Bubnjevi u noći

ZG VEC 131 | 145 str.

Indijanski bubnjevi šire pjesmu smrti i rata Darkwoodom. Misteriozni vrač Kavkaz, zajedno sa svojim pomoćnikom divom Bez Lica, predvodi ratoborno pleme Kaska koji za sobom ostavljaju krvave tragove ubijenih doseljenika na Black Riveru. Poručnik iz Fort Adama traži pomoć od Duha Sa Sjekirom, u nadi da će sa svojom sjekirom pravde zaustaviti krvoločne ubice. Na Zagorovom putu ka zaustavljanju novog rata u Darkwoodu, ukrstit će se priča mladoga trapera Neda Fostera, koji je u potrazi za ubicom svoga brata. Zagor u mladiću uočava onaj isti osvetoubilački bijes koji je on nekada osjećao prema Kinskom, zbog čega će njegova mračna prošlost ponovo da izroni na svjetlost dana...

• Tvrđava na litici
    ZG LU 279
  • Bubnjevi u noći
    ZG LU 280
  • Tvrđava na litici
    ZG VEC 130
  • Bubnjevi u noći
    ZG VEC 131

• La fortezza sulla scogliera
    ZG SR 598
  • Tamburi nella notte
    ZG SR 599

• U Italiji, ova je epizoda objavljena od maja do juna 2015. godine, dok je kod nas prvi put objavljena u Srbiji od januara do februara 2018., te u Hrvatskoj od septembra do oktobra 2018. godine.
  • Kaske su indijansko pleme koje živi u šumovitim planinama između Coast Mountainsa i Rocky Mountainsa u sjevero-istočnoj Britanskoj Kolumbiji i južno-istočnom Yukatanu a koriste athabaskanski jezik. Prema zapisima o populaciji, danas se može naći oko 2.200 Kaska Indijanaca.
  • U priči također možemo da vidimo kako se Zagor prisjeća svoje avanture prije nego što je postao Duh Sa Sjekirom, još dok je hodao osvetničkom stazom zbog ubojstva svojih roditelja. Spominje svoju prvu pustolovinu dok je još pokušavao da se osveti Salomonu Kinskom, ubici svojih roditelja.

Prošao je još jedan period...

Da li i vi vjerujete da je već prošlo preko stotinu brojeva, još stotinu svezkica o pustolovinama našega Duha Sa Sjekirom. Vrijeme zaista prolazi, a ono uistinu ostavlja tragove na nama, osim na Zagoru koji će po riječima samog njegovog kreatora ostati vječito mlad. Pih - kao da je jučer bilo kada sam pročitao svog prvog Zagora... Ali to sada nije važno, bitno je da smo uspješno prošli kroz još jedan period, još jedan period od stotinu izdatih brojeva. Započeli smo ga "Indijanskom magijom" a završavamo ga sa pobunjenim plemenom koje sije smrt Darkwoodom, i naravno simboličkim omažom na Zagorovu, mračnu prošlost.

Scenarista Rauch, koji će publici ostati upamćen po ogromnom sudjelovanju u moderniziranom oblikovanju vampirske hronike na serijalu, zaista je imao dobrih radova koje je ostavio iza sebe tokom ovoga perioda. Moram ga pohvaliti i po njegovom važnom angažmanu koji je ubacio neposredno prije kraja perioda, te na jubilarcu. Da, nekada je zaista mnogo teže napisati čitljivu priču a da ne prelazi dozvoljeni broj stranica, naročito u izdavačkim redovima Bonellija, čija politika u mnogim edicijama ograničava broj stranica scenaristima. Priča "Bubnjevi u noći" ne predstavlja nikakvu posebnu, niti pamtljivu priču, staviše, scenario je urađen na prost način, bez nekog pretjeranog filozofiranja, ali dovoljno urađen da pruži kvalitetnu akciju. U epizodi imamo predstavljen klišeizirani, bonellijanski scenario pobunjenog plemena, koji iskopava ratnu sjekiru, te predvođen manijakalnim liderom kreće na krvavi put osvete, ubijanja i naposljetku istjerivanja bljedolikih osvajača sa svoje rodne zemlje. Zanimljivo je spomenuti kako dva glavna negativca ove priče, čudnovati vrač i poglavica Kaski, Kavkaz, te njegova snažna, desna ruka Bez Lica, nemaju onu uobičajnu ulogu na koju smo navikli da viđamo u starijim brojevima. Njima u ovom slučaju nije dat preveliki adut u konverzaciji, tako da ne možete očekivati neku višu filozofiju i značenje iza njihove pobune, odnosno nemaju nekakav zamršen motiv za svoje ubijanje bijelaca. Kako je u pitanju posljednja priča 500-tog perioda, Rauch je iza sebe tokom pisanja ostavio dosta omaža prema starijim pričama, a naročito prema glavnom liku, do kojih ćemo naravno doći malo poslije.

Npr., u nekim crtama Kavkaza i Bez Lica mogu da primijetim manji omaž posvećen Devil Masku, najpoznatijem indijanskom zlikovcu iz serijala. Sličnost se može primijetiti u simboličnom načinu figurne predstave koja se vidi u činjenici da oba lika nose masku, mada je u ovom slučaju Rauch želio da napravi blaže verzije starijih likova. Kavkaz tako nosi masku, ali ne unikatnu kao kod Devil Maska, koja inače simbolizira sektu vračeva sa Sjevera, već mnogo prostiju sa rogovima koja je više etno-simbolička i primitivnija u odnosu na gore spomenutu masku Devila. Međutim, ono što mi se najviše svidilo kod ove priče jeste činjenica da Rauch ne zaboravlja korijenje Duha Sa Sjekirom, odnosno nastoji da prikaže koliko zapravo prošlost Zagora prati junaka kroz cijeli serijal. Ono što je vječito bilo popularno, kako u knjigama tako i u filmovima, jeste psihološki dio kada se glavni junak suočava sam sa sobom, uglavnom kada veliki dio svoje ličnosti uočava u drugim likovima. Rauch je primjetno htio da prikaže kroz epizodu koliko je prošlost, odnosno korijenje o stvaranju mita osvetničkog duha iz Darkwooda prisutna i moguća da dođe do izviranja. U priči imamo lika imenom Ned Foster, koji na početku prve sveske biva spašen od Zagora. Ned mu se zahvaljuje i usputno kreće s njime ka Fort Adamu gdje se planira pridružiti lovačkom udruženju. Međutim, svoje prave motive skriva od glavnih likova, tako da tek kasnije saznajemo da je on zapravo u potrazi za ubicom svoga brata. Nedova motivacija koja ga gura cijelo vrijeme kroz priču jeste slatka osveta, osveta sa kojom se nada da će umirit nemir mržnje koji gaji u svome srcu prema ubici svoga brata. Zagor ga upozorava kako je osveta sasvim suprotan način od zadovoljavanja unutrašnjeg mira, i da akcije proizašle iz osvete donose samo novu prolivenu krv. Rauch je znao da ne može učiniti ništa spektakularno od 145 stranica, zbog čega se odlučio da makar ostavi neku simboličku poruku na kraju priče, koju naravno samo pravi zagorovci mogu da prepoznaju. Mi smo kroz serijal navikli kako se naš junak više puta susretao sa svojom bolnom prošlošću, nekada je bio potreban okidač (kao u ovoj epizodi), a nekada je bilo potrebno natjerati ga, baciti ga jednostavno na koljena da se muči u bolnom, ponovnom proživljavanju scena sa svojim ocem, njegovom prošlošću ubice Indijanaca, okrutnim rastankom sa mentorom i prvim istinskim saborcem Wandering Fitzyem, osvetom nad Salomonom Kinskyem te njegovim plemenom. Zagorove rane iz prošlosti će zauvijek pratiti našega junaka, zauvijek će ostati neodvojivi dio njegove ličnosti, koje će osjećati ne samo kroz snove ili nametnute vizije od strane neprijatelja, već i kroz sasvim obične likove kao što je Ned Foster.

Ne vidim više nikakav važan aspekat priče pored snažne simbolike lika Zagora a da je vrijedna spomena. Naposljetku, kratke priče jako rijetko ostanu u sjećanju čitateljima, naročito u periodu gdje smo imali hrpu dobrih ali i loših priča. Vjerujem da je ova već ostala u sjeni i da će je se rijetko ko sjećati, osim ako taj ne bude jednog dana prelazio stare brojeve i slučajno naletio na nju. Međutim, priča je puna akcije sa brutalnim scenama smrskanih lobanja, i što moram priznati, jako dobro nacrtanih Indijanaca. Iako mi Pesce nije među najdražim crtačima, meni se njegov stil u mnogim segmentima jako dopada. Ima fin osjećaj za ispunjen prostor, dobre detalje, odlično nacrtane Indijance i solidan smisao za kadriranje i postavke perspektive. Dobro radi prirodu a naročito životinje mu idu od ruke, što je naravno dodatan bod za ispunjen. Mada, ono što se meni ne dopada kod njega jesu glavni likovi, njegov Zagor ima malo produženiju facu, a često mu zna zafrkati oči koje se čine previše zbliženim ka nosu. Smatram da bi u buduće trebao malo više da se pozabavi oko same strukture Zagorovog lica koje ne mora nužno da bude ferrijanski kopirano, ali dovoljno dobro da liči na tradicionalnu strukturu junaka. Rauch je kao inače iznenađujuće nepredvidljiv kada dođe do ovako kratkih priča. Dobar rad na kratkim pričama opet će pokazati u 600. broju, jer baš je njega zapala čast da ga napiše. Kao što sam spomenuo, Rauch će biti hvaljen, ali i kritikovan zbog svog velikog doprinosa na vampirskoj hronici koju je pruzeo od Nollite i Bosellija, što smatram da je dobra stvar, jer mi se trenutno čini da niko bolje od njega ne bi uradio posao na toj sagi. Rauch je tokom ovog perioda imao još nekoliko svojih bisera među kojima vrijedi izdvojiti; "Vampirica Ylenia" (#525-527) i "Grad ludila" (#545-546). Uglavnom, kako vrijeme prolazi, počinjem da ulažem sve veća očekivanja i nade u ovog scenaristu, i mogu da kažem kako me do sada nijednom nije razočarao, tako da se radujem njegovim budućim radovima.

I tako, prošao je još jedan period... Nevjerovatnim mi se ponekada učini kada pogledam koliko vrijeme brzo prolazi, kao da je posljednji jubilarac jučer izašao. Kada se malo vratim unazad u starije epizode, mogu da dobijem cjelinu i da kažem kako se radilo o zaista produktivnom periodu, naročito na sredini i kraju. Naravno, bio je tu onaj jedan mali period kada se činilo da se serijal vraća vremenima dok je na kormilu bio Toninelli, ali srećom po nas to je kratko trajalo. Pravo osvježenje je bilo kada nas je Burattini, Boselli i ostala ekipa provela kroz južnoamerički kontinent, na čijem je putu Duh Sa Sjekirom prolio mnogo krvi. Od ukrštavanja sjekire sa vojničkim puškama do tijelocrpljujućeg okršaja sa prahistorijskim čudovištima, i sve to praćeno konstantnom misijom da se stane na put sada novom protivniku, cjelokupna odiseja mi se čini jako uspješnom. Ovaj period će također da ostane upamćen po mnogim vraćanjima starih zaboravljenih likova kao što su vrač Stephan, Ylenia Varga i Robert Gray. A vrijedi spomenuti da je crtački staff postao bogatiji za dva, tri nova crtača, braću Esposito i Joevita Nuccia koji je uradio zaista odličan posao na posljednjem vukodlaku. Pored novajlija koji su pokazali šta umiju, nakon dužeg vremena imalo smo priliku da vidimo ponovo Prisca, koji je od svog prvenca na maksiju bio poprilično odsutan od serijala.

Zaboravio sam da komentarišem naslovnice. Iako se primijeti da je Ferri u starim danima imao dosta problema oko drhtave ruke, koja mu nije dopuštala da povlači sigurne linije zbog čega su mu likovi često djelovali sitnim, radio je punom parom do samoga kraja. Pošto je prva naslovnica gdje je smješten kratki početak ove priče više vezana za prethodnu priču, komentarisat ću samo ovu drugu. Ferri je ovdje uradio dobar posao, fino je prikazao klasičnu postavku gdje se glavni lik sukobljava sa protivnikom, Indijancem, onako baš darkwoodska naslovnica. Dopada mi se jako kolor u pozadini koji je jako ugodan za oko.

I tako, kroz smijeh, suze, radost, bijes, bezbrojnih sukoba, povrataka dobrih prijatelja i zaboravljenih negativaca, Zagor je svojim prepoznatljivim, za avanturom žudnim koracima, prešao još stotinu brojeva. Nadam se da će se u budućnosti ovako nastaviti, i da ćemo dobiti makar još 500 brojeva.

ZG LUGG 7 Očajnička utrka

ZG SR 600 Dan invazije

• Dexters

8, 9, 7, 8

Napeta priča o sukobu s indijancima nadprosječnog stupnja divljaštva na teritoriju izoliranom od bilo kakve civilizacije. Nepregledne šume mogle bi biti grob za trapere i njihovu čeljad, ali šuma je i dom duha sa sjekirom. U usporedbi s Bosellijevim portretom junaka, Burattinijevim lukavcem, Rauch nam prikazuje Zagora kao zrelog, iskusnog i mudrog čovjeka, gotovo očinska figura. Priča definitivno ne ostavlja dojam kratke i zbrzane radnje, već sasvim zadovoljavajuću sintezu uzbudljive akcije, emotivnih momenata i tjeskobne atmosfere.

10.11.2019
    03:03:00 sati
    Dexters

6, 5, 8, 7

10.11.2019
    07:27:00 sati

5, 4, 6, 7

Priča je namijenjena samo za popunjavanje prostora i nije se moglo mnogo ni očekivati. Ima i gorih u sličnoj funkciji. Tema je klasična, ali izvedba je nespretna. Indijanci koji se pojavljuju su zaista čudni. Neki dolaze iz nekih zabačenih planina, ali skaču onako goli! Nije baš da nismo viđali Indijance umotane u krzna. Onda, Zagor poznaje sve te likove u tvrđavi, ali nisu se pojavili nikad ni u jednoj epizodi, pa nam to autori prepričavaju kako im je Zagor svima spasao živote. Crtež je čudan. Nije skandalozno loš, ali nije ni sjajan. Naslovna onako.

10.11.2019
    09:14:00 sati

5, 2, 4, 9

Negdje na divljem teritoriju, pobunili su se Indijanci Kaske. Našao se tu i Zagor s Chicom, koji je čuo od Indijanaca Onondaga da se nešto kuha, pa je došao istražiti. U zadnji tren je spasio život mladom traperu koji se tu našao u potrazi za ubojicom njegova brata. Utočište su našli u utvrdi krznarske kompanije imena Fort Adam. Indijanci su iznimno okrutni i brojni, pa je i sama utvrda u opasnosti, a tu je još i mladić željan osvete! Ukratko, drama s tragičnim posljedicama je na vidiku!

Priča izgleda poznato? Ne znam za vas, ali mene je ova priča temom, izgledom likova, njihovim oružjem i odjećom podsjetila na prvi broj Kena Parkera: "Duga puška". Čini mi se da se Rauch baš poslužio tom epizodom kao predloškom. Nažalost, cijela ta jeziva i napeta atmosfera s početka se pretvara u video igricu gdje naši junaci prelaze nivoe. Još jedan razlog zašto ne volim novije stripove! Većinom tu nema osjećaja, baš kao i u novijim filmovima. Samo bezglava makljaža i novi, efektni protivnici.

Tako ovdje, uz poglavicu Kaukasa, imamo i diva kojeg svi nazivaju "Čovjek bez lica". Riječ je o gorostasnom Indijancu s maskom na licu koji vodi tzv. "Ratnike lubanje". Oni bi bili ratnici naroda Kaske. "Goog guys" su bezlični i slabo okarakterizirani, čak i mladi traper željan osvete, po imenu Ned Foster. Lik za kojim traga je posebna priča. Osim ožiljka na licu i činjenice što je promijenio ime, lik nema niti jednu osobinu koja bi ga izdvojila iz gomile. Ipak se za njim traga pola epizode, pa osjetiš prazninu kada ga konačno nađu. Ostale likove Zagor od prije poznaje, ali ja se ne mogu sjetiti da sam ih negdje vidio. Jedini donekle efektan lik je satnik McFaden, koji je, s povezom preko oka i dugom kosom, izgledom istovjetan gusaru Jeanu Lafiteu iz epizode "LU 100: Blago Jeana Lafitea".  Jedini upečatljiviji trenutak u drugom dijelu priče je pad utvrde Adam i njegovo neustrašivo suprostavljanje gorostasnom indijanskom divu.

Indijanci skoro uopće ne govore. Ono malo što međusobno progovore je na njihovom jeziku, a najčešće ispuštaju samo uzvike. Tako da ih je Rauch prikazao kao neke izvanzemaljske zvijeri koje zaslužuju da ih se sve nemilosrdno pokolje po kratkom postupku. Katastrofa!

Još veća katastrofa je način na koji ih je Pesce nacrtao. Svi su jednaki i istovjetni jedan drugom. Izgledaju kao uvježbana i posebno atletski razvijena vojska klonova. Katastrofa nad katastrofama!!

Bijelci su mu dobri, lako prepoznatljivi, a žene crta kao supermodele. Žene, za koje se u jednoj sceni kaže da su navikle na težak i naporan rad u šumi. Još jedna katastrofa!!!

Pejzaže dobro crta, a dobar je i u dinamici, pa ne sumnjam da je, uz malo truda, sposoban nacrtati epizodu za pamćenje.

Naslovnica odlična s indijanskim divom i Zagorom, efektnim noćnim nebom s mjesecom iznad njih i vodopadom u pozadini. Jedna od boljih Ferrijevih u zadnje vrijeme!

Zaključak bi bio da od davno nešto ovako isprazno nisam pročitao. Emocija nema, samo tu i tamo nešto jeftine patetike. Molim da mi oproste svi znalci na usporedbi ovog nedjela s kultnim stripom kao što je Ken Parker. Morao sam jer mislim da se Rauch poslužio tom pričom za ideju. Samo Rauch nije Berardi! Nije sposoban niti da mu vodu nosi! Jadni Zagore što si doživio!!

10.11.2019
    10:07:00 sati

5, 6, 5, 8

Prica je tako reci filer, popunjava prostor izmedju epizoda "Ocajnicka utrka" i broja 600. Nista ovdje inovativno nije; pobunjeno pleme, osvetnik i duel na kraju sa jednim od vodja Indijanaca, sve je to vec mnogo puta prozvakano. Pozitivno je to sto, osim u prvom dijelu stripa, nema mnogo teksta, pa se prica cita brzo. Mnogo akcije, mnogo vec vidjenih elemenata.

10.11.2019
    10:12:00 sati

8, 8, 8, 8

Ova priča mi je lijepo sjela, puna akcije, bez standardnog kompliciranja koje karakterizira nove epizode, vidi pod Burattini... Divlje pleme koje ne priča književnim jezikom također je nešto malo inovativnije... Sve u svemu, zadovoljan.

10.11.2019
    15:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

10, 10, 8, 10

11.11.2019
    09:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 8, 10

12.11.2019
    22:53:00 sati

5, 5, 5, 7

Kad nakon mjesec dana zaboraviš radnju stripa, onda to dovoljno govori o dojmu koji je prvotno ostavljen.

15.11.2019
    12:02:00 sati

7, 7, 8, 10

Epizoda je dosta kratka i dolazi između remek djela sa Kaufmanovim zološkim vrtom i uvodom u Hellingena.. I stoga Rauchu nije bilo lako i imao je težak zadatak.. Ali nije ova epizoda baš toliko loša.. Likovi su zanimljivi i čak i donekle okarakterizirani objašnjavanjem kako su upoznali Zagora.. Indijanci su isprazni, ali su barem dosta strašno nacrtani.. Pobunjena indijanska plemena su nešto što je stvarno puno puta viđeno u Zagorovom serijalu, i ako scenarist ima potrebu ponovno o tome pisati, onda se očekuje da barem stavi neku inovaciju, nešto što do sada još nismo vidjeli.. Imam dojam da su u ovoj priči ta inovacija trebale biti maske indijanaca koje su tako tako.. Dosta efektno izgledaju jer se Pesce malo potrudio da ih strašne nacrta, ali to je sve.. Jedina scena koju ću izdvojiti je kada indijanski div sjekirom po sred glave ubije zarobljenog trapera.. Recimo da me ta scena podsjetila na "The walking dead" i famoznu Lucille :)  Naslovnica je najbolji dio ove epizode.. Lijepa i efektna sa puno detalja..
    15.12.2019
    17:19:00 sati

5, 4, 5, 7

10.03.2020
    14:21:00 sati

5, 4, 8, 6

Ovo se u neku ruku moze prihvatit kao ne-oficijalan nastavak Tonenlijeve price, "Mrtvacka Glava", jer ne samo da protivnici izlgedaju slicno (ako ne bas i isto), nego je i tema pobune indijanca skoro ista.  Scenarij je nista novo, kao sto rekoh, i zato sto je kraci od 150 stranica, zavrsi se prije nego sto postane previse naporan.  Pescein crtez je veoma dobar, dok su Ferrijeve naslovnice dosta slabije, jer je ovdje bio na kraju svojih snaga.  Ovo se nece vise nikad citati, sto-posto.

11.04.2020
    12:11:00 sati

7, 8, 9, 9