• Misija Drunky Ducka
    ZG KOZA 12

• La missione di Drunky Duck
    ZG COZG 12

• Ovaj 12. kolorac, a drugi kojeg je nacrtao Branislav Kerac, u Italiji je objavljen u prosincu 2020. godine, Ludens ga je objavio u srpnju 2021. godine, a VČ u siječnju 2022. godine.
  • Bane Kerac debitirao je na Zagoru kolor pričom o prošlosti Jima Gitare, a u redovnoj je seriji nacrtao Burattinijevu priču od 314 tabli.

POŠTAAA! poznati je poklič najpoznatijeg i jedinog darkvudskog poštara, uvijek veselog i spremnog na izmišljanje novih ekscentričnih isporuka pošte koje poremete Čikovu darkvudsku idilu na najgori mogući način: em je pismo upućeno od nekog njihovog prijatelja koji je u nevolji i treba njihovu pomoć, em te osebujne dostave koštaju Čika živaca i zdravlja.

Poruke pričvršćene na tomahawk ili strijelu koje se zabiju nekoliko centimetara pored Čikove glave, poklon paketi sa zamkama, skriven u šupljini stabla, maskiran u neku životinju, izranjajući iz voda darkvudske močvare, spuštajući se s neba pomoću balona-te nesvakidašnje dostave jednog osebujnog poštara pogonjenog na alkoholne pare učinile su ih zakletim neprijateljima, ali na simpatičan način. Evocirajući sjećanja na pojavljivanja simpatičnog poštara, ne mogu a da se ne nasmijem na psine koje jedan drugome pripremaju, a pri kojima Čiko, u nastojanju da mu vrati istom mjerom, gotovo uvijek izvuče deblji kraj, ali i s dozom nostalgije prisjetim u kakve nas je odlične avanture Drunky Duck uvodio.

Prvi se put pojavio tek na kraju priče “Čisto samoubojstvo”, ali vrlo brzo, već od avanture s Fishlegom, multikulti ekipom s Golden Baby i Vikinzima, njegov čuveni poklič POŠTAAA! postaje sinonim za avanturu, pa tako, uz uobičajene psine za Čika, pismom obavještava naše junake o žurnoj pomoći nekom njihovom prijatelju: od zapovjednika raznih utvrda poput onih iz priča “Smrtonosni cvijet”, “Alahova ruka”, “Zagorova priča” i “Indijanski cirkus”, preko pukovnika Perryja zatočenog u umobolnici ili ljudi koji trebaju Zagorovu pomoć, da bi brzo pokazali svoje pravo lice, poput rančera Fergusona iz “Dolaze samuraji”.

S omotnicom ili paketom kojeg dostavi Drunky nikada ne znate u kakvu ćete avanturu, pa i dimeziju biti uvučeni, poput fantastičnog i bajkovitog golnorskog svijeta. Nismo ni slutili s primljenim pismom kakvu ćemo urotu razotkriti i lice raskrinkati iza maske Demonske Maske. Ponekad se Drunky našao u smrtnoj opasnosti u svojoj ulozi agilnog i ažurnog poštara, kao kad su ga progonili vojnici iz Tropskog odreda, ali je istina da je taj darkvudski poštar imao mali utjecaj na radnju: osim što je uručio pismo Zagoru i protagonist je gegova s Čikom, nikada nije bilo priče u kojoj Drunky Duck ima veću ulogu od one namijenjene mu, i ispravno je da to uvijek ostaje tako.

Kada sam saznao da Burattini namjerava obraditi tog lika, i to ni manje ni više nego u Kolor ediciji, automatski sam pomislio da ovo ne može izaći na dobro jer Kolor edicija izmišljena je upravo da bi popratni likovi iz Zagorovog svijeta ispričali dio svoje prošlosti i bili nositelji radnje. Suprotno mome mišljenju prije čitanja i mojim strahovima, Burattini karakterno ne iskrivljuje lik Drunkyja Ducka, čak i ako priča o podrijetlu njegovog alkoholizma djeluje groteskno i nerealno, i drži ga u pozadini gotovo cijelu priču. Stoga sam naslov djeluje neprikladno jer nam sugerira da će Drunky imati zapaženiju ulogu, no to je čista navlakuša. „Šifrirana poruka“ bio bi daleko prikladniji naslov, koji je izvorno planiran dok je priča bila u izradi. Poštareva je misija onemogućena na početku pod dramatičnim okolnostima, pa Zagor i Čiko preuzimaju ulogu poštara. Svidio mi se uvod, osjeti se stari dobri Nolittin šmek s bezbrižnošću našeg dvojca u močvari, Čikovim novim izumom i općenito laganom darkvudskom idiličnom atmosferom, razbijenom dolaskom Drunkyja Ducka koji ovaj put ne izaziva smijeh novom psinom, već nagovještajem nevolje.

Ukratko, Drunky Duck je dobio zadatak dostaviti pismo koje očito interesira grupu beskrupuloznih ljudi odlučnih u namjeri da ga se dočepaju pod svaku cijenu. Progonjen od istih sve do kolibe naših junaka, Zagor i Čiko u zadnji čas priskaču u pomoć svom indijanskom prijatelju i otkrivaju da se unutar omotnice koja mu je povjerena nalazi poruka šifrirana prema jednoj od metoda koju je u šesnaestom stoljeću opisao ezoterični redovnik Johannes Trithemius, poznat kao Crni Opat i Đavolji Opat.

Tu sam pomislio da će Burattini iskoristiti elemente ezoterije, magije i okultnog i odvesti priču u tom smjeru. Uostalom, i naslovnica tako nešto sugerira, no na svu sreću, nije! Ne mogu reći da me to razočaralo, dapače, premali je broj stranica za tako nešto i umjesto čušpajza horora, fantasyja i nadrealnog, dobili smo jednostavnu priču, s klasičnim burattinizmima na kraju, u kojoj je izvjesni Gregory O'Maley u Harrysburghu predao pismo Drunkyju kojeg mora dostaviti njegovoj kćeri Deborah. Pismo nije adresirano pa Drunky mora prvo k potkivaču u Katomu, jer on zna gdje Deborah živi.

Uključuju se beskrupulozni banditi koji rade za neimenovanog lika koji se u priči ne pojavljuje, ali je zainteresiran za sadržaj omotnice. Zagor i Čiko, kako bi zaštitili Drunkyja, odlučuju isporučiti omotnicu Deborah. Tako smo dobili jednu jednostavnu priču sa Zagorom u punoj formi tamanjenja zlikovaca, čak i ako oni pucaju iz neposredne blizine u njega. Posebno mi se svidio dio kada je Zagor nasamario bandite na skeli, no onda u posljednjem dijelu priče Zagorove akcije počinju postupno postajati pretjerane, ne baš vjerodostojne i posljedično nisu uzbudljive. Mislim, stvarno; toliko nizova u kojima na Zagora puca nekoliko ljudi iz neposredne blizine, a svi promašuju. Puno je takvih nestvarnih scena u tako kratkoj priči: str. 87, 112, 116/117, ali vinjeta na str. 122 sa Zagorom koji stoji na zemlji i banditom na konju koji ispuca iz dva revolvera nekoliko hitaca na udaljenosti od jednog metra, a da ni ne okrzne Zagora je doista smiješno. Svi ti kriminalci nisu bog zna kako okarakterizirani, što je i normalno. Mali je broj stranica, a njih je puno, ali zahvaljujući Kerčevom crtežu živopisno su ispali, a jedan od njih je pljunuti Billy the Pljuc. Zagor ih na munjevit način rješava tijekom priče i tako jednostavno znaš da oni neće odigrati uloge opasnih i inteligentnih protivnika, tek su tu forme radi. Između tamanjenja negativaca i dostave šifriranog pisma, Burattini ubacuje geg o tome kako je Drunky postao alkoholičar.

Darkvudski poštar nije iskrivljen u odnosu na Nolittinog jer i tu je njegova prisutnost prilično beskorisna: u biti služi za uključivanje Zagora u avanturu, i to je priča koja se mogla dogoditi i bez njega, ali onda Burattini ne bi mogao objasniti čitateljima korijene Drunkyjeva alkoholizma, ujedno tako i pojasniti porijeklo njegova nadimka. Da, dobro ste pročitali. Burattini nam objašnjava čak i to. S jedne strane objašnjenje djeluje katastrofalno glupo, jer sam očekivao nešto jednostavnije i zabavnije od ideje da je postao alkoholičar zbog jednog vojnog časnika kojem žena poprijeko gleda na njegovu ljubav prema kapljici, pa zapovijeda Grumpyju (da, dobro ste pročitali) da mu potajno dostavlja cugu. No rabijatna ih pukovnikova supruga hvata u muljaži, i nesretni Grumpy pod prisilom zapovjednika mora iskapiti sadržaj, i tako je postao alkoholičar Drunky Duck.

Istina je da je Drunky komičan i zabavan lik, ali je isto tako činjenica da Burattinijeva manija koja vlada u zadnje vrijeme s otkrivanjem porijekla svakog lika u dosta slučajeva nije donijela ništa dobroga. Umjesto spontanosti i bar nekakve ideje dobivamo usiljena objašnjenja, kao u ovome slučaju. No s druge strane ostaje činjenica da se ne zna je li to istina ili ne, jer Drunkyjeva priča ostaje na pola puta između laži i sjećanja u isparenjima alkohola. Kako god bilo, ovo je bilo posve nepotrebno, jer po mome mišljenju Burattini nije uspio ispričati prošlost Drunkyja Ducka o tome kako je upao u alkoholizam uvjerljivo, groteskno i komično u skladu s postavkom glavnog lika, i vjerujem da se većini ovo objašnjenje neće dopasti. Ali ajde, bar Drunky Duck nije imao tragičnu prošlost kao većina likova iz Kolor edicije.

Osim toga, na kraju priče dolazi do uobičajenih burattinizama koji su mi ubili draž ove jednostavne priče. Znate već ono: konačno rješenje zagonetke koja se razotkriva kroz klasiku „sjednimo svi zajedno za stol i sve objasnimo čitateljima“, i tako četiri posljednje stranice. Ubij bože koliko me umorilo čitanje tih dijaloga. Deborah, uhićeni razbojnik i Zagor oživljavaju dosadne rekonstrukcije vrlo detaljnim dijalozima, Zagor pokazuje svoje znanje u rješavanju šifre, a cijelo objašnjenje šifrirane poruke smatram dosadnim. S ipak jednom važnom porukom: „Knjiga je pravo blago!“ Koliko je ova priča nemaštovita, dovoljno vam govori činjenica da je u biti velikim dijelom identična kolorcu o Jimu Gitari.

S druge strane, Kerčev je crtež odličan. Postavlja kvalitetnu scenografiju, pokazuje izvrsnu raznolikost fizičke karakterizacije i mimike likova, izvrsno prikazuje dinamiku akcijskih scena sa Zagorom u prvom planu: vratolomnim, spretnim, okretnim i nezaustavljivim. Ne znam je li scenarij zahtijevao toliki broj nesretnih scena s pucanjem i promašivanjem iz neposredne blizine, ali je Bane to odlično odradio. Uz uobičajenu pažnju posvećenu detaljima, poput lubanja u darkvudskoj močvari, interijeru i eksterijernim detaljima, tu je i nekoliko Banetovih simpatičnih ubačenih detalja, poput natpisa na kasi (str. 70, zadnja vinjeta) kao i hommage raznim strip junacima, ali i njegovoj obitelji. U drugoj vinjeti stranice 33 neki su likovi inspirirani likovima koje je stvorio Arturo del Castillo: Kerac nam prikazuje Larrigana iza boce viskija koja nosi njegovo ime, a tko je crvenokosi kauboj pokraj njega, nemam pojma. Na str. 35., središnja vinjeta, vidimo Kerca kako koluta očima, dok su pokraj njega njegovi sinovi Tara i Nebojša, a pokraj njih, s desne strane, nalazimo Kansas Kida, lik crtača Carla Cossia. Vjerojatno ima još likova, ali meni su nepoznati, poput lika sa stranice 34 druge vinjete, a na stranicama 79/81 postoji hommage Dylanu Dogu i Grouchu u ulozi dva svadljiva lika koji raspravljaju o restoranima u gradu Katoma. Sve u svemu, Banetov crtež diže ovu priču za ocjenu više.

ZG KOZA 11 Otmica Ikara La Plumea

ZG KOZA 13 Zarobljenica Hurona

• Ukupna ocjena 31%

2, 3, 3, 7

30.01.2022
    02:40:00 sati

3, 2, 9, 9

Prilično besmislen scenario. Buratini je htio da izmisli kako je Dranki Dak počeo da pije, čak mu je izmslio i nadimak Grampi (kao patuljak Ljutko), onda je ubacio tu neku rijetku knjigu nekog alhemičara koji je kao sakrio pare, ali na kraju praktično nigdje nema ničega, osim što Zagor opet glumi stručnjaka za šifre i svi skontaju da knjiga može da ima veliku novčanu vrijednost! Između toga ima dosta pucnjave, ali sve u svemu ništa vrijedno spomena. S druge strane, Banetov crtež je uvijek zanimljiv, on tu ubaci gomilu poznatih likova Prevod je ponekad nevjerovatan, govori se o hermetičkom zatvaranju onih bandita... Da bar neko ove prevodioce hermetički zatvori.

30.01.2022
    08:40:00 sati

Ukupna ocjena 45%

1, 2, 9, 9

Na prvu sam tamo na forumu rekao da je ovo ok priča. Ali što sam više razmišljao, pogotovo o grotesknom i tužnom postanku Drunky Ducka sve mi je gori okus u ustima bio. Ovo je jednostavno tužno, osim početnih stranica gdje ima malo starog duha sve ostalo je za brzi zaborav. Bure mora pod hitno stati sa hiper-produkcijom i pisati malo, ali smisleno - jer može on to.

Crtež odličan, kad budem nanovo listao ovaj strip bit će to samo zato da malo pogledam kako je Bane to lipo odradija. Naslovnica isto top, ali meni je Piccinelli baš dobar u njima.

30.01.2022
    10:37:00 sati

5, 4, 8, 8

30.01.2022
    16:19:00 sati

7, 7, 8, 8

Da smo u Nolittino vrijeme imali priču o tome kako je Drunky postao pijanica, odnosno alkoholičar, onda bi ta epizoda imala oznaku klasika. I samo zbog toga ova bi epizoda trebala imati ocjenu više. Tražio sam po internetu podatke o povijesnim šifrantima i njihovim pretečema i lijepo je taj povijesni kontekst ubačen u priču. Sviđa mi se postavka Zagora sveznadara, koji o šiframa zna dosta toga. Nekada je Zagor sveznadar bio uobičajena pojava i stoga mi nedostaju njegove takve epizode. Šteta što se epizoda svela na puku potjeru, da nije ubačeno još ponešto. Crtež dobar, ali boja... Kolor SBE u Zagoru je uvreda za oči. Naslovnica efektna.

31.01.2022
    14:12:00 sati

4, 2, 7, 8

Profesor dobije knjigu s porukom da je unutar nje (!!) poruka koja će ga dovesti do skrovišta sa sto tisuća dolara. Zatim čačka i ništa ne skonta pa na kraju šalje poruku "Knjiga je pravo blago", jer je kao rijedak primjerak i može se masno zaraditi njenom prodajom. To je neki sažetak priče obilježene potjerom u kojoj Zagor pokazuje superherojske moći izvan granica logike i "dobrog ukusa".

Scenarij je dosadan, a posebno što je sve bilo nekako nepotrebno jer su i banditi, ubivši profesora Ledda, znali gdje Zagor ide. Zašto je to moralo biti poznato? Mislim da bi bolje bilo da su morali ići Zagorovim tragom.

Onda, tu je previše krvi, ubijeni su i profesor i seljak,koji je Drunkyju dao pismo predstavljajući se kao Deborin otac, pa onaj starac vlasnik skele, a banditi su na kraju ispali jedna od grupa koju je Zagor najlakše sredio.

Na ediciju gledam tako da joj je svrha da sporedni likovi dobiju više protagonizma jer ih se priča tiče, i bilo je par takvih epizoda, a onda je sve izgubilo tu nit i komotno moglo ići u specijale. Znači, ovdje smo u 4-5 stranica saznali kako je skaut Grumpy Duck postao Drunky Duck. Čak je moguće da je Burattini prvo na pameti imao tu foru, a onda izmišljao priču kroz čiji će scenarij to provući. Hajde, nije loša fora, ali sve ostalo se Drunkyja ne tiče, tako da je i naslov malo napuhan.

06.02.2022
    22:28:00 sati
  • Charlito de la Vega

5, 6, 7, 8

Kao i većina ovih Burattinijevih uradaka koji nemaju nikakvog smisla ni volje, morao sam se podsjetiti koja je uopće misija Drankija iako sam ju nedavno pročitao. Na policu i u zaborav, Burattinijev moto

09.02.2022
    19:59:00 sati
    Charlito de la Vega

7, 7, 8, 8

11.02.2022
    17:08:00 sati

6, 4, 10, 10

Kao prvo, ove naslovnice s ukomponirana 2 prizora su maestralne. Kao drugo, Kerčev crtež je sjajan, odskače od tipičnih crtača na serijalu na dobar način i crta prepoznatljive likova svojim simpatičnim stilom. Sjajno, bolji je od 70 posto ostalih Zagorovih crtača. Kao treće, ova priča je stvarno debilna. Koliko god volim Zagora, moram reći da ovo nema veze s vezom. Scenarij kao da je kopiran od Prošlosti Jima Gitare i preadaptiran za Drunky Ducka s nekim malo izmjenjenim elementima.

Nažalost, iako bi kolorci valjda trebali donositi priče sporednih likova i staviti ih "pod svjetla pozornice" ovdje je Drunky Duck i dalje samo sporedan lik. U početku je on morao dostaviti neko pismo, ali na kraju Zagor i Chico preuzimaju tu ulogu, paralelno se boreći protiv bandita koji pod svaku cijenu žele domoći se tog pisma. Očito se Burattini usred priče sjetio da bi morao ispričati nešto i o prošlosti Drunky Ducka, pa saznajemo kako je počeo piti i koje je bilo njegovo prvotno ime, ali to je manje-više to.

Na kraju je pismo uspješno dostavljeno i zagonetka je riješena kroz najgluplje moguće objašnjenje. Protagonisti zajedno sjedaju za stol i objašnjavaju nam kako je knjiga blago. Vau.

Glavna radnja nema gotovo nikakve veze s Drunky Duckom i djeluje mi da je ubačena u kolor specijal čisto onako, reda radi. Priča je prilično labava i dobiva šesticu. Scenarij je krš i lom, osim što je doslovna kopija prošlog kolorca nastalog suradnjim Burattini/Kerac, ne donosi ništa uzbjdljivo, već samo priču, priču, malo pucnjave i još priče. Jedva prolazna četvorka. Ipak, nije sve tako sivo (kad imaš s nekim otić' na pivo :-). Crtež je maestralan, Kerac zna crtati i ima odličnu vlastitu viziju Zagorovog lika i djela. Uz to, velik plus su i česti easter eggovi koje simpatično i suptilno ubacuje u crtež. Naslovnica je odlična i sjajno kombinira 2 prizora. Iako je scenarij loš, vizualni dio stripa zaslužuje čiste desetke.

19.02.2022
    08:50:00 sati
    Qwertz

7, 5, 8, 8

Solidna pričica za nedjeljno popodne. Očekivao sam više iz Drunkyjeve prošlosti. Negativci izgledom kao da su svi redom ispali iz Tarzna, Cobre, Cat Clou...

21.02.2022
    09:53:00 sati

6, 4, 8, 9

Smišno je kad se scenarist pokušava praviti pametan pa ubacuje ove jeftine zagonetke i šifre koje se riješe u zadnjih par stranica. Sličnu stvar smo imali u onom kršu od specijalca Povratak u kuću strave. Ovo ostalo je sve jurnjava, pucnjava i apsurdna priča kako je Drunky posta pijančina (da, Bure je mora i to objasniti).

27.02.2022
    09:17:00 sati

7, 7, 8, 8

10.03.2022
    17:38:00 sati

6, 5, 7, 8

Relativno banalna i prilično dosadna priča, a svakako i naivna.. Vrijeme ju je nažalost odavno pregazilo.. Svakako se slažem sa tvrdnjom jednog kolege da je ova poriča izašla u periodu Zlatne Serije bila bi svakako klasik.. Danas je samo naivna i spremna za zaborav.. Burattini kao i obično previše svašta objašnjava, a i Drunky Duck kao lik više nema tu efikasnost koju je nekad imao..

Bane Kerac je solidan.. Neću ga previše hvaliti samo zato jer je sa naših prostora, biti ću namjerno kritičan.. Crtež mu je solidan, ali neka lica likova me podsjećaju na Bednjančeve likove, koji nisu baš uvijek dobro ispali.. Naslovnica je ok, ima na njoj svega i svačeg.. Odaje dojam da će priča krenuti u nekom drugom mjeru..

11.03.2022
    08:12:00 sati
  • Vlladimir

Ukupna ocjena 30%

1, 1, 6, 6

Ukratko o Dranki Daku:

Ganjaju me kriminalci,
    traže me i policajci,
    kamataši kad me zovu,
    kažem – tebra, nemam lovu

A imam i jedno pitanje: Gospodine Moreno, da li ste razmišljali da tastaturu zamenite za posao rabadžije? Mada, plašim se da biste i tu uprskali i smorili volove do bola, i da ne biste dobili nadnicu. Ipak, nije to loše, da ne dobijte nadnicu, jer onda biste naučili da cenite i šta je dobar posao i da cenite fanove.

Ovako... 90% Buratinijevih uradaka je kao da gledam dosadnog pijanca agresivca koji nasrće na mene, brboće gluposti i cereka mi se u facu, a ja mu ne mogu ništa. Užas.

Koja je ovo sprdnja i cirkus, žali papira i tonera i tuša... A dovoljno je samo videti onu scenu, da ne ulazim u spojlovanje deeper, gde je Bane ubacio Billy d Pljuca... samo to. Ovaj serijal je odavno blown to kingdom come. Žasu brate Zagore, ko te piše i šta ti rade...

07.07.2022
    10:36:00 sati
    Vlladimir
  • Vorador

Ukupna ocjena 34%

1, 1, 7, 7

Pročitao sam svega 3 kolor specijala i svaki mi je bio dosadan. Ovaj je copy-paste kolorca s Jimmyjem Gitarom. Zaplet u rangu Bleka ili K. Marka. Jedino se isplati pročitati zbog Baneta. Kolor kao iz dječje bojanke.

10.09.2022
    22:54:00 sati
    Vorador