Banda Staklenog oka

ZG ZS 1018/1019 | 168 str.

Zagor slijedi trag bande Staklenog oka i spašava obitelj od njihovog napada. Čiko biva ranjen pa Zagor nastavlja potjeru sam. Za to vrijeme Sauk Crvena glava napada indijance iz plemena Kreja i kreće predati otete kože trgovcu alkoholom i oružjem Mortensenu. Stari poglavica Kreja, Snažna ruka kreće sam u potjeru za njima i njegovi se i Zagorovi putevi vrlo brzo isprepliću.

• Staza osvete
    ZG LEX 303
  • Između dvije vatre
    ZG LEX 304
  • Banda Staklenog Oka
    ZG ZS 1018
  • Između dve vatre
    ZG ZS 1019

• Il sentiero della vendetta
    ZG SR 296
  • Tra due fuochi
    ZG SR 297

• scenarij radi Toninelli koji je u to doba „glavna pokretačka snaga“ Zagora
  • Čiko se pojavljuje samo na prvih 14 stranica te Zagor kasnije ima novog suborca – slična situacija kao i u ZS 672 Kobna mreža (također Toninellieva priča)

Jedna od onih priča koje popunjavaju prostor između Hellingena, Kandraxa, Supermajka i ostalih „velikih“ protivnika. Imamo klasičnu postavu: indijance, trgovce alkoholom i oružjem i indijanske bande. Interesantno je da se Čiko pojavljuje samo na početku priče (čak dosta uspješno) da bi na njegovo mjesto kasnije došao poglavica Kreja Snažna ruka koji je i glavni motiv priče. Stari poglavica gubi poštovanje svojih ratnika tako da odlučuje sam krenuti u lov na Crvenu glavu kako bi dokazao da je još uvijek sposoban voditi pleme.Toninelli nas čak forsirano navodi na pomisao da je stari poglavica poginuo u jednom trenutku te koristi njegovo ponovno pojavljivanje kao veliki obrat situacije i naravno pobjedu dobra. Cijela priča je kao jedna velika partija pokera u kojoj se iz trena u tren mjenja situacija i odnos snaga. U toj partiji najslabije karte je dobio Sauk Crvena glava koji odmah na početku gubi svoja dva pratitelja i dalje vodi odlično igru sam i sa nekoliko blefova se iznenađujuće drži u igri. Stvarno odlično odrađen lik. Naravno osveta starog poglavice je neminovna tako da nećemo vidjeti još jedan povratak. A možda i hoćemo jer naravno Zagor ponovo nije presudio svima. Na kraju priče imamo jednu surovu scenu (u današnje doba takva bi teško prošla) kada Čvrsta ruka presuđuje jednom indijancu. I odgovara Zagoru „grizli nema milosti prema kojotu ako ne želi da se ovaj jednog dana ne pogosti njegovom lešinom...“ Yeah. Killing time!! Vjerojatno je čak i lakše napisati priču sa nekim velikim protivnikom ali za mene je ovu priču Toninelli odlično odšljakao.

Ctrtež Pepea prepoznatljiv iz aviona i solidno odrađen posao. Naslovnice Ferria ni sebi ni svome. Šestica. Previše sam dao.

ZG ZS 1010/1012 Opsada tvrđave Iri

ZG ZS 1025/1026 Prorokov sin

• I like girlz

8, 8, 10, 7

jedna od klasičnih tema divljeg zapada obrađena po ko zna koji put i u pričama "duha sa sjekirom". međutim, za razliku od nekih prethodnih ili budućih ove dvije epizode su sasvim solidno odrađene. meni je ovaj period jedan od tri najbolja perioda zagora, a dodatni plus na cjelokupni utisak je zaista fenomenalni pepe, za mene jedan od najboljih zagorovih crtača ikad. ferrijeve naslovnice dobro nacrtane, ali nisu nešto vizuelno zanimljive niti maštovite.
    10.11.2005
    19:29:00 sati
    I like girlz

8, 7, 7, 8

Jedan od rijetkih ZS Zagora koje sam sačuvao jer su mi kao klincu bili posebno dragi pa ih se i sad sjećam bez da ponovno čitam strip.Ovo je možda najbolja Tonninelijeva priča a konkurencija u toj rubrici nije velika jer je tip sigurno najveći promašaj u povijsti Zagorovih scenarista.Kad se sjetim preskočenih SD epizoda,u kojima je uglavnom kraljevao on,ide mi na povraćanje.Ono što ovu priču razlikuje od ostalih njegovih "šverc vatrene vode" priča su dosta zanimljivi likovi; Crvena glava,Snažan ruka,trgovac i njegov pmoćnik Kinez,Stakleno oko i njegov džinovski Indijanac itd.Sviđa mi se što svi imaju dosta značajnu ulogu i nisu tek sporedni likovi.Sviđa mi se scena kad Zagor i stari poglavica upadnu između trgovca i Kineza koji pucaju po njima sa jedne strane te bande Staklenog oko sa druge.Dobar je fajt između Zagora i velikog Indijanca te usporedni konačni obračun,Zagor/Kinez te Crvena glava/Snažna ruka.I Pepe je solidno odradio posao,potrudio se kod pejzaža(npr. kad Crvena glava zezne bandu Staklenog oka na mostu i kad Zagor i starac bježe pred trgovcem)a najbolje mi je pri kraju kad Zagor udari jednog Indijanca a ovog dohvati stari poglavica i onako coolerski zarije mu nož u grudi.Impresivno.Naslovnice su također sasvim solidne.
    12.11.2005
    13:25:00 sati
  • dcopic

7, 6, 7, 6

Jedna sasvim prosječna priča koja se pamti, ali i rijetko ponovno čita. Priča i scenarij prosječni, naslovnice i crtež također. Sreča je velika što su se pojavili novi crtači i uz Buratinnija i pogotovo Bosellija, su spasili serijal od zatvaranja.
    25.11.2005
    21:02:00 sati
    dcopic
  • crta

9, 8, 8, 8

meni se ovo sve jako svidjelo,zagor u odlicnom izdanju,uz odlicnu asistenciju starog indijanskog poglavice,svakako prica za procitati i uzivati,iako tu nema nekih starih neprijatelja
    30.11.2005
    15:34:00 sati
    crta
  • VALTER

8, 9, 8, 7

Meni su ovo jako drage epizode - medju prvim su stripovima koje sam kupio na kiosku, u drugom osnovne. Sjecam se i kako sam napeto iscekivao nastavak nakon sto je Crvena Glava zeznuo bandu Staklenog Oka prerezavsi konopce na visecem mostu. Sve u svemu, dobro je to Toninelli odradio: tri strane u sukobu (Mortensen + banda Staklenog Oka vs. Crvena Glava vs. Zagor + Snazna Ruka) u kojem na trenutak pobjedjuje cas jedna, cas druga, da bi na kraju, normalno, zavrsilo Zagorovim trijumfom nad krijumcarem Mortensenom i osvetom starog indijanskog poglavice, koja mu je omogucila da suplemenicima dokaze da je jos uvijek sposoban biti im vodja. Iz jednostavne postavke o krijumcernju oruzja i viskija razvija se kompleksan i zanimljiv zaplet "svi protiv svih". Mozda ne vrhunsko, ali svakako natprosjecno ostvarenje, uz solidan Pepeov crtez.
    03.12.2005
    16:48:00 sati
    VALTER
  • Ramath

7, 7, 8, 8

Klasicna Zagor-western-krimi prica, nista posebno da se moze pamtiti ova epizoda, sem izuzetno ponositog starog indijanca koji mi je drag lik. Crtez, prica i naslovnice su na prosjecnom nivou
    07.12.2005
    18:09:00 sati
    Ramath
  • lwood

8, 8, 8, 8

ZAGOR U KLASIČNOJ WESTERN PRIČI.NASLOVNICE SU MOGLE BIT BOLJE
    11.12.2005
    21:27:00 sati
    lwood
  • globinjo

6, 7, 7, 8

priča pomalo naporna,zagor ima pomagača,starog vuka koji dokazuje da još nije za otpad,crtež prosječan,prva naslovnica nije loša...
    17.12.2005
    10:18:00 sati
    globinjo
  • Ukupna ocjena 76%

8, 8, 8, 4

Začudo, druga zaredom Toninellijeva vrlo zanimljiva epizoda (nakon što sam ponovo pročitao Glasnik Manitua). Ovaj put je uspio izvući iz svoje omiljene teme "prodavači alkohola", skoro maksimum. Ima puno dobrog fajta svi protiv svih, pa čak i borilačkih vještina. Plus, prilično tvrda, kamena priča - uništavanje neprijatelja i uzimanje trofeja. Čak i sam Zagor potiče skalpiranje. Tako su to radili Naši Stari. Prilično dobro, osmice.
    03.05.2006
    10:51:00 sati
    stinky
  • jack 50

8, 7, 5, 8

Ne sviđa mi se što ju crta Pepe.Inače dobra
    03.05.2006
    20:34:00 sati
    jack 50
  • npetros2@htnet-dsl

5, 5, 7, 10

ama baš ništa posebno. Priča je kao i svaka druga Tonninelijeva. Crtež solidan, a naslovnice naravno za 10
    06.05.2006
    14:31:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • Ukupna ocjena 92%

9, 9, 10, 8

Meni se ova zagorova epizoda jako svida.Pepeov crtez mi se jako dopada
    06.05.2006
    22:37:00 sati
    zagorovac

9, 9, 9, 8

U tom periodu ZS bilo je dobrih i lošijih epizoda, a ova sigurno spada u dobre. Crtež je dobar, a i sama priča je zanimljiva. Ima i solidnog humora, Svidjela mi se ona šala da i Duh sa sjekirom možda stari.
    02.09.2006
    16:55:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

7, 6, 8, 5

Prosječno, ima puno boljih Toninellijevih priča.  Iritantno je koliko su se Zagor i stari Indijanac puta izmicali mecima, noževima i sjekirama.  Također, što sve nisu Zagor i Žuta Kosa mogli raditi ranjeni!  Zapravo su se tek ranjeni pošteno zagrijali.  Takav scenarij ne može dobiti visoku ocjenu.  Crtež je dobar, vrlo dobar čak.  Ali naslovnice Ferrijevo dno.Jedan podatak za Acu koji kaže da je u preskočenim SD epizodama uglavnom "kraljevao Toninelli", "najveći promašaj u zagor staffu": ukupno je preskočeno 12 priča, a samo 2 je napisao dotični.  burattini 5, capone 2, a russo, vigna i boselli po jednu.  A da ne govorimo o tome da je jedna od te 2 Toninellijeve priče vrlo dobra (Željezni narednik)!
    15.05.2008
    22:10:00 sati
    Mlaki

7, 7, 7, 8

Sasvim pristojna epizoda, epizoda koja se da pročitati. U priči mi je najbolji stari indijanac (konačno malo i odmaka od standarda) koji u nekoliko navrata izvlači Zagora iz problema.
    15.07.2008
    07:35:00 sati
    mars1

5, 8, 8, 4

Epizoda sa najviše fajteva u povijesti stripa! Non-stop luđačka razbijačina svi protiv svih: Indijanci protiv bijelaca, mladi protiv starih, mačevi protiv sjekira, istočnjaci protiv zapadnjaka, ... You name it! Nikako se nebi složio da je Toninelli najslabiji Zagorov scenarist, ali da je jedan od najmonotonijih/najpredvidljivijih - to svakako. Dosta dobro.
    12.09.2008
    18:15:00 sati

5, 6, 6, 7

Nisam neki fan ovih brojeva. Ovo je jedna priča poput mnogih novijih u kojima ima puno akcije a nakon čitanja imaš osjećaj da nisi ništa pročitao. Toninelli je imao desetak sigurno boljih priča od ove tako da mi ovo nije vrijedno suvišnog pisanja a Pepea ne volim od rane mladosti ali ni ne mrzim..
    19.01.2009
    06:57:00 sati
  • Ferri

8, 7, 7, 7

09.06.2009
    03:51:00 sati
    Ferri

5, 5, 9, 6

Trgovci oruzja i alkohola, markantni likovi, da...iz aviona se vidi da je Toninelli napisao ovu pricu.
    Epizoda je jedna od mnogih slicnih koje je on napisao, samo sto ovdje imamo djelimicno plitke dijaloge. Stakleno Oko je jos jedan od neprijatelja iz sarenolike Toninellijeve riznice, isto kao i Crvena Kosa. Pa ipak, pored svih zamjerki, epizoda je pitka, dinamicna i brzo citljiva, tako da se ne moze reci da je dosadna.
    11.06.2009
    16:28:00 sati

5, 7, 9, 7

Crvena glava pomogne Zagoru da pobjegne od Staklenog oka samo da bi njemu pripala cijela slava i nagrada za lov. Zatim stari oslobodi Crvenu glavu da bi se osvetio. A Zagor pusti trgovca alkoholom i oružjem jer je on super i dovoljno je da mu zapali kola te zaprijeti. Svi love sve pa ih potom puštaju i oslobađaju. Mogli su se jednostavno poubijati odmah i svih zavrzlama ne bi bilo. Ali nema veze glavno da je stari odlučno priklao nekog xy nevažnog Indijanca. Najveći smijeh je trenutak kad se stari bacio u provaliju pomno izračunavši da će usput oplesti u stablo i tako ostati živ.

Pepe je odličan crtač.

27.09. iz 5596 na 5797

Iako sam se opet izgubila u silnim oslobađanjima, moram priznati da mi se dojam popravio iz drugog čitanja. Stari je skroz cool lik, baš mi se svidio. Ala ih je potamanio. hahaha

12.02.2010
    18:03:00 sati

7, 7, 8, 7

Definitivno jedna od zabavnijih Toninellijevih priča koja je zanimljiva i po tome što je Chico odmah na početku izbačen iz igre (ranjen), pa se više i ne pojavljuje.

Glavni predložak priče je Toninellijev standard: trgovac alkoholom i indijanske bande, ali mora se priznati da su svi glavni likovi upečatljivi i uvjerljivi. Uvelike podižu kvalitetu ove priče iz uobičajne kolotečine scenarističkih gluposti i nelogičnosti. U biti, Zagor je praktički promatrač obračuna između bande Staklenog Oka, meleza Crvene Glave i starog poglavice Creeja Jake Ruke, a glavni uzročnik svih problema je trgovac - Norvežanin Mortensen s pomoćnikom Kinezom (koji je majstor neimenovane kineske borilačke vještine - normalno).

Glavni junak priče bi trebao biti stari poglavica Creeja i njegovo dokazivanje da je još uvijek sposoban obnašati tu časnu dužnost, ali najupečatljiviji je melez Crvena Glava. Trgovac Mortensen i Stakleno Oko su već tipični, malo modificirani negativci; jedan lukav i prepreden, a drugi s fizičkom manom koja doprinosi njegovoj zastrašujućoj pojavi.

Nije u pitanju klasično jednosmjerno razvijanje radnje već se pozicije okreću sa dosta nepredvidivih iznenađenja. Nema praznog hoda, već konstantna i tečna akcija koja ne dopušta čitatelju da razmišlja o moru sitnih nelogičnosti u priči. Osim izbjegavanja metaka i ranjavanja koje ima efekt dodatnog razdraživanja Zagora, imamo i činjenicu da stari poglavica Creeja ne pozna Zagora usred njegovog utopijskog kraljevstva. Istaknuo bih i situaciju kada Crvena Glava napravi lutku koja podsjeća na Zagora pomoću starih krpa. Odakle mu stare krpe usred divljine? ;-)

Pepe je najgori Bonelli crtač po pitanju dinamike. Tu se još moraju pridodati promašene perspektive i proporcije, ali crtež bogat detaljima u pozadini, prikaz krajolika i upečatljivih likova ga izvlače. Čak bih se usudio ustvrditi da mu je ovo možda i najbolje nacrtana epizoda. Za njega, koji je meni jedan od najgorih Zagorovih crtača, osmica je maksimum maksimuma.

Prva naslovnica upečatljiva i efektna, druga gay friendly. Obje prikazuju situacije iz stripa, s tim da je druga ogroman spoiler.

EDIT: petak 13.03.2020.

08.02.2011
    09:47:00 sati
  • writer

10, 10, 10, 6

Al je žestoka scena kad Zagor udari grmalja u uvo :D

Epizoda obiluje akcijom, Pepe fenomenalan.

22.08.2011
    23:27:00 sati
    writer

10, 9, 10, 10

Koliko akcije i prevrata. ODlična epizoda.

27.09.2011
    20:16:00 sati

7, 9, 10, 10

Tko voli akciju - savršena epizoda. Crtež odličan.

19.01.2012
    23:10:00 sati

7, 5, 7, 7

21.05.2012
    12:14:00 sati
  • sergej773

6, 8, 10, 5

20.03.2013
    16:16:00 sati
    sergej773

7, 7, 6, 9

Slažem se sa recezentom "ova je priča kao partija pokera".

23.09.2014
    10:51:00 sati

7, 8, 8, 8

22.08.2015
    19:15:00 sati
    Eddie Monsoon
  • Villain

8, 9, 10, 10

Klasičan vestern Zagor. Ovo je sada za uživanje.

Tuča sa kung fu majsotorm negde pred kraj. Tako beše? Dosta upečatljivi likovi. Odlično je ovo.

18.12.2015
    23:57:00 sati
    Villain

4, 4, 7, 8

Dosadno i totalno nemastovito.  Prica je tipicna Toninelijeva, i jedina friska stvar u njoj je onaj stari poglavica Snazna Ruka, koji hoce da se dokaze svojim ljudima da je jos uvijek sposoban biti neustrasivi ratnik.  Ostali likovi su naporni i dosadni (a pogotovo onaj Melez koji je trebao da umre jedno tri puta prije nego sto je stvarno umro), ne vjerujem koliko puta moramo da vidimo isto sranje sa trgovcima alkohola ili sta vec.  To sto je Chico odsutan ovdje samo skodi ovoj epizodi, moguce je da bi njegova prisutnost ovu bezveze pricu samo poboljsala.  Naslovnice su dobre, i Pepe je ok, ali scenarij zaboravljiv cim ga zavrsis citat.

28.02.2016
    04:03:00 sati

7, 7, 7, 7

02.03.2016
    13:20:00 sati
    Jim Gitara

7, 7, 7, 7

Prosjek. Priča s divljeg zapada, mnoštvo likova pa ako koji podbaci, ostali izvuku stvari da ne bude dosade.

17.06.2019
    20:16:00 sati

6, 5, 8, 6

"Bez starca nema udarca". To je razlog za ovu vrlo dinamičnu priču (koliko je dinamična govori i potreba da bude lišena Chicova sudjelovanja) koja kao osnovu ima novo razbijanje prodaje oružja i alkohola Indijancima. Međutim, čitav scenarij je postavljen tako da se poglavica Creeja Jaka ruka, kao Zagorov slučajni partner u ovoj misiji, svom plemenu dokaže kao ratnik koji je još uvijek vrijedan položaja koji zauzima. Zanimljivo je kako se može zaključiti da se Zagor i on do ove pustolovine uopće nisu poznavali a njeno mjesto radnje bi ipak trebao biti Darkwood jer je Staklenom oku Zagor itekako poznat. Dakle, Jaka ruka je u ranjavanju i ubojstvu svog ratnika dobio povod za kretanje u akciju i dokazivanje kako je još uvijek zaslužio biti poglavica plemena. Kad se njegov put spoji sa Zagorovim međusobno se spašavaju ali dosta je tu toga usiljeno a da ne spominjem da je opet bilo nekoliko spašavanja u zadnji čas. Kraj očekivan, mislim da je svima bilo jasno da će Jaka ruka ubiti Crvenu glavu.

Crtež vrlo dobar a ako je netko i vjerovao da je Jaka ruka poginuo nakon pada s litice druga naslovnica pokazuje da to nije istina. Dakle, još jedna spojler-naslovnica. Kad vidim koliko ih je bilo u Zagoru najdraže su mi Martyjeve.

P.S. Ima i humora. Zagor kao da zna što muči Jaku ruku pa mu se na početku susreta obraća sa "stari" i "djede". :D

20.08.2019
    23:16:00 sati

8, 8, 7, 8

16.11.2019
    17:46:00 sati
    Nedo

8, 8, 10, 8

Starost kad tad dolazi po sve nas.. Ali ne treba sa godinama odustati, treba se boriti i dalje, sve dok smo živi.. Recimo da bi to bila nekakva poanta ove priče.. Toninelli je ovu epizodu solidno odradio (sa nekoliko poprilično naivnih rješenja - pad u provaliju, Zagorova lutka, Zagor u deblu, puštanje Mortensena...).. Epizoda ima poprilično likova i dosta je ubrzana.. Nema puno zamornih dijaloga, a borbe ima na pretek.. I to je izvuklo epizodu.. Pepe slovi za jednog od najboljih Zagorovih crtača i to je ovdje još jednom i potvrdio.. Odličan prikaz šume i okoline.. Ferrijeve naslovnice nisu ništa posebno, ali su ugodne oku..

10.12.2019
    17:54:00 sati

8, 8, 10, 7