Pećinski ljudi

ZG ZS 694-696 | 237 str.

Jednog lijepog sunčanog dana Darkwood je pogodio potres i otvorio rupu na tlu. Skupa s rupom otvorila se i nova prijetnja za sve stanovnike kraljevstva Duha Sa Sjekirom. Iz nje su počela izlaziti neka čudna bića.

• Paklena jazbina
    ZG ZS 694
  • Troglava aždaja
    ZG ZS 695
  • Pećinski ljudi
    ZG ZS 696

• Il grande inganno
    ZG SR 209
  • Il popolo delle caverne
    ZG SR 210
  • Il mostro a tre teste
    ZG SR 211
  • Il grande inganno
    ZG TT 209
  • Il popolo delle caverne
    ZG TT 210
  • Il mostro a tre teste
    ZG TT 211

• Naslovnica „Paklene jazbine“ ne pripada ovoj priči nego priči Velika zavjera koja je prethodila ovoj. Tu naslovnicu su upotrijebili za dva različita broja za ZS 694 „Paklena jazbina“ i ZS 684 „Kuća fantoma“. Dakle, budite pažljivi kod kupovanja starih izdanja. 
  • Zadnja Zagorova priča koju je potpisao Decio Canzio.
  • Originali su objavljivani u prosincu 1982. , te u siječnju i veljači 1983. god.

Zagorijanska saga definitivno ne bi bila prava i potpuna da nema barem jednu priču ala „Put u središte zemlje“. Zagor je zavirio svugdje i doživio svašta, pretresao je Darkwood na sve četiri strane svijeta, nekoliko puta ga je i preletio ali Zagor ne bi bio Zagor kada ne bi pod kontrolom imao i ono što se događa ispod njega.

Autor Canzio se poslužio tipičnim Nolittinim početkom. Klasično odmaranje naših junaka uz kolibicu u močvari i standardne Chicove fiks ideje. Ovaj put mu je palo na pamet da napravi restoran i krene u ugostiteljski biznis. Samo nekoliko trenutaka nakon otvorenja i nakon što je poslužio prvog gosta, dogodio se potres i „presložio“ eksterijer nesuđenog prvog restorana u močvari. Ali potres nije učinio samo to, usput je i otvorio rupu u zemlji na jednom drugom dijelu Darkwooda koji se zove Nepristupačna točka. Dobila je takvo ime zato što na tom dijelu raste gusto raslinje i da bi se moglo kretati po takvom terenu potrebno je par oštrih mačeta i puno strpljenja. Iz tog razloga, Indijanci izbjegavaju to područje.

Darkwoodski zemljopis

Otvaranjem pukotine u tlu, otvorio se i ulaz u jedan poseban podzemni svijet iz kojeg su izgmizala neobićna bića. A neka od tih bića nemaju baš simpatične navike i ne odišu nadom da bi mogli živjeti u skladu s drugim bićima iz Darkwooda. Da bi stvari bile teže i po nas i po Zagora, upravo je selo Mohawka smješteno blizu nepristupačne točke. Mladi ratnici i skvo nestaju bez traga, što Tonku prisiljava da opet potraži pomoć od Zagora. Tonka, Zagor i Chico kreću u potragu koja ih dovodi do paklene rupe. U podzemnom svijetu susreću razna čudovišta i dvije humanoidne vrste Wakose i Sikkime.

Čudnovati mravi

Ideja je jako dobra. Zbog ovakvih priča, koje su avantura s fantastičnim elementima (zagonetni svjetovi, istraživanja neobičnih mjesta, upoznavanja neobičnih stvorenja) sam u principu i zavoljela Zagora. One priče koje imaju elemente tipičnog westerna sam zavoljela što sam išla starija ali mi taj fantastični štih još uvijek priušti posebnu radost kad ih nabavim i krenem čitati.

Scenarij je ipak malo slabiji jer nije ponuđeno nešto više od Zagorove borbe sa širokim spektrom kreatura i dočaravanja čitatelju jednog drugog svijeta. Primjer izvrsne epizode sličnog tipa je Toninellijeva Ukleta zemlja gdje uz sve te nevolje koje pruža nepoznat i stravičan svijet imamo i podradnju u kojoj se nastoji otkriti i pljačkaš. Upravo ta podradnja daje ekstra intrigu koja dotjera epizodu u odličnu. Jedina ekstra intriga u ovoj priči je u principu božanstvo Hito, to me je tjeralo da čitam dalje samo da vidim koji će to vrag na kraju biti. Ali je i to bilo predvidivo, mogli smo i očekivati da će to biti neka osma spodoba u nizu.

Najtrapavije izvedena stvar u scenariju je bila uloga mladog Mohawka Kainake, kojeg su Sikkimi oteli. On je u svega mjesec dana postao ambasador podzemnog svijeta. Proveo je Zagora po njemu kao da je turistički vodič. Lijepo su se šetkali, razgledali kulturnu baštinu i još je samo nedostajalo da se slikaju kraj neke velike gljive ili tako nešto. Ne kažem da je njegova uloga bila bespotrebna, ali na momente trapava i smiješna jest.

Spomenut ću i još neke detalje, koje nisam uzela u obzir kod ocjenjivanja ali su mi upali u oko pa ću ih podijeliti s vama. Smiješno mi je bilo kad su ostavili ranjenog Tonku da stražari ispred rupe. Pa Zagore pobogu! Kako si mogao ostaviti ranjenog prijatelja da stražari kraj neke rupe nedugo nakon što je tuda prošla kolona mravljih spodoba? Ali dobro, znao je on da je naš Tonka žilav. Iako imaju tri metra i dalje su to miroljubivi mravi koji sigurno neće pomrsiti račune junačini poput Tonke.

Sikkimi (Jednooki) su mi na kraju krajeva bili i simpatični. Pogotovo zato što su u principu bili izmanipulirani od Wakosa. Zato mi je jako žao što su skončali u tragediji. Zagor je gospodar Darkwooda, obećao je da će maziti i paziti sve stanovnike te oblasti. I ovi koji žive pod zemljum su također Darkwoodovci koje je morao zaštititi. A on ih je potaracao. Naravno, bilo mu je žao. Da je barem Canzio napravio drugačiji kraj pa da s vremenom na vrijeme Zagor i njih obilazi i da Chico uživa u velikim gljivama pripremljenim na 101 način.

Krilati slon :)

Ovo je zadnja priča koju je za Zagora napisao Decio Canzio. Pojavio se među autorima u fazi Nolittinog oproštaja. Od onda pa sve do dolaska Toninellija odradio je pet priča. Među kojima bi kao meni najbolje izdvojila „Šake i zlatno grumenje“ i Sedmorica neustrašivih koju je napravio u suradnji s Nolittom.

Crtež je odradio Donatelli. U ovoj epizodi sam s njegovim crtežom imala sličan problem kao i u Sclavijevoj epizodi Noć užasa. Nedostatak stravičnosti u crtežu, one silne spodobe nije nacrtao dovoljno močno da bi mi izazvali neku jezu ili gadost. To se posebno odnosi na božanstvo Hito, koje je trebao biti neki strašni gadljiv pauk. Spodobu u priči Tajanstvene vode je nacrtao dobro i atmosfera je bila jeziva, šteta što u ovoj priči nije izazvao (u meni, drugima možda jest) sličan osjećaj. Sikkime je nacrtao ok, a Wakosi su mi mrvicu smiješni. S druge strane, Ferri je posao odradio korektno. Naslovnice mi se jako sviđaju, pogotovo „Troglava aždaja“.

Uglavnom, epizoda mi je lošija od priča Ukleta zemlja i Američka odiseja, ali vjerujem da će se sviditi ljudima koji vole priče o pronalasku nepoznatih svjetova u kojima ne vrijede zakoni prirodnih znanosti ostatka planeta.

ZG ZS 680/684 Velika zavjera

ZS ZS 703/705 Jednooki Jack

7, 5, 8, 9

Ova epizoda ostala mi je u lijepom sjećanju... Pomalo bajkovita, bila mi je favorit uz Horde zla, a uvelike sam se iznenadio kad sam pročitao je autor Dezio Canzio, Bonellijev dugogodišnji suradnik koji je uskočio u staff s nekolicinom dobrih priča. Interesantna premisa putovanja u središte zemlje i lijepe naslovnice, sve to privuče čovjeka...

05.08.2011
    20:54:00 sati

9, 8, 8, 10

Priča mi je predobra, samo mrvicu lošija od Uklete zemlje koju su potpisali Toninelli i Ferri... Najbolji dio su sjajne naslovnice... Obožavam tematiku "nepoznati svjetovi" kod Zagora...

05.08.2011
    21:40:00 sati

7, 5, 6, 7

Loša kopija Američke odiseje!

Čini mi se da je Donatelli imao loš dan. Ova bića izgledaju toliko glupo da su čak u neku ruku komična. Ferri ih je takođe na najgori mogući način prikazao na naslovnici, srećom pa druga sa aždajom vadi malo prosjek.

I šta bi ono na kraju? Zagor se zahvali Indijanki i drmnu joj žvaku. Jao majko mila :D

06.08.2011
    06:55:00 sati
  • Charlito de la Vega

10, 10, 10, 10

Napokon da je netko recenzirao ovu epizodu!Hvala grofice!:)Mislio sam ja, ali ima puno iskusnijih recenzenata, a i previše sam lijen.

Ova epizoda mi je jedna od najdražih iz djetinjstva i možda među prvima koje sam pročitao od Zagora, pa moram biti subjektivan.Plus, "Troglavu aždaju" sam samo jednom pročitao kod bratićevog prijatelja pa mi je to uvijek u glavi "moraš kompletirati, moraš imati sva tri djela" :), no ja ću ipak sačekati da to izađe kod Ludensa.Načekat ću se znam, ali isplati se.Meni osobno jedan od najboljih starijih Zagora!Donatelli na visini, stvarno volim ovaj njegov period, naslovnice odlične također!

06.08.2011
    09:57:00 sati
    Charlito de la Vega
  • kucak

10, 10, 10, 10

Meni je ovaj strip za čistu desetku. Mislim da cjelokupna atmosfera u stripu poništava neke sitne nelogičnosti u scenariju, na koje treba zatvoriti jedno oko. Strip je za mene remek djelo. Atmosfera podzemlja, velika napetost, drama i akcija. Što je više potrebno za jedan dobar scenarij i samim time vrhunsko uživanje u stripu. Meni osobno ne smeta što sam umjesto pauka trebao očekivati nekakvo božanstvo u vanzemaljskom obliku. Strip za poželjeti i to u najistaknutijem dijelu kolekcije, kao je što je s posebnim ponosom i u mojoj istaknut.

06.08.2011
    11:54:00 sati
    kucak
  • writer

Ukupna ocjena 13%

1, 1, 2, 1

Definitivno jedan od najgorih 5 Zagora, govno uz govno sa Krilima noći i Helingen je živ.

07.08.2011
    02:33:00 sati
    writer

7, 7, 7, 7

08.08.2011
    12:55:00 sati
    zebrina glava

9, 7, 9, 10

Jedan moj prijatelj s kojim sam odrastao, kolekcionar strastveni i danas profesor u srednjoj školi jednom prilikom kada sam ga pitao koja mu je Zagorova priča najbolja, odgovorio je da je to ova a ja sam bio iznenađen jer ima kao i ja sve brojeve ovog junaka ali eto ukusi su različiti. Priča je super, scenarij nešto lošiji dok je crtež standard za ono vrijeme a naslovnice su meni odlične a sam strip je jedan od onih koji se čita više puta što znači da spada među bolje avanture. Priznajem da sam malo subjektivan jer prvi broj Zagora koji sam vidio i pročitao bio je "TROGLAVA AŽDAJA", kao petogodišnjaka zarazilo me doživotno očito jer danas još više volim strip nego kao klinac, pogotovo kada sam kao odrasla osoba shvatio da od 100 novih filmova koji izađu meni se svidi tek nekoliko a kod stripova mi je prosijek puno veći, stripovi su moja droga sa koje se neću nikad skinut! Rekao bih i ja hvala Grofice što si me ovom recenzijom podsjetila na prvi broj Zagora koji sam pročitao davne 1984-te!

10.08.2011
    07:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 81%

8, 7, 9, 9

Lepa uspomena! Skoro sam opet procitao ovu pricu, naravno neostavlja utisak kao kada sam bio klinac ali je i dalje sasvim pristojna!

14.08.2011
    14:34:00 sati
    cercil

6, 5, 9, 10

Prvo ostavi Tonku samog i ranjenog bez ikakve poštene zaštite, onda se smrzava kao kakva bakica i na kraju zabija gomobrane uz ponora, ali ga munje ne ozljeđuju. Očito je da se ponovno izmislio neki zaboravljeni narod, ali je Darkwood premali da bi ih sve primio pa su ih sada smijetili pod zemlju. U crtežu je proporcija šišmiša malo fulana.

26.09.2011
    22:47:00 sati

9, 6, 10, 7

Epizodu ću pamtiti po tome da je Čiko prošao kroz rekordan broj strahova, samo što nije poludio od svih nevolja, i onda mu još na kraju indijanska bičarka kaže da je ružan. Heheh, jadan Čiko. Evo, epizoda je ostavila dojam na mene, iako ne volim pretjerivanje sa fantazijom, ipak zbog Donatellijevog crteža nešto veća ukupna ocjena.

18.11.2011
    12:13:00 sati

8, 8, 8, 10

Zanimljiva epizoda, bas u stilu prica "Nepoznati Svijet" i "Americka Odiseja", gdje Zagor upada u slicnu situacaiju, i pronalazi novi svijet o kojem niko nista ne zna.  Ovo je dosta fanstasticna prica, kao "Crni Gospodar": nekima ce se svidjat, a neki ce je mrzit.  Meni je ovo bas super "pulp-trash", nesto kao Jules Vernova "Journey to the Center of the Earth".  Donatelijev crtez vrlo dobar, kao inace.  Ferrijeve naslovnice glavne.  Klasicna epizoda iz onog doba kad su mi stripovi bili sve i svasta, i jedna koju je ostavlja odlican utisak na moje djetinstvo.  Veoma zabavno.

02.12.2011
    00:35:00 sati

8, 5, 9, 10

Dugo sam odgađao čitanje ove priče, i evo konalno je 'pala' ovaj vikend. Svašta ima na tih 200+ strana, od čega je na kraju ipak najzanimljiviji uvod i početak -Čiko i njegov restoran. Kao u najboljim i zlatnim Nollitinim epizodama i dogodovštinama s Trampyem. Ostatak priče i nije neto posebno, pretpostavljam da bi mi se pred nekih 10-15 ili više godina kao djetetu svidio puno više , kad sam sa uzitkom 'gutao' ovakve priče i žalio što ih nema i više. Tad vjerojatno ne bih ni primjetio dobar dio grešaka od kojih spominjem samo neke; -odlična je vidljivost u tim pećinama- kao da je dan. Zatim onaj mladi indijanac koji zna njihov jezik, i to ga je prije naučio neki misionar- pa kraj sa onih munjama koje ubijaju bas kad treba i sve samo negativce- pa gromobran... No ipak dajem velik plus svim tim kreaturama. Crtez Donatellija meni odličan-kao i uvijek. odlično nacrtanih onih nekoliko stranica borbe po kiši. Mala mi je smiješno što na jednoj naslovnici Zagor juriša na zmaja kao neki srednjovjekovni vitez.

04.12.2011
    14:13:00 sati
  • Ukupna ocjena 59%

5, 4, 8, 8

20.05.2012
    21:42:00 sati

6, 7, 9, 9

08.01.2013
    19:48:00 sati
  • Ferri

9, 9, 9, 10

24.01.2013
    12:29:00 sati
    Ferri
  • zagor fan

7, 7, 7, 9

Ok epizoda, ništa posebno...

25.01.2013
    20:06:00 sati
    zagor fan
  • djule

10, 4, 7, 9

šteta kaj je priča sjajna, inspirirana "putom u središte zemlje", a napravljeni scenarij traljavo, sa puno nelogičnosti i lošim završetkom. no dobro, malo drugačija od standarnih zagorovih pustolovina, pročitat svakak, zapamtit samo po sebi s obzirom na temu, a izvuč nekaj pametnog iz sveg ovog - baš i ne. crtež korektan, naslovnice odlične.

28.01.2013
    14:20:00 sati
    djule

9, 7, 8, 8

Kao što je već rečeno, puno nelogičnosti ali ipak zabavno.

11.03.2013
    10:00:00 sati
    Nedo
  • sergej773

8, 6, 5, 6

18.03.2013
    13:27:00 sati
    sergej773
  • krem

8, 5, 7, 9

18.03.2013
    22:02:00 sati
    krem

7, 5, 9, 9

Lijepa uspomena iz djetinjstva, pa samim tim i ocjene nisu realne.

24.03.2013
    12:29:00 sati
  • Maki_Mostar

3, 5, 7, 9

Glupa priča o nekakvim bićima, na početku priče su iz rupetine izašli mravi. Na kraju ih se Canzio nije sjetio. Tko zna, možda još tutnjaju Darkwoodom? A najmoćniji je onaj mali Indijanac koji kao zna jezik onih bića i s njima pregovara. Uglavnom, loše, loše.

29.03.2013
    18:35:00 sati
    Maki_Mostar

7, 7, 9, 9

Prilično zabavan trash. Scenarist je nabaca sve beštije kojih se moga sititi a nekako mi se Donatelli u svemu tome i nije najbolje snašao iako je ovo ostalo nacrta odlično. Scene s Chicovim restoranom su genijalne, a jaka je i nagrada koju dobiješ kad pobjediš troglavo čudovište, pravi mudrijaši ti podzemni ljudi.

06.09.2013
    07:54:00 sati

8, 8, 8, 8

03.06.2014
    11:50:00 sati

5, 6, 8, 7

04.08.2014
    02:02:00 sati
    Eddie Monsoon

9, 8, 10, 10

Fantastičan, duhovit, avanturistički strip. Jedine dve male zamerke  koje imam je što se Zagor nije više namučio sa džinovskim paukom i što su zatvorili prolaz u podzemni svet

06.09.2014
    16:13:00 sati

Ukupna ocjena 37%

2, 2, 7, 4

Nakon ove epizode,Zagor je kod mene definitivno iza Kom.Marka.

19.09.2014
    12:11:00 sati
  • igor 12

10, 10, 8, 9

Otvorio se prolaz u novi svijet usred Darkwoodske šume.Ovaj put nije riječ o paralelnoj dimenziji koja je naše junake nekoliko puta odvela u pustolovine bilo da im je vrata otvorila magija,Sclavi ili Boselli..Nije riječ ni o prolazu Lubanje,kojim su prošli i došli u prethistorijski svijet.Zemljotres je prodrmao šumu i otvorio rupu boga pitaj koliko duboku.Ni najstariji stanovnici ne pamte tako nešto.Brat bratu bar osam po Richteru.Tektonske ploče su se pomicale,divlje životinje su uspaničeno bježale a bogami dobro je uplašio i naše junake.
    Dobrano je oštetio kolibu i najnoviji Čikov poduzetnički pothvat.Restoran zvučnog imena Darkwod.Čak ima i prvu mušteriju,trapera imena Crazy Joe.Crazy je dovoljno lud da proba najfinije i najprobranije gastronomske delicije ponuđene u sljedovima.
    Pršut od jazavca kao hladno predjelo,zatim stiže topla juhica od aromatičnih močvarnih trava.Za glavno jelo ponuđena je pečenka od dabra a savršeni objed završava se sa desertom,puding od divljeg meda,prava rapsodija za nepce.Naravno,da sve to lakše klizne niz grlo zalit će se sa pjenušavim pivom od krizantema.Ali poduhvat neslavno propada.
    Nekoliko tjedana kasnije Tonka ište pomoć od Zagora.Nestalo je nekoliko pripadnika plemena u okolici nepristupačne šume.Nasred koje zjapi rupetina i mami naše vrsne speleologe da ju istraže.Oboružani samo vlastitom hrabrošću(manje-više)Zagor i Čiko se spuštaju u grotlo pakla,u samo njegovo središte.A u tom prirodnom paklu flora i fauna izgleda kao da ih je sam pakao izrigao.Divovski mravi koji krče šumu i rade „Kalmetinu“posred nje,kukci tisuću puta veći nego njihovi srodnici,suho sveždersko drveće,divovski šišmiši…ima toga čudo jedno.Profesori Kruger i Myer dali bi lijevo jaje da su mogli biti sa našim junacima.U lutanjima podzemnim pećinama nailaze na strogo hijerarhijski ustrojeno društvo.Glavni su Wakosi,tijela sličnog majmunovu a glave šišmiševe i konstantno su nadrkani.Oni su gospodari,čak imaju vokabular od nekih dvadesetak riječi kojim se međusobno sporazumijevaju.Sikkimi su im sluge i po potrebi ratnici.Interesantne i ugodne vanjštine.Omanji rastom,sa malom grbom na leđima i velikim okom posred čela.Umanjena verzija kiklopa.Mini kiklopi.Imaju i neku vrst primitivne religije i boga..Za božanstvo drže divovskog pauka mesoždera.Kad im je dosadno odu na kupališta i brčkaju se u toploj vodi.Ili organiziraju borbe sa Tritonom,ako uhvate kojeg čovjeka.Nisam uspio skužit kako se razmnožavaju.Donatelli nije prikazao ni jednu ženu među njima ili dijete.Mogao je komotno nacrtati jednu finu obiteljsku atmosferu na onom toplom bazenu.Ha,bi li onda Zagor začepio ulaz gromobranima?
    Kad se sve uzme u obzir,ovaj zadnji Canziov uradak ispada smiješan i simpatično naivan.
    Ako zanemarite sitne nedostatke kao recimo poliglotiju mladog indijanca,njegove fensi šmensi riječi poput triton,Donatelijev loš prikaz troglave aždaje i uspijete zatomiti starog prdonju u sebi koji kritizira sve i svakog i pročitate ovo dječjim očima kao nekad,pola sata zabave vam je zagarantirano.

05.02.2015
    19:31:00 sati
    igor 12
  • caramba

10, 9, 9, 10

Svaki pravi Zagorovac ima jednu ili više epizoda iz djetinjstva za koje je vezan na ovaj ili onaj način. Dok jednima ta neka epizoda može biti užasna ili tek prosječna, drugima čista suprotnost - kao recimo meni :). Baš radi osjećaja, nostalgije i zadovoljstva koje se budi prilikom čitanja/listanja ove epizode - jedne od najdražih priča iz djetinjstva. Nevjerojatno je to koliko mi je epizoda bila zanimljva, naročito kada se pojavi onaj jednooki čudak i kada se ekipa krene spuštati u podzemlje. Samo sam imao Paklenu jazbinu, koja je završavala ubrzo nakon što se Zagor i Čiko sami spuste dolje bez ozljeđenog Tonke. Ostatak epizode sam pročitao mnogo godina kasnije. Sjećam se da sam Troglavu aždaju tražio posvuda, ali je nikada nisam uspio naći. Znam da sam i starom napominjao kada je poslovno išao po terenima da navrati i potraži lokalne strip dilere odnosno aždaju, ali nije je bilo. Uvijek bi se vratio s nekim drugim epizodama, koje opet nisu započinjale ili završavale u tim brojevima. Inače, ova epizoda ima jedan od najsmješnijih krajeva, što se Čika tiče. Onako ljubomornog i ljutitog u kombinaciji neviđa ga se baš često, naročito kad mu ona indijanka spusti. Hehhee :)

02.04.2015
    18:13:00 sati
    caramba
  • nagor

6, 2, 6, 9

Ah, "Aždaja"… počelo je kao zabavan trash, poslije je skrenulo u glupi trash. Canzio je dno, u rangu Pezzina… Da bi dojam bio »savršen«, trebalo je angažirati Segnu ili Gambu. To bi onda bio jedan pravi konkurent za najgoru priču serijala. Ovako Donatelli diže prosjek, ali on nije crtač, koji će spasiti priču. U biti, ovo je i dalje pretedent za najgluplju Zagorovu priču. : )

Čikov geg sa restoranom je zgodan, potres je dobra ideja, nepoznati svijet pod zemljom još bolja ideja, ali onda sve kreće u krivo… ostaviti ranjenog Tonku pored ulaza iz kojeg izlaze čudovišta je loša ideja, kameno drveće koje te želi pojest, retardirani jednookiji, koji te u jednom trenutku žele ogulit u drugom ih boli klinac za tebe, ona vladajuća klasa majmuna koja je ovdje samo zato jer je Canzio fan Jules Vernea i H.G. Wellsa (pri prikazu tih majmuna se i Donatelli spustio na Canziov nivo - loše i glupo), mitskog i moćnog gospodara Darkwooda je Canzio skoro dotukao vlagom, besmrtni indijanac vodić , koji postaje poliglot u mjesec dana, Čiko degradiran na nivo dvogodišnjeg djeteta, Zagor, koji se sam servira za jelo onom "pauku" i potom tjera ekipu da se utope u onom viru (na blef skočili u vodu i Canzio im izmislio izlaz), oluja i munje baš kad ih trebaš i glupi završni geg, koji još dodatno srozava našeg Čika. Dobro, za neke je ovo nabrojano razlog za desetke. Meni je ovo glupi trash sa efektnim naslovnicama. : )

02.05.2015
    21:28:00 sati
    nagor

2, 4, 7, 7

Ne volim ove ideje o mutantima ili zakržljalim ljudima a Canzio je ovdje malo previše "zinuo" i pogubio konce. Najprije je svakakvih čudesa izlijećalo iz rupetine a onda se sve usredotočilo na ljude, odnosno "ljude" i tako više ni traga divovskim mravima i ostalim čudnovatim životinjama.

Mali Mohawk Kainake uistinu ambasador tih čudovišta i to je najveći minus svemu. Lik priča s njima, zna im prošlost i dobro ih je psihološki analizirao. Smiješno da čudovišta i imaju neku čast pa Zagora čas žele ubiti pa im čas čast to ne dopušta da bi opet nasrnuli svom snagom. Stvarno ne pije vodu. Ono zatvaranje rupe mi isto bezveze.

Jedino pozitivno Chico i restoran plus kada Chico uvjerava Zagora da bude uljudan s gospodinom Hitom.

Naslovnice ništa posebno, ovdje čak sukob s troglavom aždajom kao da je na otvorenom a ne u podzemlju

30.06.2015
    13:29:00 sati
  • WOLF-HUNTER

7, 7, 6, 7

Vrlo mastovita i zanimljiva prica, sa malo slabijim Donatellijem. Dokaz da ne treba nikakva JA saga kako bi serijal bio zanimljiv. Naslovnice su sasvim ok.

10.08.2015
    21:43:00 sati
    WOLF-HUNTER

7, 6, 7, 8

12.06.2017
    10:41:00 sati

8, 5, 9, 8

Atmosfera dominira celokupnom avanturom. Prica i crtez se odlicno nadopunjuju, ali kraj mi se apsolutno nije dopao. Prvo, rupa na zidu iza paukove mreze nema apsolutno nikakvog smisla, osim u platformskim video igrama tipa "Manic Miner". Drugo, rasplet je idiotski sa gromom koji udari ni iz čega tačno gde treba i u sekundi kada treba. Treće, Zagor na kraju price ispada tezak negativac jer potamani celu jednu rasu da bi izvukao svoju zadnjicu. Stripovi Zagor su poznati po moralkama na kraju. Sta je ovo bilo? Bolje da su ostavili pricu nezavrsenu. Na isti nacin je pokvarena epizoda "Smrtonosna Tumaka"...

13.06.2018
    19:59:00 sati
    Batacele

6, 7, 10, 10

Nastavio dalje gdje sam stao kronološki, Čiko odmah na početku želi otvorit svoj restoran kraj kolibe gdje žive  i ima prvu mušteriju, Crazy Joe-a. Nakon tog smiješnog uvoda, ubrzo se događa potres u Darkwoodu i otvara se jedna rupa, jama u zemlji u kojoj borave neka bića..

Tonka se nakon nekih mjesec dana žali Zagoru da su mu neki ljudi nestali i naravno, zajedno sa Čikom idu to istražiti. Nije loša avantura, ima nekih naivnosti, ali nisu smetale.

25.12.2018
    21:00:00 sati