Zeleni labirint

ZG VEC 97/99 | 167 str.

Čitajte ovu priču u kojoj okrutni glavosječe zarobljavaju Chica, a Zagor, nakon što ga oslobađa, saznaje razlog agresivnosti Jivarosa, i zabavite se prepoznajući vinjete u kojima Gallieno Ferri omažira svoj rad na naslovnicama Mister Noa.

• Grad na Kordiljerima
    ZG LU 246
  • Zeleni labirint
    ZG LU 247
  • Na obalama velike rijeke
    ZG LU 248
  • Grad na Kordiljerima
    ZG VEC 97
  • Zeleni lavirint
    ZG VEC 98
  • Na obali velike reke
    ZG VEC 99

• La città sulla cordigliera
    ZG SR 565
  • Labirinto verde
    ZG SR 566
  • Sulle rive del grande fiume
    ZG SR 567

• U Italiji su epizode objavljene u periodu između kolovoza i listopada 2012., Veseli Četvrtak ih objavljuje u srpnju i kolovozu 2015., a Ludens od ožujka do svibnja 2016.
  • U Ludensovom izdanju priče „Na obalama velike rijeke“ nalazi se mali "In memoriam" Gallienu Ferriju.
  • Prva Mignaccova priča u sklopu JA odiseje, druga je „Vjetar pobune“, crtež Della Monica, treća je „Pod južnim nebom“, crtač Sedioli.
  • Ferrijeve vinjete u kojima je omažirao svoj rad na pilotovim naslovnicama pogledajte ovdje. Veseli Četvrtak u svojem izdanju također je objedinio sve Ferrijeve omaže.
    Ovdje možete vidjeti ilustraciju Zagora i Mister Noa.
  • Malo o Jivarosima, tj. Shuarima.

Južnoamerička odiseja nekim je elementima različita od svih prijašnjih odiseja naših junaka. Tu prvenstveno mislim na nit vodilju kroz cijelo putovanje, a koju je Mauro Boselli počeo krojiti za vrijeme drugog zlatnog Zagorovog perioda ubacivši u „Sedam gradova Cibole“ dio svojeg tumačenja mita o Atlantidi. U svim ranijim odisejama niti vodilje nije bilo jer su se naši junaci iz nekog razloga otisnuli su na put, a nakon obavljene misije vraćaju se svome domu doživljavajući raznorazne avanture i upoznajući nove prijatelje i neprijatelje. Također u ovoj odiseji po prvi put imamo jasno zacrtan cilj od početka do kraja, jer pred Zagora je stavljen imperativ-treba zaustaviti Dextera Greena! Njihovo čvrsto prijateljstvo narušeno je grubom Dexterovom izdajom kada je Zagora ostavio da skonča u živom blatu, sve u cilju da se dokopa četiri artefakata koji sjedinjeni u „Ključ spoznaje“ otvaraju mudrosti i tehnologije davno nestale civilizacije na Antarktiku.

Još jedna posebnost ove odiseje je i njeno trajanje, naime, najduža je od svih. Od “Ponekad se vraćaju“ pa sve do “Gospodara otoka“ razni scenaristi i crtači sudjelovali su u ovom trogodišnjem projektu. Da bi sve to postigli, Moreno Burattini i Mauro Boselli većinom su, uz poneke iznimke poput Sudnjeg dana i Izgubljenog svijeta, pisali scenarije za priče u kojima je sadržan alternativni mit o Atlantidi i lov na Dextera, pa su morali u projekt uključiti pisce koji će se pozabaviti takozvanim fillerima. Diego Paloucci & Mirko Perniola, Jacopo Rauch i Luigi Mignacco pisali su te filler priče, koje u konačnici ne razvodnjavaju previše srž odiseje. Ova epizoda Zagorovog ciklusa u Južnoj Americi napisana od Luigija Mignacca bila bi po svim karakteristikama jedna od tih takvih priča, ali ova je po nečemu doista posebna.

Da ja vas prvo kratko brifiram sadržajem prijašnje priče, em zbog protoka vremena, em jer smo u odličnoj Burattinijevoj priči “Mumija s Anda“ svjedočili kako naši junaci raskrinkavaju beskrupuloznog kapitalističkog lokalnog moćnika don Torresa i spašavaju djevojku Soledad, otetu kćer kurandere Jacinte, iz kandži opakog Barranca. Međutim, ta priča ne sadržava samo obračun s Barrancom (njegovu ulogu u svemu tome do kraja ćemo spoznati u Burattinijevoj priči “Ratnice“), već i tajnu usko vezanu za atlantidski mit, a koju su naši junaci saznali u izgubljenome gradu Machu Picchuu. Ovdje je Burattini s kćerima Viracoche počeo krojiti mit o Amazonkama koji će detaljno obraditi u Ratnicama, a najstarija i najmudrija od njih, Sanya, dala je Zagoru čudnu ogrlicu koja bi mu trebala pomoći da lakše nađe Amazonke u zelenom labirintu zvanom amazonska prašuma.

Amazonija je iduća destinacija naših junaka s ciljem da presjeku taj zeleni labirint i pronađu pleme Amazonki, jer one imaju korisne informacije u vezi jedne od davno izgubljenih baza Atlantide. Naizgled lak zadatak pretvara se u bitku za goli život, jer Zagor i Chico bezrazložno bivaju napadnuti od okrutnih glavosječa Jivarosa! Iako smo već imali prilike vidjeti Jivarose u Zagorovom svijetu, pa i u Darkwoodu, (sjetite se dvojice Hakaramovih slugu, kao i ubojice na brodu u priči u sklopu Sjeverno-američke sage) oni pripadaju avanturama drugog Nolittinog junaka. Upravo nas je Guido Nolitta prvi upoznao s bizarnim i zastrašujućim običajem jednog malog amazonskog plemena u Mister Noovoj priči „Lovci na glave“, a ovdje nas Luigi Mignacco vraća stotinjak godina unatrag. Amazonija, jaguari, tzantze, Jivarosi, zli bijelci - svi sastojci su tu, samo je drugi junak i motiv priče.

Mignaccov umjetnički opus prvenstveno vežemo uz brojne Mister Noove avanture, a glavni scenarist postao je početkom devedesetih i vodio je pilota kroz razne avanture do gašenja serijala. Napisao je Luigi i određeni broj Zagorovih priča, pa je bilo za očekivati da će kad-tad dobiti priliku spojiti Zagorov i Mister Noov svijet. Prvi put to radi u maxiju „Kaznionica na jezeru“ s Rickom Rogersom, likom koji ima očite karakteristike zajedničke s Mister Noom; gdje god se pojavi razbija učmalu svakodnevicu, pa tako i u Pleasent Pointu, svojim veselim karakterom i šalama, šarmom osvaja ženski dio malog riječnog trgovišta, a bogami, ni potući se s lokalnim rmpalijama nije mu strano, kao ni sklopiti primirje čašicom viskija, a kroz taj simpatični lik možemo pretpostaviti kako bi izgledao susret Zagora i Mister Noa.

Mignacco u ovoj priči spaja dva svijeta, a to radi sa Zagorom i Chicom, amazonskom prašumom i Jivarosima, a čak je u jednome trenutku i Manaus spomenut. Naravno, zbog vremenske distance od otprilike 120 godina nemoguće je Zagora i Mister Noa staviti bok uz bok, ali je zato dobri stari Gallieno Ferri također u svome elementu - osim što je nacrtao prvu pilotovu priču, Ferri je nacrtao prvih 115 Mister Noovih naslovnica, i upravo je taj njegov opus veza između Mister Noa i Zagora u ovoj priči. Da pojasnim, čitajući ovu priču dobro ćete se zabaviti tražeći vinjete koje sadrže asocijacije na pilotove naslovnice, a njih je čak 42.

Bilo bi preopširno i nefunkcionalno staviti sve asocijacije na Ferrijeve naslovnice u ovu recenziju (uostalom, imate ih u zanimljivostima), pa ću se ovdje dotaći tek onih koje po mom mišljenju ostavljaju jak dojam po cjelokupnu priču, koja je inače skromna - kako sadržajem, tako i likovima. Međutim, iako je rađena bez pretenzija na veličinu i raskoš, priča se pamti upravo zbog Ferrijevih omaža.

Kako je i red, prva vinjeta priče Gallienov je omaž prvoj naslovnici novog Nolitinog junaka premijerno objavljenog u lipnju 1975. Ali ona nije samo omaž asocijacija, ona je uvod u priču u kojoj Zagor leti s lijane na lijanu izbjegavajući strijele i koplja kako bi otkrio razlog bijesa Jivarosa.

Duh istraživanja i otkrivanja jedne posve nove sredine našim junacima razrađen je kroz avanturu punu akcije, jer kakvo bi to putovanje Amazonijom bilo da nema ratobornih Jivarosa, guste vegetacije, lijana, jaguara, tukana, majmuna, divovskih zmija, aligatora i bijelih zločinaca! Već prvom vinjetom kratke priče zlokobnog naslova “Put u pakao“/četrdesetak stranica introdukcije u „Zeleni labirint“/ jasna je namjera autorskog dvojca da forsiraju konstrukciju priče kako bi se došlo do već spomenutog efekta-prepoznavanja vinjeta koje nas asociraju na pilotove naslovnice.

Mignaccov stil naracije u samome početku razrađen je kroz jedan klasični pripovjedački stil, a sve u cilju kako bi nam zaokupio pažnju. Bez ijednog suvislog komentara od strane naratora da nam objasni povod domorodaca za napad na Zagora i gdje je u tom kaosu nestao Chico, pozicionirao je početak radnje in medias res - kratkom i žustrom borbom Zagora i nekolicine Jivarosa, a potom, kroz klasičnu narativnu formu flashbacka, donosi nam neka objašnjenja.

Duža retrospekcija (čak 25 stranica) počinje vinjetom koja nas asocira na zadnju Ferrijevu naslovnicu u pilotovom serijalu (#115 „Magloviti vrh“), a što se tiče same narativne linije, pa, vjerujte mi, ništa posebno, bar u onome dijelu kada naši junaci silaze s vrha litice uklesanim stepenicama. Mignacco je ubacio kratku informaciju da je Soledad na sigurnome, Chicovu uobičajenu kuknjavu i žalopojke, Zagorovu impresioniranost svetim gradom na vrhu litice, i kratko spominjanje Dextera Greena, tek toliko da se ne izgubi cilj ove sage. Pomalo dosadno, ali lijepo odrađeno od strane Ferrija njegovim prepoznatljivim stilom dočaravanja maglovite atmosfere, a u daljini se nazire Magloviti vrh u čijem je podnožju Mister No proživio dramatičnu avanturu s profesorom Titiusom i zločincem Big Bagom.

Nakon silaska radnja postaje agilnija, pomalo i prijeteća, jer nailaze na tzantze povješane po granama-znak da su na teritoriju Jivarosa. Kratko prisjećanje na neke ranije avanture u vezi smanjenih glava, brz napad domorodaca koji otimaju Chica i zatim se radnja pozicionira tamo gdje je počela - sukobom Zagora i Jivarosa. Ono što nam Mignacco nudi u razvoju priče klasična je postavka o bijelcima koji su nekim činom narušili dostojanstvo domorodaca, a u ovome je slučaju riječ o grupi ljudi koju predvodi beskrupulozni profesor Darq, geograf koji želi pronaći izvore rijeke Amazone.
Otimaju starog šamana koji zna za te izvore, ali im ne želi odati lokaciju jer oni su za domoroce svetinja. Šaman umire u mukama ne odajući tajnu, a Jivarosi, već ionako nabrijani na krv, kreću u osvetnički pohod. Da nismo u amazonskoj prašumi, radnja bi sasvim odgovarala darkvudskoj fikciji, i po tematici i po vinjetama koje je Gallieno Ferri odradio. Zagor je konačno u svome elementu; baca se s lijane na lijanu, skače s drveta na drvo, a ubačen je i najpoznatiji stanovnik amazonske prašume-jaguar. Ako se prisjetite priča s početka serijala, jaguari su ponekad iz nekog darkvudskog žbuna znali zaskočiti naše junake, što je naravno potpuni apsurd, baš kao i lijane u sjevernoameričkim šumama, pa se ovdje Ferri mogao u potpunosti razmahati prikazom autentičnog ekosistema.

Mignacco posvećuje puno pažnje i Chicu, predstavljajući ga kao farsičnog lika u jivaroskom selu punom tzantzi. Taj kontrast Chicova humora s naglaskom na njegov simpatični kukavičluk i zlokobnost koje daju smanjenje glave poslužit će Ferriju za još jedan omaž, ali dok se taj omaž savršeno uklopio u Chicov san sugerirajući nam tako na još jednu Ferrijevu naslovnicu i Sclavijevu odličnu kratku priču „Tuđinac“, drugi Chicov san, ili bolje rečeno još jedna noćna mora, ipak je previše za ovako, uvjetno rečeno, kratku priču. Potpuno nepotrebno ubacivanje Tonkinih Mohawka u napadu na naše junake u Chicovom snu nemušt je Mignaccov pokušaj da nam navijesti nevolje u Darkwoodu koje su izbile odsustvom naših junaka, pogotovo kada znamo da se tako nešto nije dogodilo na ovaj način (možda da je ubacio Mortimera u Chicovu noćnu moru, e to bi već bio pravi teaser).

Kako sam već ranije napomenuo Mignaccovu skromnost pristupu priči kroz sadržaj i likove, tako me ni s daljnjim razvojem događaja nije iznenadio, ali ni razočarao. Očekivao sam jednostavnu priču o zlim bijelcima koje sustiže pravednički gnjev okrutnih Jivarosa. Povješane tzantze po granama i u selu nesumnjivo nam govore da nisu previše nježni prema zarobljenicima, a pogotovo neće biti prema bijelcima koji su se drznuli oteti i ubiti njihova šamana. Ovdje jedno klasično razračunavanje dobrih i zlih Mignacco podiže na veću razinu sukobom Francisca i Shuarka, dva mladića nekad pripadnika istog plemena, ali različitih stavova po pitanju tradicije i jivaroskog načina života, a Francisco je jedini lik od svih negativaca koji je dobio malo kompleksniju razradu. Mignacco nam nije predočio uzrok Franciscove mržnje prema vlastitoj tradiciji i narodu, tek neke pojedinosti iz kojih nešto malo možemo naslutiti o njegovoj pohlepi za novcem, ali je to aljkavo scenarijski odrađeno.

Od Darkwooda do Amazonije Duh Sa Sjekirom dobivao je interpretacije svoje snage, vještine i plemenitosti kroz razne simbole. Kada su Guido Nolitta i Gallieno Ferri stvarali svoj lik, dogovor je bio da mu stave neki indijanski simbol. Zašto baš simbol sunca i orla ostao nerazjašnjen misterij niz desetljeća, a prvu poveznicu s pticom gromovnikom radi Mauro Boselli, doduše više kao dosjetku kako bi Zagor stekao poštovanje Tlingita. Tek će Moreno Burattini dodati i interpretirati nove mitološke i duhovne elemente značenja tog simbola kroz indijansku legendu o mitskim sukobima Wakiyan Tanki i Unkteha, kao i detaljniju razradu famoznog Sclavijevog kotača života i njegova centra.

Jivarosi, pak, vide Zagorovu umješnost u borbi kroz duh jaguara, a ovdje jaguar nije simbol zla i crne magije kao u Sclavijevoj Anangi, već je ovdje duh jaguara sadržan u Zagorovoj ratničkoj vještini, ali i plemenitosti prema protivniku. Mignacco je ubacio Zagorov pravednički gnjev prema tolikoj količini nasilja, kojeg je dobro uklopio u srž priče, ali uz jednu iznimku; apsolutno neuvjerljivo djeluju mi Zagorove riječi kada je tzantzu jednoga od bijelaca unio u face Jivarosa riječima: „Upoznao sam ovog čovjeka dok je bio živ“ Ma kad si ga, Zagore, upoznao? U ono malo vremena što si proveo s bijelcima u njihovom kampu izmijenio si tek par formalnih rečenica s tim likom. Dobro, tu krivim Mignaccovu nesposobnost pisanja kvalitetnog dijaloga, jer nismo u Darkwoodu da takvi govori ostave dojam na domorodce, već nam kroz riječi mladog ratnika Shuarka daje pravo stanje stvari: „Nema nedužnih u ovoj priči, postoje samo žrtve i krvnici. Ponekad se uloge zamijene“.

Godine su samo broj za velikog maestra Galliena Ferrija, jer je vidljiv njegov entuzijazam, a nadasve ljubav da crta svoga najomiljenijeg stvorenog lika i u 83. godini života. Lijepo je dočarao ekosistem amazonske prašume, pogotovo njegovo veličanstvo jaguara i dvoboj s aligatorom (referirajući se tako na naslovnicu ponajboljih pilotovih priča), Jivarose u magli, u bitci, Zagora kako skače s drveta na drvo i divi se prirodnim ljepotama…Vidi se da mu je odgovarala tematika ove priče i vjerujem da je uživao crtajući s osmijehom vinjete koje asociraju na njegov rad dok je bio crtač pilotovih naslovnica. Ali godine su i prokletstvo za umjetnike, jer drhtava maestrova ruka već odavno nije u stanju nacrtati Zagora kakvog pamtimo iz djetinjstva, ali ja mu to nikada neću uzeti kao manu. Velikan je volio i živio Zagora, u konačnici i preminuo crtajući avanture Duha Sa Sjekirom.

S krajem ove priče nemojte misliti da nam je amazonska prašuma otkrila sve tajne. Splav kojim se naši junaci nakon avanture s Jivarosima spuštaju Amazonom u potrazi za Amazonkama vodi ih u novu Burattinijevu avanturu koja razvija mit o Atlantidi, vraća jednog ranije upoznatog negativca, ali i donosi jednu staru poznanicu koju nismo vidjeli od afričke odiseje, a koja nas na kraju priče ostavlja s jednom intrigantnom tezom, a “Zeleni labirint“ ostat će tek simpatičan Ferrijev omaž Mister Nou.

ZG LU 243-246 Mumija s Anda

ZG VEC 99/102 Ratnice

8, 8, 10, 10

06.02.2020
    00:39:00 sati

6, 7, 9, 8

Magični Gallieno Ferri!

06.02.2020
    00:40:00 sati

5, 6, 8, 8

Epizoda koja je scenaristicki tanka, iako je fino nacrtana od strane starog Ferrija, gdje se ocito vidi da i covjek jedva drzi olovku bez previse drhtanja.  Najbolja strana ove price su omaze serijalu Mister No, cije je stranice Ferri crtao za prvih sto i nesto brojeva.  Ovdje Ferri fino stavlja Zagora u iste poze i pozicije kao tog slavnog Americkog pilota, i rezultat je nekako nostalgicki za nas matore stripofile koji smo narasli citajuci Mr Noa.  Prica kao prica je ok, nista narocito, uglavnom ponovo vidjamo one indiose koji sjeku glave pa ih smanjuju.  Predvidljivo od pocetka do kraja, odmah se vidi ko ce prezivit a ko ce dozivjeti okrutnu smrt.  Naslovnice su vrlo dobre.

06.02.2020
    04:49:00 sati
  • Ukupna ocjena 46%

2, 5, 5, 10

losa prica..pamtljivo samo zbog omaza

06.02.2020
    07:32:00 sati
    dzoni

6, 8, 10, 5

Nisam ni sumnjao da će Igor majstorski odraditi recenziju ove epizode. Svaka čast, majstore!

Najbolji i najvrijedniji dio ove epizode su Ferrijeve posvete naslovnicama Mister Noa (čak 42 vinjete). Majstor je to tako dobro ukalupio u priču da se brišu sve negativnosti u crtežu. Priča nije nešto, ima puno nelogičnosti, a pati i od slabe razrade scenarija, ali ima i dobrih scena koje bude osjećaj nostalgije kod nas starijih fanova ludog pilota.

06.02.2020
    07:39:00 sati

7, 6, 7, 7

Ne znam sta reci za ovu epizodu, niti je prica nesto posebno dobra, niti je Ferri na visini zadatka. Omaz Mr.Nou je ocigledan. Tek za nostalgicare i ljubitelje pilota, vise za njih nego za Zagorove fanove.

06.02.2020
    08:13:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

8, 7, 8, 10

06.02.2020
    10:38:00 sati
    Dalibor.V
  • legaz

Ukupna ocjena 35%

3, 3, 4, 5

Slaba priča, crtež očajan. No imamo razumevanje za Ferijeve godine. Već uveliko zaboravljeno. Kao i malte ne cela odiseja.

06.02.2020
    12:53:00 sati
    legaz

6, 5, 7, 7

06.02.2020
    13:17:00 sati

3, 4, 6, 8

Ovo mi liči na ono što su Brazilci nekad radili: izdavač RGE je ubacivao druge likove u postojeće priče drugih junaka, pa smo tako vidjeli Fantoma ucrtanog i priču Ripa Kirbija, samo što je Rip izbačen. Dobro, ovo nije baš kao da je Zagor ubačen u priču Mister Noa, ali nije ni daleko od toga. Jako je slično. Mister Zagor No u Mister Noovom kraju 100 i nešto godina ranije u kratkoj misternoovskoj priči. Sve u svemu, ništa posebno.

06.02.2020
    14:45:00 sati

8, 8, 10, 10

06.02.2020
    16:12:00 sati
  • emirem

9, 9, 9, 9

Nakon sto je Mister No bio vec dugo zavrsen i ostao u lijepom sjecanju, opet ga nam je vratio scenaristicko-crtacki orkestar,pa makar u hommageima dobro poznatih i legendarnih naslovnica koje su mi i dan danas u sjecanju.

Sjecam se dok sam citao ovaj strip svaka poznata vinjeta,slika izmamila osmijeh ne samo sto sam je prepoznao kao flashback iz djetinjstva,nego kako je ona i bila bas u tom trenutku u prici savrseno ukomponirana.

Ovo je bio jedan od zadnjih radova maestra Ferrija,ali iako je Zagora jos crtao jedno vrijeme,ovaj je strip pun posveta svom radu kao sto je nagovijestavao svoj skori odlazak sa ovoga svijeta. Ostavio nam je svoj odusak,dio svoje duse,ljubav prema umjetnosti,stripu i avanturi, koju je dijelio sa nama ovako indirektno i ostao nam u sjecanju zanavijek.

06.02.2020
    20:02:00 sati
    emirem

6, 5, 8, 8

06.02.2020
    21:49:00 sati

6, 4, 7, 9

Kopiram komentar sa topica Zagorova Juznoamericka odiseja od 15.3.2016

Svrha ovog stripa je bila posveta Mister Noovim naslovnim stranama. A to je i jedina pozitivna strana ovog stripa.

Mignacco pise klasicnu akcionu pricu. I ja nemam nista protiv takvih prica kada su napisane dobro i dinamicno. Ova epizoda nije takav slucaj.
    Zamorno, dosadno, puno nelogicnih scena akcije i nerealnih tuca (Zagor vise puta pobedi preko 20 Hivarosa samo sa sekirom jer ne zeli da ih ubija a ni jedan ne uspe da ga rani nijednom; zatim Zagor uspeva jednom rukom da Cika prebaci preko ograde utvrdjenja Hivarosa dok ih oni gadjaju strelama), karakterizacija likova 0, ni jedan interesantan dijalog zbog cega traze izvor Amazona, ni jedna zanimljiva legenda o tom izvoru, nikakva aluzija na Manaus, ni na Mister NOa, ni na vaznost ocuvanja Amazona... Bas nam nista nije ponudio u ovoj prici Mignacco, a mogao je svasta da ubaci da makar malo zacini pricu.

Ferri i nije toliko los. Idalje mu crtez ima dinamicnost i malo atmosfericnosti, ali su likovi dosta izobliceni i premrsavi. Najgori Ferrijev rad idalje ostaje onaj katastrofalni treci gigant.
    Naslovna strana iznenadjujuce dobra!

07.02.2020
    02:17:00 sati
  • Ukupna ocjena 53%

6, 5, 5, 5

13.02.2020
    19:04:00 sati
    Onedin

5, 6, 7, 8

20.02.2020
    13:57:00 sati

5, 7, 6, 6

Ne osobito dojmljivo.

11.03.2020
    18:02:00 sati

4, 6, 7, 7

Posvete Mister Nou dižu malo dojam ovoj priči, mada zasluge po tom pitanju idu prvenstveno Ferriju. Maestro i dalje vrlo dobro dočarava Amazonu, no po pitanju samim likova je vidljivo slabiji, drhtaviji, dok mu borbene scene ponekad baš i nemaju nekog smisla. Ali, jasno, to je jedan od njegovih posljednjih radova u poodmakloj dobi pa treba i to uzeti u obzir.

A tog Mignacca izgleda samo sele od jednog Bonelli junaka do drugog, pa da ga svatko malo istrpi dok im srozava serijale. Ova priča na 170 stranica može se sažeti kao:

Bogatun sanja o "amazonskoj slavi". Financira ekspediciju. Otme vrača zbog informacija. Vrač prilikom mučenja umre. Jivarosi kreću u osvetnički pohod.

I onda se u taj klišej upetlja Zagora i Chica, kako bi ih se uvalilo u nevolje i oduljilo njihovo putovanje. Raznoliki likovi malo isprofiliraju radnjom, nije te ni najmanje briga za njih, pa bum, tras i onda je kraj.

U drugoj polovici ipak priča pokupi nekakav tempo i donekle je zanimljivo gledati kako bogatun i ekipa bivaju poklani, pa ajde, nek i Mignacca "Amazona" nosi...

Ok za pročitati radi kontinuiteta i, naravno, omaža Mister Nou.

06.04.2020
    13:46:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 4, 6, 7

Sve je već napisano, epizoda je posveta pilotu i  kao takva je ok. Ono što nije ok je priča koja je nebitna i služi samo kao prijelaz do Ratnica. Za mene je to šteta jer smo mogli imati putovanje do izvora Amazone, prepuno opasnosti i Jivarosa i tamo naići na nekakvu misteriju gdje profesor ponesen slavom tragično skončava...Drugim riječima mogla se po n-ti put reciklirati tema putovanja u nepoznato začinjena osvetom što je za mene uvijek plus.

20.04.2020
    11:53:00 sati
    Manetola

8, 8, 9, 7

26.04.2020
    23:30:00 sati

5, 5, 10, 8

Ja se iskreno nisan moga skoncentrirati na samu priču jer sam na svakoj stranici tražio Ferrijeve omaže Mr.No naslovnica. Ali Mignacco je to pa i nema velike štete, ovo je uvjerljivo najlošija priča u čitavoj JA odiseji. Prva naslovnica mi se sviđa, a za ocjenu crteža unutra ne moren biti objektivan kad je Ferri u pitanju iako znan da ovo nije ni blizu njegovih najboljih radova.

02.09.2020
    08:49:00 sati