Smrtonosni cvijet

ZG SD EXT 16/18 | 184 str.

Poziv u pomoć kapetana Franka Scotta uvuče Zagora i Chica u nevjerojatno pustolovinu, koja će ga u potrazi za nestalim znanstvenikom Archibaldom Tracyjem odvesti na negostoljubivi teritorij ratobornog plemena Tiwa-Tiwa. Ratnici tog plemena nakon konzumacije tajanstvene tumake ulaze u stanje nekontroliranog gnjeva, što predstavlja dodatni problem za naše junake…

• Kralj orlova - Sablast - Šestorica s "Plave zvijezde" - Plamen u noći - Cvijet koji ubija
    ZG BBZG 16
  • Vatra u noći
    ZG EXT 16
  • Smrtonosni cvjet
    ZG EXT 17
  • Zemlja bezakonja
    ZG EXT 18
  • Cvijet koji ubija
    ZG KL 9
  • Noćni osvetnik
    ZG LIBKB 28
  • Cvijet koji ubija
    ZG LZKL 9
  • Cvet koji ubija - Zemlja bez zakona - Čudni gospodin Smit - Limena zvezda
    ZG VCBZ 22
  • Gvozdena pesnica
    ZG ZS 247
  • Smrtonosna tumaka
    ZG ZS 248
  • Gvozdena pesnica
    ZG ZS 987
  • Smrtonosna tumaka
    ZG ZS 988

• Fiamme nella notte
    ZG SR 70
  • Il fiore che uccide
    ZG SR 71
  • Terra senza legge
    ZG SR 72
  • Fiamme nella notte
    ZG TT 70
  • Il fiore che uccide
    ZG TT 71
  • Terra senza legge
    ZG TT 72

• Nollita se za potrebe priče inspirirao filmom „The real glory“ iz 1939. (prema knjizi Charlesa L. Clifforda i redateljskom palicom Henryja Hathawaya). Glavne uloge igraju Gary Cooper i David Niven, a priča je smještena tijekom američke okupacije Filipina i prati sukob američke vojske i domorodačkog plemena Moro. Muški ratnici Moroa poznati su pod nazivom „juramentado“ odnosno „oni su koji su primili zakletvu“, a mogli bih ih generalizirati kao muslimanske fanatične samoubojice. Rani putnici kroz Aziju ponekad opisuju vrstu vojničkog “amoka”, odnosno gdje vojnici suočavajući se s naizgled neizbježnim porazom najednom ulaze u stanje ubilačkog ludila koje užasne njihove neprijatelje. Na taj način osigurana im je ili pobjeda ili časna smrt. Iako je „juramentado“ dediciran i usmjeren protiv nemuslimana, iskovan je i termin „amok“ (malajski „lud s nekontroliranim gnjevom“) koji predstavlja nekontrolirani bijes i izljev nasilja naspram svih. Na str. 50., #16 doktor iznosi tvrdnju da je čitao da domoroci na nekim pacifičkim otocima upadaju u svojevrsno stanje ubilačkog ludila i bijesa i nakon toga se ničega ne sjećaju. Možemo spomenuti i epizodu ST:OS "Amok Time"(br. 30, Theodora Sturgeona) o tome kako Spock ulazi u stanje nekontroliranog bijesa i ponašanja tijekom vulkanskog obreda parenja, Pon farra.
  • Str. 44., prevoditeljica okrstila Archibald Tracyja s prezimenom Scott, što je zapravo prezime kapetana Scotta!
  • Dodaci: #16 „Neustrašivi Fosdick“ Lestera Goocha i predstavljanje lika Grofa od Lapalette; #17 „Gospodin O'Malley“ Crocketta Johnsona i prestavljanje lika generala Blowa, #18 „Kolt“ Toma K. Ryana i predstavljanje likova Chicago Cops.

Amok time!

Ukoliko vas se lov za blagom u zabačenim močvarama u prošloj epizodi dojmio, a inače ste ujedno i botaničar ili antropolog amater, tada ćete vjerojatno s oduševljenjem pročitati i ovu priču. Nolitta u Zagorovo fiktivno kraljevstvo opet dovodi dašak opskurnih običaja i fenomena egzotičnih kultura, i na taj način ponovno proširuje granice Darkwooda. Opisivao sam već na nekoliko mjesta na koji načine je djelovao Nolittin kreativni miks, u koji je uvijek stavljao svoja osobna iskustva i sjećanja na razne filmove i priče. Prema njegovim riječima, inspiraciju je ovaj put dobio sjetivši se starog filma Caryja Granta, „The real glory“ i fanatičnih juramentadosa („muslimanskih samoubojica“) plemena Moro koji su tijekom bitke upadali u stanje nekontroliranog ratničkog bijesa, ne mareći pritom na vlastiti život. Takav ratnički bijes poznat je kod drugih naroda, poput nordijskih berserkera ili afričkog plemena Zulu. Iskovan je i termin „amok“ (malajski „lud s nekontroliranim gnjevom“) koji predstavlja nekontrolirani bijes i izljev nasilja naspram svih, ne samo nemuslimana kao u slučaju juramentadosa.

Upucaj ga sad, upucaj ga sad!

Dakako, Nolitta također ne bi bio Nolitta kad ne bi ubacio i mrvicu fantastike poput smrtonosne tumake, cvijeta koji u ljudima izaziva nekontrolirani ubilački bijes. On raste u skoro pa neistraženom području Sjeverne Amerike, s druge strane rijeke Watanke!, a ljubomorno ga čuva ratoborno pleme Tiwa-Tiwa. Kako smo dosad mogli vidjeti u raznim prilikama, Darkwood je samo nekoliko koraka udaljen od neistraženih područja koja neizbježno skrivaju poptuno nepoznat i fantastičan svijet. Američka odiseja odvela je Zagora kroz nepristupačne predjele punih nepoznatih opasnosti i smrtonosnih šala prirode, pa zatim primjerice potraga Vikinga pod vodstvom starog Guthruma za izgubljenom vikinškom kolonijom na sjeverozapadu Sjeverne Amerike („Posljednji viking“, ZG LEX 177/179). A da ne govorimo o priči „Ukleta zemlja“ (ZS 796/798) Marcella Toninellija koja ugošćuje niz životinjskih i biljnih vrsta koje kao da dolaze iz noćnih mora. U potrazi za jedinstvenih primjerkom ugrožene vrste „Pisum alatum“ Zagor je morao proći ocean i niz opasnosti (vidi „Zarobljenici Crvene vještice“, ZG LEX 79/81), no sada se otkriva da nepoznati svijet i nije tako daleko kako smo to možda mislili.

Kako je sve počelo...

U priču ulazimo ležerno, provjerenim geg momentom koji uključuje nezaobilaznog Chica, ali ovaj put i neozbiljnog poštara Drunkyja Ducka, poznatog po svojim duhovitim i neuobičajenim načinima dostavljanja pisma. Priča se i nastavlja u duhovitom tonu sve do tvrđave Fort Pioneer i susreta s kapetanom Scottom, gdje na vlastitoj koži Zagor i Chico iskuse dašak ludila i početak tragične misije koja tek slijedi. Deprimirajući kapetan, zabrinut zbog svoje daljnje vojničke karijere, povjerava Zagoru priču o senatorovom bratu znanstveniku botaničaru Archibaldu Tracyju. On se, naime, s kolegom profesorom Turnerom i indijanskim vodičem Krvnikom uputio u neistražene predjele s druge strane rijeke Watanke! u potrazi za nekom biljkom. Istovremeno se s njihovim dolaskom desi niz iznenadnih i nenadanih napadaja ubilačkog ludila, koja zadesi i samo Chica. Tamošnji „znanstvenik“ uskoro dolazi do zapanjujućeg naučnog objašnjenja misterije, za ubilački trans kriv je nitko drugo doli lijepi cvjetak! Svi prisutni jedva su suspregnuli iznenađenje! ;)

Zagor protiv Noćnog koljača!

Doktor: „Za sve je kriv ovaj cvijet nepoznata izgleda i nepoznatih moći, proizvod kojemu ne znam ime, ali danas bih ga mogao okrstiti - Smrtonosnim cvijetom!
Zagor: „Tisuću mu skalpova!
Kapetan Scott: „Gromovi!

Ovaj dijalog pravi je biser naive koja me je znala više puta nasmijati u tim ranim epizodama. No bilo kako bilo, Zagor će pokušati spasiti penziju deprimiranom kapetanu, makar se morao suočiti s brojnim nepoznatim opasnostima koje se kriju s druge strane rijeke Watanke!, na koju bijela noga prije nije kročila! A bome ni tamošnjim Uronima ne pada na pamet kročiti preko! Kako sam autor na kraju prve epizode kaže, u stilu opakog cliffhangera, naši junaci uskoro prijeđu „rijeku bez povratka“ i krenu u nepoznato! S druge strane rijeke bez povratka nalazi se bajkoviti svijet kojega je stari Nollita kreirao s možda malo previše kreativnog zanosa. Tu je prvo neprohodna pustinja, pa kamenjar, pa sumporna rijeka s umirućom šumom i gejzirima, a na kraju nešto što možda i previše sliči tropskoj šumi.

Naši junaci uskoro susreću pripadnika nepoznatog i vrlo ratobornog plemena Tiwa-Tiwa, koji im otkrije tajnu Smrtonosnog cvijeta (tim imenom ga je naime okrstio doktor iz tvrđave, kao što znamo). Cvijet se zapravo naziva „tumaka“, i u ljudima izaziva nekontrolirani ubilački bijes, da bi se nakon što utjecaj cvijeta prestane čovjek sve to zaboravio. Tiwa-tiwa ga koriste u ritualu ubijanja zarobljenika, a ubojice nazivaju „Noćnim koljačima“. Profesor Tracy kasnije daje i latinski naziv cvijetu - ninfea tanassia.

Prof. Turner: „Pleme Tiwa-tiwa su očigledno potomci etničke skupine koja je u Ameriku došla još prije Azijaca od kojih su potekli američki Indijanci.

Zagor – sudac i krvnik

Nakon što se svi akteri susretnu i sukobe, izdaja Krvnika i prof. Turnera košta Zagora, Archibalda i Chica njihove slobode. „Divljaci“ ih hvataju i žele pogubiti u ritualu Noćnih koljača, gdje će iz prve ruke profesor moći iskusiti utjecaj tumake. Sukob s plemenom koji slijedi vrlo je diskutabilan i problematičan. Da bi spasio sebe i prijatelje Zagor mora potopiti cijelo selo i praktički istrijebiti pleme Tiwa-tiwa koju su vjerojatno jedinstveni na svijetu. A bujica koju je Zagor stuštio na njih nije štedjela ni žene ni djecu. Očito je scenarist smatrao da je jednom junaku i zaštitniku Indijanaca i nemoćnih dozvoljeno napraviti genocid takvog opsega. Opet, kao i nekim drugim reprezentativnim slučajevima, Zagor je i sudac i krvnik, ali ovaj put se također bori i za goli opstanak. Naravno, bili su zli i znali su samo za ubijanje, no to nije razlog da ih se istrijebi. Zanimljiv je način na koji je Zagor oprao krv sa svojih ruku, odnosno opravdao sam sebi i olakšao si savjest. Kao da je svoju krivnju prenio na onog koji ih je iznevjerio i ostavio u nemilost plemena, na vodiča Krvnika. Zato ga i goni svim silama. Mada to možda i nije bila Nolittina namjera, ali tako je ispalo. Završni dio i nije baš dobro izveden, podsjetio me na lošije Castellijeve epizode.

Tragedija...

Summa summarum

S crtačke strane nezahvalno je davati negativne komentare i kritike budući da su oba crtača tog razdoblja bila u punoj formi. Donatelli je u ovoj fazi u osnovama jako sličio Ferriju, možda malo manje detaljniji. Naslovnica odmah priziva stil Tarzanovih i inih naslovnica, jer su ovakvi nosači i scene najčešće viđeni u takvim i sličnim pustolovnim filmovima ili stripovima. Ekspedicije u džunglama u potrazi za izgubljenim gradom ili blagom. Ukoliko bi se potrudili vjerojatno bi i pronašli točnu naslovnicu kojom se Ferri inspirirao. To mu je ionako bila česta navika u ranijim danima.

Na momente vrlo uzbudljiva epizode s daškom avanturističke egzotike, no nekako mi kvari doživljaj priča koja često odaje dojam lošeg SF šunda. Neke od ponavljajućih Nolittinih motiva prisutne su i ovdje, smrtonosna i nepoznata priroda, postupci očajnih ljudi (primjerice devastacija cijelog plemena) i već spomenuta egzotika. Dakako, i antropološke zanimljivosti, poput ubilačkog bijesa ili plemena koje više odgovara nekom krvoločnom i kanibalističkom plemenu sa zabačenih otoka Tihog oceana nego indijancima ravnica. Osuđuje se i znanstvena znatiželja koja vrlo često krene u krivom smjeru – poput situacija s Čudovištem iz lagune („Tajanstvene vode“, ZG LEX 117/119), ili eksperimenata doktora Verybada. Zanimljiva epizoda, no ne i uspješna u svim segmentima.

ZG EXT 14/16 Šestorica s Plave zvijezde

ZG EXT 18/19 Čudni gospodin Smith

9, 8, 8, 9

Meni je ovo jedna od onih priča šta je čitaš x puta. A to je znak Nollite, uvik ama baš uvik priča je tako lagana za čitat, al samo ako ima crtača koji ga prati, a to Donatelli sigurno je. Čista zabava.

12.03.2012
    20:40:00 sati

9, 8, 8, 10

Sjajno za opuštanje, a uzevši u obzir doba nastanka i vrlo kvalitetno. Jedna od najmarkantnijih naslovnica.

12.03.2012
    20:59:00 sati
  • split85

7, 7, 8, 9

Meni jedna od najdražih epizoda.
    Pogotovo mi je ostalo u sječanju kad Zagor žali za počinjenim pokoljem.

12.03.2012
    21:08:00 sati
    split85
  • vknez

6, 6, 8, 8

12.03.2012
    21:25:00 sati
    vknez

9, 9, 9, 10

pravi pravcati primjer klasika

12.03.2012
    21:43:00 sati

9, 8, 9, 9

Kad sam bio mlađi ovo mi je bila super epizoda, sama ideja smrtonosnog cvijeta je fascinantna za dječju maštu. Donatelli je u to vrijeme bio u najboljoj formi. Dosta sam toga i zaboravio jer sam priču čitao davno, ali svejedno mi je ostao vrlo ugodan dojam.

13.03.2012
    00:58:00 sati

7, 7, 9, 9

solidna epizoda, ali ne bih bas rekao da se radi o "nezaboravnom" klasiku.

13.03.2012
    09:17:00 sati
  • PijaniPatak

7, 7, 6, 10

Klasik, ali ne epizoda za pamcenje niti privlacna da je se cita vise puta, kako su mnogi Nolittini radovi trazili. Kako Dee kaze puna je bisera i prevelikih davanja masti na volju na nepotrebnim mestima. Ostaje osecaj da je Nolitta ovo pisao u zanosu, stranicu posle stranice, smisljajuci u hodu sta ce se desiti dalje. Kao sto je rekao Miller za jednu epizodu Sin Cityja "ova mi je bukvalno pobegla iz ruke!"

I pored nostalgije odredjene faze Donatellijevog rada nikad nisam mogao da progutam, sto je slucaj i ovde.

Stoji mi na polici, nepomaknuta vec dugo vremena

13.03.2012
    11:28:00 sati
    PijaniPatak

8, 7, 9, 10

Slazem se s vecinom komentara, ovo je nostalgijsko zlato.  Jednostavno ovako: Nolitta + Donatelli = Zagor onakav kakvog volim.  Prica mozda i nije nesto posbeno, ali ja sam je u svom zivotu procitao toliko puta da ne mogu da dam lose ocjene, iako ima gomile boljih Zagorovih prica.  Ovu epizodu smo dobili u Zlatnoj seriji dva puta, pa onda dvaput u Hrvatskoj (Slobodna Dalmacija Extra i Ludens Klasik), tako da ovo vecina nas zna skoro napamet.  Predpostavljam da samo jedna naslovnica od ovih odozdo pripada ovoj epizodi, i to je ona gdje je Zagor u pozadini dok indijanci cekaju u zasjedi.  Sve ostale pripadaju drugim epizodama koje nemaju veze s ovom.  Zivi dokaz da je nostalgija nekad stvarno jaca od kvaliteta.

13.03.2012
    13:56:00 sati
  • Ernie Pike

7, 6, 8, 9

Preskocio sam ovu pricu u doba ZS i procitao je tek u klasiku.  Solidna prica, ali ispod prosjeka za to razdoblje. Donatelliev crtez je dosta dobar, ali prica i scenarij imaju puno rupa. Naslovnice su jako dobre.

13.03.2012
    13:57:00 sati
    Ernie Pike
  • kucak

10, 10, 10, 10

Nezaboravno

13.03.2012
    17:02:00 sati
    kucak
  • dnevni boravak

8, 8, 8, 9

Ma neslušajte recezenta, slušajte komentatore! Dakle priča je malo staromodna ali sjajna od početka do kraja a naslovnica gdje indijanci ciljaju Zagora jedna od najboljih uopće. Obavezna lektira.

13.03.2012
    21:36:00 sati
    dnevni boravak
  • Tonka24

9, 9, 10, 10

Meni je ovo jedna od boljih priča, vrijeme kada sam se tek navukao na zagora dobro malo kasnije ipak je to bilo od lova na vuka :))

Crtež jako dobar, naslovnica odlična a priča također, volim atmosfere pustinje, neistraženih područija.

Ostao mi je u pamčenju onaj lik koji je izbačen iz plemena Tiwa-Tiwa. Npominjem još jednom da je Donatelli fenomenalno dočarao krajolik.

13.03.2012
    23:13:00 sati
    Tonka24

9, 9, 9, 10

Ovo je jedna od legendarnih epizoda!! :))

14.03.2012
    21:20:00 sati

10, 10, 10, 10

Nolitta, Donatelli & Ferri

Old times they are not forgotten.

17.03.2012
    15:54:00 sati
  • Zagor12

6, 6, 6, 8

Lagana, na momente duhovita priča, no ne baš sjajna.

18.03.2012
    16:04:00 sati
    Zagor12

8, 7, 7, 8

Ovdje prije svega valja napomenuti da se radi o epizodi s kraja šezdesetih i koja unatoč tome po kvaliteti i nedjetinjastom scenariju za nekoliko klasa više odudara od nekih kasnijih Sclavijevih i Castellijevih epizoda tipa "Ludi Hakaram" i "Mali ubojice". Sad, fućkaš ti bujnu Bonellijevu maštu u vezi mjesta radnje kad s jedne strane imaš zanimljivu ideju te nedosadan scenarij.

Donatellija sam kao klinac uvijek obožavao; ovdje mi je tek solidan uz dobri Ferrijevu naslovnicu koja scenski baš i nema 100 % veze s pričom.

20.03.2012
    17:26:00 sati

10, 10, 10, 10

22.03.2012
    15:07:00 sati

10, 7, 8, 9

Ova epizoda mi je jedna od dražih jer sam je kao dijete smatrala remek djelom svjetske književnosti. Ali ruku na srce - jel u redu potaracati cijelo selo? Bilo je tamo i djece... E Zagore, moj Zagore. ccccc

02.05.2012
    21:28:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

6, 6, 8, 8

20.05.2012
    21:36:00 sati
  • Duje Belak

8, 8, 9, 9

14.07.2012
    11:50:00 sati
    Duje Belak

7, 6, 6, 4

Na pocetku sam vise ocekivao. Kad su presli rijeku,sve mi je bilo prejednostavno. Kraj,u selu,poprilicno glup. Crtez nije nesto za pamtit,mozda radi pokoje gluposti. Naslovnica totalni promasaj. Indijanci, niti su Uroni niti oni tajanstveni.

29.10.2012
    21:49:00 sati
  • caramba

8, 8, 9, 10

Legendarna epizoda sa legendarnom scenom noćnog koljača, ali i očajnog Zagorovog akta koji je imao strašne posljedice - sve da bi spasio svoju kožu. Mislim da je to jedina epizoda gdje je Zagor krvnik žene i djece. Inače, naslovnice su maestralne, Ferri je stvarno rasturao u tom periodu. Donatelli postao "standard" uz Ferrija. Priču sam prvi puta čitao u ZS 987 gdje je prekinuta kada postaje najzanimljivije. Tek izlaskom u SD extra sam pročitao ostatak. Nisam se razočarao. Ni malo!

23.03.2013
    20:26:00 sati
    caramba
  • Maki_Mostar

6, 7, 8, 6

Lagana priča, nije klasik koji bi uzeo čitati x puta. Zamjerka mi je predvidljivost da će pleme Tiwa-Tiwa morati biti "zbrisano" s lica Zemlje. Slažem se s Tuttom, na naslovnici su Indijanci koji nisu ni Uroni ni Tiwa-Tiwa. Donatelli dosta dobar, moćne su mi Chicove face kad se "nadrogira"

30.03.2013
    21:24:00 sati
    Maki_Mostar

10, 8, 10, 10

Jedna dosta zanimljiva priča, sviđa mi se ideja o cvijetu koji tjera ljude na mahnitost, i ima nekoliko odličnih likova. Jedina loša stvar je da je bilo jako predvidljivo da će Indijanci biti ti koji će nastradati na stupu prvi. S jedne strane imaš Zagora, Chica i botaničara, a s druge neka dva posve nevažna indijanska vodiča. Tko će prvi odapnuti? Hmmm...

Donatellijev crtež obožavam, a naslovnica je jedna od Ferrijevih najunikatnijih.

18.07.2013
    08:49:00 sati
  • Rahazlam

9, 7, 6, 7

Solidno nolita se jos trazio,crtez je prosjek naslovnice takoder prosjek nesto bolja ona smrtonosni cvijet!!!!

12.08.2013
    17:38:00 sati
    Rahazlam

9, 8, 10, 8

Zabavna priča. Šteta što realizacija nije bila baš na visini pa smo dobili jedan mlaki rasplet u kojem se osim Zagorovog čišćenja sela i ne dogodi mnogo toga specijalnog.

24.08.2013
    09:50:00 sati

8, 7, 9, 9

Prosječna avantura u neistražene predjele. Dugo nisam čitao (od osnovne škole) ovu priču, pa ocjene možda i jesu malo više nego što bi objektivno trebale biti zaslužene.

31.08.2013
    16:06:00 sati

8, 5, 7, 10

Dobra epizoda, nije odlicna ili nezaboravna ali ipak zadovoljavajuca. Sam koncept epizode mi se svidja, dakle imamo znanstvenu ekspediciju u potrazi za smrtonosmin cvijetom, upoznavanje egzoticnog plemena, pregrst mistikei i akcije i nazalost, kako to obicno biva u epizodama takvog karaktera, tragican kraj sa smrtonosnim posljedicama (gotovo uvijek znanstvena znatizelja dovodi do unistenja egzoticnih plemena i njihovih obicaja). E sad, ovaj recept mi je fenomenalan ali nikako mi ne ne pase kod zabacenog darkwoodskog sela do kojeg se dolazi preko pustinje i prasume, to mi je primjerenije za nekakav izolirani otok. Ovako mi prica previse odise fantastikom i ocjena automatski pada ( a da ne spominjem izdajicu i onaj nepotrebni kraj). Usprkos ovim manama epizoda je i dalje iznad prosjeka i rekao bih da joj dobar dio novijih epizoda nije ni do koljena!

03.09.2013
    15:35:00 sati
    Manetola
  • Ukupna ocjena 75%

8, 6, 8, 9

12.09.2013
    12:30:00 sati
    Srdjan999

8, 8, 9, 9

Sjajan strip

08.05.2014
    00:11:00 sati
    goldengaidin
  • sergej773

10, 10, 10, 10

13.06.2014
    14:00:00 sati
    sergej773

8, 7, 10, 10

Odlična pustolovina sa slabijim negativcima pritom mislim na Krvnika, mislim stvarno toliko je bilo očigledno da je on negativac da verujem da bi ga i Komadant Mark odmah provalio. Neslažem se sa recezentom u vezi uništenja plemena Tiwa-Tiwa bili su obične ubice i nisu zaslužili nikakvu milost, voleo bi videti kako bi neko drugi postupio da se nađe u begu pred plemenom ubica bez oružija vučeći za sobom dvojicu šeprtlji koji kao borci nevrede ni prebijene pare.

18.09.2014
    16:45:00 sati

8, 7, 9, 8

Zanimljiva ideja za priču, odlazak u nepoznato i potraga za cvijetom smrti. No, malo mi je ovo prerazvučeno (iako ima jedva 180 strana). Mislim da je početak predug, zatim potraga za cvijetom, koja je uredu, bez nekih zamjerki, a potom totalno zbrzan kraj. Donatelli odličan i ovaj put, dobro je nacrtao Krvnika, koji je izgledao kao pravi zlikovac. Ovdje ima jedna naslovnica, kojoj sam dao veću ocjenu zbog toga što je više za antologiju, nego što ima bilo kakve veze sa samom pričom.

14.10.2014
    13:52:00 sati
    AmW1
  • igor 12

7, 7, 8, 7

volio sam ovu epizodu čitati ko klinac i po nekoliko puta za redom

solidno

prvi put vidimo Zagora kako se ne libi uništiti cijelo selo kako bi spasio svoju kožu

15.01.2015
    07:41:00 sati
    igor 12
  • Darkwood Monty

6, 6, 6, 10

Lagana/naivna priča, plitki scenarij, osrednji Donatelli.

Ukupni dojam popravlja upečatljiva Ferrijeva naslovnica.

28.06.2015
    07:27:00 sati
    Darkwood Monty
  • Ukupna ocjena 72%

7, 8, 7, 6

15.07.2015
    01:32:00 sati
    Eddie Monsoon
  • Ukupna ocjena 86%

8, 9, 9, 8

12.10.2015
    18:15:00 sati
    Jim Gitara

10, 7, 9, 6

Priča ima nekih propusta i naivnosti ali sama ideja za nju je bila odlična. Znanstvene ekspedicije koje putuju u potrazi za nekakvim otkrićem uvijek visoko kotiraju kod mene a ovdje je još prisutan i faktor nostalgije. Cvijet koji ubija nudi puno mogućnosti za razvijanje scenarija, Nolitta se odlučio tome pristupiti na jednostavniji način bez kompliciranja i ne treba mu puno zamjeriti zbog toga. Ne vidim problem u tome što je Zagor odlučio uništiti cijelo selo da spasi sebe i prijatelje jer se ionako radilo o ubojicama. Jedino je malo čudno kako su indijanci bili toliko naivni da naprave umjetno jezero na mjestu gdje korito vodi u smjeru sela, morali su računati s time da bi brana iz nekog razloga mogla popustiti i potopiti ih. Još su i Huroni prikazani više kao pleme kojime može svatko upravljati kako hoće nego kao ozbiljni ratnici. Mislim, Zagor dođe kod njih i onda njihovom poglavici (koji usput izgleda kao klaun) može zapovijedati što god hoće a nitko ne reagira. Najbolja scena je ona kada Zagor i prijatelji vezani na stupu čekaju izvršenje smrtne kazne jer me malo podsjeća na jednu scenu iz moje omiljene priče Tajanstvene vode.

Crtež je vrlo dobar ali naslovnica mi se ne sviđa, nema neke veze sa ovom pričom a i položaj onog indijanca s napetim lukom je promašen.

22.01.2016
    15:45:00 sati

3, 2, 7, 8

Ne znam, ali ovo mi je stvarno loša epizoda...
    23.05.2016
    21:26:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

8, 5, 8, 10

27.01.2017
    16:36:00 sati
  • markotamara

8, 8, 8, 10

Vrlo dobro napravljena prica
    07.04.2017
    15:02:00 sati
    markotamara
  • Golub

6, 4, 6, 6

Ova priča imala je potencijal postati fina avantura, a on je na kraju ostao neiskorišten, većinom zbog neuvjerljivog i zbrzanog svršetka. Ironično je bilo vidjeti Zagora, tipa koji se zalaže za živote indijanaca, kako praktički ubija ženu i djecu. Donatelli će malo kasnije dostići onu razinu po kakvoj ga znamo, a naslovnica je solidna i ništa više.

05.01.2018
    12:08:00 sati
    Golub

10, 10, 10, 10

SDX 016. Vatra u noći (od 25 str.)
    SDX 017. Smrtonosni cvijet
    SDX 018. Zemlja bezakonja (do 16 str.)

Još jedna priča koja mi je poznata još iz djetinstva, ali iz Zlatne Serije pod nazivom "Smrtonosna Tumaka". 2x je čak objavljena u Zlatnoj Seriji. Zapravo, ja sam imao samo nastavak i kraj priče, a nikad nisam u biti saznao početak priče i kako su se Zagor i Čiko uopće našli u takvoj situaciji. Svakako priča koja mi se jako svidjela u djetinstvu, pa mi je i danas bio gušt ponovno je pročitati nakon tako dugo vremena. Cvijet koji donosi "ludilo" onome tko god mu je u blizini, a poslije se ne sjeća ničega. Jedna fora priča i moram priznati odličan crtež.

Još jedno pojavljivanje Drunky Ducka na samom početku, ovaj put prerušen u losa donio poštu :D

17.01.2018
    17:30:00 sati

7, 7, 8, 8

14.12.2018
    13:44:00 sati

10, 10, 10, 10

Vrhunska  priča i crtež praćena isto takvim naslovnicama.

07.06.2019
    16:40:00 sati

9, 7, 10, 7

Dobra prica, dobar humor, odlican crtez, ali slaba moralna pouka. Nedostojna borca za pravdu. Zagorovi stripovi su poznati po moralkama na kraju, a ovo je moralni sunovrat. Koji su klinac uopste trazili dosljaci u zemlji Tiva Tiva?

Naslovnica veoma lepo nacrtana, ali u epizodi nema nikakvih nosaca?!

06.10.2019
    23:59:00 sati