ZG SR 262
  • L'assassino di pietra
    ZG SR 263

• Scenarista je kao ideju za ovu priču iskoristio jedini roman Oskara Vajlda "Slika Dorijana Greja".
  • Prvi put se pojavljuje Bing Batterton, druga polovina detektivske agencije Batterton & Batterton.
  • Indijanci Vankari nose bradu.

Skoro sve Toninellijeve epizode su prepune nedostataka i nelogičnosti pa tako ni ova nije izuzetak ali bar može dobiti malo veću ocjenu nego prethodne dvije za koje sam napisao recenziju. Naravno, nije to nešto značajno bolje ali bar je malo interesantnije za čitanje. Možda sam malo prekritičan prema scenaristi ali nevjerovatno je kako su neke ideje besmislene, jer varijacije na temu Slike Dorijana Greja smještene u Ameriku i indijanski svijet očito su dosta loše rješenje.

Većina priča o besmrtnosti u stripovima (mada ne samo u stripovima) vezuje se za izvor mladosti, pa bar sa te strane priča je ponudila novu ideju. Vračevi iz indijanskog plemena Vankara u zabačenim i divljim planinama navodno posjeduju moć da podare besmrtnost tako što naprave kameni kip tog čovjeka i svaki put kad ovaj bude ubijen na kipu se ocrta rana. U stvari, taj čovjek može da umre ali poslije par trenutaka oživi. Njegov život praktično ostaje zarobljen u kipu i on će da umre samo ako kip bude razbijen. Apsolutno je apsurdna sama ideja da neko dobrovoljno pristane da bude ubijen, pri tome vjerujući u uspješnost obreda indijanskog vrača koji će mu podariti besmrtnost, a još gore što je u pitanju bijelac. Ma koliko neki bijelac vjerovao u indijansku magiju, teško je očekivati da bude toliko lud i pristane da rizikuje život u nekom obredu, pa makar cijena bila i besmrtnost. Glupo je i objašnjenje kako je vrač pristao da Vordelu podari besmrtnost, kao da je to nešto sasvim normalno. Pa nije valjda da obećanje da će se zauzeti za pomoć indijancima vrijedi toliko. Onda, ako u rukama imaju takvu moć zašto nisu svim indijancima iz plemena podarili besmrtnost to iskoristili za neke druge ciljeve? Možda su mudro shvatili da to ne treba zloupotrebljavati! A čudno je i što Vordel sa takvim darom nije pokazao veće ambicije nego se zadovoljio karijerom običnog pljačkaša.

Ostatak scenarija Toninelli je solidno odradio, ako se to može tako reći poslije ovakve analize. Akcija je stalno prisutna, i dobar dio priče obećavajući, pa da nije bilo velikog pretjerivanja u početnoj zamisli ovo je mogla da bude odlična epizoda. Kraj je najlošiji dio stripa. Autor se malo koristio tuđim idejama, pa vidimo kako poslije uništavanja kipa Vordel ubrzano stari i na kraju umire. Mogao se potruditi da smisli nešto bar malo originalnije. S obzirom na to kakve sve crtače danas gledamo u serijalu Torricelli je fenomenalan, pa zato za crtež ide i bolja ocjena. Naslovnice su loše i bezidejne.

ZG ZS 873/874 Neumoljivi Zagor

ZG ZS 888/890 Hagotova moć

8, 9, 8, 6

Nekoć davno kada je ova epizoda izašla u jugi,plašio sam se takvih horror stvari.Prije nekoliko mjeseci sam je opet pročitao i uživao!Sada vidim naivnost radnje i Dorijan Grej Zagora,al svejedno mi je ova epizoda ostala urezana u sjećanje od prvog čitanja.
    19.10.2007
    17:17:00 sati

9, 9, 8, 10

Kakav kraj priče! Bravo Toninelli
    19.10.2007
    18:56:00 sati

7, 7, 7, 7

Moje iskustvo je slično Kićinom, svojedobno me ova hororr epizoda prilično dojmila i ostala je upamćena, danas bi sigurno dojam bio puno slabiji, ali mislim danije loša ideja zagorizacije jednog književnog klasika makar je izvedba malo zbrljana.
    19.10.2007
    20:19:00 sati
    fantom
  • Ukupna ocjena 68%

6, 6, 8, 8

naivnost ove epizode je čini predvidljivom, ali spašava je pojava dva batertona i solidan torricellijev crtež.. sviđa mi se početak radnje i sam rasplet događaja, ali jednostavno nedostaje likova i ispreplitanja više radnji da bi ova epizoda bila bolja.. prosječna epizoda
    19.10.2007
    20:25:00 sati
    tomassi
  • bitola

9, 8, 9, 7

Prica je veoma dobra, crtez mi se jako dopada, Torricelli je bio tada najblizi Ferri-ju, mozda su naslovnice malo slabije ali nema veze.Mozda bi se moglo uraditi malo duza epizoda sobzirom na to da je tema nesvakidasnja, ali opet kazem, ova epizoda je medju boljih. Mozda nije medju prvih deset ali svakako jedna od boljih.
    19.10.2007
    21:40:00 sati
    bitola
  • npetros2@htnet-dsl

8, 7, 9, 10

Osim odlične ideje sviđa mi se i ta luda imena: Dorian Gray, Vordel... Zaista pohvalna ideja ali mišljenja sam da bi Burattini & Boselli sada izvukli maxximum pa i više od toga! Također mi se sviđa onaj mračni dio u špilji kad Zagor pronalazi ostatke kostiju. Pa barem su tu izvrsni Torricelli i Ferri sa svojim fantastičnim naslovnicama... Užitak ih je gledati...
    19.10.2007
    21:47:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

8, 8, 9, 8

odlicna epizoda,odlican scenario,crtez,prica.sve je super i uvek uzivam kad se vratim ovoj epizodi.
    20.10.2007
    15:24:00 sati
    dzoni
  • dcopic

10, 9, 8, 7

Prosječna Zagorova priča. Odlazak u nepoznato, zanimljiv negativac koji iz nekog razloga ne može umrijeti, neobično indijansko pleme. Zabavan završetak, odličan crtež, itd...
    22.10.2007
    21:24:00 sati
    dcopic

10, 9, 10, 10

Ko'klincu, jedna od drazih i boljih epizoda, tako da sad ne mogu biti objektivan. Dorian Grej i Zagor! malo mozda jest cudno, no nema veze! sto je to u usporedbi s onih sto se vidjelo u epizodama s Helingenom!?
    24.10.2007
    15:16:00 sati
  • crta

10, 9, 8, 9

27.10.2007
    10:00:00 sati
    crta

10, 9, 7, 8

Jedna od rijetkih epizoda koje sam sačuvao iz ZS jer mi je kao klincu bila iznimno draga. JOš se sjećam sa kakvim sam nestrpljenejm očekivao obračun Zagora i Vordela i usput se pitajući kako će Zagor pobjediti neprijatelja koji ne može umrijeti. Ideja je odlična, adaptacija Doriana Graya je potpuno uspjela i mislim da je uvaženi recenzent bio malo prestrog prema ovoj epizodi(ili sam možda ja subjektivan). Tonnineli je jedno veliko zlo koje je zadesilo Zagora i njegove priče su u pravilu očajne, ali "Gospodar vremena" potvrđuje onu staru o ćoravoj kokoši i zrnu. Crtež i naslovnice tek solidni. Ukuno gledano-palac gore!
    01.11.2007
    14:53:00 sati
  • Ukupna ocjena 65%

6, 7, 6, 8

Mislim da je recenzent pretjerano kritičan, ovo je solidna epizodica.  I nije rečeno da Vordel pristaje da ga ubiju tijekom obreda i tako riskira život, ta "nelogičnost" ne stoji.  Sve u svemu zanimljivo, dinamično, puno akcije i nije previše razvučeno.  Toricelli mi se inače sviđa, ali ovo je dosta loše nacrtano.  Vjerojatno mu je to ranija faza rada na Zagoru, likovi su neprirodni, ukočeni, Zagor i Čiko ne liče na sebe (a to "na sebe" naravno znači onako kako ih je Ferri zamislio), a Džim previše liči na Zagora.  Naslovnicama ocjenu diže druga, koja mi je odlična za privući čitatelja da uzme ovaj strip.
    22.12.2007
    16:17:00 sati
    Mlaki
  • Ukupna ocjena 76%

8, 10, 5, 7

PRICA JE ZASNOVANA NA ZANIMLJIVOJ IDEJI,ALI SCENARIO A I CRTEZ NIJESU NA TOM NIVOU
    13.05.2008
    16:03:00 sati
    fujo83

9, 8, 9, 6

Sasvim solidna epizoda koju sam procitao nakon xx godina. Ipak mi se cini da se ova prica i ideja mogla puno bolje iskoristiti, ovako je nekako prekratko i nedoreceno. Naslovnice dosta loše. Crtež sasvim solidan (vraca me u dobra stara vremena).
    24.06.2008
    12:57:00 sati
    mars1

4, 4, 6, 6

jeftina referenca na dorian graya, jedva sam došao do krajacrtež je na trenutke dobar, a onda se gubi, bolji je u mračnim scenama
    24.08.2008
    09:26:00 sati

5, 6, 6, 3

Auuu! Nisam ovu priču čitao godinama, tako da sam je morao prolistati prije ostavljanja komentara. U principu se slažem sa Kićom i ostalima, ovakve su priče i mene impresionirale dok sam bio klinac, ali danas je oduševljenje splasnulo. Opet je ovo jedna tipična Toninellijeva avanturica, puna nelogičnosti, ali koja je na kraju krajeva ipak donekle zabavna. Dali sam ja jedini koji ne shvaća kakve veze imaju naslovnice sa samom temom epizode? Prva može proći, ali druga je baš ono što bi se reklo promašaj nad promašajima.
    24.08.2008
    11:19:00 sati

7, 7, 8, 8

Ništa posebno.
    08.01.2009
    18:30:00 sati
  • Ferri

8, 7, 8, 9

09.06.2009
    02:21:00 sati
    Ferri

10, 8, 8, 9

odlicna ideja ala Dorian Grey! Bilo je ovdje materijala za najmanje tri epizode na 96 stranica, ovako scenarij je malo zbrzan.Steta!
    10.07.2009
    15:52:00 sati
  • PJ24MKD

6, 5, 8, 7

04.09.2010
    23:18:00 sati
    PJ24MKD

10, 10, 10, 10

20.05.2011
    17:55:00 sati

9, 8, 8, 7

Čemu negativni komentari? Sjajna epizoda!

Torricelli na svom početku rada na Zagoru je veoma dobar, a kasnije će svoj crtež dovesti do perfekcije.

29.06.2011
    20:35:00 sati

Ukupna ocjena 34%

2, 1, 5, 10

Od čega da krenem? Umjesto da ih sve pobije dok dolaze prema indijanskom teritoriju Vordel izigrava đentlemena. Zagor vucar kamenu gomadu za sobom i na kraju svi odlaze iz sela bez pol muke jer je  tipa koji ih je do prije dvije sekunde želi oderati rekao da Zagor nije kriv. Kada se sjetim priče o Dorianu ovo je za plakat. Crtež još gori. U jednom trenutku zagor je bez brade, a za dvije vinjete zarastao kao Bigfoot.

25.09.2011
    18:05:00 sati

5, 10, 10, 9

Kao klinac sam pročitao prvi dio stripa (u kojem sam uživao) i uvijek sam se pitao na temelju sličice slijedečeg broja, kakve sada veze imaju kamene statue sa besmrtnim čovjekom... nakon nekih 15 godina sam bio saznao kraj, i malo sam bio razočaran raspletom. Sada kada ovako sagledam sve kao jednu priču, bez činjenice da je ideja za priču posuđena, Zagor u jednom vrlo dobrom izadnju.

13.01.2012
    23:31:00 sati
  • Ukupna ocjena 72%

7, 7, 8, 6

Odlican crtez.Toninelli je ideju ocigledno uzeo od Oscara Wildea iz njegovog romana Slika Doriana Graya i po mom misljenju obradio je sasvim pristojno.Naslovice nista posebno

08.02.2012
    19:24:00 sati
    Kandrax

7, 6, 9, 8

Dugo sam tražio nastavak ove priče čiji sam prvi dio čitao u djetinjstvu. Iz ove perspektive riječ je o prosječnoj priči s dotad originalnom negativcem.

29.02.2012
    18:26:00 sati
    Matt Nurdoo
  • Ukupna ocjena 44%

6, 1, 6, 5

Dorian Grey u Zaguru baš i ne prolazi dobro. Ovo je opet tipična Tonninellijeva priča s puno akcije. I nažalost vrlo lošim scenarističkim rješenjima.

21.05.2012
    11:47:00 sati
  • Ukupna ocjena 96%

10, 10, 9, 9

03.10.2012
    13:26:00 sati
  • sergej773

9, 8, 10, 9

19.03.2013
    17:04:00 sati
    sergej773
  • Jozzinelli

9, 7, 9, 7

Ovo je bila moja prva Zagorova epizoda, ne prva pročitana, već prva kupljena, tako da mi je prva naslovnica urezana u sećanju kao jedna od boljih, valjda i zbog nostalgije. Druga je već lošija, kip koji nalikuje na Frankenštajnovo čudovište, i ja sam se pitao nekad kakve veze ima to sa onim što sam pročitao u prvom nastavku. Dakle, ja sam čitao ovo pre nego što sam i čuo za Dorijana Greja, tako da mi je to tad bilo super. Sada, kada ponovo sagledam radnju, ovo je osrednja epizoda, ima nekih dobrih delova...recimo, ona zaseda u kanjonu u stilu Texa. Naravno, odmah se vidi po odeći da je čovek koji im je postavio zasedu Klaperton, odnosno Vordel. Ono tumaranje Zagora po pećinama mi je u to vreme kad sam čitao bilo dosadno, ali, sad bih rekao da je to bolji deo radnje, gde dolazi do izražaja Torricellijev crtež, koji je u tom periodu bio dobar u oslikavanju noćnih scena, ili, kao ovde gde se radnja odvija u pećini. Ona leteća veverica mi je isto ostala u sećanju, mada, kad sad malo bolje razmislim, šta će leteća veverica u pećini, da je slepi miš u pitanju, pa ok, ali ovako...Ima tu nelogičnosti, kao što je navedeno, kako je vrač pristao na obred, i kako je Vordel pristao na to...I šta je on uopšte postigao u životu s tim što je sve te godine proveo besmrtan...Osim što, eto, nije morao da se boji što će neko da ga upuca ili šta već...I na kraju olako izgubi živce kad puca na Zagora, valjda je mislio da će kip da ostane čitav, da lebdi u vazduhu, ako Zagor padne mrtav. Hm, da, sve u svemu, kad se krene u dublju analizu, ima tu dosta scenarističkih nelogičnosti, ali, ipak bih rekao da epizoda pripada nekoj sredini po kvalitetu.

09.04.2014
    16:55:00 sati
    Jozzinelli

9, 7, 10, 7

Da budem iskren ova epizoda nije toliko loša kao što neki kažu ali da se moglo bolje moglo se.

22.09.2014
    18:12:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

7, 6, 7, 8

10.05.2015
    19:42:00 sati
    Eddie Monsoon
  • Ukupna ocjena 75%

7, 7, 9, 6

07.01.2016
    18:15:00 sati
    Jim Gitara

4, 2, 8, 9

Jako loša adaptacija Dorian Graya. Scenarij, začinjen gomilom nelogičnosti i gluposti, pušta na sve strane. Istina, nisam ovo čitao kao dijete, pa iz moga komentara progovara okrutna objektivnost. Crtež u globalu vrlo dobar. U mračnim scenama odličan, ali u akcijskim prekrut. Naslovnice atraktivne, posebno druga.

14.02.2017
    14:31:00 sati

8, 8, 9, 9

Sta reci.. Zadnji put sam citao ovu epizodu prije X godina i sjecam se da mi je bila odlicna.. Sad kad sam je ponovno procitao i dalje imam dojam da je super, ali uz dosta nelogicnosti.. Najvise mi upada u oci cinjenica da ti indijanci nakon svih tih godina nisu potrazili spilju ubijenog im vraca, ako zbog niceg drugog, onda da ga pokopaju (citaj: spale na lomaci).. Jer, naravno, da su je potrazili, nasli bi i kip..

Crtez je jako dobar.. Torricelli blista u ovom razdoblju.. Naslovnice su efektne i tjeraju na citanje..

14.02.2017
    19:01:00 sati

7, 3, 7, 8

Sve izgleda napeto i ovo je zanimljivo čitati ali dosta je predvidljivosti, nelogičnosti i bedastoća, što podobro navodi i recenzent, posebno onaj dio o pristanku vrača da Wordell bude prvi na koga će prenijeti moć svoga znanja. Ja ću još ponešto dodati

Čemu Wordellova potreba da uopće zaustavi Crabbovu istragu? Što bi saznali o njemu a u što već ne sumnjaju zbog toga što godinama bježi? Bila bi im sumnjiva priča onih divljaka kako je preživio milijun strelica kojim su ga pogodili? Pa, Zagor je već rekao da ni u što slično ne bi povjerovao da nije vidio svojim očima.

Dalje, Wordell je besmrtan ali se njegove rane prenose na kip. Kipove nisu na njega ali ipak kad se razbije kip umire on. Dalje, kip od silnih rana jasno propada, teško da još koja Wordellova rana ne bi razorila kip. Onda to i nije neka besmrtnost. Dalje, što ako bi netko čekićem oskvrnuo a ne baš razbio kip? Izgleda da nema pune recipročnosti. Toninelli je tu ostao nedorečen, valjda nije znao kako objasniti.

Kraj je preko neke stvari kao i obično u epizodama s nekim buntovnim Indijancima. Jednostavno, Bog ih prosvijetli i dođe im u glavu da su prije pogriješili i da su Zagorove riječi istina što su, nažalost, kasno shvatili.

14.03.2017
    12:46:00 sati

9, 8, 8, 9

10.04.2017
    20:40:00 sati
    Nedo

9, 6, 8, 9

Volim ovakve pustolovine u kojima se odlazi na nekakva putovanja u potrazi za poznatim ili nepoznatim ciljevima. Valjda mi je to ostalo u krvi još iz zlatnih dana Nolitte koji je u takvim pričama znao dosegnuti vrlo visoki nivo. Ali, Toninelli ipak nije Nolitta i scenaristički ne može napraviti toliko puno, iako mu se mora priznati da je ovdje barem na trenutke ponudio jednu vrstu zanimljivosti. Najveća zamjerka je što je brzo otkriven glavni negativac, bez obzira što je trebalo malo čekati da saznamo njegovo pravo ime koje nije toliko ni važno. Čim se pojavio u utvrdi, već u prvoj sceni je bilo vidljivo kako je profesor Clapperton isti lik koji je preživio pad u provaliju, pa je bilo za očekivati da će na sve moguće načine sabotirati ekspediciju. Puno bolje za samu radnju bi bilo da se to otkrilo tek nakon što je preživio metke u prsa koje mu je smjestio Bing. Ne znam je li to krivica scenarista ili crtača, ali njegova boja kose kao ni odjeća koju nosi također nisu pomogli da bi ostao zamaskiran. Prijeći ću preko toga što je vrač Okanharet pristao da Wordella učini besmrtnim, recimo da je ovaj imao dovoljno jake argumente da ga uvjeri kako je to ispravan postupak. Samo nikako ne mogu razumjeti zašto onda prije toga vrač nije sebe učinio besmrtnim, kada je već poznavao takvu vrstu magije. Zar nije najrealnije da bi netko najprije pomogao sebi prije nego što bi uopće bio spreman podijeliti takvu tajnu sa drugima. I onda tom Wordellu nije bilo dovoljno što posjeduje besmrtnost već je išao ubiti svjedoke, a vrlo vjerojatno nesretni Crabb ne bi ni skužio o čemu se tu radi kada je ugledao kameni kip. Upravo zato mi nije jasno čemu ono žaljenje na kraju zbog načina na koji je Wordell skončao. S obzirom na sve što je učinio i svoju ogromnu sebičnost, zaslužio je najgoru moguću smrt. Ne pamtim kada sam zadnji put toliko uživao u smrti nekog negativca kao sada. A moram priznati da se ne sjećam jesam li uopće vidio bradate indijance kao što su ovi Wankari. Možda jesam u nekoj od epizoda sa početka serijala, a u ovima kasnije sigurno nisam. Meni se sviđa ideja sa kamenim kipom koji skuplja sve rane i godine umjesto živog čovjeka, nema veze što ideja nije baš najoriginalnija. Jedino mi je malo pretjerano da bi Zagor išao kilometrima nositi taj kip na ramenu sve do sela indijanaca. Da je napravljen od drveta još bi bilo shvatljivo, ali kamen je ipak pretežak. S obzirom na ideju koja skoro da nije mogla biti zanimljivija očekivao sam bolju priču od ove, ipak neću biti prestrog pa ću i scenarističkoj izvedbi dati ocjenu više nego što realno zaslužuje.

Scene dok Zagor tumara pećinama tražeći izlaz su najbolje od svega, a to je Torricelli prikazao na izvrstan način. Nema tu još kvalitete Ferrija, pogotovo u prikazu likova koji znaju varirati, ali na okoliš nemam nikakve zamjerke. Naslovnice su vrlo dobre, bez obzira što kameni kip na drugoj nije najpreciznije prikazan.

07.05.2017
    20:49:00 sati

9, 4, 8, 8

Chico govori za Zagora: Uobraženko! Dozvoljavam mu da tako sa mnom razgovara samo iz jednog razloga...

Bat : A to je?

Chico: Jer je u pravu...

Ovo je provala epizode, a bilo ih je poprilično. Humor je svakako najsvjetlija točka, a sve drugo varira od odličnog do glupog i razočaravajučeg.

Vordel je pao s litice u samom početku i dignuo se živ i zdrav. Već tu se nametnulo pitanje „Zašto on ako je neranjiv uopće ima potrebu izvoditi cijeli cirkus kad sve može riješiti brzo i efikasno?“ Al sam ipak pustila stvari otvorene i smatrala da možda nije otporan na metke i da njegova neranjivost ima neka ograničenja. Do trenutka kada je Bing upucao Vordela, sve je štimalo. Ali kada se on dignuo kao Terminator, shvatila sam da se priča izgradila na klimavim temeljima. Moja nadanja da će biti neke logike su nestala.

Objašnjenje Vordelove neranjivosti kroz „kip - portret Doriana Graya“ je odličan i tu su mi se dojmovi opet popravili. Al onda je i to palo u vodu kada sam shvatila da je jedan vrač dao takvu moć nekom bijelcu koji je par dana čavrljao s njim u pećini. Ako to nije primjenio na sebi ili na svom plemenu, vrač u biti ne vjeruje da iz toga može proizači nešto dobro. Drugim riječima ne vjeruje sebi i svojim ljudima, koji ga vole i poštuju, a vjeruje u Vordela kao nekog tko bi takav dar iskoristio u dobronamjerne svrhe.

Bing mi se kao lik jako sviđa. Dobrodošao je kao logična i poduzetna strana ludog Bata.

Nikad mi neće biti jasno zašto Toninelli nije bio dovoljno ambiciozan s ovom epizodom pa nije popravio detalje u kojima stvari škripe. Upropastio je šanse da izbaci vrhunsku epizodu.

25.09.2017
    14:29:00 sati
  • igor 12

8, 7, 8, 9

Sve u svemu nije loše

28.04.2018
    12:12:00 sati
    igor 12

8, 8, 8, 8

Jedan od antologijskih načina kojim Zagor uništava neprijatelja u ovoj priči, a to je razbijanje kamenog kipa.

16.06.2019
    17:05:00 sati

8, 7, 9, 10

Zagor Extra
    268: Dani strave (od 77 str.)
    269: Gospodar vremena
    270: Ubojica od kamena (do 58 str.)

Scenarist: Marcello Toninelli
    Crtač: Marco Torricelli

Zagor i Čiko pridružuju se ekspediciji koju predvodi Bat Batterton, a cilj je pronaći Jeda Crabba, čovjeka koji je misteriozno nestao prije 20 godina na području Bijelih planina..

Čim se spomene nekakva ekspedicija, odlazak u nepoznato ili nekakvo zabranjeno područje, ja sam odmah uzbuđen jer uvijek očekujem neku dobru i zanimljivu pustolovinu, sa puno događanja. Velik sam fan takvih priča, a nerijetko se događaju na drugom mi omiljenom liku, Mister Nou. Još kad na početku imamo smiješan uvod sa šašavim Batom, reko ovo ne može da ne valja. Pored Bata, upoznajemo i njegovog rođaka Binga, koji je na prvu onako možda pomalo mrzvoljan, ali saznajemo da je izvrstan kuhar. I nekako najbliži Čiki po ponašanju. Bat je ovaj put dobio klijenta po imenu Jim Crabb, koji traži svog oca. Otac mu je bio vrhunski lovac i vodič, ali nestao je prije 20 godina sa još jednim antropologom po imenu Wordell..

Priča je zaista krenula odlično, po mom ukusu. Ali nekako raspoloženje mi je splasnulo kad su se privremeno zaustavili u utvrdi, gdje su prihvatili jednog suputnika gdje se iz aviona vidi (po kosi i odjeći) da je to isti lik koji im je napravio zasjedu. Iako je ostalo zanimanje, kakvu on to tajnu čuva i na koju foru je besmrtan. Priča mi se opet podiže kad Zagor ostaje zarobljen u spilji, pa ti trenuci dok je tražio izlaz su jako uzbudljivi. To je bilo jako dobro i veliko iznenađenje kad je naišao na onaj kip, trenutak kad se naježiš - odlično! Sam kraj isto dobar.

Torricelli izvrstan, ja sam skoro svo vrijeme mislio da je Ferri crtač. Baš mi paše njegov crtež. Naslovnice odlične!

06.10.2019
    20:15:00 sati

7, 6, 9, 8

14.04.2020
    18:20:00 sati

8, 6, 8, 8

U pravu ste, ovaj lik ih je sve bez problema moga poubijati dok je putova s njima a i da se nije uplića tko zna bi li njihova potraga išta prominila. Uopće mi to nije palo na pamet dok nisan pročita komentare. Šteta što pozadina sve te magije i postupaka Wordella nije slojevitija jer je stvarno mogao biti jedan od jačih negativaca u serijalu. Ovako smo dobili napetu i tajanstvenu priču u početku sa hrpom nelogičnosti i brzopletih rješenja na kraju. Torricelli je u prošloj epizodi s Crvenim lisicama bio bolji.

17.04.2020
    10:06:00 sati