• Zagor contro Zagor
    ZG SR 237

• Ova priča je u Italiji objavljena u 3. i 4 . mesecu 1985. godine.
  • Originalni nazivi ove dve priče su ’’Pećina mumija’’ i ’’Zagor protiv Zagora’’.
  • U ovoj priči se pojavljuje ponosni poglavica Kajova, nama poznat iz čuvene sage ’’Zimska zmija’’.
  • Takođe pojavljuje se Olaf Botegoski, Zagorov dvojnik sa kojim se naš junak susretao i u priči ZG EXT 36 "Dvojnici".

Toninelli nam je ovde ponudio jednu kratku priču, stereotipnu i karakterističnu za Zagora i uopšte prvu polovinu 19. veka, i turbulentne događaje koji su se odigravali u to vreme na divljem zapadu. U ovoj priči koja je po svemu sudeći koncipirana tako da napravi ’’most’’ između dve duže, autor nam vraća dva poznata Zagorova suparnika Zimsku zmiju i Olafa Botegoskog. Utisak velikog broja Zagorovih fanova je da su ova dva zanimljiva lika, bespotrebno potrošena u ovoj kratkoj priči. Međutim prihvatljiva je i argumentacija da su oni već rekli ono što su imali u prethodnim pojavljivanjima, tako da bi svaki novi pokušaj pravljenja neke nove ’’Poslednje žrtve’’ bio bezuspešan. Kao klinci svi smo očekivali mnogo više od ove priče i ponovnog susreta sa Olafom Botegoskim, međutim ostali smo razočarani poprilično zbrzanom i nerazrađenom pričom. Međutim sada kada sam je ponovo pročitao, ne bi li napisao objektivnu recenziju, shvatam da je autor ipak poslao poruku koju je želeo da prenese. Jednostavno ova priča je svojevrstan presek situacije na divljem zapadu u to vreme. Autor nam kroz karakterologiju četvorice glavnih junaka ove priče približava atmosferu tog prohujalog vremena, svako od četvorice pomenutih predstavlja prototip jedne od grupacija koje su obitavale na ovim prostorima boreći se za sunce pod nebom ovih neistraženih prostora.

Krenimo od Zimske zmije… Indijanac, predstavnik starosedeoca ove zemlje, surov, častan, čvrst i odlučan, međutim i poprilično nespreman da pravi kompromise oko suštinskih pitanja vezanih za egzistenciju svog naroda. Odlučan u namerama da čuva tradiciju svog naroda, da brani isti od svih opasnosti i grupacija koje pokušavaju da ga porobe. Na žalost nespremnost na promene, i bilo kakve korake vezane za modernizaciju i adaptilnost u pravcu prihvatanja novih tekovina savremenog sveta učinila je da njegov narod isčezne i bude sabijen u rezervate.

Olaf Botegoski, sitan kriminalac i lupež, jedan od mnogih koji su u tom vremenu potražili šansu i prostor za lov u mutnom. Takvih je u obećanoj zemlji bilo mnogo, jednostavno stanje haosa je za njih uvek bilo plodan teren. Zagor, idealista, humanista i altruista, čvrsto uveren da je dobro jače od zla, da je moguć život različitih naroda u okviru jednog društva, da tradiciji i običaji, vera i način života nisu ono što može da bude prepreka za zajednički život. Jednostavno nepopravljivi optimista.

Kapetan Makre, slika i prilika ambicioznog oficira, spremnog na sve zarad ostvarivanja svojih ciljeva, kroz celu priču priziva sukob sa Indijancima, koji smatra neminovnošću i potrebom kako bi se što pre odradilo ono što mora da se desi. U tome vidi i svoj interes i šansu za napredovanje u karijeri. Ne prihvata mogućnost integracije Indijanaca u normalno društvo, pod izgovorom nesposobnosti istih za prihvatanjem pravnih normi. Te činjenice argumentuje i istorijskim događajima koji nedvosmisleno ukazuju na nemogućnost zajedničkog života i potrebu za radikalnim rezovima.

Sticaj okolnosti će učiniti da se putevi ove četvorice ljudi ukrste, Zagor i Zimska zmija kao čuvari svetog blaga Kajova, te Olaf nahuškan od strane kapetana Makrea, i motivisan pohotom za zlatom, uz mogućnost svaljivanja krivice na drugog i zadovoljenja nagona za osvetom izazvaće haos u Darkvudu. Zagor će raskrinkati Olafa i Makrea, odneti prividnu pobedu, međutim vreme će ipak suditi o konačnom pobedniku.

Posle skoro 200 godina od ovih događaja, istorija je dala svoj sud! Desilo se ono što se moralo desiti! Civilizacijski napredak koji su doneli kolonisti, odneo je pobedu nad Indijancima nespremnim na bilo kakvu integraciju u savremeno društvo. Dokazalo se da su reči kapetana Makrea predviđale neminovnost.

Ferri je ovde standardno dobar, odradio je svoj deo posla korektno, za ovu priču napravljene su dve izvorne naslovnice za koje se može reći da su prosečne.

ZS ZS 775/776 Srebrni Vodopad

ZG ZS 786/787 Gvozdena stupica

9, 8, 10, 10

Izuzetno dobra prica, ali slazem se sa recenzentom da je imala potencijal da postane jos bolja.
    Dva velika "neprijatelja" u jednoj epizodi, stivo za preko 300 stranica.
    Ipak, kao sto sam rekao, dobra prica i vise nego vrijedna za procitati.

03.08.2009
    18:47:00 sati

7, 7, 9, 7

Ovo je sasvim solidna priča. Zagorov dvojnik je zanimljiva tema.
    03.08.2009
    20:30:00 sati
  • Ukupna ocjena 87%

9, 8, 9, 9

04.08.2009
    10:11:00 sati
    semren
  • Archy

5, 5, 8, 7

Meni je taj Olaf uvjek bio bezveze. Inače, epizoda nije loša.
    05.08.2009
    11:56:00 sati
    Archy

8, 8, 9, 8

06.08.2009
    17:33:00 sati
    Brdar

8, 5, 9, 8

Početak sjajan, ali brzopleto se sve završava....
    08.08.2009
    00:35:00 sati
  • bitola

6, 6, 10, 9

Za prvi susret sa Zagorovim dvojnikom se moze progledati niz prste, jer su te bile 60 te godine , ali za ovaj drugi nema isprike.Morali su bolje , ovako jos jedanput  se prokockala sansa da se ucini dopra epizoda.
    23.09.2009
    11:08:00 sati
    bitola

4, 4, 8, 5

dva bivša neprijatelja, jedan u puno boljoj epizodi, a drugi u puno, puno lošijoj
    29.09.2009
    23:28:00 sati

7, 7, 10, 10

Zanimljiva priča. Naslovnice i crtež na najvišoj razini!
    20.10.2009
    19:25:00 sati
  • Ukupna ocjena 55%

4, 4, 8, 7

Zavrsi se strip pre nego li je i poceo. Ideja dvojnika koji pada sa neba mi je pomalo tupava.

11.02.2010
    09:24:00 sati

7, 4, 8, 9

Na brzinu su to sprtljali, uzeli dva stara znanca i nešto našvrljali. Najviše zamjeram to što je Chico ispao glavni idiot. I to teški. Jedno je biti dežurni šaljivđija a drugo dežurna budala.

02.07.2010
    18:08:00 sati

8, 8, 10, 9

27.06.2011
    22:51:00 sati

9, 9, 10, 10

Kratka priča, ima akcije, dobar zaplet, ali ipak sve je riješeno na brzinu. I to je zapravo glavna zamjerka. Mrvicu veće ocijene zbog iznimno lijepih (prekrasnih) sjećanja iz djetinjstva uz ovu priču!

15.09.2011
    08:03:00 sati

8, 7, 10, 10

Ova priča ima glavu rep u odnosu na sljedći broj.

27.09.2011
    13:27:00 sati

9, 10, 10, 9

Toninelli je legenda! Nije koristio mnogo znanstvene fantastike, ali je zato odlično pisao krimi priče sa puno akcije. Nekako je bio više prikovan za zemlju, nije pretjerivao (uzevši u obzir da govorimo o Zagoru, jel). I takve stripove nekako najviše volim. Ferrija užasno cijenim, sve ono što je napravio za  Zagora, međutim kada gledam u odnosu na nove crtače (s kojima sam odrastao) nekako mi ima slabiji crtež. Unatoć tome, ovakav Ferrijev crtež iz 80-ih mi je sam vrh njegovog crteža i shodno tome čista desetka. Neke scene iz ovog stripa (tučnjave, Čikovo opijanje, Olafova gluma, dvoboj Zagora i Olafa...) su mi dan danas urezane u glavu.

09.12.2011
    13:45:00 sati

5, 4, 9, 9

Prica koja osvaja u Ferrijevom crtezu, ali sigurno ne u Toninelijevom scenariu.  Ovaj dvojnik Olaf Botegoski nije ni prvi put bio zanimljiv, kad se pojavio u ovom serijalu u petoj ili sestoj epizodi, ali kamoli sada.  Najveca rupa ovdje je to sto Chico u stvari ne moze da razlikuje Zagor od dvojnika.  Normalan covjek bi mislio da osoba koja je provela tolike godine uz Zagora sigurno moze da prepozna razliku u glasu, u ramenima, u kosi, u generalnom bildu, ali ovako, Chico ispade kao veliki idiot koji uopste i ne zna svog omiljenog prijatelja.  I pojava Winter Snakea, koji je u svojoj prvoj pojavi u ovom serijalu bio fino upotrebljen, je ovdje jednostavno da radi nista narocito.  Bezveze, sto je u stvari prava steta.  I price je previse zbrzana, pogotovo u drugoj svesci, kad se sto prije zavrsi, za brzim zakljuckom i uhapsenjem zlikovaca.  Stvarno lose... naslovnice su odlicne.

13.12.2011
    15:14:00 sati
  • PijaniPatak

10, 8, 10, 10

Dva dvojnika, od kojih je jedan glavni junak nekog strip-serijala svakako nije nista novo i neiskoristeno. Vec te 1985 tema je postala toliko izlizana da je pocela biti i izbegavana. No, Zagorov dvojnik obavezno obecava odlicnu pricu, posto se Zagi krece po minskom polju zvanom Darkwood. Sve je nekako na granici velikog krvoprolica i da on ne postoji Darkwood bi postao klaonica. A sad zamislimo kada bi sami Zagor (dvojnik) sa samo jednim od milion nacina nekako isprovocirao obe strane...Na zalost, ova prica je kratka  jer kada su oba dvojnika na istom prostoru prevara bude kratkog veka i lako je saseci zlo u korenu.

No, da sam scenarista, ovoj bih prici dao nastavak, i to prilicno gadnih mogucnosti: stavio bih Olafa u Darkwood dok je ovaj na putu (npr. na trenutno aktuelnoj turneji po Juznoj Americi). Tu bi moglo da bude svasta, cak na granici sa "Demonom ludila"

27.12.2011
    15:47:00 sati
    PijaniPatak
  • Ukupna ocjena 44%

2, 2, 8, 8

Prroblem je u tome što je ovo več viđeno u jednom od prvih zagorovih brojeva i tamo je bilo puno bolje izvedeno. Ovo je potpuno nepotrebna epizoda + scenaristički vrlo loše izvedena. Ako se Olaf več jedanput pojavljuje moglo bi to biti bolje. Isti promašaj su mi ostali veliki povratki: Kandrax, Super Mike, Eskimo...

21.05.2012
    10:37:00 sati

9, 9, 8, 9

botegoski, jedan od najlegendarnijih zagorovih neprijatelja

28.05.2012
    18:36:00 sati
  • Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

25.10.2012
    14:18:00 sati
    kris77
  • Bat Baterton

4, 4, 9, 7

Uf, jako loše i nespretno, ovo pojavljivanje dvojnika koji pada sa neba mi je naiva na nivou početnih epizoda. Pritom je i epizoda kratka, zbrzana, i ono malo dobrih elemenata što ima je ostalo neiskorišćeno. Nikako ne volim ni kada je Čiko predstavljen ovako kao kompletni retard, to može da prođe jedino ako je u službi uvođenja komedije.

Priču donekle vadi odličan crtež i pojavljivanje Zimske Zmije (mada nedovoljno iskorišćeno).

19.12.2012
    22:55:00 sati
    Bat Baterton
  • sergej773

5, 9, 9, 4

18.03.2013
    14:01:00 sati
    sergej773

7, 6, 10, 10

Nije loša epizoda i mislim da nebi bila bolja da je duža.

22.09.2014
    12:39:00 sati

7, 10, 8, 8

11.11.2014
    22:16:00 sati
    Eddie Monsoon

7, 8, 10, 8

28.11.2014
    19:45:00 sati
  • Darkwood Monty

9, 8, 10, 10

Ferri odličan i crtež i naslovnice, priča dobra, ali prekratka.

21.01.2015
    19:32:00 sati
    Darkwood Monty

9, 8, 10, 9

Ova priča budi lijepa sjećanja iz djetinjstva, a i Olaf mi je najdraži Zagorov protivnik. Istina da je njegov lik slabo iskorišten, ali i ovo je solidno. Ovdje je riječ o kratkoj i pitkoj priči s puno napete akcije i odličnim Ferrijevim crtežom. Spuštanje Zagora i Zimske Zmije ponornicom kroz brdo za mene je jedna od najnapetijih scena u Zagoru uopće. Mana je što je Chico predstavljen kao potpuni idiot,  ali tada je to bilo u modi.

08.02.2015
    14:56:00 sati

8, 6, 9, 8

Sigurno ne otkrivam ništa novo kad kažem da Toninelli nije ni zagrebao površinu ogromnog potencijala koju ovakva priča nudi, dovoljno je sjetiti se posljednjeg Olafovog pojavljivanja u "Čovjeku koji je pobijedio smrt", pa da shvatimo što se sve moglo napraviti.

Ideja je prilično dobra, ali previše jednostavan scenarij znatno umanjuje dojam.

Toninelli nas nije ostavio u neizvjesnosti, npr. cijela prva epizoda je mogla biti posvećena netipičnom Zagorovom ponašanju koje bi malo po malo ugrožavalo sve za što se godinama borio. Cijeli Darkvud je mogao biti u opasnosti, plemena su se mogla pobuniti na čelu sa Zimskom zmijom zbog Zagorovog "ludila" ili u najmanju ruku neprijateljskog ponašanja. Umjesto toga, napetost se (ako je uopće i bilo) odmah rasplinje, kao da su se u redakciji prestrašili reakcije čitatelja.

Još je apsurdnija reakcija Zimske Zmije koji je istog trenutka povjerovao Zagoru kada mu je rekao da on nije kriv za pljačku i ubojstva, svi Indijanci su se u trenu predomislili.

Jedini solidniji momenat je onaj pri kraju kad nismo sto posto sigurni je li Olaf ili Zagor stigao u utvrdu na razgovor s onim pokvarenim pukovnikom. Da, usput mogu spomenuti klasičnu Ferrijevu boljku da likove crta tako da nam je odmah jasno tko je loš a tko dobar i naravno milijun puta viđen izgled dvojice razbojnika (bradonja sa šeširom i debeli pokvarenjak).

Ipak, ostaje nam neki neizbrisivi šarm tih avantura iz osamdesetih godina. Toninelli je po običaju ubacio dosta akcije, potjere, avanturističkog štiha s onim podzemnim rijekama kroz koje su Zagor i Zimska Zmija prošli. Mogu spomenut i početak koji je napravljen po Nolittinom receptu, Čikovo zanovijetanje u močvari koje biva prekinuto iznenadnim događajem i avantura počinje.

Sve u svemu, priča koja više vrijedi zbog nostalgije nego zbog objektivne kvalitete.

On a personal note, u bratovoj kolekciji Zlatne Serije koju sam dobio "u naslijeđe" nalazile su se i ove dvije epizode, a od svega se najbolje sjećam kako sam tamo negdje sa 11-12 godina pokušavao precrtati onaj izvrstan Ferrijev kadar preko pola stranice (LU EX #243, 82. str.) gdje Zagor skače po stijenama koje strše usred vodopada.

08.03.2015
    09:40:00 sati

3, 2, 8, 5

Ovdje kod nekih dr. Zagorologa vlada patološka ljubav prema Zagoru, dati ovoj epizodi ovakve ocjene ludost. Jednostavno, da je ovo npr. Miki širili bi spike o dječjim forama a kad je to Zagor onda je, naravno, to veličanstveno i neponovljivo.

Gadarija s izlizanom idejom dvojnika. Zli dvojnik je danima s Chicom koji ga ne razlikuje od pravog Zagora, kao ni Kiowe, a naravno iako je zli Zagor Botegosky je dobra raja, ma nije toliko zao da u onoj špilji ubije Winter Snakea već ga ono, samo malo onesvijesti i bježi sprintom znajući da će mu kad-tad biti za vratom. Jbg, ne bi bilo fora ubiti Winter Snakea, šarmantan je to lik u serijalu. Isto tako gadarije su da Botegosky ne ubija Zagora i skine odjeću a ne kao izgovor da ostavi Zagora na životu uzima to da će poslužiti Indijancima kao lažni trag  (boji se Kiowa taman kao da će mu slijediti tragove do kraja svijeta). Logičnije bi bilo da promijeni friz i vrati prijašnju odjeću ali ne... Zagor ipak mora ostati živ.

solar koji spašava čast tzv. Zagorologa je dobro objasnio još jednu glupost a to je promjenu Winter Snakeova razmišljanja u sekundici- odjednom iz njega nestaje bijes i žudnja za osvetom prema Zagoru već povjeruje u Zagorov govor.

Loše

13.04.2015
    16:25:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

7, 7, 8, 7

21.04.2015
    21:36:00 sati
    Nedo

8, 8, 9, 10

Kratka priča, bitna za razumijevanje Zagorovog odnosa sa Winter Snakeom.. Prekratko za moj ukus, svakako je imalo potencijala da se razduži i da se malo radnja zakomplicira..

Crtež je standardno dobar, naslovnice jako lijepe..

01.08.2015
    09:41:00 sati

8, 7, 9, 7

Nije ovo loša epizoda iako je malo prekratka za ideju koja je ovdje sprovedena. Ja sam prije čitanja imao saznanje da se vraća Olaf Botegosky (a to nije teško ni pogoditi s obzirom na drugu naslovnicu) pa sam neke stvari mogao lako predvidjeti; kada je Chico zaspao na straži i ujutro se probudio znao sam da je Olaf već uskočio na Zagorovo mjesto pa je izostalo moje iznenađenje događajima u indijanskoj pećini. Jest da je malo čudna situacija kako je Chico lako nasjeo jer je ipak morao skužiti da to nije Zagor, barem po glasu ako po ničemu drugome. Ali takav razvoj situacije je valjda nužan da bi priče o dvojnicima imale određenu dozu napetosti koja bi se izgubila da se sve brzo razotkrije. Što se tiče situacije u kojoj je Wintersnake povjerovao Zagoru da nije krivac za pljačku ne bih se složio sa nekima koji misle da se dao previše lako uvjeriti u to. On je tu tvrdnju najprije uzeo sa rezervom, da bi ubrzo bubnjevi a zatim indijanski tragači potvrdili Zagorovu priču o trojici bjegunaca pa Wintersnake više nije imao razloga sumnjati. Najbolji dio je kada su njih dvojica ronili kroz podzemnu rijeku, a treba izdvojiti i okršaj Zagora sa svojim dvojnikom u kojemu se baš vidjelo da je Zagor uložio puno napora da bi došao do pobjede. Najčudnija od svega mi je činjenica da se nakon 40-ak stranica Chico uopće više nije spominjao a očekivao sam da će možda biti prikazano kako indijanci žele na njemu iskaliti svoj bijes zbog početnog uvjerenja u krivnju Zagora. Završna scena u kojoj je pomoću lukavstva raskrinkan satnik je već viđena u nekim ranijim epizodama ali me je iznenadila jer sam očekivao da je krivac poručnik Severy.

Naslovnice su solidne ali crtež unutar stripa je na visokoj razini.

25.09.2015
    22:15:00 sati
  • igor 12

6, 5, 9, 8

Imam filing da je ovo nabrzinu rađeno,nekako bez duše i površno.Dva detalja me najviše bodu u oči:gdje je Olaf pronašao Zagorovu obleku? I zašto se nije presvukao u svoje odijelo kad je obavio posao?Nego i dale baulja po šumi punoj Kiowa obučen ko Zagor?Ideja da Olaf preuzme Zagorov identitet kao i kod prvog susreta dva stara neprijatelja je odlična ali nekvalitetno obrađena a imala je jako puno potencijala.šteta

02.01.2016
    19:55:00 sati
    igor 12
  • caramba

7, 8, 10, 8

Promakao mi trenutak kada je Olaf uskočio na Zagorovo mjesto iako mi je ovo drugi put da čitam ovu priču koja je vrlo tečna i zabavna. Možda je jedino malo prelako Zagor uvjerio Snejka u postojanje dvojnika. Ferri je ovdje odličan.

22.03.2016
    22:58:00 sati
    caramba

10, 10, 10, 10

19.02.2017
    19:30:00 sati

5, 5, 10, 7

Sve je moglo biti mnogo bolje. Odlicna pocetna ideja, potom slaba realizacija. Zanimljivi zapleti, besmisleni raspleti. Nelogicnosti u Zagoru su mi retko smetale, ali ovaj put je preterano. Ciko nije posumnjao ni za trenutak da je Zagora zamenio dvojnik, niko u logoru indijanaca nista cudno ne primecuje, a Olafu ne pada na pamet da promeni majicu kada pokusava da pobegne od progonitelja. Crtez odlican, naslovnice prosek.

27.05.2018
    02:09:00 sati
    Batacele

7, 8, 10, 9

26.06.2018
    14:33:00 sati

10, 10, 10, 10

09.07.2018
    15:16:00 sati
    Panonian

8, 9, 10, 9

Ova priča je puno bolja od prethodne, u svakom pogledu. Lagani uvod na početku, Zagor dobiva poziv da postane jedan od četvorice čuvara grobnice Kiowa, a jedan od tih čuvara je i Winter Snake! Čovjek se vratio ovdje i odmah na startu sam se ugodno iznenadio. Na putu prema Kiowama, Zagor i Čiko svraćaju u jednu utvrdu, gdje je njihov kratki posjet savršeno se uklopio u ovu priču pošto se dalje upleću još neki likovi, a još jedno pojavljivanje nama poznatog lika sa samog početka serijala, Olaf Botegoskog, Zagorovog dvojnika!

Šokirao sam se na prijelazu 50./51. stranicu kad je "Zagor" počeo mlatit indijance i krasti zlato. Jedna od najboljih scena u priči je putovanje Zagora i Winter Snakea u onim podzemnim vodama kroz brdo, kad su riskirali ne znajući hoće li izvući živu glavu. Također i ona varka na kraju sa onim oficirom koji je sve zakuhao, kad nismo na trenutak znali da li je pravi Zagor ili Olaf u pitanju.

Priča ni na trenutak nije dosadna, čita se sa uzbuđenjem svaka stranica. Na kraju pročitanog, jedino dođe pomalo žao što nije duža priča. Zanimljivo da otkad su došli u selo Kiowa, Čika nismo dalje uopće vidjeli u priči.

Dodao bi još zanimljivost koju nije zgoreg ponovit, a radi se o tome što sam saznao na stripovi.com forumu (od Solara), da je prethodni broj extra 242 (talijanski orginal Tutto #235) bio zadnji broj od Tutto serije pošto je ta edicija u Italiji ugašena. Zato u sljedećem extra broju 243 imamo na unutarnjoj korici #287, pošto Ludens dalje prati Zenith ediciju, ali svoju extru ediciju i dalje radi kao da je Tutto išla dalje.

25.12.2018
    19:29:00 sati
  • nagor

6, 6, 10, 8

Da, ovu priču ubija "odličan" Toninelijev smisao za male "kradi-kokoš razbojnici pričice" bez grama neke veće ambicije. »Dvojnik priče« su kod svakog heroja već u startu uvijek nešto posebno, ali šteta što se 1985. godine nije moglo napisati nešto jače od »razbojnici kradu dragulje«. Čiko se također nije proslavio, ali bio je gluplji kod Castelija i Sclavija. Ajde, pretpostavit ćemo da Čiko voli pričati kad si popije i da Olaf ima sličan glas kao Zagor. Zasmetalo me što Olaf ne skida Zagorov kostim nakon što pokradu indijance. Očito je Olaf zaključio da je biti obučen kao Zagor, u vrijeme dok stotinjak indijanca želi skinuti kožu upravo Zagoru,  dobra ideja. Završni fajt je loš jer Olaf samo izgleda kao Zagor što ne znači da se i tuče kao Zagor. Naš junak se pomučio s ovim kokoš razbojnikom ko da se fajta s Supermajkom.  Priču spašava Ferri. Klasik ferijanski Darkwood. Imamo tu uvod s kućicom u močvari, šume, utvrde i vojnike, indijance, potjere rijekom (čak i par velikih vinjeta). Ferri je spašavao dosta toga u tom razdoblju. Uglavnom, ako želite odličnu i ozbiljniju »dvojnik« priču onda radije pročitajte »Čovjek koji je pobijedio smrt«.

01.01.2019
    11:55:00 sati
    nagor

9, 9, 10, 9

Jedino je šteta što je priča kratka.

15.06.2019
    10:44:00 sati

7, 7, 10, 8

Od toliko mogućnosti i potencijala s dvojnikom Toninelli nam je ponudio kratku pričicu s krađom i najjednostavnijim zapletom i raspletom te s nekoliko većih rupa u scenariju. Dvojnik je u nekoj epskoj priči moga napraviti neviđene pizdarije po Darkwoodu ali očito u redakciji nisu imali hrabrosti ili kapaciteta za to. I ovome dajem sedmicu, zabavno ali previše kratko i zbrzano.

06.04.2020
    09:18:00 sati