Neljudi

ZG SR 613/614 | 188 str.

U Darkwoodu jedno strašno stvorenje sije strah i užas, na brutalan način ubija časne i poštene kriminalce, trapere i Indijance. Zagor pokušava da razjasni tajnu o tom stvorenju, postavlja se pitanje o kome ili čemu se radi. Da li se „On“ iz Svetog brijega vratio? Možda su opet Akkronijani došli na Zemlju, ili je ipak Predator. Ipak, ne treba isključiti iz igre ni Edvarda Makazorukog, kao ni Fredija Krugera.

Priča 3

Scenarij 3

• Neljudi
    ZG LU 294
  • Ubojice iz svemira
    ZG LU 295
  • Neljudi
    ZG VEC 145
  • Ubice iz svemira
    ZG VEC 146

• Non umani
    ZG SR 613
  • Gli assassini venuti dallo spazio
    ZG SR 614

• Ovo je nastavak epizode Prijetnja iz svemira.
  • Jedan od vanzemaljaca nazvao je sebe Anđelom, što i nije daleko od istine ako pogledamo njegovu karakterizaciju. U hrišćanstvu, anđeli su duhovna bića koja nemaju tijelo, no ipak imaju svoju ličnost i slobodnu volju. Među svim stvorenim bićima anđeli su najsposobniji i zato najbliži Bogu. Ne pripadaju našem prostoru i vremenu, ali mogu djelovati u našoj stvarnosti. Uloga anđela je slavljenje Boga i prenošenje poruka ljudima. Postoji hijerarhija anđela. Jedna skupina anđela nazivaju se arhanđeli, među kojima su najpoznatiji Mihailo, Gavrilo i Rafailo.

Ovo je jedno ludilo od bezbroj ludila, sastavljenih na jednom mestu.
Kristijan Golubović

Često se desi da imamo loše epizode u serijalu, neke se mogu svariti, druge opet su jedva čitljive. Ono što nemamo toliko često su tzv. „treš“ priče. Treš ne znači nužno smeće, kako bi se moglo možda najbolje bukvalno da prevede, više se radi o epizodama koje prelaze granice banalnosti, zbog jednog ili više faktora. Ova epizoda je jedna od tih, treš u svoj svojoj veličini.

Epizoda „Prijetnja iz svemira“, ostala je zapamćena po lošoj priči, nevjerovatnim događajima i pomalo patetičnim scenama sa jednim bićem nalik Predatoru. Ni ovoga pute nije mnogo drugačije, Burattini se potrudio da i u ovom nastavku ubaci određenu dozu patetike. Sjećate se Hejsa iz pomenute priče, on se vratio iz svemira kako bi se osvetio Zagoru. Naime, bio je završio u intergalaktičkom zatvoru nakon što smo ga posljednji put vidjeli, tu je našao trojicu moćnih saveznika kojima je obećao da će se dobro najesti na našoj planeti, pa su mu oni pomogli da zajedno pobjegnu iz zatvora i dođu na Zemlju. Naravno da nemaju problema da se sporazumiju, jer koriste interegalaktički prevodilac. Mislim, pobogu, odakle Burattiniju samo ideja da napiše nastavak prethodne epizode?! Zar to jedno zlo nije bilo dovoljno, pa još sada imamo i nastavak. Da stvar bude još gora, protraćio je Barisona na ovu priču, pa ako već mogao je opet dati Chiarolli zadatak da nacrta epizodu. U nekim momentima Burattini je nadmašio samog sebe, pa je napravio neku vrstu omaža Rambu i Terminatoru, kada se Zagor (manje-više) pojavljuje sa savremenim automatskim oružjem (ili ipak laserskim), i u stilu dva pomenuta junaka obračunava se sa vanzemaljcima. To je treš, teški treš! Da bi se upotpunila ta trešovska slika, autor je ubacio nekoliko izuzetno brutalnih scena, kao što je na primjer klanje jedne osobe. Ne znam samo da li je ciljao s time da barem na neki način brutalnim scenama zasjeni loš scenario, ili je ipak imao namjeru da napravi omaž treš horrorima iz osamdesetih godina prošlog vijeka. Kako bilo, to nije toliko ni bitno. Zaista mi je glupo da trošim dodatno vrijeme na scenario i na radnju, bolje da se okrenem važnijim stvarima ove epizode, a to su crtež i naslovnica koja označava kraj jedne ere.

Po drugi put se na Zagoru okušao crtački superstar Barison. Opravdao je još jednom svoj cijenjeni status i dao nam je opet nešto drugačijeg Zagora, kojeg su mnogi prozvali „Mračni Zagor“. Barison je već provjereni crtač visokih kvaliteta, najčešće radi za francusko-belgijsku produkciju, tako da je prije ove epizode izašao u Francuskoj jedan album koji je on nacrtao. Po njegovim riječima, on je bio oduvijek Zagorov veliki ljubitelj, dok mu je Ferri jedan od najvećih idola. Sergio Bonelli je kontaktirao Barisona prije nekoliko godina i pitao ga da li bi htjeo da nacrta jedan gigant za Texa, edicija gdje često gostuju velika imena evropske strip scene. Na to mu je Barison odgovorio da želi da uđe u saradnju sa SBE, ali samo ako će crtati Zagora. Navodno, Sergio se na to samo nasmijao, mislim da je poznato da on dalje od Texa nije vidjeo i da je u mnogim stvarima kočio Zagora. Tek nakon Sergiove smrti došlo je do saradnje između Barisona i SBE, poznati crtač je napokon ispunio sebi želju i dobio priliku da crta Zagora, naim specijal „Buđenja“. Nakon toga nacrtao je jednu epizodu i za Texa, a sada se opet vratio svom omiljenom junaku. Barison i Burattini su zadovoljni zajedničkom saradnjom, tako da je i više nego logično da ovo nije posljednji put da vidimo ovog majstora kako crta Duha Sa Sjekirom. Iako Barison ovdje nije toliko dobar kao u svom premijernom radu na Zagoru, ipak je odradio i više nego dobar posao. Iskreno se nadam da će u budućnosti opet da dobije nešto bolje scenarije, pa će onda imati i bolju motivaciju da se više potrudi.

Treba reći da je ovo jedna izuzetno važna epizoda u serijalu. Razlog za to sigurno nije ova treš priča, naime ovo je sveska gdje je Ferri zadnji put nacrtao naslovnicu za Zagora. Iako je u Italiji nekoliko sedmica poslije izašao i jedan maxi sa Ferrijevom naslovnicom, ovdje je Maestro zadnji put nacrtao naslovnicu isključivo za epizodu koja je i objavljena, jer je za maxi upotrebljena jedna ilustracija stara nekoliko godina. U međuvremenu je poznato da je novi naslovničar Alessandro Piccinelli, čovjek koji je trenutno još uvijek u Texovoj ekipi i koji je poznat kao Villin učenik. S obzirom da je ovo na neki način oproštaj Ferrija od naslovnica, evo nekoliko riječi o njemu, tek da se podsjetimo na slavni život našeg velikog Maestra.

Gallieno Ferri je do broja 615 nacrtao sve Zagorove originalne naslovnice i sa preko 20.000 nacrtanih tabli stoji usamljen na samom vrhu crtača koji su crtali avanture Duha Sa Sjekirom. Rođen je 21.03.1929, u Genovi, Italiji. Njegov brat Aulo Plauzio bio je talentovani crtač, čak i sam Gallieno za njega kaže da je bio talentovaniji od njega. Stariji brat Curzio se borio u Drugom svjetskom ratu u redovima partizana, tada je bio jednom i ranjen. Otac im nije gledao blagonaklono na devetu umjetnost, tada su bila drugačija vremena, smatralo se da strip kvari djecu i da ta „jeftina“ literatura ostavlja loš utisak na mlađe generacije. Pa ipak, Gallieno je krišom čitao stripove i uživao u pustolovinama prije svega američkih junaka. Već tada njegov najdraži autor bio je Alex Raymond, upravo on je najveći Ferrijev uzor. Nakon završetka Drugog svjetskog rata zemlja je bila u obnovi, bilo je poslova koji su bili veoma traženi u to vrijeme, jedan od tih je bila struka geometra. Ferri je upisao tu školu i jedno se vrijeme posvetio poslu, međutim neki nemir mu nije dao mira, ipak je on čovjek koji ima razvijenu bujnu maštu i koji obožava pustolovinu, tako da je svoj posao doživljavao djelimično dosadnim. Dok je radio kao geometar istovremeno je pokušavao da zaradi i dodatni novac crtanjem reklama. Bio je u potrazi za novim izazovom i tako je jednog dana vidjeo oglas u novinama gdje jedna mala tvrtka traži crtače za crtane stripove. Nije se mnogo predomišljao, prijavio se na konkurs i tako je napravio svoje prve korake u stripovskoj industriji. Vlasnik firme bio je Giovanni De Leo, čovjek koji važi kao jedan od pionira italijanskog stripa.

Strip za djecu?

Prvi strip koji je Ferri nacrtao bio je Zelena sablast (Il Fantasma Verde), misteriozni triler koji se sastojao od deset epizoda. Nakon što je završio taj strip, stekao je iskustvo u crtanju i kadriranju, kao umjetnik je počeo da sazrijeva. De Leo mu je nakon toga dao novi strip za crtanje, Crveno pero (Piumma Rossa) je prvi western strip koji je Ferri nacrtao. Krajem četrdesetih godina prošlog vijeka svijet se našao u moralnoj euforiji, sve su glasniji bili oni koji su se zagovarali protiv nasilja u medijima. Naravno da tu ni strip nije bio izuzetak, tako je i De Leova izdavačka kuća imala problema zbog neprimjerenog sadržaja. Serijal Fantax je ugašen upravo zbog toga, međutim italijanski izdavač je našao novi put kako da zaobiđe cenzuru, stvorio je novog heroja, Maskara, koji je po mnogo čemu ličio na Fantaxa, samo je sadržaj bio mnogo blaži, pogotovo kada je riječ o nasilju. Ferri je dobio zadatak da se pobrine za vizuelni dio novog serijala, što je i uradio na izuzetno dobar način. Ferri se i dalje vizuelno razvijao, tada je radio između ostalih i na stripu Thunder Jack, serijalu koji je istovremeno izlazio i u Italiji i u Francuskoj. Pogotovo u Francuskoj Ferri je za to vrijeme stekao veliku popularnost, tako da je dobio zaduženje da radi i na drugim stripovima na tom tržištu, kao na primjer Agent Secret, Tom Tom, Kid Colorado i Jim Puma.

S obzirom da se situacija na francuskoj strip sceni pogoršala, mnoga izdanja su tih davnih pedestih godina dvadesetog vijeka mahom ugašena, Gallieno je odlučio da se opet u većoj mjeri posveti italijanskom stripu, tako je jednog dana odlučio da se predstavi Sergiu Bonelliju. Nakon što mu je dao kratki posao na serijalu Giubba Rossa (Crvena odora), Sergio je odlučio da stvori za Ferrija novi serijal. Tako je nastao Zagor, junak iz stripa koji postoji do današnjeg dana, a istovremeno se iz tog zajedničkog rada izrodio jedan od najboljih kreativnih timova koji su ugledali svjetlo dana u Italiji. Iako se bližio devedesetoj godini, Gallieno Ferri je i dalje neumorno crtao stripove i bavio se čak i sportom do zadnjeg dana. Preminuo je 02.04.2016, u rodnoj Genovi.

Nemoj, matere ti

ZG LU 289/291 Faraonova sjena

ZG LUSP 36 Zenit 666

• Zagor12

6, 4, 8, 7

Hajde da sam dočekao i da je netko u recenziji citirao Kristijana Golubovića. :D

Meni ovo i nije takav užas, štoviše, neki su motivi zanimljivo obrađeni. Ali samo u prvom svesku. Barison dobar uz manje oscilacije.

10.12.2016
    22:24:00 sati
    Zagor12
  • kucak

5, 5, 5, 10

Meni nije legla ova epizoda.. Ovakva vrsta fantastike je ipak zrno previše za mene... Ipak - Zagor je Zagor, da je neki drugi junak u pitanju, ovaj strip ne bih ni uzimao u ruke.. Pokoj vječni i laka zemlja zemlja maestru Ferriju.. Ovo mu je bila posljednja naslovnica u serijalu i zato je ipak, kao što je King lijepo sve napisao, ovaj strip poseban..

10.12.2016
    23:49:00 sati
    kucak
  • Giuda Ballerino

Ukupna ocjena 31%

2, 2, 4, 7

Sramotno, nedostojno, dvojac B&B potpisao je nesto najgore sto je izaslo u zadnjih 5 godina.

11.12.2016
    16:47:00 sati
    Giuda Ballerino
  • markotamara

6, 5, 7, 10

nije me pretjerano odusevilo ali nije me ni razocaralo

nazalost zadnja naslovna FERRIJA :(

11.12.2016
    19:41:00 sati
    markotamara
  • Ukupna ocjena 75%

7, 8, 8, 6

Sasvim pristojan eksploatacijski doprinos žanru.

11.12.2016
    20:02:00 sati
    aristotel skotos

8, 8, 10, 10

13.12.2016
    01:46:00 sati

2, 3, 9, 9

23.01.2018
    08:57:00 sati

6, 4, 6, 8

U momentima zabavno, a u drugim bas totalni trash, i to ne u zabavnom smislu.  Monstrumi sa kojima se Zagor ovdje suocava izgledaju kao Swamp Thing i neka vrsta Predatora.  Pogotovo su glupe i stvarno naivne neke scene, na primjer ona u kojoj onaj Predator type ubode Tonku, i sa jedne strane stvarno izgleda da ga je ubio, i naravno, kasnije ispade da ga je samo ranio... jeste, malo morgen.  Andjeo mi je simpatican lik, i iako je njegov susret i interakcija sa onim starim sljepcom malkice pateticna, na kraju price je sve ispalo nekako kul, pogotovo odluka koju je Andjeo donio u vezi sebe i ostatka na Zemlji.  Barisonov stil je ovdje popult nekog holograma: na nekim stranicama i kadrovima izgleda super, a u ostalim katastrofa, znaci sve zavisi iz kojeg ugla se gleda, i kako svjetlo pada na stranice.  Hejz, mejdutim, je totalni klisej od tipa, koji nema trunke vrijednosti kao zlikovac niti sta vec; svaka rijec iz usta mu je totalno smece koje niko ziv nikad ne bi izgovorio, osim ako taj isti nije kreacija "genija" Burratinija.  Naslvnice su veoma dobre, a ostace u pamcenju i nostalgiji jer su zadnje koje je legenda Ferri nacrtao.  Svaka cast starom liscu.

12.04.2018
    08:49:00 sati
  • Ukupna ocjena 54%

6, 4, 7, 3

Moj utisak, što se tiče ove priče je:

Slavica M., meštanka Međurova, sela kod Niša, kune se da je u svom kukuruzištu videla stvorenje sa druge planete.

NIŠ - Slavica tvrdi da je u svom kukuruzištu pre nedelju dana videla vanzemaljca! Ova stamena pedesetpetogodišnja seljanka kaže da u životu nije ugledala ništa slično, te da ne bi svojim očima verovala da neobično biće nije videlo još troje meštana Međurova.
    - Bilo je rano jutro, tek je prošlo šest sati, kada sam se obrela u bašti da zalijem papriku. Prišla sam njivi i ugledala čovekoliko biće koje je klečalo na kolenima i klanjalo se ka suncu. Ono što me je zaprepastilo i uverilo da se nešto čudno dešava je to što se uporedo s njegovim pokretima njihala i jedna stabljika kukuruza koja je bila u njegovoj neposrednoj blizini - kaže Slavica, priznajući da ni posle nedelju dana ne može da se oporavi od šoka izazvanog prisustvom nezvanog gosta u kukuruzištu.
    Slavica kaže da je biće imalo sve karakteristike čoveka, osim što je blistalo neviđenim sjajem.
    - Bilo je obučeno u nešto što je najsličnije hartiji za pakovanje poklona zlatnožute boje. Polako sam mu prišla i pitala ga šta radi ovde. Nije mi odgovorilo, niti se čuo bilo kakav drugi zvuk. Pitala sam ga da li je gluv kada mi ne odgovara. Kad sam shvatila da to ipak nisu čista posla, onako uplašena, otrčala sam do jednog starca koji se nalazio u obližnjoj njivi. Pozvala sam ga da pođe sa mnom i otera tuđinca, ali je on to odbio, govoreći mi da se u mojoj bašti izgleda nešto zapalilo jer se vidi neobična svetlost - priča Slavica.

Uplašena žena pomoć je zatražila od komšija Tomislava Ž. i njegove supruge Vukosave, koji su odlučili da odu na njivu i provere šta se tamo dešava.

- Tomislav je poneo vilu, a ja motiku, jer smo se plašili da će nas taj stvor napasti. Međutim, kad smo stigli na pola puta, videli smo da to biće počinje da se smanjuje, dok nije dostiglo veličinu i oblik nečega što bih najpribližnije opisala kao pticu koja je blistala mnoštvom boja. "To" se onda vinulo ka nebu, da bi se pred našim očima ponovo transformisalo u čoveka koji je "jahao" na nečemu nalik motociklu i nestalo put neba - priča Slavica M.

Tomislav i Vukosava Ž. tvrde da u svom veku nisu videli ništa kao ono što su zatekli u kukuruzištu i uglas govore: "Spomenulo se, ne povratilo se".
    - Slavica je bila veoma uzbuđena i pozvala nas je da pođemo sa njom, jer je u svojoj njivi videla nešto neobično. Supruga i ja smo krenuli s njom i kad smo došli do njive dobro smo videli nešto što ni danas ne znamo šta je. Gornji deo tela mu je bio zlatnožute boje, dok je preko pojasa imao nešto crno, što je ličilo na kecelju. Stvorenje je klečalo, pa se uspravljalo, i kad je to uradilo treći put, odletelo je ka nebu - kaže Tomislav Ž.

Njegova supruga Vukosava priznaje da ju je tuđinac "isterao iz pameti" i da još ne može da se pribere od ovog neobičnog doživljaja.
    Meštani Međurova različito reaguju na doživljaj svojih komšija, ali se slažu u oceni da je reč o ozbiljnim ljudima koji tako nešto ne bi izmislili. Ipak, niko od njih nema objašnjenje zašto su vanzemaljci odlučili da se ukažu baš u Međurovu, s obzirom na to da je ovo moravsko selo poznato jedino po proizvodnji paprike, a ne veruju da bi vanzemaljci iz tog razloga pokazali interesovanje za njih.

31.10.2018
    12:27:00 sati
    Vlladimir
  • Ukupna ocjena 38%

2, 2, 6, 8

JEDAN OD NAJGORIH ZAGORA IKADA

16.03.2019
    14:04:00 sati
    darkwoodaxe

3, 3, 8, 9

19.03.2019
    22:00:00 sati
  • Ukupna ocjena 48%

3, 4, 6, 9

jako losa epizoda..zagor je sve manje onaj pravi zagor

17.04.2019
    23:22:00 sati
    dzoni

7, 5, 7, 10

30.04.2019
    15:03:00 sati

Ukupna ocjena 39%

2, 4, 5, 6

Sama priča je grozna, ovo nema veze sa Zagorom. Zagor Rambo i svemirci! Da nije malo previše? Scenario sam po sebi tu i tamo, malo izvlači taj dio priče da slijepi starac pretvara svemirskog kriminalca u dobro biće. Crtež mi se ne sviđa, Čiko izgleda debilno. Naslovne nisu nešto.

01.07.2019
    09:50:00 sati

Ukupna ocjena 23%

1, 1, 3, 8

Kad god pomislim da je Zagor dotakao dno i da ne može biti gore, uspije me razuvjeritii i pasti još dva kata u podrum. Ovo ima veze sa Zagorom taman toliko da izazove gađenje zbog kupljenog stripa, odnosno kompletne priče. Grozomoran crtež se savršeno uklopio u ovaj očajnički pokušaj stvaranje epizode koja se; nekim čudom; veže uz Zagora. Prva naslovnica perfektna, druga nešto manje vizualno dojmljivija.

Upozorenje roditeljima: ako vam dijete na kioscima poželi kupito ovog i ovakvog Zagora - dobro promislite želite li djetetu, tim činom, zatvoriti vrata svijeta stripa. Zauvijek...

27.11.2019
    18:39:00 sati

4, 5, 6, 6

A šta reći o ovoj epizodi.. Trash na desetu.. Nije mi epizoda sjela, ni priča, a ni crtež.. A nažalost, ali nisu niti naslovnice bog zna što.. Epizoda "Prijetnja iz svemira" nije nikad trebala dobiti nastavak, ali ga je eto dobila.. I u tom nastavku smo dobili ovu epizodu.. Izvanzemaljci kriminalci pobjegli iz svemirskog zatvora stižu na Zemlju kako bi se mogli hraniti ljudima.. Svašta.. Barison se nije baš proslavio svojim mračnim crtežom.. Nekako mi je prekrut i prezbrljan, teško razumljiv u pojedinim scenama.. Pogotovo kada crta Tonku.. Tu me najviše zasmetao, jer imam dojam da Tonka izgleda kao pripadnik nekog afričkog plemena.. Nadam se da mu je ovo samo jedna slabija epizoda, ništa više.. I da će tek u epizodama koje slijede pokazati sav svoj talent..

Naslovnice su na granici lošeg.. Rekoh nažalost, jer znamo da se radi o Ferrijevim zadnjim naslovnicama sa kojima se oprostio od serijala.. Ali bez obzira na tu činjenicu, treba biti objektivan i reči da Zagorova figura na prvoj naslovnici izgleda kao da je umetnuta tamo, a da izvanzemaljac na drugoj naslovnici izgleda kao neki lik iz crtića.. Pokoj mu duši i hvala mu za sve što je učinio za Zagora i za nas, Zagorove fanove..

08.02.2020
    16:20:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

3, 4, 9, 9

Jos jedna od onih naucno fantasticnih epizoda koje mi nimalo ne leze, a uz to je prilicno konfuzna...

30.04.2020
    11:48:00 sati
    Joker_1389
  • lwood

Ukupna ocjena 23%

3, 2, 2, 2

01.05.2020
    08:43:00 sati
    lwood
  • Terminator

8, 6, 9, 8

Četiri okrutna tuđinca na primitivnoj Zemlji, koja si međusobno ne mogu nauditi, pod vodstvom zlikovca Haysa traže, a što drugo, nego osvetu Zagoru. Tu su i Tonka, slijepi starac i njegov sin te Indijanka koja nema ulogu u priči.

Ne slažem se s ocjenom da je epizoda treš. Mislio sam da je i prvi Barisonov uradak isto to, ali ovdje je priča kratka i efektna. Burattini nas u prvom broju na čak osam stranica podsjeća na prvu epizodu s Haysem, što je ipak previše. Priča me podsjeća na kraj treće epizode Heroja kad Sylar postane Nathan Petrelli.

Sveukupno, zgodan dodatak kolekciji.

23.05.2020
    12:29:00 sati