Put nade

ZG MX 25 | 254 str.

Zagor pomaže jednoj obitelji koju je sreo u preriji s kolima i stadom stoke dok se nad njih nadvija prijetnja u vidu tornada. Doseljenici su nepripremljeni na opasnost putovanja i Duh Sa Sjekirom pomaže im svladati dramatične događaje, boreći se protiv indijanaca i bijelih kradljivaca stoke te usput otkrivajući njihovu priču. Sharon, kći doseljenika, zaljubljuje se u Zagora koji je, u njezinim očima, junak koji ih je došao spasiti.

• Put nade
    ZG MX 25

• La pista della speranza
    ZG MAXI 24

• Treća Zagorova epizoda koju je nacrtao Gramaccioni. Prve dvije su „Mjesec kostura“ i „Sablasni jedrenjak“.
  • Ohio je američka savezna država koja se nalazi na istoku SAD-a, zapadno od gorja Apalači. Prosječna nadmorska visina je oko 250 m, glavni grad je Columbus. Veći gradovi su Columbus, Dayton, Akron, Hartington. Klima je umjerena, glavna rijeka Ohio. Poljoprivreda: šećerna repa, kukuruz, pšenica, voće, ječam. Industrija: željezare, čeličane, elektrotehnika, rafinerija nafte, vozila. Rudno blago: nafta, mrki ugljen. Zimske temperature: -5°C do 0 °C i ljetne oko 20 °C.

Svaki put kada se čovjek bori za ideal, ili se trudi da poboljša sudbinu drugih, ili se bori protiv nepravde, on šalje mali zračak nade.

Najviše volim stripove od kojih ne očekujem ama baš ništa, pa onda koji me na pozitivan način iznenade. Budimo iskreni, u sporednu Zagorovu ediciju „maxi“, strpano je do sada sve i svašta. Neke od epizoda su bila zaista odlične, neke druge manje dobre, ali bilo je i onih koje su bile baš naporne za čitanje, tako reći nečitljive.

Prisjetite se samo maxija „Saboteri“, scenarističko i vizuelno zlo, u pravom smislu riječi.

Sharon

Sada, kada je ukinuto almanah izdanje, mislili smo da će najveće smeće biti strpano u maxi ediciju, priče koje ne mogu da nađu mjesto u redovnoj seriji ili specijalima. Međutim, ova epizoda je najbolji dokaz da nada umire posljednja, sasvim u duhu ove priče.

Moreno Burattini, glavni Zagorov urednik i scenarista, pozitivno je iznenadio sa ovom pričom. On je baš jedan od onih autora koji zna da podbaci kada se od njega mnogo očekuje i obrnuto, da prijatno iznenadi sa jednom neprimjetnom epizodom. Naravno da je u toku vremena imao dosta dobrih priča, ali često je znao da potone u hiperproduktivnosti, jer već godinama je čovjek koji godinu za godinom piše najviše Zagorovih stranica u stripu. U tom slučaju je teško imati dobru ideju, nije isto napisati jednu priču na kojoj neki autori rade i po nekoliko godina, pa mogu na miru da smisle šta i kako do zadnje pojedinosti, i tako reći „štancati“ svakodnevno po nekoliko stranica scenarija. I scenaristi su ljudi kao i svi mi, nekada imaju dobar dan i dobru ideju i jednostavno im sve ide od ruke. Neki drugi dan ne ide im baš ništa, poslovno ni privatno, ali moraju da rade i da napišu određeni broj stranica, ne mogu da čekaju kada će opet inspirativno da budu nadahnuti. Tim lošim danima možemo da zahvalimo one loše epizode. Ovaj maxi, na sreću, nije jedan od onih lošijih, baš naprotiv, rekao bih da je jedan od najboljih maxija uopšte.

Autor je rekao da mu je kao inspiracija za ovu priču poslužila epizoda „Pioniri“ iz serijala Ken Parker. Ne treba sada ovdje očekivati identičnu priču niti povlačiti neke vrste poređenja, jer je ta priča poslužila samo kao ideja. Izvedbu je Burattini izveo na svoj način. Ono što je pozitivno je to što ova epizoda, iako je sapunica većim dijelom, nije prerasla u patetiku. Autor se poigravao osjećajima aktera, ali nije prelazio granicu. Sviđa mi se tok radnje, od početka do kraja ni u jednom momentu se nisam dosađivao, oni malobrojni flešbekovi su perfektno pozicionirani i ne koče radnju. To je ponekad Burattinijeva mana, objašnjavajući u retroperspektivama znao je da zakoči radnju, često je to znao da uradi na totalno pogrešnim mjestima. Ta prepričavanja i pojašnjenje i najmanjih sitnica znaju ponekad da upropaste cijeli tok jedne epizode. Kao što sam rekao, srećom to se ovdje nije desilo.

Na samom početku priče, kao i na naslovnici, prikazan je jedan tornado. Ono što treba napomenuti je da taj tornado nije centralna tema ove epizode, poslužio je samo kao sredstvo da se objasni jedan dio ovog maxija. Nakon tog dijela, tornado više ne igra nikakvu ulogu do kraja epizode. Najvažniji dio ove priče pripada familiji Mood, irskim doseljenicima koji su kao i mnogi drugi iz tog vremena imali težak put prema izgradnji sopstvene sreće. Nije im bilo lako, upuštali su se u nepoznati svijet, pun raznoraznih opasnosti i izazova. Još gore ukoliko su ljudi iz tog vremena imali djecu, inekako se bilo lakše snaći odraslim osobama, ali osigurati bezbjednost mališanima je bilo još teže. Tu na scenu stupa jedan od centralnih likova ove priče, glava porodice Miles Mood. On je u stvari dobar čovjek, pošten i vrijedan. Pobjegao je sa porodicom iz Irske jer se zadužio kod pogrešnog čovjeka. Mislio je da dug otplati poljoprivrednim poslovima, ali s obzirom da mu usjevi nisu uspjeli, nije mu ništa drugo preostalo do da pobjegne iz te zemlje u potrazi za boljim životom. Iako njegova porodica u njemu vidi gubitnika i nesposobnjakovića, to nije baš tako. Čovjek ima petlju, nije se jednostavno otisnuti u nepoznati svijet u kojem se ne zna šta te čeka. Njegov sin je u više navrata govorio da će ih on sve sahraniti jer ne razmišlja previše, pa donekle se ta teza mora i razumjeti. Jeste pomalo nepropmišljeno zaći u indijanski teritorij, tek tako ne poznavajući zemlju ni opasnosti koje ga čekaju. U suštini da nije bilo Zagora, porodica Mood ne bi živa izašla iz ove avanture. Milesu ne fali na hrabrosti, kada se iznervira kreće u akciju i udara onoga ko mu stoji na putu, šteta samo što fizički nije jak niti sposoban za tuču, pa je tako svaki put u takvim situacijama izvukao deblji kraj. Sve što je Miles htjeo je da časno i pošteno radi i da shodno tome bude i isplaćen, što nijednom nije bio slučaj u ovoj epizodi.

Onog momenta kada se Zagor pojavio u ovoj priči, porodica Mood se u neku ruku osjećala zaštićeno, međutim pojava našeg junaka ima i negativne posljedice. Djeca vide u našem junaku spasitelja i heroja, što i jeste tačno, međutim Miles zbog toga još više pada u kritiku svojih rođenih, jer dolazi do neizbježnog poređenja sa Zagorom. Naš junak je u jednom trenutku uspjeo da savlada desetak Indijanaca, što je ostavilo ogroman utisak na Milesovu djecu. Iako je najstariji sin ove familije, mladi Terence Mood, najveći kritičar svog oca, u više navrata se pokazao da je u stvari isti kao i on. U jednom trenutku kada se Zagor sukobio sa pljačkašima, potrčao je naivno i kao muha bez glave da mu pomogne i da pokuša na miran način da razjasni problem. To ga je umalo stajalo života. Dakle, ista stvar kao i kod njegovog oca, hrabar je, ali svojom nepromišljenošču dovodi sebe i svoje bližnje u opasnost. Možda je to i spoznao u toku priče, jer na samom kraju ipak iskazuje poštovanje prema ocu.

Sharon Mood je mlada djevojka, Milesova ćerka i isto tako hrabra žena. Ona se u toku priče zaljubljuje u Zagora, što nije toliko ni iznenađujuće. Naš junak je u više navrata spasio cijelu njihovu familiju i pomogao im što je za njih bilo totalno nepoznato da im neko pruži pomoć bez ikakve koristi. Za njih je Zagor junak poput onoga iz knjige „Posljednji Mohikanac“, koju je Terence nosio sa sobom. U jednom trenutku Sharon je priznala Zagoru da je zaljubljena u njega i da želi da ostane sa njim. Naš junak je, naravno, odbio tu ponudu ubjeđujući mladu djevojku da bi život sa njim bio još opasniji nego što im je trenutno. Sharon nema pojma koliko je Duh Sa Sjekirom samo u pravu u tom slučaju, jer neimaština, tornado i lokalni moćnici su ništa u poređenju sa Hellingenom, vanzemaljcima, vampirima i ostalim čudovištima s kojima se naš junak svakodnevno sukobljava.

Gramaccioni se postarao za vizuelni dio ove priče, ovo je njegov treći rad na Zagoru. U prošlosti je radio većinom na nešto mračnijim epizodama, pa sam bio skeptičan kada je njegov crtež u pitanju u ovom maxiju, međutim obavio je solidan posao. Najviše ima problema pri crtanju našeg junaka, neobična fizička konstrukcija tijela, pomalo isto tako neobične crte lica, ne ostavljaju baš pozitivan utisak kod fanova, međutim njegov crtež u globalu je, kao što sam rekao, sasvim solidan. O Ferrijevoj naslovnici ne bih mnogo komentarisao, poznato je da zadnjih godina nisu više kvalitetne kao nekad, ali ako ništa drugo ova je markantna.

Sve u svemu jedna zaista fina i pitka epizoda, odlično iscenirana od prve do zadnje stranice bez nepotrebnih dijaloga, objašnjenja i sličnih zamjerki koje se inače prebacuju Burattiniju.

LU ZG MX 23 Legija ubojica

ZG MX 26 Nova Verybadova ludost

8, 8, 8, 8

Potpuno se slažem s recenzijom King Warrior-a. Priča koja koja teče bez napora i nelogičnosti, zanimljiva je za čitanje i uključuje likove kojima se veruje. Crtež dosta dobar, sve u svemu, za preporuku!

20.09.2016
    08:40:00 sati
    neshaburbon
  • PAJDO

8, 8, 7, 6

Ugodna i pitka priča. Bure je stvarno ugodno iznenadio kao i Gramaccioni;) Maxi za preporuku.
    20.09.2016
    08:53:00 sati
    PAJDO

8, 7, 7, 7

20.09.2016
    09:42:00 sati
  • kucak

9, 10, 9, 10

Postoje samo dobri, bolji i najbolji Zagori...

20.09.2016
    13:54:00 sati
    kucak
  • Ukupna ocjena 49%

5, 2, 7, 7

U velikoj američki preriji koje kao što kažu nikad nema kraja Zagor odmah naleti na obitelj koju traži, pa indijance, kradljivce stoke (stvarno baš u preriji gdje nema žive duše kradu stoku)...

20.09.2016
    14:49:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 5, 5, 7

20.09.2016
    21:43:00 sati
    Onedin
  • Rahazlam

8, 5, 3, 8

Ne znam sta King vidi u ovom maxiju ali meni je ovo slabo,prvo crtez je jako los,priča je mogla biti puno bolje izvedena!! Naslovnica nije losa,ne znam zasto se tako kritizira maxija "Saboteri" koji je po meni puno bolji od ovog!!

21.09.2016
    14:55:00 sati
    Rahazlam

7, 7, 2, 7

23.09.2016
    22:16:00 sati
  • Terminator

10, 10, 7, 9

Oduševilo me to šta Zagor i nije glavni lik u ovoj priči, to je obitelj Mood. Obitelj koju je otac poveo iz bijede na put nade u Ameriku, put pun mizerije i patnje, u kojem su svi izgubili vjeru u oca. Zagor je došao kao tračak nade, čovjek koji će im preokrenuti niz loše sreće. Poželio sam da se dogodi još nešto čime bi Zagor pokazao zlikovcima, no ovo je ono šta se trebalo dogoditi i u tome je čar.

27.09.2016
    14:20:00 sati
    Terminator

8, 8, 8, 9

Jedna solidna, brzo čitljiva priča.. Jedan maxi koji nije obećavao ništa posebno, ali ispao je jako dobar.. Sve se odvija svojim tokom, likovi su zanimljivi, male nelogičnosti se zaboravljaju i ovaj maxi ostaje u pozitivnom sjećanju..

Gramaccioni sa svojim crtežom obično nije oduševio.. Nije ni ovdje oduševio, ali se potrudio dovoljno da od mene dobije solidnu ocjenu.. Naslovnica nažalost nije nešto povezana sa glavnom pričom, ali je dobro nacrtana..

30.09.2016
    14:16:00 sati

9, 8, 8, 8

09.10.2016
    16:08:00 sati
    Nedo

7, 6, 7, 8

Crtez je na prvi pogled los, ali kad se oci malkice naviknu na njega, u stvari i jest solidan.  Prica je standarna, nista novo, ali makar nemamo onih pravih zlikovaca ili negativaca, koji su veliki kliseji serijala poput ovog.  Naravno, Zagor kao strip ne bi bio Zagor ako u njegu nebi pucali desetine metaka na samo par metara daljine, dok ih on sve izbjegava, kao da je to djecja igra (usput, koliko ce se to puta vise desavati duhu sa sjekirom? Zasto se scenaristi malo uozbilje, makar sto se takvih gluposti tice).  Ona cura koja se zaljubi u Zagora je bas slatka, a i istorija njene obitelji i kako su ovdje stigli uz sve prepreke iz Irske je prilicno zanimljiva.  Epizoda ostavlja dojam kao da nema previse teksta u njoj, imam osjecaj da sam procitao svih 256 stranica u manje od 45 minuta.  Naslovnica je ok, ipak najbolji dio ove epizode, koja sigurno nije zaboravljiva kao neke price ove Maxi edicije.

24.10.2016
    16:11:00 sati

7, 8, 4, 7

Ideja baš nije nešto originalna, ali je Burattini svejedno ponudio dovoljno elemenata kako bi nastalo nešto što će zadržati moju pažnju. Niti tempo priče nije na visokoj razini, čak ni u dijelovima gdje je prisutna akcija, a unatoč tome ne može se reći da ovdje nešto fali. Prije će biti da ukupan dojam ovisi o trenutnom raspoloženju čitatelja i jesu li skloni upravo ovakvoj tematici. Obitelj Mood je imala težak život, prevareni i iskorišteni od svakog na koga su naletjeli, i kada se sve uzme u obzir teško je ne pokazati barem malo suosjećanja za njih. U ljudsku prirodu je jednostavno usađeno da vrši nepravdu prema slabijima od sebe na bilo koji način, ni ova moderna vremena nisu izuzeta od tih stvari. Pozitivnom dojmu je pripomogla i činjenica da se Zagor nije slučajno našao da pomogne ugroženima nego je tu došao upravo zbog njih, iako ispočetka sa drugačijim planovima koji su ostali nepoznati sve do završnog dijela. Kod scene u kojoj Zagor lažno svjedoči proglašavajući obitelj Mood mrtvom odmah sam naslutio da će se sukobiti sa Cunnighamom i njegovim pomoćnikom, to je jednostavno jače od njega i u takvim situacijama se ne može suzdržati. Baš mi je drago što je barem simbolično kaznio te krvopije, iako mi je malo nelogično da je šerif prihvatio njegovo rješenje bez dodatnih objašnjenja zašto je tako postupio.

Crtež je svakako najslabiji dio maxija, djeluje dosta ukočeno a likovi bez potrebnih emocija koje bi trebale karakterizirati ovakve priče. Ovo je drugi puta da se susrećem sa Gramaccionijem a sada je odradio još slabiji posao nego na specijalu Mjesec kostura.

24.10.2016
    21:52:00 sati

6, 5, 6, 7

Ovdje je priča samo prikazati tadašnje teško vrijeme za mnoge doseljenike. I to je put, istina i život ove priče a Bure je sve malo nakitio sukobima s kradljivcima stoke i indijancima. Prerija prostrana, duga i široka ali eto ipak sastančilo se kao u velegradu. Po meni je bespotrebno bilo dodavati onog bijesnog gazdu koji je osobno došao po Moodove, njemu je toliko stalo do par stotina dolara... nije taj dio trebao ovom stripu. Upitno mi je koliko je Bure dobro prikazao tijek godina, nekako mi nedostaje tu vremena ali ok, neću cjepidlačiti. Sinoć sam čitao i imao više misli, sada je to prvo što mi pada na pamet. Priča se čita bez problema i zanimljiva je ali opet ništa spektakularno iako je po temi jedinstvena i duže će se pamtiti od mnogih.

Grama ima ok crtež okoline i ovih one-shot likova ali Zagor i Chico su na nekim mjestima ispali daleko od poželjnih. Međutim, meni je najviše zasmetala ta krutost, statičnost njegova crteža pa su bitke totalno drvene ispale, kao da se netko nabada na Zagorovu šaku a ne da ga on spuca. Naslovnica prosjek.

20.11.2016
    09:50:00 sati

6, 5, 6, 6

Osrednje u najbolju ruku. Ne događa se previše toga nakon tornada, samo par mlakih napada na kola, ali su barem zanimljivi retrospektivni prizori, odnosno opis siromaštva i nedaća kroz koje je irska obitelj prolazila tokom godina. Što se pak tiče sadašnjosti, ima tu i dosta naivnosti koje priču baš i ne čine realističnom kao što ju Bure nastoji prikazati, dok je rasplet slabašan - Zagor podijeli batine i održi kratak pravednički govor - a onaj sapuničasti završetak je patetičan, Bure bolje da se drži dalje od romantičnih scena, to je ovdje ispalo toliko klišejizirano, isforsirano i pubertetsko da posjeća na blesave sapunice i ljubiće koji izmame suze cmoljavim kućanicama s jednom i pol moždanom stanicom (i crtač je ovdje djelomično kriv, u tim romantičnim scenama likovi mu jednostavno ljigavo izgledaju, Zagor povremeno kao da ima maskaru, pogotovo u onoj noćnoj sceni koja je i u recki, pravi šminker...).

I da, Zagor je opet bio Keanu Reeves s Divljeg zapada, jebote kakvo je to izbjegavanje metaka i sređivanje deseterostruko nadmoćnijeg protivnika na otvorenom prostoru (čak je i strelicu, odapetu iz neposredne blizine, odvalio kundakom puške!)

Crtež odudara od većine ostalih koje smo imali prilike vidjeti kod Zagora, mada ima podjednako dobrih i loših strana. Prikaz gradova je vrlo dobar, a tu i tamo je Gramaccioniju i pokoja noćna scena dobro ispala. S druge pak strane, prikaz pejsaža je nikakav, nijedna scena na kojoj bih se zadržao, i ponajviše zato mislim da ovo nije crtač za Zagora; nerijetko su prizori prirode (prerije) ispali kao da ih je dijete crtalo i vinjete su dosta slabo ispunjene. A što se samih protagonista tiče, oni su skroz neujednačeno prikazani; od katastrofalno neproporcionalnih i pomalo karikaturalnih (majka i sin u par navrata izgledaju gotovo identično? ), do sasvim vrlo dobrih. Isto vrijedi i za akciju, a crtež djeluje i dosta statično, o proporcijama da ni ne govorim.

U svakom slučaju ništa vrijedno preporuke, Ken Parker je cijelo stepenište iznad ovakve priče...

28.12.2016
    21:18:00 sati
  • Ukupna ocjena 75%

8, 8, 7, 6

dobra epizoda

02.03.2017
    11:22:00 sati
    toni2017
  • Ukupna ocjena 73%

8, 8, 5, 10

30.10.2017
    14:09:00 sati

Ukupna ocjena 31%

2, 2, 4, 7

WTF?

10.03.2018
    20:54:00 sati

7, 8, 7, 8

Vjerojatno su klasični fanovi za to da ovo nije Zagor, no ova romantična priča ipak ima svoje prednosti. Scenarij pogođen i sudbina likova. Priča nema neke jačine, no ipak ima tu nešto dobro što ostaje nakon čitanja. Ne bi bolje ja nacrtao, ali moglo je bolje. Naslovnica jako dobra.

17.03.2018
    14:24:00 sati
    Zagorfan01
  • logo111

8, 8, 7, 7

Malo drugačiji Zagor.....s nekim "kenparkerovskim" elementima...čitljivo.

02.06.2018
    13:10:00 sati
    logo111

Ukupna ocjena 32%

3, 4, 1, 8

Ne znam kako ovo realno ocijeniti. Da je loše, loše je, nema tu priče. Sama priča je nekako isprazna, ne znaš ni o čemu scenarista hoće da priča. Priča je više usputna. Scenario je tek možda malo bolje izveden. Crtež užasan. Ne znam samo na šta me podsjeća, valjda na neke francusko-belgijske autore, kao da sam već negdje vidio taj stil... Likovi su tako statični, sve je ukočeno, imam utisak kao da ne čitam Zagora. Posebno noćne scene smiješno izgledaju, potpuno promašen pristup. Blagi užas. Čak mi se čini da je prema ovome i Dotijev Anđeo smrti remek-djelo. Naslovna je jedino pozitivna stvar.

25.03.2019
    20:30:00 sati

8, 8, 5, 8

Solidna prica, lepo prikazan put irskog seljaka u Novi svet. Nije bilo smaranja, ali ni neke dinamike. Akcija tu i tamo prisutna, dok su raspleti prilicno plitki i sa mnogo reci kojima nas zasipaju ucesnici na kraju obracuna.

Crtez veoma los, povremeno kao da je dete crtalo.

17.04.2019
    12:55:00 sati
    Batacele

9, 9, 7, 8

Neobičan maxi, ali ispalo je dobro to uklapanje dosta različitig žanrova u ovaj strip, a čiji  bi se naglasak prvenstveno mogao okarakterizirati socijalnim dijelovima stripa, što opet nužno ne znači kako će se to mnogima svidjeti.

05.06.2019
    12:02:00 sati
  • mikikiki

5, 5, 10, 8

21.07.2019
    07:22:00 sati
    mikikiki
  • D.J.

8, 9, 8, 9

Vrlo neobična priča za Zagora. Vise djeluje kao Ken Parker, posto tu nema ništa specijalno, ništa previse atraktivno, nego samo težak život pionira, novih doseljenika i Zagor, kao njihov anđeo čuvar. No nakon čitanja ovog stripa, srce je toplo, zadovoljno. Odlican mi je Cikov monolog pri kraju stripa: “Da nisam grubi šumski čovjek rasplakao bih se!” Bas tako. Gramaccionijev crtez na prvi pogled i nije baš nešto, pogotovo sto mu je Zagor dosta neujednacen, ali ipak crtez sveukupno ostavlja dobar dojam jer lijepo crta preriju, pejsaže, a to je u ovoj priči vrlo bitno za sticanje atmosfere, da uđemo u pricu.
    23.09.2019
    08:08:00 sati
    D.J.

8, 8, 8, 7

04.11.2019
    01:30:00 sati

9, 8, 7, 8

Maxi edicija je posle mnogo vremena opet opravdala svoje ime. A pod opravdala mislim na to da nam je Burattini ponudio jednu nepretencioznu, pitku, lepu pricu. Ne mogu da kazem da je bez mana i te mane cu navesti kao i dobre pojedinosti, ali sam pri davanju ocena bio malo manje strog (trebalo bi po jedna manja ocena i za scenario i za crtez) nego sto bih inace bio. Ali ova epizoda mi je tako dobro legla u trenutku kada sam je citao, da sam zbog opsteg citalackog uzitka odlucio da budem manje rigorozan.

Pozitivni aspekti price su sama ideja nesrecni zivotni put porodice Mood a Zagor je ovde sporedni lik, scena s tornadom na pocetku i Zagorov herojski ulazak na scenu, nepretencioznost price, klasicni elementi western narativa da ne kazem kliseji ali koji su u ovavkoj prici i u ovoj izvedbi itekako dobrodosli {karavan, stoka, kradljivci stoke, indijanci koje Zagor nije morao da ubije konacno, nemilosrdni gazda} i ono sto mi je bilo najsimpaticnije jeste Sharon i njena zaljubljenost u Zagora. Fino je to na kraju Zagor razresio.

Negativni delovi price: okrsaji Zagora sa protivnicima, prelako ih sve savlada i nikako da ga neko pogodi, par naivnosti jos u toku price i strasno patetican trenutak pri kraju epizode kada se cela porodica zagrli, kao da je Burattini ovo izvukao iz nekog glupavog americkog porodicnog rijaliti soua gde na kraju epizode cela porodica mora da se okupi za ,,grupni zagrljaj". Da je samo tu scenu izbacio i drugacije prikazao pomirenje oca i sina ova epizoda bi imala jos bolje ocene. Samo malo da se potrudio Burattini. Takodje scena u kojoj Zagor vraca ,,Poslednjeg Mohikanca" najstarijem sinu je dobra, ali smo mogli pored par spominjanja, da je na samom pocetku price mladji brat zezao starijeg kako je slucajno prosuo kafu ili neko pice po njegovoj knjizi, onda bi se ovaj jos vise iznervirao i bilo bi efektnije, ili da je kad je krenuo tornado rizikovao svoj zivot da pronadje knjigu, ali mozda je i ovako sasvim u redu, mozda bi ovaj moj predlog bio preterivanje.

Vidi se da Burattini moze kada hoce, samo mora malo vise da se potrudi i da vise puta procita i prepravi scenarije (sto mi se cini da nikad ne radi, nego ono sto je napisao odmah daje crtacu jer je i glavni urednik pa nema ko da ga kontorlise). Vidimo to i na primeru ove epizode, da je smanjio patetiku na kraju i bolje razradio neke scene akcije , reakcija publike bi bila vise jednoglasna u pozitivnom smislu. Ali Burattini kao da se ozbiljno ulenjio.

E sad zamislite ovu epizodu a da je nije crtao nesrecni Gramaccioni (kome je ovo sigurno i najbolji rad na serijalu do sad i koji je na misice kod mene dobio 7, a zasluzio je 6, njegov crtez je neka kombinacija brace Di Vitto i brace Cassaro) vec da ju je crtao Prisco, koji je zajedno s Burattinijem sjajno ilustrovao vec dva maxija jedan upravo western tematike ,,Ratnici" ili Rubini, koji se dokazao u Kamenom divu. Zamislite iz tih epizoda scene prerije, stoke, karavana, indijanaca i divljeg zapada i ova prica bi imala mnogo vecu ocenu i mnogo bi se bolje pozicionirala medju fanovima i lakse bi se preslo preko nekih Burattinijevih sitnih ali ipak gresaka i naivnosti. Takodje mi i Della Monica pada na pamet kao odlican izbor za graficki deo ove price. Ne znam zasto Burattini nije probao barem njemu da ponudi ovu epizodu kad su nam Rubinija i Priscoa oteli, ali njih dvojica bi bili moj prvi izbor i umnogome bi popravili utisak.

Ferrijeva naslovna strana je kadar iz stripa i izgleda da se pokojni ,aestro i nije bio udubio u Grammacionijeve table jer Zagor u toj sceni u stripu spasava malog decaka a ne devojcicu, ali Grammacioni ga je tako ofrlje nacrtao da stvarno lici na devojcicu, tako da je maestru ova greska oprostena.

19.05.2020
    05:35:00 sati

• Vindeksove pume