Zombiji u Darkwoodu

ZG VCZS 28 | 192 str.

Lizardova (Gušterova) banda nalazi se u indijanskome selu u dolini Red Hook i, nakon što su ubili starog poglavicu Towaku, odlaze do kamenjem zapečaćene svete indijanske pećine misleći da u njoj ima zlata. Međutim, u pećini ih napada čudovišno biće koje Indijanci štuju kao mračno božanstvo, a kratko vrijeme kasnije, istoimeni grad Red Hook pod opsadom je hordi nemrtvih koji masakriraju žive i brzo prave pustoš. Zagor i Čiko su u gradu u društvu Big Shota i energične Steamboat Patty, u potjeri za Lizardovom bandom, ali invazija nemrtvih pomrsi im planove. Mala skupina preživjelih prisiljena je boriti se ne samo za vlastite živote, već i za opstanak Darkwooda.

• Sindrom belzebul
    ZG VCZS 28
  • Sindrom belzebul
    ZG ZSR 28

• Zombi a Darkwood
    ZG SR 663
  • La sindrome di Beelzebul
    ZG SR 664

• Priče su u Italiji objavljene u listopadu i studenome 2020. godine, VČ ih donosi u ožujku 2021. godine u integralnom izdanju 28. broja retro Zlatne serije, s čak četiri naslovnice: A je Piccinellijeva, B je rad Leonida Pilipovića, C naslovnica je rad crtača stripa Paola Bisija, a D naslovnica je Ferrijeva, nastala za naslovnicu Burattinijeve debitantske priče „Pericolo mortale“.
  • Da ne bi bilo zabune: naslov druge priče je „La sindrome di Beelzebul“, po kojem su Veseljaci naslovili svoje izdanje, a taj je naslov ujedno poveznica i podsjetnik na Burattinijev projekt istoimenog radnog naslova kojim se 1987. predstavio Sergiu Bonelliju, a za kojeg je Dante Bastianoni uradio nekoliko probnih tabli (pogledajte ih u recenziji Pipci!). U konačnici je priča dobila naslov „Pericolo mortale“ (Smrtonosna opasnost), s Ferrijevim crtežom, a objavljena je u Italiji u lipnju 1991. godine. Te je priče Dnevnik objavio početkom 1992. godine.
  • Ova je priča svojevrsni nastavak Burattinijeve „Smrtonosne opasnosti“. Jednog od vojnika koji su dragovoljno bili podvrgnuti tajnom eksperimentu koji im je trebao povećati snagu i agresivnost i učiniti ih praktično nepobjedivima, a koji ih je sve pretvorio u čudovišta, Indijanci su zatočili u kamenjem zapečaćenoj pećini smatrajući ga zlim božanstvom. „Sindrom Belzebul“, patogen kojim su nesretni vojnici kljukani, je u njemu u međuvremenu mutirao i uz agresivnost, krvoločnost, brzinu i ubojitost koju je već imao, pretvorio ga u zombija koji ugrizom širi virus.
  • Ovu priču karakterizira pregršt scena preuzetih iz niza filmova, stripova, televizijskih serija, pa čak i videoigra. Kako sam Marolla kaže, temeljnu inspiraciju za priču našao je u popularnim video igrama „The Last of Us“ i „Red Dead Redemption“, Hanazawinoj mangi „I Am a Hero“, zatim u seriji o zombijima „Black Summer“, te filmovima „28 dana kasnije“, „28 tjedana kasnije“ i „World War Z“. Zombofili će prepoznati neke scene i iz drugih filmova, poput onih kada Zagor i ekipa nadgledaju situaciju s krova i komuniciraju s drugom osobom na drugom krovu putem znakova kao u Romerovom filmu „Zora živih mrtvaca“ iz 1978. godine i remakeu iz 2004. godine. Zombiji su ometeni vatrometom kao u Romerovoj „Zemlji živih mrtvaca“ iz 2005. godine, a horda zombija koja nadire u samostan očito je referenca na film „World War Z“ kada zombiji nadiru preko zida u Jeruzalemu.
  • Iako izgledom i karakterom lik Steamboat Patty neodoljivo podsjeća na Tallulah Black iz Jonaha Hexa, Marolla je rekao da je njen lik radio po uzoru na lik Roberte Warren iz „Z Nationa“, još jedne postapokaliptične zombi serije.
  • Alamo Frankie, oružjem zaluđeni fanatik, je lik rađen po Burtu Gummeru (glumac Michael Gross), zvijezdi franšize „Podrhtavanje“, odnosno po njegovom pretku Hiramu u „Podrhtavanju 4“.
  • Alias, jedan od negativca, je rađen po istoimenom liku kojeg je Bob Dylan glumio u Peckinpahovom revizionističkom vesternu „Pat Garrett i Billy The Kid“ iz 1973. godine.
  • Na str 46. druga vinjeta Marolla radi poveznicu s Nolittinim zombijima. Ipak je riječ o posve drukčijim zombijima, pa je Čikovo rezoniranje utoliko promašeno.
  • Prizor na str. 51 je zbunjujući, jer djevojčica koju je spasio Zagor drži zaraženu krvavu mladenku Betty za ruku, a ova je ne rastrgne u komade.
  • Pojavljuje se pleme kojem Marolla nije naveo ime, evo što kaže o tome: ovo su moje bilješke za novo indijansko pleme, a čije ime smo na kraju odlučili ne koristiti: „Indijanci Assategue su iz plemena Algonkina. Izumrli su oko 1840. Također su živjeli u Pennsylvaniji i otprilike području gdje se nalazi Darkwood. Štovali su Manitua kao dobrog duha i bojali se Okeea, duha zla. Jedno od njihovih karakteristika je praksa ekskarnacije, tj. uklonili bi kožu, unutarnje organe i meso svojim preminulima, ostalo bi samo kostur“.

Na stranu Nolittini zombiji iz haićanskog folklora oživljeni crnom magijom vudu svećenika bokora i instrument su osvete protiv bijelog fanatika koji želi zatrti njihovo postojanje i vjeru, na stranu Sclavijevi kosturi koji ljubomorno čuvaju blago na potopljenom „Discoveryju“, na stranu Bosellijeva senzualna vudu svećenica Marie Laveau koja stvara žive mrtvace kako vudu tradicija nalaže-davanjem odgovarajućih tajnih supstanci (ovdje praha) živom biću koje potom postaje rob bez svijesti i volje, a ovdje čak i Zagor na kratko vrijeme postaje zombi, a ima i zombija uskrslih crnom magijom u močvari Louisijane. Na stranu Burattinijevi zombiji u seocetu Cloudy Hillu koji su oživljeni serumom supružnika i znanstvenika Bronsky, na stranu Rauchovi draugari-nemrtvi koji vuku korijene iz nordijske mitologije, na stranu Bosellijevi ghoulovi iz ostataka drevnog atlantidskog grada u saharskoj pustinji i zombiji afričkih nekromanata koji ih koriste kako bi profesoru Richteru pomogli da se dočepa četiri artefakta koji sjedinjeni u atlantidskoj bazi na Antarktici otkrivaju tajne davno nestale civilizacije. Na stranu sve te priče, jer u ovoj se priči zombiji hrane ljudskim mesom i ugrizom prenose virus, poput onih ugrizom zombificiranih ljudi iz Romerovog filma koji je bio polazište za sva kasnija filmska ostvarenja te vrste, kao i fenomenalnog postapokaliptičnog Kirkmanovog strip serijala „Živi mrtvaci“, pretočenog u seriju, tj. odavno već trakavicu koja je dosadila i bogu i vragu. Ono što ovu priču razlikuje od svih ostalih na temu zombija u Zagorovom serijalu je atmosfera. Raznolikost ove zombi priče u usporedbi s drugima je u činjenici da se ovdje užas temelji na krvavim detaljima i neposrednoj opasnosti jer su zombiji brzi i opasni kao pojedinci, a to je jednostavno koliko je i presudno s obzirom na to da je ovdje po prvi puta riječ o apokalipsi koja prijeti Darkwoodu.

Ako ste pogledali bar dva filma o zombijima onda znate da postoje određena pravila: 1.-zombiji su pokretani nezasitnom glađu za ljudskim mesom. 2.-kreću se u gomili, a zavisno od filma mogu biti ili spori ili vrlo brzi, a time i daleko opasniji, poput onih iz „28 dana kasnije“ i nastavak, „REC“ franšiza, „Svjetski rat „Z“, „Ja sam legenda“ i „Vlak za Busan“. 3.-napadi zombija su prikazivani i do najmanjeg eksplicitnog krvavog detalja. 4.-ubiti se mogu jedino metkom u mozak ili smrskavanjem glave. 5.-njihov je ugriz zarazan. To su osnovna pravila kada su zombiji u pitanju, a sva ta pravila koriste Samuel Marolla i crtač Paolo Bisi u svojoj trećoj zajedničkoj priči koja je skup svih klišea o zombijima i recikliranje već viđenih stvari, posebno u prvom dijelu. Danas je nemoguće napisati originalnu zombi priču, na to odmah zaboravite, a Samuel Marolla nije učinio ništa posebno ni inovativno: uzeo je dobro nam poznatu figuru zombija, oporavio je neke kanonske elemente tog horor podžanra i sve to ubacio u Zagorov svijet. Originalnost u temi koja je desetljećima (zlo)upotrebljavana nakon Romerovog prvijenca iz 1968. gotovo i ne postoji, ali Marollino pripovijedanje na klasičnu temu s opetovanim stvarima kada su zombiji u igri dalo je i više nego prihvatljiv rezultat.
Marolla u biti ne dodaje ništa novo, ali ipak piše dinamičnu i modernu priču. Zombiji su nalik onima iz „28 dana kasnije“, odnosno brzi u hvatanju plijena, savršeni strojevi za ubijanje i klanje, time i daleko opasniji. Vjerujem da je tako odlučio jer bi se kod sporih i tupastih zombija tipa TWD morao usredotočiti na atmosferu napetosti dok čekate da se odjednom pojave onako tromi ili ste toliki pehist pa da naletite na gomilu njih u nekom skučenom prostoru, a to nije baš bilo praktično jer priča sadrži 190 stranica, pa se Marolla odlučio na brzinu.

U stvari, cijela priča je adrenalinski rollercoaster u kojem se grupice preživjelih u bezizlaznoj situaciji nastoje svim snagama oduprijeti zaraženima, sve začinjeno krvlju, leševima, otrgnutim komadima ljudskog mesa i udova, krvavom zombi mladenkom s djetetom u rukama, urlicima, vatrom i pucnjavama, pa je ideju da se zombiji pojave, pa ajde reći ću u jednoj vestern varijaciji, Marolla učinio tako vrlo zanimljivom i napetom, baš kao i ideju o nultom zaraženom, jer često u filmovima, a mislim da i u Kirkmanovom stripu ne saznajemo razlog kako je sve počelo i kako se zarazio nulti zombi (osim u nekih, gdje je uglavnom uzročnik virus namjerno ili nenamjerno pušten iz laboratorija), a ovdje se Marolla uhvatio Burattinijeve ideje o drogi zvanoj Sindrom Beelzebul koju znanstvenici daju vojnicima kako bi od njih uradili super vojnike. Ali kako to već biva, negdje mora poći po zlu i vojnici mutiraju u strašne krvoločne neljudske zvijeri. Naravno, nakon ogorčene bitke Zagor i znanstvenik pronalaze rješenje da nesretne vojnike vrate u prvobitno stanje i sve završava happy endom.

Marollina je ideja da je jedno od čudovišta nekako izbjeglo hvatanje i odlutalo na indijanski teritorij, a Indijanci su ga zatočili u svetoj pećini misleći da je zlo božanstvo. Dolazi do mutacije koja ga, uz krvoločnost, brzinu i snagu, pretvara u zombija gladnog ljudskog mesa, šireći ugrizom virus. Lizardova banda, vođena pohlepom, nehotice ga oslobađa, jedan od razbojnika je ugrizen i inficiran, baš kao i ljudi iz potjere koji su krenuli njihovim tragom, i zaraza se munjevito proširila malom dolinom Red Hook i istoimenim gradom.

Marolla zna kako na suvremen i nimalo dosadan način ispričati prežvakanu temu. To je pokazao odmah na početku lišavajući radnju dugih i razvučenih uvoda po kojima je Nolitta bio poznat, čak nas i odmah lišava pripreme na opasnost, još jednog elementa kojeg je Nolitta sjajno znao odrađivati sugestivnim dijalozima i radnjom. Ovdje prelistaš nekoliko stranica uvoda i već svjedočiš ogorčenoj borbi Zagora i njegovih prijatelja koji su se odjednom našli usred invazije zombija nakon pojave prvog zaraženog u Red Hooku. Zaraza se brzo širi, a naši junaci prisiljeni su probijati se ulicama preplavljenim živim mrtvacima gladnih ljudskog mesa, tražiti zaklon i pokušati nekako organizirati bijeg preživjelih iz zaraženog gradića. Tempo radnje je vrlo visok, pauze da dođete do daha gotovo i nema jer Marolla odmah kreće iznova s frenetičnom krvavom akcijom, nižu se scene očajničke borbe i klaustrofobičnih prizora u kojima se Zagor probija kroz pod saluna a zombiji ga prate, a u tom posvemašnjem kaosu morate se i nasmijati kada zaraženi ugrize jednu ženu za stražnjicu.

Ovdje ću povući paralelu s prvom pričom o zombijima u serijalu, onom Nolittinom. Klasično Nolittino pripovijedanje donijelo nam je haićansku verziju zombija koju je pametno iskoristio omogućivši čitatelju da se polagano identificira s natprirodnom i tajnovitom atmosferom koja lebdi na gotovo svakoj stranici, od Zagorovog predosjećaja čim je stigao na otok, preko egzotičnih (obred na plaži) ali i uznemirujućih (iskapanje mrtvaca) prizora, do efektne završnice pojavom zombija. Jednostavno znate od početka priče kada se spomene vudu da će se zombiji kad-tad pojaviti, a Nolitta to odlaže do same završnice. Tempo u njegovoj priči je jednostavno savršen, a ovdje trčimo pomahnitalo stranicu kroz stranicu i ovdje se radi samo o borbi za opstanak na fizičkoj razini i taj krvavi slijed u zaraženom gradu apsolutno je odličan.

Ok, možda će se nekome usporedba ove dvije priče učiniti nezahvalnom i nepotrebnom i nije mi bila namjera kvalitetom uspoređivati Nolittin klasik i Marollinu modernu priču jer se radi o stilom drugačijim autorima, a i sasvim drukčijim zombijima-onima iz haićanskog folklora i onima kakve znamo iz suvremene pop kulture, ali u biti cilj i Nolitte i Marolle je isti: stvoriti odličnu atmosferu, prodrmati čitatelja, upoznati ga s novim i zanimljivim likovima, i obojica su na svoj način to uspjela.

Zagor u ovoj priči na scenu stupa u društvu dva nova slikovita lika, odmah bačena u bitku, a kako radnja protječe pojavit će se pregršt novih likova. Steamboat Patty savršeno pristaje ovoj priči: snažna, energična i borbena žena, i svojim nepokolebljivim karakterom i fizičkim sposobnostima unatoč hendikepu (nema oko) odlično se snalazi u svijetu muškaraca. Patty je protagonistica nekih od najboljih scena u priči, uključujući i one s maltretiranjem sirotog Čika. Big Shot je gorštak i klasični sporedni lik koji se koristi za pucanje i borbu, Halfman je bivši jednoruki vojnik, alkoholičar, živi u šumi i vodi skupinu trapera, ali očito ima neki nedovršeni račun s bivšim zapovjednikom, tu je i mitomanski Alamo Frankie, fanatik zaluđen oružjem koji tvrdi da je sudjelovao u bitci za Alamo, a u konačnici dobiva svoj mali Alamo. Odlično su uklopljeni i likovi udovice Carle s dvoje male djece i skupina Indijanaca pod vodstvom Nimosha. Vođa bande, Lizard, manijakalno uživa u vatri i ubijanju i pritom citira Heraklita, Lost Boy, član bande prema kojem Lizard gaji određene osjećaje, a kako apokalipsa napreduje saznat ćete što ih veže, ali i u konačnici krvavo razdvaja. Njihov je odnos dobro razvijen i, posljedično tome, mladićevo pokajanje u završnici neće se pokazati ishitreno.

Ukratko, Marolla predstavlja mnoge likove i svaki od njih ima svoju priču za ispričati, a to rade prilično zadovoljavajuće na dostupnom prostoru stranica. U biti, vrlo brzo i s vrlo malo objašnjenja lako čitatelj zaključi od čega je svaki lik sazdan jer Marolla vješto strukturira priču u kojoj gotovo svaki lik ima barem jedan katarzičan ili ikoničan trenutak u apokaliptičnom okruženju. Na stranu Zagor za kojeg znate da će se ako treba i samožrtvovati da zaustavi apokalipsu, ima likova koji su gotovo u rangu Zagorovog junaštva. Nisu svi spašeni od horde zaraženih (neću odati koji su to zbog onih koji čekaju Ludensovo izdanje), likovi umiru jedan za drugim, a to daje gorku realnost priči, kako i treba biti kada se iznenada nađete usred apokalipse.

Odličan je stari dobri Čiko, koji je, nažalost, posljednjih godina završavao kao beskorisna klatež u pričama nekih scenarista, ali ne i kod Marolle, pa mi je bilo veliko zadovoljstvo vidjeti ga kako igra ulogu istinskog protagonista, čak i heroja, jer Čiko je ovdje pravi junak koji izvodi male akcije poput nošenja djevojčice na leđima i štiti ju dok prelaze grad zaražen nemrtvima, a ono u čemu je Marolla posebno dobar je u savršenoj fluidnosti drame i groteske kada u određenom trenutku dođe do vjerovanja da je zombi doista ugrizao Čika. Marolla odlično zna pokrenuti Čika, iz jednog od njegovih gegova započinje čitav niz scena koje dovode do srži priče.

U konačnici ovo ispada zabavna, dinamična i jednostavna akcijska priča. Kako sam veliki fan zombi žanra, tako neću Marolli prigovoriti na upotrebi ama baš svakog klišea iz zombi filmova i serija, jer na kraju ostaje priča puna brzih događaja, zanimljivih likova, tragedija, požrtvovnosti pojedinaca, stereotipnih umišljenih veličina poput vojnog zapovjednika, zabavnih trenutaka sa Čikom i Steambot Patty, fino ubačene primjerene doze patetike (scena Halfmana i Carle okruženih zombijima), katarzičnog kraja jednog negativca, a sve zaokruženo s nekoliko izvrsnih dijaloga, poput Zagorovog govora prije finalne borbe. Sve u svemu, ja sam zadovoljan, pogotovo jer je crtež povjeren Paolu Bisiju. Nakon ove njihove treće zajedničke priče sa zadovoljstvom mogu reći da je njihova suradnja sinonim za kvalitetu. Bisi je crtač s osobnim i prepoznatljivim stilom, jedan od onih rijetkih koji zna crtati Zagora u korak s vremenom. Njegova je zasluga što je zombi klišeje dočarao odlično i dinamično tijekom cijele priče, a posebno u finalu, zaraženi su odlično nacrtani, posvećuje veliku pažnju detaljima, ima nekoliko fenomenalnih tabli i vinjeta, i neću zgriješiti ako kažem da je bio najbolji odabir za ovu priču. Ugoditi svim čitateljima je apsolutno nemoguće, ali mislim da će većina vas biti zadovoljna.

ZG VCZS 26 Kandrax!

10, 10, 8, 10

Drugačije. Amerikanizirano. Pogođeno. Sa starim Čikom konačno. Toga, toga!

08.08.2021
    09:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

10, 10, 8, 10

08.08.2021
    14:10:00 sati

9, 9, 10, 10

Zagor meets The Walking Dead. Epizoda je veoma Dylan Dogovska, zivi mrtvaci svugdje, dok Zagor, Chico i Co. pokusavaju da im pucaju u glavu kao bi ih zaustavili.  Ima ovdje dosta dobrih stvari, pocevsi od Bisijev crteza, koji je skoro pa savrsen, do Marolinog scenarija, koji je smislio dobre likove, poput onog negativca Lizarda, i njegovo usvojenog Indijanskog sina, Lost Boya.  Definitivno jedna od boljih Zagorovih epizoda u posljednje vrijeme, sto u stvari nije ni cudno, ako se uzme u obzir Bisi, cije epizode na Zagoru skoro uvijek rasturaju (Hellgate u Plamenu, Povratak Crnih Vukova, itd).  Veoma dobro.

08.08.2021
    14:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

2, 2, 10, 10

08.08.2021
    23:11:00 sati
    Kontrast 2
  • Ukupna ocjena 45%

2, 2, 9, 6

takozvana modernizacija zagora. za zagora sam uvek smatrao da je blizi klasicima, nego li modernim tedencijama. o ovome sto je danas aktuelno obicno mislim sve najgore, pa sto bi i ovde bilo drugacije. besmislena trka i jurnjava, price skoro i da nema.

crtez skorz dobar

09.08.2021
    08:52:00 sati

8, 9, 10, 10

Priča poznata, ali izvedena jako dobro, novi likovi odlični - moja bi zamjerka bila malo samo na lik "Lost Boya", s obzirom na njegovu važnost priči mislim da tu ipak fali malo mesa, odnosno da se trebalo dati njemu malo više prostora. Ostatak mi se jako svidio. Ono što mnogi često ističu, a i meni stvarno paše, je ta živost koju ima Chico, to što nije sveden na praznu ljušturu kod Marolle. Ima funkciju, ima smisao (hoće biti ljubavi), a lik Steamboat Patty je super. Ovo je akcija koja leti, ali i kao takva je odlična priča i kvalitetan Zagor.

09.08.2021
    09:29:00 sati

10, 10, 10, 10

VAU, koja epizoda! To se traži, ovo je moderan Zagor kakav i treba da bude. Ovakvog Zagora želim da čitam, a ne neku blijedu kopiju Nolitte i Ferrija. Da se razumijemo, meni je taj Nolitta-Ferri Zagor do dan danas najbolji, ali ponekad treba prihvatiti stanje kako jeste, obojica više nisu među nama i autori poput Burattinija i Vernija su blijede kopije dvojice velikih majstora. Ako želim da čitam Nolittu i Ferrija, uzeću neku dobru staru priču iz tog doba, ne treba mi nešto što me na pola puta podsjeća na njih. Ova priča je baš to pravo, svježe i odlično u svakom pogledu.

Marolla i Bisi su već prije pokazali da su fantastičan tim, ovom pričom su to još jednom potvrdili. Iako tema nije skroz nova, imali smo i zombije i mutirana čudovišta i prije, ova priča je najbolja svoje vrste. Dakle, Sindrom belzebul nam je svima dobro poznat, ovdje dolazi do mutacije tog opasnog virusa, koji pretvara ljude u opasne zombije. Epizoda je dinamična od samog početka, tek u drugom dijelu slijedi mali predah pred veliko finale. Pa i pored dobre dinamike, Marolla nije zaboravio da ubaci i dobre Chicove gegove, koji zaista imaju šmek i izmame čovjeku osmijeh na licu. Ima nekoliko zaista odličnih scena, sprovedenih od strane Bisija na najbolji mogući način, recimo kada mlada u vjenčanici stoji na terasi i posmatra haos u gradu. Cijela ta scena, njen izraz lica, kadriranje, presrećan sam bio dok sam čitao te stranice. Kada već spominjem čitanje, ovu epizodu sam čitao tri dana, dvadesetak stranica pročitam pa napravim pauzu, da se sve to malo slegne i sve tako.

Treba napomenuti da je ovo najbrutalniji Zagor do sada, toliko brutalnih scena nisam nikad ni u Dylanu vidio. Ono što je dobro je to što te scene imaju svoje mjesto u priči i nisu tu samo zato da bi se napravio jedan brutalni strip. Oduševile su me i raznorazne posvete zombi djelima, kao na primjer kada akteri stoje na zgradama i dopisuju se transparentima (Dawn of the Dead), takođe kada zombiji preskaču jedan preko drugog u silovitom napadu (World War Z). Zaista se ne sjećam kada sam pročitao nešto ovako dobro, nostalgičarima bih preporučio da otvore um i ne razmišljaju u pravcu "ovo nije Zagor". Ovo jeste Zagor, kakav u današnje doba i treba da bude! Priču sam stavio na četvrto mjesto najboljih Zagorovih epizoda svih vremena, mislim da to sve govori. Zaista sam mnogo srećan, nisam ni slutio da ćemo u današnje vrijeme ovako nešto dobro dobiti.

10.08.2021
    11:08:00 sati
  • J.Stickman

10, 10, 10, 10

Sjajna horor priča u kojoj Zagor nije tako moćan kao inače. Opaki zombiji, žestoka akcija i izgubljeni glavni junaci.

10.08.2021
    14:43:00 sati
    J.Stickman
  • jasa

8, 7, 10, 8

OK je, definitivno bolje od prosjeka Zagora u posljednje vrijeme. Moderniji Zagor, brutalnije scene, vrhunski crtež, omaži filmovima, nekoliko dobrih likova, sve u svemu dosta zabavno, ali drugi nastavak je nekim klišeima i neoriginalnošču narušio cjelokupan dojam tako da je ovo tek jedna vrhunski nacrtana solidna priča. Dobar smjer za Zagora, ali očekujem tu malo više spektakularnosti, otvorenosti priče ka nastavcima. Naslovnice su super.

12.08.2021
    23:36:00 sati
    jasa

8, 9, 10, 10

Delim odusevljenje i srecu povodom ove price. Kao sto i napisah pre neku stranicu kada sam procitao strip stvarno odlican moderan Zagor. Duže vreme nije bio ovako dobar Zagor u redovnoj seriji, dosta bolje od Povratka Zimske Zmije, Kandraksa! još nisam čitao. Marolla ima potencijala za mnogo i nadam se da ce pisati češće, vec sad bi mogao da mu ga doda malo po gasu.
    Pored ogromne kolicine akcije i nasilja, Marolla uspeva da izvede i par mirnih, poeticnih trenutaka i odlicno da iskoristi Cika i njegov odnos s jednim likom, da ne otkrivam kojim.
    Samo mi je zao sto Marolla nije imao jos jednu svesku na raspolaganju da se razmase jos vise, jer je ova epizoda jako bitna po masivnosti i posledicama dogadjaja i jer je druga sveska ipak malkice zbrzana.

Nije mi bas za 4.mesto all time najboljih Zagora, vreme ce pokazati gde pripada ova prica ali je najverovatnije za sad najbolji Zagor od #600 pa nadalje.

18.08.2021
    22:14:00 sati