ZG SR 269
  • La bocca del drago
    ZG SR 270
  • La voce che uccide
    ZG SR 271

• Priča je u Italiji izlazila od 12. meseca 1987. pa do 2. meseca 1988.
  • Gospodi iz ’’Dnevnika’’ je i prilikom prezentovanja ove priče zafalila jedna naslovna stranica, ovoga puta za uvodnu priču ’’Lovci na blago’’ (ZS 908), te je uskočio tandem poznatiji kao PLAKER (Branko Plavšić i Bane Kerac).
  • Dnevnik je originalni prevod naslova poslednje epizode ’’Glas koji ubija’’, preimenovao u ’’Vatrene bikove’’.
  • Scenarista priče Marcello Toninelli je ideju za ovu priču potražio u grčkoj mitologiji, po uzoru na Tiziana Sclavija – "Senka smrti" (ZS 603/604).
  • Proznu rekonstrukciju ovog helenskog mita postavio je čuveni Robert Grevs u delu ’’Zlatno runo’’. Pre njega je priču obradio Apolonije iz Aleksandrije u poemi " Argonautika’’.
  • Mit o "Zlatnom runu, sačinjen je iz dva dela: prvog u kome sudeluju Hela i njen brat Friks, deca kralja Atamanta (Sizifov brat) i kraljice Nefele, koja su ugrožena od strane Atamantove ljubavnice Ine i koja se spašavaju zahvaljujući krilatom ovnu sa zlatnim runom koji ih je poneo u Kolhidu. Pri tom letu Hela je pala u moreuz između Azije i Evrope koji po njoj nosi naziv Helino more. Drugi deo mita se odnosi na ’’ Argonaute’’ koji kreću na put u Kolhidu da od tamošnjeg kralja Ejeta preotmu čudotvorno zlatno runo i vrate ga u svoju postojbinu podno planine Pelion. Predvodnik ’’Argonauta’’, Jason je uspeo u tom naumu uz pomoć čarobnice Medeje sa kojom se kasnije i oženio. Do runa je došao posle okršaja sa razjarenim bikom.
  • U ovoj priči se posle sedmogodišnje pauze u Zagorovom serijalu pojavljuje i čuveni Diging Bil.

Utisak recenzenta ove priče je da je Marcello Toninelli pokušao da ovu priču napravi na platformi mita o ’’Zlatnom runu’’, sa željom da napravi jedan mali izlet, verovatno pod pritiskom fanova koji su mu zamerali zanemarivanje priča sa one strane mogućeg i konstantno forsiranje realističnih priča sa Divljeg Zapada. Jednostavno mnogi su Zagora zavoleli ipak zbog horora, mistike, fantastike, onostranog, tajanstvenog i nepoznatog, upravo tu i sebe ubrajam, a Toninelli im je preuzimanjem palice glavnokomandujućeg upravo to umnogome uskraćivao. Pogledamo li malo bolje Tonellijevu ’’eru’’ uvidećemo upravo to, ubacivali su mu priče drugih scenarista ne bi li Zagor održao kurs, otud i Nicolaev ’’Kandraks’’, ali i Caponeov ’’Hagot’’. Ocenu da li se Toninelli snašao dobro ili ne, moraćete dati sami, mnogi su ga napadali da radi naivne epizode, za decu mlađeg uzrasta, bez istorijskih činjenica, one za čitanje na plaži ... Moj lični utisak nije takav, ne bi li napisao koliko-toliko kvalitetnu recenziju morao sam da pogledam puno materijala vezanih za ovu priču, Toninelli je sigurno morao da se ’’potkove’’ dobro ne bi li uradio ovaj scenario. Na vama je da li ćete ovu priču pročitati usput, ili će vas mit zaintrigirati, u svakom slučaju krenimo na priču.

Ekspedicija po prolasku kroz teritoriju Sauka, uz Zagorovu pomoć kreće u potragu za mitskim ’’Zlatnim runom’’, potkrepljena naučnim dokazima uvaženog profesora Stanislava Simkozijevica, koji je uspeo da dođe u posed Tirenovih beležaka, jedinog preživelog sa Jasonovog broda, u kojima on spominje pastirski narod, žene koje lete, lavlje čeljusti, što jasno ukazuje na postojanje runa u samoj blizini. Da je u planinama ’’runo’’ potvrđuje i glinena tablica sa zapisom koja je u rukama Diging Bila koji je takođe član ekspedicije. Evidentno je da je Toninelli ovde uspeo da postavi priču kroz koju nas kasnije vodi postupno, otkrivajući nam čudesnu galeriju naroda i upoznajući nas sa njihovim stremljenjima i ulogama u jednom izolovanom delu sveta. Uskoro naši prijatelji postaju sve više sigurni da su na pravom putu nailazeći na Inuke, pastirski narod, a kasnije i na leteće žene. Karakteristično za ove grupe ljudi koje naseljavaju ovaj prostor je to da one pokušavaju da iskoriste prisustvo Zagora i ljudi iz ekspedicije ne bi li ostvarile neke strateške ciljeve i izvukle korist za sebe. Tako na kraju uz pomoć Inuika i žena koje lete, članovi ekspedicije dolaze do tajanstvene doline u kojoj obitavaju Tunguli, narod mongolskog porekla, vlasnici ’’Zlatnog runa’’. Ovaj narod dominira ovom planinom, jer je u posedu plodne zemlje, zaštićene sa svih strana, što mu omogućuje dominaciju u tim krajevima. Međutim pokušaj članova ekspedicije da neprimećeno uđu na teritoriju koja pripada Tugulima, izaziva obračun u kojima Zagor i naši prijatelji izvlače deblji kraj i padaju u zarobljeništvo ovog čudnog naroda. Profesor Simkozijevic je postao prva žrtva želje da dođe do runa, jer se na putu do runa uši i nervni sistem izlažu zaglušujućim ehom.

Zagor i naši prijatelji postaju zarobljenici i danima obavljaju teške poslove za nove gospodare Tungule, koji gospodare zemljom koju sve više potresaju zemljotresi. Zagor je izabran da posluži kao žrtva koju ovaj sujeverni narod prinosi svojim bogovima, ne bi li umanjili bes, te postaje učesnik borbe sa ’’vatrenim’’ bikovima. Agoniju naših prijatelja prekida trenutak kada dolinu potresa silovit zemljotres i ona nestaje u vulkanskoj lavi, Nasti jedan od vodiča u svojoj pohlepi za zlatom nestaje u utrobi zemlje pokušavajući da se domogne runa, dok ostali u poslednjem trenutku spasavaju glavu begom iz doline Tungula, gde je nestao jedan čitav narod sa ’’prokletim runom’’. Šta reći, zanimljiva karakterizacija likova sa različitim motivima, glad za otkrićem, želja za dokazivanjem, bogaćenje preko noći, uglavnom sve ono na jednom mestu što i danas pokreće svet.

Šta reći, epizoda koja sigurno nije u vrhu Zagorovih epizoda po popularnosti, ali sigurno jedna zanimljiva pričica nastala iz Toninellijevog pera, bogata galerija likova koju je odlično oslikao Franco Donatelli na vrhuncu svojih crtačkih moći. Ono što je moja lična zamerka scenaristi da je priča isuviše zbrzana na kraju, jednostavno bez posebnih objašnjenja. Naslovnice ovog puta osrednje, utisak je da je Ferri malo podbacio sa naslovnicom ’’Zmajevog grotla’’, mnogo bolji utisak ostavlja naslovnica za epizodu ’’Vatreni bikovi’’.

ZG ZS 902/903 Osveta Crne Ruke

ZG ZS 917/918 Jeti!

7, 6, 8, 6

Jedan od boljih Toninelijevih radova. Dnevnikovi naslovi su odlično pogođeni.
    03.07.2009
    17:02:00 sati
  • Mhejl

Ukupna ocjena 29%

2, 1, 4, 8

Jadna epizoda, puna nelogičnosti, sa slabašnim crtežom.
    03.07.2009
    17:10:00 sati
    Mhejl
  • Archy

8, 7, 7, 7

Pa eto, jedna prosječna pričica, koja ostavlja pomalo gorak okus na kraju, jer je sve zbrzano i nelogično. Situacija se nužno trebala malo zakomplicirati pred kraj te je trebao sam kraj biti puno snažniji i upečatljiviji. Ne bi rekao da je Donatelli na vrhuncu, jer mu likovi već postaju pomalo zubati i ukrućeni. Nije loše, ali znao je on i bolje crtati.
    03.07.2009
    17:30:00 sati
    Archy

8, 8, 8, 10

Toninelli je ovu pricu mogao da prezentuje na dva nacina: na realistican ili na natprirodan nacin. On se odlucio za ovaj prvi i dobro je sto se odlucio za taj potez. Epizoda je dinamicna, tecna i napeta, kao sto smo vecinom i navikli od njega.
    03.07.2009
    18:27:00 sati
  • Ferri

9, 9, 9, 10

03.07.2009
    18:57:00 sati
    Ferri

6, 5, 8, 8

Prosjek, sa dobrim crtežom i dobrim naslovnicama!
    03.07.2009
    21:20:00 sati
  • Elderane84

10, 8, 8, 8

Dobra prica. Meni jedna od drazih iz cijelog tog perioda. Zanimljivo koriscenje grckih legendi. Najbolja naslovnica je izostavljena :)
    03.07.2009
    22:37:00 sati
    Elderane84
  • Curunir

Ukupna ocjena 29%

2, 1, 5, 5

Jedan od najnjalosijih Zagora ikad. Ajde, sad mi je barem toliko toga jasno pa se vise necu cuditi. Kome ovo valja, sve je rekao o svom ukusu i mnogocemu jos. Barem sam za ovakvo smece mislio da nece biti razmimolilazenja velikih.
    03.07.2009
    23:50:00 sati
    Curunir

Ukupna ocjena 32%

2, 2, 5, 5

sjećam se da uza svu dobru volju nisam uspio doći do kraja
    04.07.2009
    09:38:00 sati

9, 9, 7, 8

odlicna epizoda,uvek uzivam kad je citam i dan danas.
    04.07.2009
    09:39:00 sati
    dzoni

8, 8, 9, 8

Sve već rekoh na forumu. Pohvala za profesorovu recenziju, ali i Toninelija.
    07.07.2009
    09:48:00 sati
    Rick
  • Ukupna ocjena 47%

3, 3, 7, 8

Nije govno, već se pas posrao.
    07.07.2009
    15:31:00 sati
    mars1
  • kandraks

7, 7, 7, 9

Jedna solidna Zagorova prica sa nesto losije odradjenim krajem!!!Ne razumijem ove sto kazu da im je ovo dno,pa stripovi se citaju iz zabave i po tom kriteriju ona je sigurno zadovoljila svakog prosjecnog citaoca!!!Cinjenica jeste da je mogla biti puno bolja s obzirom na to koju je tematiku obradjivala ali opet imamo Zagora u novoj avanturi gdje se srece sa paletom razlicitih likova i naroda a borba sa ,,Vatrenim Bikovima,, mi je izuzetno draga da ne kazem nezaboravna!!!Donatellijev crtez je dobar iako se ovdje vec vidi lagani pad u odnosu na neke ranije radove!!!Na naslovnice nemam nekih zamjerki, Ferri je posteno odradio svoj posao!!!Sve u svemu sasvim pristojna epizoda i siguran sam da je vrijedi procitati jos koji put!!!
    08.07.2009
    21:02:00 sati
    kandraks
  • globinjo

8, 8, 10, 7

22.07.2009
    10:38:00 sati
    globinjo

6, 1, 5, 8

Scenarij je prenaivan, one žene koje lete i pri tome odapinju strelice pa do kraja onaj potres a da ne spominjem da je Toninelli bezveze ubacio Digging Billa. Priča je imala dobar početak ali na kraju je sve to meni nikako ispalo. Ovakav scenarij više izgleda kao da je trebao izaći u najranijim epizodama Zagora, kao da je ovo napisao G.L.Bonelli. Donatelli je totalno zakazao ovdje, leteće žene osim što su ružne za popizdit, njihovo održavanje u zraku i to s čim uopće lete je presmješno. Koliko je strip aseksualan ne treba ni spominjati, kao da je rađen za osobe do 10g., bravo Toninelli! Žene koje žive bez muškaraca, apsurd prevelik i za Zagora i za kraj, ovo je jedna od najgorih priča ikad!
    23.07.2009
    21:57:00 sati

7, 6, 8, 8

Nikako se ne slažem sa onima koji ovu priču smatraju dnom dna. Po mom mišljenju je bilo i puno puno gorih Zagorovih epizoda. Ovo je jedna simpatična pričica sa zanimljivom tematikom. Donatelli po meni solidan.
    26.07.2009
    10:14:00 sati
  • jova

10, 8, 9, 8

Ne mogu da verujem da ima ljudi kojima se ova priča ne sviđa. Meni je jedna od najboljih Zagorovih avantura.
    08.09.2009
    13:21:00 sati
    jova
  • Ukupna ocjena 37%

3, 2, 5, 7

Proseravanje!

22.04.2010
    08:00:00 sati

5, 6, 9, 10

Ne mogu reći da mi priča nije do nekle zanimljiva, jer ipak mi je draga još iz djetinjstva. No čitajuči je ponovno, doživjeh dosta veliko razočaranje. Najviše me smeta to sto Zagor je protiv jednih, pa su mu oni prijatelji protiv drugih, pa su ti drugi neprijatelji odjednom prijatelji protiv trećih, pa su ti treći isto prema četvrtima... I nakraju svi pogibaju... Crtež mi se svida! Naslovnice ok!

16.01.2011
    12:17:00 sati
  • kucak

10, 10, 10, 10

Izvandredna ideja za priču i uz to odlično realizirana. Svaka čast. Epizoda za pamćenje.

25.04.2011
    13:44:00 sati
    kucak

7, 7, 10, 10

Mogli su uključiti harpije i zmajeve. Ne bi im bio prvi put da to čine, a oni su se opredjelili za ovo.

28.09.2011
    14:40:00 sati

Ukupna ocjena 45%

3, 2, 9, 3

Toliko ima propusta u ovoj priči da mi se ne da ni nabrajati...

14.01.2012
    16:20:00 sati
  • Zagooor

8, 7, 7, 7

Znaimljivo... Nikad nisam volio Donatellia,pa ga ne volim ni sada. Prva naslovnica je užas (ali nije ni orginalna,pah),drug edvije su sasvim solidne. Uglavnom,ništa zapanjujuće,čist ok

01.05.2012
    11:24:00 sati
    Zagooor

7, 5, 8, 7

Opet tipična Tonninellijeva priča s puno akcije ali ova je malo duža nego obično. Pa zabavno, brzo se čita ali ima nelogičnosti.  Šta sve nije nabacano u njoj. Od argonauta, zlatnog runa, letečih žena...

21.05.2012
    10:42:00 sati

9, 6, 6, 8

Rijetki su "nadnaravni" stripovi koje je Donatelli dobro nacrtao. Pada mi na pamet samo priča Tajanstvene vode da je nacrtao ok, a sve drugo je ajme majko. Inače, sviđa mi se Toninellijeva interpretacija grčkog mita, doduše ima tu naivnosti i nelogičnosti ali neću sitničariti. U svakom slučaju kombinacija Toninelli-Donatelli bolje funkcionira u klasičnim "krijumčari vatrene vode" epizodama.

02.11.2012
    10:00:00 sati

8, 8, 8, 8

25.12.2012
    18:56:00 sati
  • caramba

6, 6, 8, 8

Zbilja nisam znao što da očekujem od ove epizode čitavši je prvi puta. Digging Bill je imao premalu ulogu. A leteće žene - ne znam što bih rekao. Vjerujem da bi taj dio ispao više nego super da je to Laurenti crtao, a ovako - volim Donatellijev crtež, ali nažalost njegove žene su sve samo ne ženstvene. Eh, da sam ovo imao prilike čitati u djetinjstvu, vjerojatno bih drugu pjesmu pjevao, ali eto. Kvragu!

18.01.2013
    08:31:00 sati
    caramba
  • krem

9, 8, 9, 9

Vatreni bikovi je prvi strip koji sam u zivotu prelistao (tad jos nisam znao citati), pa mozda zbog toga nesto vece ocjene. Inace sasvim solidna Toninellijeva pricica.

18.03.2013
    22:21:00 sati
    krem
  • sergej773

8, 7, 3, 10

19.03.2013
    17:19:00 sati
    sergej773
  • mladjo

8, 8, 9, 9

Čitao sam sada nakon dugo vremena Vatrene bikove i ta je epizoda izvrstan pokazatelj koliko je subjektivnost prisutna kod nas starije generacije čitalaca. Ta epizoda mi je kao klincu bila izvrsna. Odlična. Vrh. Takve epizode sam volio čitati i takve sam epizode želio imati. Tada ni nisam primjećivao rupe u scenarijima (zašto su radnicima koji su nosili runo morali odsjeći uši ako je onaj razbojnik, istina pomalo otežano, uspio sa čepovima u ušima i maramom preko glave doći do runa? Možda naš junaci Mongoli nisu čuli za čepiće za uši?), nego sam jednostavno uživao u mitskim predjelima koji okružuju Darkwood, potpuno nekonvencionalnim neprijateljima i strastvenoj želji našeg glavnog junaka za pravdom prisutnoj u svakoj epizodi. dvije su tu stvari bitne. Prva je da će današnji klinci i novije generacije koje će čitati strip (to malo što ih ima) jako teško voljeti strip kako smo ga voljeli mi u osamdesetima & co. Jednostavno, nama je to bio prozor u svijet i bilo je malo toga drugog što smo mogli imati kao hobi. ta trafika, tih 3 kvadratna metra lima, to je za nas bio ulaz u cijelokupni svemir pun različitih avantura, junaka i priča. Taj maleni prostor jednostavno je odvajao realni svijet od svijeta mašte. Taj komad lima zvan trafika bio je naš prozor u svijet ne samo stripa nego i mnogih drugih magazina, časopisa i avantura općenito. kako današnjem klincu koji pored stripa ima flat internet, iPod, moderne filmove, igrice, 3D i ostala tehnološka čuda objasniti što je nama u tom tenu bio strip. Teško. Jednostavno, mi smo voljeli strip jer nismo imali ništa drugo. današnji klinci koji ga čitaju sigurno ne osjećaju tu strast koju smo mi osjećali kada smo kupovali nove avanture naših junaka. A da ne govorim da se nije moglo jednim klikom miša saznati sve o epizodi/scenariju/crtaču/nastavku. Informacija nije ni blizu bila tako dostupna i zato je bila puno vrijednija. Da, da... druga stvar je slijedeća - današnji Zagor je ne dvaput, ne triput, nego dvadeset puta scenaristički, vizualno i na bilo koji način bolji od Zagora moga djetinjstva. Zagor koji danas izlazi se jednostavno ne može uspoređivati sa naivnim epizodama koje smo čitali kao klinci (čast izuzecima) Ali opet, tu je subjektivnost, nostalgija, sjećanje na djetinjstvo. I zato će mi Vateni bikovi biti deset puta bolja epizoda od npr. zadnjeg Mortimerovog povratka, makar je objektivno stvar potpuno suprotna. I zato današnji klinci nalaze stotinu mana Tonnineliju. Jednostavno su objektivniji od nas koji smo ne samo odrasli nego i srasli sa tim epizodama.

I one će uvijek biti dio nas.

09.04.2013
    00:15:00 sati
    mladjo

7, 5, 10, 8

Šteta što su potraćili tako dobru ideju.

22.09.2014
    18:21:00 sati

8, 8, 7, 8

16.10.2014
    00:48:00 sati

8, 7, 8, 9

Donateli i Digging Bill su mi uvijek bili dobra kombinacija.  Takodje bilo koja epizoda sa Digging Bilom, bila ona Ferrijeva ili Donatelijeva.  Ova epizoda ima specijalnu nostalgicnu vrijednost kod mene, jer sam je citao na vozu prema italiji kao desetogodisnjak, pa sam posle sveske "Zmajevo Grotlo" vrlo nestrpljivo cekao da kupim "Vatreni Bikovi" svesku.  Sve u svemu, epizoda je manje/vise tipicna bilo kojim epizodama u kojim se trazi neko blago ili bilo sta drugo koje ima neprocjenjivu vrijednost.  One letece zene mi mozda ne idu u mozak skroz, ali ok, nije perfekcija, i to je sasvim ok.  Naslovnica za "Zmajevo Grotlo" je fenomenalna.  Toniineli & Donatelli (po i ne znam vise koji put) stvaraju epizodu koja je zabavna, ioako nije maestralna, tesko ju je zaboravit.

16.02.2015
    04:28:00 sati

9, 8, 7, 8

03.06.2015
    02:55:00 sati
    Eddie Monsoon
  • Ukupna ocjena 38%

3, 2, 6, 5

ispod razine kita tellera, jedan od najbedastijih zagora ikad

31.10.2015
    21:51:00 sati
    darkwoodaxe
  • Ukupna ocjena 66%

7, 6, 7, 6

17.02.2016
    21:27:00 sati
    Jim Gitara

9, 9, 9, 10

25.05.2017
    18:08:00 sati

4, 2, 7, 7

Koji cirkus u Maglovitim planinama, priča na nivou desetogodišnjaka (mladjo je opravdao sve veće ocjene - nostalgija). Indijanci se plaše nekih krilatih žena smisao čijeg života nismo saznali dok one nemaju dobre odnose s Tungulima. Najsmiješnije mi je kad su poslije kraha u svojim redovima i gubitka moći nad Indijancima ugostile za to krivog Zagora i kompaniju i ugodno pročavrljali i počastili se. Kraj je predvidljiv u 2 smjera: prvo, da neće doći do zlatnog runa jer nijedna ekspedicija koja ide po blago ne uspije i, drugo, da će potresi uništiti i Tungule i krilate žene jer nema svrhe da prežive. Uglavnom, dok je Zagor bio daleko, svi su bili živi pa živjeli kako živjeli a kad je on došao nestala su dva plemena.

Donatelli sve slabiji, vidi se da je prošao vrhunac njegove karijere.

07.10.2017
    16:29:00 sati

9, 8, 9, 9

I bez faktora nostalgije- zabavna i čak odlična priča.

17.10.2017
    10:24:00 sati

Ukupna ocjena 29%

2, 1, 5, 5

Za razliku od narednih epizoda koje slijede u Extra ediciji, ova mi je, vjerojatno, zadnja bez tako bitnog faktora nostalgije. Dakle, prvi put je čitam i pitam se kako netko može kazati da JA odiseja ne valja, a ovo smeće mu je dobro. Član "mladjo" je donekle to objasnio, ali trebalo bi ipak zadržati malo objektivnosti. Realno, ova priča je jedna od najgorih u Zagoru, po scenarističkim nelogičnostima ravna početnim epizodama G.L. Bonellija. Jedina spomena vrijedna scena je borba s vatrenim bikovima, ali ovo ostalo je prestrašno. Donatelli je osjetno lošiji nego ranije, ali ova priča nije ni zaslužila bolje.

17.10.2017
    16:36:00 sati

8, 8, 8, 8

13.11.2017
    18:27:00 sati
    Nedo
  • igor 12

8, 3, 7, 8

žasu. najgora epizoda o izgubljenim svjetovima i najgora s digging billom. znam da mi je ostala u sjećanju kao odlična, baš zbog tih elemenata, ali danas...ubibože kako je ovo traljavo izvedeno

19.05.2018
    16:23:00 sati
    igor 12

4, 4, 8, 10

Samo kada se sjetim kako mi je nekad davno bila draga epizoda Vatreni bikovi, a sada kada sam je nakon dugo vremena opet pročitao vidim koliko tu ima propusta, Definitivno najslabija avantura sa Digging Billom, slabija i od one njegove sa Mongolima izašle unazad nekoliko godina (vidi slučajnosti, i ovdje su u igri nekakvi Mongoli). Kao otežavajuću okolnost treba uzeti u obzir da sada jednostavno ne volim priče o nepoznatim civilizacijama i narodima, tako da bi takva priča stvarno morala biti nešto posebno da bi mi se svidjela, a ova to svakako nije. Za početak, neshvatljivo mi je da bi Zagor uopće pristao na potragu za zlatnim runom s obzirom da to zahtjeva neovlašten upad na teritorij jednog nepoznatog naroda. Drugo je kada igrom slučaja dospiješ na takvo mjesto, a ovo je bila planirana akcija koja je za cilj imala pokušaj krađe svetog predmeta. Neki stari Zagor bi izveo družinu sa indijanskog teritorija i najsigurnijim mogućim putem je vratio natrag, dok je ovaj toliko znatiželjan čega to ima na Misty Mountainsu. A u takvim družinama su uvijek prisutni klišej likovi sa skrivenim namjerama koji rade za neki svoj račun, većinom nije ni potrebno puno pogađati o kome je riječi kada vidiš kako izgledaju. Na području Misty Mountainsa egzistira 3 različita plemena i svi su u nekom svom filmu, prepunom neshvatljivih poteza. Najveća glupost su definitivno žene koje lete, način na koji to ostvaruju i njihovo razmnožavanje po duhu svetome. Što tek reći za situaciju kada naprave gozbu u čast Inuka i Zagorove ekipe koji su prije toga pobili polovinu njihovog plemena. Razumljivo je sklapanje mira kada više nisi u mogućnosti postavljati pravila igre, samo što nikakvo slavlje u ovakvoj situaciji ne bi smjelo doći u obzir. Kako je vatreno oružje utjeralo strah u kosti poražene strane očekivano je da se strasti smire, ali tko može garantirati da neće opet biti po starom kada Inuki ostanu bez svojih zaštitnika. Jedni žele zlatno runo a drugi plodnu dolinu, svi se okomiše na Tungule i naravno da jadnici moraju braniti svoju djedovinu. Moram priznati da sam očekivao njihove brutalnije postupke prema zarobljenicima s obzirom na sve okolnosti. Da nije bilo straha od gnjeva bogova (tj. potresa) možda bi fizički rad bio najveća opasnost koja prijeti zarobljenicima, ovako je ostalo samo na jednoj žrtvi koja se nije mogla izbjeći. Način osiguranja zlatnog runa od krađe je originalan, samo što i on ima svoje nedostatke što se vidjelo u samoj završnici. Zagorova borba sa vatrenim bikovima je najbolji dio priče, sigurno da važnu ulogu igra i činjenica da mi je taj dio ostao najviše urezan u sjećanje. Potpuno je očekivano da će se vulkan na kraju probuditi i sve uništiti, isto kao što je bio očekivan potez Nastyja i sudbina koja ga je zadesila. Završetak ostaje nedorečen kao da mu nešto fali, nije to neka velika šteta jer sam ionako jedva čekao da stignem do kraja. Ovo je jedna od rijetkih priča gdje nostalgija uopće nije pomogla da ostavi barem prosječan dojam, potpuno sam se razočarao i zbog toga idu ovako slabe ocjene.
    Istina da se Donatelli ovdje ne može mjeriti sa svojim radovima iz 70-ih godina, ali meni je njegov crtež još uvijek više nego dobar. Naslovnice odlične i šteta što nisu napravljene za neku puno bolju priču.

15.08.2018
    22:34:00 sati

6, 6, 8, 8

08.11.2018
    08:06:00 sati

9, 9, 9, 9

Zagor izvrsno funkcionira u okvirima mitoloških priča, a ova epizoda potvrđuje takav način razmišljanja. Tko voli precizne podatke iz crne kronike ovo nije strip za njega. Međutim, tko voli slobodniju ili maštovitiju interpretaciju znanih mitoloških priča, od ove sigurno neće bježati. Dapače.

17.06.2019
    11:51:00 sati

7, 4, 9, 9

Zagor Extra
    276: Osveta Crne Ruke (od 54 str.)
    277: Zmajeva usta
    278: Glas koji ubija (do 74 str.)

Kao što jednom rekoh, volim avanture kad se ide negdje u nepoznato i naročito kad Zagoru i Čiki društvo čine jedni od naših poznatih i dragih nam likova. Ovaj put je to Digging Bill koji se priključio našim junacima, pa sam pomislio da bi moglo biti zanimljivo. On je uvijek u nekakvom pohodu na blago. Nekad nisi uopće znao da li je on prijatelj ili neprijatelj naših junaka ("Šestorica s Plave zvijezde").

Zagor i Čiko su se ovaj put uputili u utvrdu Safety u Missouriju, a njihov dolazak nije mogao bolje doći za pukovnika Rendella, koji je inače naslijedio pukovnika Raskina. Naime, Digging Bill i još četvorica su se uputila u potragu za jednom legendom, tzv. "zlatno runo", ali su pošli "krivim" putem, preko indijanskog teritorija (teritorij plemena Sauka). To je zabranjeno područje za bijelce i pukovnik nije u mogućnosti poslati vojsku jer će doći do nesporazuma i može samo riskirati da izbije rat. Tako da mu je Zagor dobrodošao da potraži tu petorku i da ih makne sa teritorija Sauka, te da se izbjegne bilo kakva mogućnost da izbije rat i krvoproliće zbog gluposti tih ljudi.

Taj dio je i dobar, naravno, bilo je i za očekivati da će se Zagor i Čiko pridružiti toj ekspediciji (priželjkivao sam to). I destinacija gdje su se zaputili je imala baš ono, pravo, intrigantno, mistično ime - "Misty Mountains" (maglovite planine), koje su pravi neistraženi labirint. Temelji za ovu priču, rekao bih, bili su jako dobri.

Meni je nažalost, sve nekako splasnulo kad su došli tamo i pogotovo kad su se pojavile "leteće" žene. Uh. Nisam mogao vjerovati. Rekao bih, od tog dijela, kao da priča ide svojim nizvodnim tokom. Kasnije kod onih Mongola, isto se znalo, pretpostavljalo da će onaj vulkan eruptirati baš u tom trenutku kad su Zagor i ekipa došla i kraj je zaista bilo lako za predvidjeti. U tom dijelu pak, da nije sve crno, borba sa bikovima je bila odlična. Nešto što je bilo drugačije i nešto što se pamti. Ali, na kraju priče, meni je ostalo nekako razočarenje jer sam valjda više očekivao. Postavke priče su zaista bile dobre. Šteta. Nisam ni ja neki fan tih izgubljenih civilizacija i naroda, ali kad su neki majstori poput recimo Castellija u igri, onda se i to može odraditi kako treba (mislim na Eldorado i Mister Noa kojeg sam nedavno čitao). Naslovnice su super, pogotova ova zadnja sa bikovima.

23.11.2019
    15:57:00 sati