ne svidja,on mozda dobro crta sve ostalo osim zagora i cika:)))). Prica je osrednja nazalost.
    08.01.2007
    18:57:00 sati
    KILLEX
  • npetros2@htnet-dsl

3, 3, 7, 7

Skroz nezanimljivo i dosadno. Sreća da je druga priča u ovom maxi-u miljama daleko tako da donekle popravlja dojam ...and of course- max: We want Thunderdome!!! by DJ E-rick & Tactic
    08.01.2007
    21:39:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

6, 6, 9, 10

Ne sviđa mi se epizoda,ali ima i daleko gorih.Chiarolla varljiv kao i uvijek,u jednoj sekvenci nacrta Zagora fenomenalno,a već u drugoj usere sve šta je u prethodnoj napravio.Međutim,ovde vrlo dobar!
    08.01.2007
    23:38:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

9, 9, 6, 10

...odlična priča za normalnu seriju,al nedostojna maxia(druga epizoda je bolja)... Chiarollu i ovak i ovak ne podnosim
    12.01.2007
    21:12:00 sati
    Neustrašivi Chico
  • henry

Ukupna ocjena 14%

1, 1, 1, 5

1. Očajno
    2. Očajno
    3. Očajno
    4. i tako i tako...
    Više ne želim trošiti vreme...
    13.01.2007
    15:12:00 sati
    henry

7, 7, 1, 7

Ne slažem se sa ocjenama recenzenta. Priče iz maxija sigurno nisu vrhunske ali obje epizode iz prvog maxija su sasvim solidne, čak malo bolje nego iz redovne serije u tom peoridu. Priča iz drugog maxija je nešto lošija, ali podnošljiva. U oba maxija je najgori crtež, ne znam kako su uopšte mogili dopustiti da neko onakvim cretžom unakazi Zagora. Treći maxi je stvarno loš i u tome se skoro svi slažu, samo je crtež bolji nego u prva dva.
    17.01.2007
    09:17:00 sati

6, 7, 9, 7

Skoro pa potpisujem recenziju,samo što je meni epizoda sasvim OK,onako za razbibrigu i izležavanje na plaži.Dajem joj samo dva minusa;prvi su ona vozila koja kao da su izašla iz Hellingenovog labosa,a drugi minus je taj što (opet)nigdje nema žena.Pitam se samo kako su opstali 200 godina bez žena;-))?.Crtež je vrhunski,većina ga ne voli ali osobno uvijek uživam u svakoj Chiarollinoj stranici.Sjajno je dočarao vjetrovitu atmosferu sa nekoliko stvarno lijepih kadrova a i face onih gusara su baš opake i ružne.Tema izolirane civilizacije je stvarno dosta puta upotrebljivana u Bonelliju,a kad smo kod Zagora prvo što mi pada na pamet je Tajna gejzira/Ostrvo magle.Kapetan Sarmiento i ekipa,ma na tu sam epizodu totalno ludio kao klinac.
    21.01.2007
    14:22:00 sati
  • karven

5, 4, 7, 7

tja! moze a prodje
    30.04.2007
    10:40:00 sati
    karven

5, 6, 7, 9

Standardna koja spada u kategoriju priča o izgubljenim plemenima u zaboravljenim dolinama koje scenaristi Bonellija rado rabe, a razlikovni element je jako vjetrovito područje. Chiarolla pristojan, a što se priče tiče, druga priča ovog maxija je mnogo bolja, kraća i efektnija...
    29.06.2007
    13:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

6, 6, 5, 6

Dao sam ocjenu više zbog druge priče koja je puno bolja od "vjetrovite".  Na crtež se nikako ne mogu naviknuti.  Zagora i Čika bi još i podnio, ali općenito - ja se moram zadubiti u scenu da shvatim što se uopće događa kad ovaj lik crta.  Posebno mi je negledljiv u prvoj priči.  Valjda zbog vjetra. :-)  Naslovnica srednja žalost...
    01.07.2007
    21:21:00 sati
    Mlaki

5, 6, 8, 6

Tema je naravno izlizana do bola; izolirane civilizacije koje žive na svoj način prema svojim pravilima - viđeno najmanje 4-5 puta u Zagoru. Čisto odrađen posao, druga priča ovog maxija je puno puno bolja. Chiarolla dosta dobar crtež, mada je imao par kikseva jer u par kadrova Zagor izgleda totalno drukčije od prethodne slike. Inače pitanje je koliko je jedinki najmanje potrebno da jedna populacija opstane i razvija se na "zdrav način" i na kolikom prostoru, ali ajde... da ne seruckamo previše, ima i mlađih članova na ovom sajtu... ;)))
    12.07.2007
    21:17:00 sati
  • William_Wallace

4, 5, 9, 3

Prosecna epizoda Zagora. Crtez je ok ali mu ide minus zbog face Zagora. Naslovnica ocajna.
    21.07.2007
    23:30:00 sati
    William_Wallace
  • lwood

Ukupna ocjena 33%

3, 4, 3, 3

prva priča čisti užas.druga upada u prosjek
    25.08.2007
    17:51:00 sati
    lwood
  • mali od palube

Ukupna ocjena 29%

3, 3, 3, 2

1.stanovnici doline se nemaju s kim razmnožavati  2.svi izgledaju kao likovi iz "Pirata s Kariba"  3.priča je smeče(druga ju nadmašuje u svakom pogledu)
    20.09.2007
    21:19:00 sati
    mali od palube

6, 6, 9, 6

najveći problem ove epizode je što je u paketu s užasnim prokletstvom, koja je za dvije klase boljaipak, meni je ovo sasvim ok, nedosadno, jako lijepo nacrtano, sviđa mi se chiarola
    23.02.2008
    20:03:00 sati

Ukupna ocjena 24%

3, 3, 1, 3

uzasan crtez!sama prica me je totalno smorila i jedva sam procitao do kraja.
    09.03.2008
    09:52:00 sati

8, 6, 5, 10

Neloše!! Unatoč deja vu-u, ima nekoliko zanimljivih ideja kao: nastanak plemena, vjetrovita dolina, pa čak i toliko osporavana vozila. Najgori je Chiarollin crtež. Iako dobro ostavlja vjetroviti dojam, crtež mu je kod akcijskih scena nerazumljiv, a o izgledu Zagora je već sve rečeno. Naslovnica mi se sviđa - atraktivna je.
    08.07.2008
    06:35:00 sati
  • vope

7, 7, 4, 10

Kao što većina napisa - prosječna priča, polusatna razbibriga i ni makac više. Ova ideja sa tajnom dolinom je korišćena koliko i ona o velikom kitu sa telepatskim osobinama (maxi 5 - nebilo ga), malo tu ima stvari koje će vam malo više podići očni kapak ili, nedaj bože, ubrzati puls.Crtež je loš, slažem se sa recezentom da je vjetrovita atmosfera dobro izvedena ali to je to. Da je nadrealizam u pitanju onda je OK, ovako ne.
    09.07.2008
    11:36:00 sati
    vope
  • cibalia

5, 5, 7, 5

Za prvi maxi jako loše. Sama ideja neke retardirane jurnjave po oluji mi kida živce. waf?????????????????!!!!!!!!!!!!!!! Užasno prokletstvo je bolje, posebno je dobro Bure izrazio činjenicu da stari nije kriv, to je njegovo prokletstvo. Ovako bi to trebalo izgledati:Dolina vjetra - 2Užasno prokletstvo - 8Konačna ocjena - 5Na Chiarollu sam se navikao, prihvatio ga kao člana Zagorova staffa i sada mi je solidan. Ferri isto prosjek zbog dobrog krajolika, ali brljaža s proporcijama.
    15.11.2008
    19:43:00 sati
    cibalia

7, 7, 1, 7

Prvi maxi definitivno nije ispunio očekivanja, mislim da se tu moglo puno više poradit na tome. Priče još donekle prolaze, ali me ubija ovaj crtež Chiarolle koji jednostavno ne mogu podnijet. Najslabiji crtač.  Kako je i prije rečeno, "Užasno prokletstvo" puno bolja priča od "Dolina vjetra". Naslovnica nije najbolje izdanje, inače velemajstora Ferria.
    07.12.2008
    17:47:00 sati

5, 4, 7, 6

Iako se ''Dolina vjetra'' djelomično oslanja na radnju Mad Maxa, radnja me ostavila ravnodušnim. Jednostavno mi ne sjeda zašto bi netko želio živjeti na takvom mjestu, kad su se u to vrijeme diljem Amerike mogla naći još divlja prostranstva. Ni druga priča nije ništa bolja.
    13.03.2009
    00:41:00 sati
  • Leon S. Kennedy

Ukupna ocjena 36%

3, 4, 3, 6

Jedino suvislo kaj mogu reć: Prvi mačići se bacaju u vodu...i tak je i sa ovim Maxijem... S obzirom na puuuno bolje epizode u sljedećim maxy-jima, ovo je loše...poprilično loše...a ja još spadam u onu grupu koja nikak nemre svarit Chiarrolin (sry ak je krivo napisano) crtež.Pročitano dvaput i ne vjerujem da ću mu se ikad više vratit.Al sljedeći Maxy-ji debelo izvlače situaciju ;)
    13.03.2009
    19:50:00 sati
    Leon S. Kennedy
  • Ferri

7, 7, 3, 10

Crtez mi je loosss previse> Ali Naslovna extra
    09.06.2009
    03:01:00 sati
    Ferri
  • legaz

Ukupna ocjena 17%

1, 1, 1, 8

Fazon MAD MAX-a. Glupost nevidjena za Zagora.

14.02.2010
    22:38:00 sati
    legaz

Ukupna ocjena 40%

3, 3, 5, 7

Kakva pušiona. Ja stvarno mislim da su te Zagor maxi priče škartovi koji ne bi prošli ni u redovnoj seriji. Šta reći scenarij,priča,crtež pa i naslovnica nije nešto!

10.03.2010
    03:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

6, 6, 3, 7

01.09.2010
    21:47:00 sati
    Svarog

6, 5, 6, 10

Previše često viđena radnja.

23.06.2011
    12:43:00 sati

Ukupna ocjena 40%

1, 2, 7, 10

Sve je već rečeno... Samo kad se sjetim tih vozila...

28.06.2011
    08:07:00 sati

Ukupna ocjena 23%

3, 1, 2, 5

MAXI JADNO !!!! Chiarolli bi trebalo zabraniti crtati Zagora!!!
    07.09.2011
    16:22:00 sati
  • Bat Baterton

9, 7, 5, 8

Ja sam se baš zabavio uz ovu priču. Mad Max u Zagoru, baš sam voleo taj 3. deo filma sa Mel Gibsonom, a nisam ga tako dugo gledao. Naravno da je ideja skrivene civilizacije korišćena bezbroj puta u Zagoru, ali meni to nije smetalo, volim takve teme. Scenario je uglavnom predvidljiv, ali bez nekih većih propusta. Jedino me baš namučio crtež, ne mogu da svarim Kjarolu, mada mu ipak ne dajem više ocenu 1, izgleda da se navikavam. Da je neko drugi crtao, verovatno bih bio još zadovoljniji pričom. Naslovnica mi je dobra!

05.10.2011
    20:34:00 sati
    Bat Baterton

Ukupna ocjena 35%

3, 3, 3, 8

Prica losa i crtez uzasan.Scenario i da ne spominjem. Nema se tu sta vise rec.

02.04.2012
    09:51:00 sati

5, 6, 7, 10

Ova tema skrivenih civilizacija je bezbroj puta korišćena ali nema veye napravili su solidnu epizodu.

Chiarolli dobro idu scene gde duva vetar jer crta sve iz hiljadu linija.

Naslovnica mi se bas dopala prava Ferijevska i jos je Ciko u njoj

10.05.2012
    15:06:00 sati
  • Boston Jack

10, 10, 10, 10

Ova epizoda je vrlo maštovita, atmosferična i donosi dašak avanture i nepoznatog što mi se uvijek sviđalo u zagorovom svijetu. Chiarolla svojim crtežom po meni točno pogađa vizualni prikaz i atmosferu tog razdoblja (sredine 19 st.) i daje mu poseban šarm. Njegov likovni izraz je jedinstven, atmosferičan i meni osobno jedan od najdražih u zagorovom stafu gdje postoji niz autora koji dobro nacrtaju priče ali je crtež jednostavno dosadan, samo odrađen posao. Priča mi je odlična što dokazuje da od svih maksija (čitao sam ih većinu) najčešće se sjetim upravo ove epizode dok se većine ostalih niti ne sjećam o čemu se radi, što mislim da je dobar kriterij prema kojem se razlikuju dobre priče od prosječnih. Naslovnica je također odlična, atmosfera na tragu epizode Konkvistadori.

17.08.2012
    12:23:00 sati
    Boston Jack
  • darkw00d

7, 7, 7, 9

Nije loše, druga priča mi je bolja. Cijeli maxi mi je solidnih 7/10
    25.12.2012
    11:37:00 sati
    darkw00d

6, 7, 6, 10

Priča već viđena, ali ipak donekle zabavna. Crtež dobar kad su u pitanju negativci i scene s vjetrom, loš u svemu ostalome.

28.04.2013
    07:38:00 sati

8, 8, 5, 7

Crtež tipični Chiarolla, zbrzano i prljavo.

Sa pričom Alda Siciliana sam jako zadovoljan i ne mogu se požaiti, šteta što nije napravio još epizoda

na Zagoru. Veoma zanimljivo!

25.05.2013
    21:11:00 sati
  • Ukupna ocjena 35%

2, 1, 6, 8

21.08.2013
    10:51:00 sati

5, 3, 5, 10

Kao prvo, kako je taj narod uspio opstati kad među njima nije bilo žena? To je stvarno kolosalni zajeb i baš me zanima kako je to promaklo autorima. Ova tema o izgubljenim narodima stara je kao strip a ovdje svakako nije dobro iskorištena, budući da je ovaj strip dosadan za popizdit. Jedino mi se sviđaju one kopnene jedrilice, to je baš super.

Chiarollin crtež nepregledan i šteka s proporcijama. Na početku Martin izgleda kao da ima nekih 20-tak godina, a na kraju priče je maltene vrtićanac. Jedino naslovnica valja.

17.09.2013
    07:31:00 sati

7, 6, 2, 8

Zanimljiva priča koja je imala pontecijala.

24.09.2014
    11:19:00 sati
  • sinian

9, 9, 9, 6

17.06.2015
    16:33:00 sati
    sinian
  • Ukupna ocjena 33%

3, 3, 2, 9

23.06.2015
    15:43:00 sati
    Tintilinic

Ukupna ocjena 43%

4, 3, 4, 10

Sta reci za epizodu u kojoj je najbolja stvar naslovnica?  Chiarrola je unutra uradio ono sto moze, ali daleko je to od dobrog.  Prica je dosta naivna i glupa, neka vrsta pustinjskog Mad Maxa, ali Western style, i to ne sa kolima i gorivom, neko sa nekim vozilima koje vjetar tjera da pice, kao neka vrsta pustinjskih brodova.  Negativci su svi sami kliseji, nema originalnog i zanimljivog tipa u citavoj grupi; mo's mislit, iako su obecali da ce starijem bratu odrzat rijec nakon sto im da one dragulje, odjednom se predomisle i vidi... eto, nista novo ovdje.  Jeva sam procito do kraja, jebeno naporno je ovo bilo.

29.03.2016
    13:11:00 sati

Ukupna ocjena 19%

2, 1, 1, 7

Ovo je bilo užasno, kako scenaristički tako i crtački. I mene je priča prilikom čitanja podsjetila na Mad Maxa, ali je toliko traljavo i naivno izvedena da je grijeh raditi ozbiljne usporedbe s navedenim filmom. Priče o izgubljenim narodima su baš dosadne a ova je još glupost na kvadrat. Dolina u kojoj stalno puše vjetar koji je toliko jak da može pokretati one čamce po pijesku, ali samo dok netko sjedi u njima i ''izrazi želju'' za takvom aktivnošću, inače su mirni kao bubice. Kako onda vjetar takve snage nije mogao nositi ljude dok hodaju. Oni gusari mora da su među sobom imali vrhunske kirurge koji su si međusobno ugrađivali maternice da bi mogli održavati vrstu toliki broj godina. Kada je Ryan iznenada odlučio da prijeđe na stranu gusara rodila se sitna nada da bi to moglo malo poboljšati scenarij, ali ona je ugašena jer se posegnulo za klasičnim klišejem kada su ti isti gusari odlučili preveslati svog novog kompanjona... previše puta viđena situacija.

Crtež je katastrofa, Chiarolla većinu likova crta kao mrtvace, onaj stražar na 80. stranici nikako ne može biti živo biće a sličnih izvedbi se sigurno može još pronaći. Iako sasvim prosječna, jedino što ovdje vrijedi je naslovnica, priča je za pročitati jednom reda radi i nikad više.

07.05.2016
    01:14:00 sati
  • karlitos