Pleme Sauka

ZG ZS 844/845 | 127 str.

Opet je jedan strašan vojni odred izabrao Darkwood za svoje promoviranje i provođenje svoje monstruozne politike. Ovog puta je riječ o specijalnom projektu vojske – indijanska policija. Zažalit će dan kad su nogom stupili na teritorij koji štiti Duh Sa Sjekirom!

• Pobuna Mohawka
    ZG LEX 260
  • Lovci na skalpove
    ZG LEX 261
  • Vatrena voda
    ZG LEX 262
  • Pleme Sauka
    ZG ZS 844
  • Zaseda za Zagora
    ZG ZS 845

• La rivolta dei Mohawk
    ZG SR 253
  • Cacciatori di scalpi
    ZG SR 254
  • Acqua di fuoco
    ZG SR 255

• Prvi Torricellijev rad na Zagoru, a epizode su originalno objavljivane u kolovozu, rujnu i listopadu 1986. god.
  • Ovo nije prvi put da se u Bonellijevim stripovima pojavljuje odred sastavljen od Indijanaca koji pomaže vojsci . Najsvježiji primjer je Texova trodjelna epizoda izdana od VČ Crveni vukovi. U toj priči je riječ o Paunijima koji su uistinu pomagali vojsci kao skauti.

Nakon Crnih vukova, Tropical Corpa i sličnih propalih paravojnih jedinica u Darkwood, po svoju porciju gnjeva Duha sa sjekirom, stigla je još jedna – Riđe lisice. Za razliku od prve dvije spomenute, koje je osmislio Nolitta, priču s ovom jedinicom napisao je Marcello Toninelli. Čovjek kojeg mnogi smatraju krivcem za Zagorovo mračno doba po pitanju prodaje stripova. Ja sam odrasla upravo uz njegove priče poput Ljudi Žabe, Sljepilo, Tonkino prokletstvo i druge iz tog perioda, pa je Toninelli meni ostao u lijepom sjećanju. Međutim, realno gledano on nije neki tekstopisac, njegova izvrsna priča u rangu je s Nolittinom prosječnom, a da ne kažem gdje je u usporedbi s dobrim Bosellijevim. Miljama daleko...

Njegovom budnom oku ništa ne promakne

Indijanci, traperi i jedna nenabijena puška

Zagor vs Kwanek

Trojica mladih Indijanaca napala je grupicu trapera, pa su usput ukrali lovinu i neku staru pušku, tek toliko da se malo junače i dokazuju kako su veliki muškarci i ratnici. Dok su se hvalisali među sobom, nabasali su na Zagora. On im je pokazao tko je gazda i očitao im bukvicu. Odlučio je vratiti lovinu traperima, ali je staru pušku diplomatski ostavio mladim Indijancima. Ali kad je došao do trapera čekalo ga je ružno iznenađenje. Tamo je već bio jedan vojni odred i vršio je očevid „strašnog“ zločina kojeg su Indijanci počinili. Taj vojni odred je sastavljen od Indijanaca Čoktava, zvan Riđe lisice.

Njima zapovijeda kapetan Matlow, on ih je formirao i dobio dozvolu za njihovo operiranje. Matlow smatra da se s „indijanskim pitanjem“ najbolje mogu nositi sami Indijanci po metodi „klin se klinom izbija“. Zagor je vratio lovinu koji su Indijanci ukrali, ali na čuđenje starog trapera nije vratio i pušku. Kapetan Matlow je sav sretan dobio razlog da kazni mlade Indijance, pa je poslao Riđe lisice, na čelu s njegovom desnom rukom Kwanekom, da riješe problem puške. Nedugo zatim, indijanska policija se vratila s famoznom puškom, a obješeni skalpovi po pojasevima Riđih lisica svjedočili su o tome kakav je brutalan kraj imala mlađarija zbog jednog običnog mladenačkog hira.

„Pa to je užasno! Želio sam svoju pušku... Ali ne pod tu cijenu! Uzmite tu prokletu gvožđuriju! Neću više ni da je vidim!“ S tom puškom i mladim Saucima koji su nesretno završili počelo je haračenje specijalne policije po Darkwoodu.

Što Tex Willer radi tu? :)

Čitajući ovu epizodu u početku sam bila jako zadovoljna i skroz sam se ponadala kako će biti izvrsna. Ne toliko zbog same radnje nego zbog situacija u kojoj se likovi nalaze. Bilo mi je zanimljivo vidjeti Zagora u tim okolnostima gdje je njegova procjena da ne vrati pušku traperima, na kraju došla glave mladim Indijancima. Naravno, Matlow bi ih potaracao ovako i onako, ali Zagorova kriva procjena dala je motiv. Nada u dobru epizodu raspala se poput balona od sapunice onog trenutka kada je Toninelli odlučio rasplesti konce tj. kad je Zagor odlučio stati kapetanu Matlowu na kraj. Tu smo dobili slijedeću situaciju. Zagor je smislio veliku zamku, ali su Matlow i Kwanek pretpostavili da je Zagor smislio upravo tu veliku zamku, eh ali Zagor ne bi bio Zagor da nije pretpostavio da će Matlow i Kwanek pretpostaviti da je on izmislio veliku zamku. I tako je smislio još veću zamku. Mili Bože, pametnih ljudi, pa toliko poteza unaprijed ne bi mogao pretpostaviti ni šahovski velemajstor Gari Kasparov. Tada sam pukla od smijeha i rekla – E moj Toninelli, ovaj put ništa od tebe! Način na koji je kapet Matlow skončao mi je popravio dojam na samom kraju, tako da je scenarij ipak nešto bolje ocjenjen od same priče. Toninelli je jako zeznut kod ocjenjivanja jer u scenariju ima čitav spektar detalja koji variraju od zanimljivih pa do totalnih klišeja i dosade. Kao da to nije pisala ista osoba, kao da je u jednom trenutku otišao u dječji vrtić i rekao – Draga djeco pomognite mi oko scenarija, najbolji radovi bit će objavljeni!

Krivo mi je što je baš ova epizoda bila Torricellijev crtački prvijenac, tako da se njegov ulaz na Zagorovu scenu ne može pamtiti vrhunskom epizodom. Crtež je odradio jako dobro pa čak i za onu vrstu fanova koji tragaju za Ferrijevim standardima. Uvjerena sam da mu je on pomagao na nekim vinjetama, ali neka to ipak procjene stručni zagorolozi.

Što se originalnih naslovnica tiče, samo se druga odnosi na ovu priču, pa sam nju i ocijenila. Prva naslovnica u Dnevnikovom izdanju je prepravljena, a drugu je crtao umjetnik s ovih prostora. Ovu epizodu preporučujem samo istinskim Zagorovim fanovima, koji znaju kako zatvoriti ne jedno, nego oba oka na neke sitnice. Ljudima koji čitaju samo probrane stvari preporučujem da ovo pročitaju samo onda kada nemaju čitati nešto bolje.

Posebne zrakoplovne jedinice koje se bave „meksičkim pitanjem“

ZG ZS 836/838 Alkemičareve žrtve

ZG ZS 852/854 Ratnik Pekot

8, 7, 9, 10

Meni je ovo jako draga priča iz djetinjstva, Zagor u borbi s puno opasnih Indijanaca, nije moglo biti bolje, Torricelli odličan za prvi put!

28.05.2011
    21:34:00 sati
  • piquet

9, 8, 9, 10

Meni jedna od najboljih kratkih priča ikad. Tonineli nas odmah na početku priče motivira protiv riđih lisica zbog gnjusnog zločina koji su počinili. Kazna je atraktivna...zakucavanje kvaneka za drvo...tiha smrt strijelama za njegove ratnike...i eksplozija stare puške s početka priče. Humorističke crice su isto ok. Crtež Torricellia odličan. Naslovnica vrlo jednostavna i vrle efektna.

29.05.2011
    17:53:00 sati
    piquet

9, 8, 9, 10

Prepisujem sve sto je piquet napisao.

29.05.2011
    18:06:00 sati

5, 5, 7, 7

Jedna od onih koje se pročitaju i ne diraju 15g., tako je to kod mene bilo. Jebiga možda sam još dijete u glavi ali jednostavno volim kada u pričama se Zagor spektakularno pojavljuje pred indijancima. Možda sam malo zabrijao ali u onim novijim epizodama recimo nakon broja 300 to se dosta zapostavilo. Torricelli za početak je dobar iako su mu ove najnovije priča puno bolje nacrtane "PRINC VILENJAKA","TAJANSTVENO SELO" i td., vidi se da je jedan od onih koji su s vremenom napredovali. On mi je jedan od najboljih crtača u Bonelliju uopće. Naslovnica nije baš atraktivna ali nije ni priča.

18.08.2011
    16:44:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

9, 7, 9, 7

Jedna od boljih Zagorovih kratkih prica. Definitivno se preporucuje za citanje.
    17.12.2011
    11:15:00 sati
    dinotuf

7, 7, 10, 5

Toricellijev crtež je do današnjih dana doživio velike promjene, svaki stil mi se sviđa, ali ovaj početni nekako najviše. Priča solidna, skoro pa klasična Toninellijeva.

10.01.2012
    17:04:00 sati

6, 7, 8, 7

Ovo smo več imali u crrvnim vukovima. Tipična Tonninellijeva priča sa puno akcije. Kraj sa puškom mi je odličan.

20.05.2012
    22:03:00 sati
  • sergej773

9, 9, 10, 9

19.03.2013
    16:54:00 sati
    sergej773

7, 4, 5, 6

Od svih paravojnih jedinica u Darkwoodu Riđe Lisice su mi najslabije,nemaju okrutnost kao Crni Vukovi i nemaju snagu i moć kao Tropical Corp.Šteta ovo je mogla biti fantastična epizoda jer je itekako imala pontencijala

22.09.2014
    18:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

7, 8, 8, 7

18.03.2015
    21:06:00 sati
    Eddie Monsoon

7, 6, 7, 7

24.12.2015
    22:33:00 sati
    Jim Gitara
  • Ukupna ocjena 89%

9, 9, 9, 8

Odlicna kratka prica. Torrricelijev crtez super, a Toninelli je smislio napetu pricu, bez nekih nelogicnosti. Ne znam zasto vecina ne cijeni Toninellija, uvijek ima logicne, smislene i napete price, bez fantaziranja. Zagor, traperi, indijanci, vojnici i razbojnici, iz tog mixa je napravio mnostvo dobrih prica.

13.06.2016
    08:27:00 sati
    Minotauro

5, 7, 9, 5

Po meni odličan prvi rad Torricellija, priča ne baš toliko dobra

21.06.2016
    17:43:00 sati

8, 8, 10, 8

Zanimljiva kratka priča koja se dosta brzo čita.. Ima nekih nelogičnosti i činjenica je da ovo nije prva priča sa ovakvom tematikom, ali i bez obzira na to, priča je sasvim ok.. Najbolji dio ove epizode je svakako crtež koji je, po meni, odličan.. Naslovnica je tako - tako, utapa se u moru prosjeka..

10.07.2016
    09:43:00 sati

4, 5, 8, 6

Prijelazna epizoda (između dvije opjevane) s dosta viđenih detalja poput preambicioznog i nadobudnog poručnika i Zagorova "uskrsnuća" koje zločeste Indijance potpuno raspameti. Zanimljivo je pratiti "hod" puške i zato ocjena više scenariju. Nije dosadna, brzo se čita ali uvjeren sam da ću je brzo i zaboraviti.

Crtež  dobar, naslovnice ispodprosječne.

19.07.2016
    16:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 69%

7, 6, 8, 6

31.08.2016
    00:51:00 sati
    Nedo
  • caramba

7, 8, 8, 9

Kratka, ali efektna epizoda. Torricelli - uz par oscilacija između Ferrija i vlastitog stila - za početak, jako dobar.

06.10.2016
    07:37:00 sati
    caramba

6, 7, 9, 9

Već viđeno, ali ipak solidno. Crtež odličan, kao i naslovnica.

23.11.2016
    19:11:00 sati

6, 7, 9, 8

Priča koja se ne ističe po nekim posebnim događajima koji bi se dugo pamtili, iako se mora priznati da tu ima i zanimljivih stvari. Prvi dio protiče u nekom umjerenom tempu, ne fali uzbuđenja, samo što ona nisu na toj razini da bi se čitatelj toliko zadubio u samu radnju. Kao što bi se reklo, takvih epizoda sa sličnom tematikom ima puno, i tko bi ih nakon određenog vremena mogao razlikovati jednu od druge. Ipak, nakon pokolja u selu Pennacooka stvari su počele dobivati malo veću pozornost, i od tada pa do kraja sve se odvilo tako brzo da se može pročitati u jednom dahu. Znam da nije baš najrealnija takva proračunatost, ali meni ne smeta ono taktičko nadmudrivanje između Zagora i Crvenih Lisica gdje je svatko bio uvjeren kako je predvidio potez svog protivnika. Jedino je malo presmiono bilo glumiti mrtvog Zagora na dnu provalije, jer je postojala mogućnost da tom indijancu oni odozgo smjeste koji metak u leđa za svaki slučaj. Bez obzira što je igranje na kartu indijanskog praznovjerja već postao malo veći klišej, ovdje mi je bilo zanimljivo gledati kako Zagor malo po malo tjera strah u kosti protivnika. Kwanekova smrt je maštovito izvedena, a scena sa puškom na kraju je bila očekivana. Čim sam je vidio u rukama Matlowa pretpostavljao sam što će se dogoditi, a ionako je to jedan od trapera nagovijestio još na samom počeku, iako je to bilo rečeno u šali.

Crtež izgleda lijepo sa svim onim prikazima šumskog krajolika, a na nekim dijelovima Torricelli toliko vuče na Ferrija.

02.05.2017
    21:56:00 sati

Ukupna ocjena 34%

2, 2, 5, 7

Klasicno Toninelijevo nje-sra: Indijanci upleteni u nekakvo ilegalno oruzje, te jos jedan klisej nad klisejima, kapetan Matlow, koji je karikatura nad karikaturama, bez ikakvih osobina koje bi trebale da lice na ljudsku osobu.  Citava epizoda ostavlja utisak kao da ju je Tonineli napisao u roku od 15 minuta, jer je u vecini slucajeva upotrijebio dijlove radnje i likova i raspleta koji su sto puta vec vidjeni.  Torricelli je nekako ok, ali ipak losiji nego sto je kasnije postao.  Naslovnice niti smrde niti mirisu; kad ih covjek gleda, izgleda da su Indijanci Zagorovi najveci neprijatelji u ovom svijetu.  Samo 127 stranica duga, ovo je naporna epizoda za procitat, a pogotovo za zavrsit, jer dosadjuje do bola.  Nikad se vise ov nece procitat.

21.05.2017
    15:15:00 sati

9, 8, 9, 10

08.08.2017
    19:50:00 sati
  • igor 12

8, 9, 9, 8

Kako mi je ovo dobra priča! Toninelli vraća Zagoru njegovu srž-ulogu zaštitnika Indijanaca i gospodara šume koji se, kao u doba Nolitte, bezglavo baca u osobnu bitku, ovdje protiv nove prijetnje-indijanske policije na čelu s bijelim časnikom, koji žele svojim bezobzirnim postupcima izazvati krvoproliće u Darkwoodu. Jednostavna, ali vrlo učinkovita priča, koja se može pripisati onom nizu izuzetno teških i realističnih priča, sa sirovosti nekih snažnih i upečatljivih prizora.

Priča o indijskoj policiji zapravo je bila tek jedna od crnih stranica američke povijesti i Toninelli ju je odlučio koristiti kao polazište za ovu priču koja će, kao što ponavljam, također biti jednostavna, ali vrlo linearna, glatka i prilično uvjerljiva. Nolitta je idejama ove vrste izgradii duge i nezaboravne priče, pravilno miješajući nekoliko varijabli: nova prijetnja stiže u Darkwood i Zagor se zajedno s Indijancima suprotstavlja prijetnji. Krausovi Crni vukovi, Tropski korpus, pa čak i samuraji...Svi su oni došli izazvati strah i krvoproliće u Darkwoodu, a poronašli su samo smrt, tako će i Crvene lisice na čeku s kapetanom Matlowom proći.

U ovoj kratkoj i akcijom nabijenoj priči Toninelli je maksimalno iskoristio svoje ideje; uspješna karakterizacija Zagora, njegova odlučnost u suočavanju s Matlowom i njegovom postrojbom usred dvorišta utvrde kad otkrije da je indijanski dječak ubijen i skalpiran, zamka koju su Lisice pripremile Saucima, pokolj, strah, noćni lov po šumi i oslobađanje opravdanog bijesa Sauka Kwanekova smrt, finalni sukob Zagora i Matlowa...Sjajno!

25.04.2018
    12:06:00 sati
    igor 12

8, 9, 8, 8

Sasvim zadovoljavajuce. Zagor na redovnim avanturama u Darkvudu. Moralno opstajanje u najtezim trenucima je obelezje cele epizode, a posebno mi se dopalo razresenje price. Ovaj put, Duh sa sekirom nikoga nije postedeo. Crtez prilicno promenjiv od scene do scene.

08.07.2018
    00:49:00 sati
    Batacele

8, 9, 10, 10

Jedna od najdražih priča iz djetinjstva.

16.08.2018
    13:21:00 sati

6, 7, 8, 8

23.11.2018
    11:18:00 sati

8, 9, 9, 8

Ne osobito duga, ali zato jako dinamična i dojmljiva epizoda super nacrtana, tako da crtež pojačava dojam priče.

16.06.2019
    16:49:00 sati

8, 8, 9, 8

Zagor Extra
    260: Pobuna Mohawka (od 78 str.)
    261: Lovci na skalpove
    262: Vatrena voda (do 16 str.)

U Darkwoodu se pojavila tzv. "indijanska policija", jedan poseban odred kojeg čine indijanci na čelu sa satnikom Matlowom. Taj najnoviji "projekt" odobrila je vlada, a Zagoru se ta ideja nimalo ne sviđa..

Lagani uvod sa traperima i mladim indijancima, koji u igri uspijevaju oteti traperima lovinu (jelena) i neku staru pušku. Zagor sve to nadgleda iz prikrajka i mladim ratnicima očita bukvicu. Uzima im lovinu i vraća traperima, a pušku im ostavlja kao neki trofej. Puška koja će igrat veliku ulogu u ovoj priči. Satnik Matlow je osnovao indijanski odred, ratnike iz plemena Choctaw sa poglavicom Kwanekom. Ideja Matlowa je da se indijanci bore protiv indijanaca, kao da će se tako efikasnije rješavati problemi. Taj projekt je dobio rok od 6 mjeseci i ako poluči rezultate u tom periodu, omogućit će se nastavak njihovog djelovanja.

Ali već prvi problemi nastaju kad oni napadaju te iste mlade ratnike sa početka priče, skidaju im skalpove, samo da bi se povratila obična puška! Čak je niti sam vlasnik ne želi više natrag, pošto je zgrožen postupcima i ponašanju te indijanske policije!

Nedugo zatim, ponovno rade pokolj jednog plemena zbog obične krađe konja! Zagor je tu naravno da intervenira, ali mora biti jako lukav. Prilika mu se već pruža kad taj odred ide u nabavku oružja. I upravo u tom dijelu, priča ide na jednom višem nivou te postaje skroz zanimljiva do kraja. Sama strategija Zagora je ispala efikasna, predvidio je sve što bi protivnik mogao napravit (iako smo mi čitatelji možda na trenutak pomislili da se preračunao). Kasnije je igrao i na kartu straha, a strah je ispao na kraju najbolji saveznik.

Već smo dosta puta vidjeli u serijalu, kad ostali misle da je Zagor mrtav, Zagor se vrati kao duh i sije strah. Zašto to da mijenja, ako je recept provjeren i još uvijek pali kod indijanaca. Zapravo, ovaj put je to bilo toliko efikasno, da je i bijelac (sam satnik Matlow) u jednom trenutku pomislio da se radi o duhu. Osim Kwaneka, koji je jedini ostao priseban svo vrijeme. Upravo kad njega spominjem, sviđa mi se način na koji je završio. Brutalno, ali zaslužio - bez milosti. Također i satniku Matlowu presudila puška - simbolično - ona ista puška sa početka priče.

Kraća priča, ali izvrsna. Nije ni u jednom trenutku bilo dosadno. Kad Zagor krene u akciju protiv tog odreda, priča se čita u jednom dahu sve do kraja. Ovu priču potpisuje Toninelli, a saznao sam da je i ovo prvi rad Torricellija na Zagoru. Odmah me je osvojio i ide mi zasad na 3.mjesto neke moje liste naj crtača kod Zagora. Iako mu crtež tu i tamo malo oscilira, ali za prvi rad na Zagoru i više nego ok. Pročitao sam da je Grofica u svojoj recenziji spomenula da je možda na trenutke i Ferri uskakao kao pomoć, i kad razmislim, lako moguće da je. Pogotovo kod nekih krupnijih kadrova Zagorovog lica.

01.08.2019
    13:49:00 sati

6, 9, 9, 9

Važna obavijest za negativce u Toninellijevim pričama: Ne pokušavajte ubiti Zagora s leđa jer ste tako potpisali smrtnu presudu! Stvarno je zadivljujuće koliko se ta scena provlači u njegovim pričama ali ovaj put je uveo taj novi trik s puškom i s time sam jako zadovoljan kao i s uobičajenim klišejem - glumljenjem duha i utjeravanja straha u kosti indijancima. Priča ne baš originalna ali scenaristički jako dobro izvedena. Torricelli vrlo dobar.

08.04.2020
    09:07:00 sati

4, 6, 7, 6